NL600 Profitabelt cold 5bet rest?

#1| 0

Semi std spot. Fisk spiller 45/24 og ret så aggro. Meget sqz happy fra BB. Ret sikker på at knap ved dette. Semi readless på Villain, men virker som dygtig reg.

Sidste orbit gik action præcis den samme. knap folder og jeg må modvilligt smidt KJo.. Umiddelbare read på FISK er, at trods han hejser runden inden har han ikke nødvendigvis flere value hænder her.. Med 150BB vs FISK mener jeg iøvrigt at knap oftere har skum her.

easy value skub?

Seat 5 is the button
Seat 1: zep24810 ( $181.20 USD )
Seat 3: Den0minAtoR ( $310.75 USD )
Seat 5: Villain ( $872.20 USD )
Seat 6: HERO ( $591.00 USD )
Seat 8: FISK ( $871.55 USD )
Seat 10: TTR189O603I456 ( $603.00 USD )
HERO posts small blind [$3.00 USD].
FISK posts big blind [$6.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO A J
TTR189O603I456 folds
zep24810 folds
Den0minAtoR folds
Villain raises [$12.00 USD]
HERO calls [$9.00 USD]
FISK raises [$48.00 USD]
Villain raises [$120.00 USD]
HERO?

09-12-2010 14:23 #2| 0

Folk gaar genrelt efter value mod fisk. Mon ikke ogsaa knappen goer det her? Derfor et meget let fold.

Faktisk bryder jeg mig ikke om at kalde med saerlig meget PF, naar der er squeeze happy villains bag mig. Enten kalder jeg med en haand jeg kan reraise med naar de reraiser, eller ogsaa er stack sizes gode til at skubbe all in efter de har SQ.

Edit: Hvad goer jeg saa? Jeg 3better eller folder PF.

09-12-2010 14:50 #3| 0

For mig at se kan Villian have et bredt udvalg af hænder her. Hans reraise size indikerer dog at han ikke er specielt opsat på at få fisken til at folde og objektivt set har hverken fisken eller villian vist andet end styrke indtil nu, uanset om de rent faktisk har en stærk hånd eller blot repræsenterer den.

Hvis du kaster dig ud i at reraise her eller ligefrem et skub opnår du vel ikke andet end at gode hænder caller dig, eftersom de linje ser fishy ud, mens dårligere hænder folder.

Jeg kender ikke spillene på 600 NL men prøv at spørge dig selv hvilke hænder du ville folde og hvilke du ville calle med hvis du var i henholdsvis fiskens og især Villians sko. Ud fra dette vil det være muligt at estimere din EV ved et reraise/shove. Jeg gætter på du vil komme frem til at der vil være negativ EV ...

I det jeg ikke er tilbøjelig til at reraise, vil jeg som spillet hidtil vælge at folde til Villians reraise, eftersom du kun har $9 investeret og næppe kan føle dig rigtigt godt inde, medmindre du flopper to par eller trips knægte. I langt de fleste tilfælde kan du højst håbe på en svær beslutning når Villian C-better floppet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar