Spillet på iPoker. Villain i hånden er agressiv og i stand til at lave store bluffs. Han har tidligere stacket af med AJoff unimproved, som han 3-bettede fra knappen, og jeg check-callede flop/turn med KK på et ragged board.
Jeg sidder i BB med A♥J♣. Villain siger 22 i CO, jeg betaler som den eneste. Han sidder med 720, jeg dækker.
Pot: 47. Flop: 7♣9♣10♥
Jeg check-caller 40 med en gutter og 2 overs.
Pot: 127. Turn: 8♠ Ding!
Jeg leader for 55, hvilket er lidt lavere end mit standard. Villain betaler.
Pot: 237. River: 8♦
Kedeligt kort. Jeg leader for 122 i forventningen om at betale et raise til 300-350 or so. I stedet skubber villain stakken ind, så jeg skal calle 480. Dvs.?
- AB
NL600, Str8-trouble
Er det normalt for dig, at leade ind i aggressoren naar du completer dit draw, og hvor ofte goer du det ved unimprovede scarecards? - Dvs. formodes villian at have nogen specifik opfattelse af dit turn lead i denne konkrete haand?
Af din description af villian virker det som om, at vi kan tilskrive pure air/busted draw en vaesentlig del af hans handrange. For mig at se ligger noeglen til denne haand i den estimerede sandsynlighed af denne gruppe haender kontra den kombinerede sandsynlighed for hus og high-straight/nutstraight. Andre haender og mindre sandsynlige haender som trip 8s og den lille straight ville udentvivl noejes med at kalde dit riverbet, da et raise for deres vedkommende ville have meget negative expectations.
Om du saa toer tilskrive villian tilstraekkelig bluffcredit medregnet sandsynligheden for et tie i forhold til dine potodds, som er noget i retning af 3-1, er saa udelukkende afhaengigt af dine reads og villians syn paa dig (og dit turn lead).
Hvis jeg skulle tage beslutningen selv med de givne informationer, tror jeg at jeg ville haelde til et fold...
På sådan et board her, tror jeg bare ikke på, at villain prøver at bluffe dig af din hånd ret ofte. Det er meget let at definere din hånd her for villain, og han regner nok med, at du betaler af ret ofte (gør en standard Nl600 spiller ikke det med en J her? Jeg spiller ikke normalt så højt her, så jeg er ikke sikker), hvorfor han også overbetter pot AI tror jeg.
Måske en kende weak, men jeg drysser her.
Preflop er jeg mere fan af reraise/fold men call er vel ikke helt af vejen..
Flop call er jeg ikke vild med; Dit A kan være domineret, knægten laver en masse andre straights, bordet er twotone og har ramt en del af hans range (går jeg ud fra)
Desuden er bordet meget drawheavy, dvs du får svært ved at repræsentere noget du ikke har på en af de senere streets (da du ikke raiser flop) dvs du skal ramme en offsuit 8'er for at kunne spille sikkert om hele stakken (vi må gå ud fra at villain ikke er bleg for at sætte stakken ind igen) Hvis du medregner alle ♣ og div 4kort straights som bluffouts bliver det lidt i blinde da du er OOP
Dit turn bet er alt for lavt, du har ramt din 3outer og giver så super gode odds til alt hvad han kan ha.
River chk caller jeg, dit turn og river bet er i mine øjne meget svage og han kan lave det push med rigtig meget, ikke mindst noget der har dig slået.
som spillet insta mucker jeg, du er way behind til hans range selvom du har underrepræsenteret
Nå, men den her post var egentlig lidt for at få be- / afkræftet mine egne bluffmoments. Der er simpelthen byttet om på villain/hero i hånden hér, og jeg sidder selvfølgelig og fedter med buttom-straighten med A6. Han var faktisk ikke mange sekunder om at betale, så jeg havde straks en "jeg er sku en fcking møgtyr"-refleks, der lige måtte vendes med PN.
Problemet er nok primært, at et villain der spiller AJoff og sin 2nd nut straight så dårligt, praktisk talt altid betaler river. Så selvom jeg selv ville ryge direkte i mucken med en J dér (eller ssv. c/c river), så er bluffet nok stort set ret så meget -EV mod den her slags modstandere.
Tak for rådene, drenge!
Møgtyren
"Problemet er nok primært, at et villain der spiller AJoff og sin 2nd nut straight så dårligt, praktisk talt altid betaler river."
Hvilket i øvrigt er tilfældet med ca. 95% af alle villain = hero hænder.
@Asger_b
1. Ryk ned i limit
2. Ryk ned i limit
He he. Just kidding :-)
Venlig hilsen
Mig
SÅ det gør du tit det der, bare møgfloater til river..... Nu ser det lidt farligt ud så raiser jeg bare???
@Fish: Det kræver jo ligesom den ryger til SD, når der skal byttes om på villain-hero ;-)
@Elninho: Jeg floater da overhovedet ikke. Jeg har buttom straighten, og jeg kan da sagtens lige tage et kort af vs. villains lortebet på turn. Da han så byder river, kan jeg selvfølgelig umuligt være god, og finder en oplagt bluffmulighed ;-).
- AB
Med A6 vil jeg på river overveje, hvorvidt jeg skal folde eller calle. Jeg vil aldrig raise her, aldrig.
Du burde efterhånden vide, at folk aldrig folder en J på river her. Måske burde de heller ikke gøre det, da de fleste elsker at bluffe.