Jeg sidder og spiller 4 borde på pacific, har set villan som lidt loose men ikke nogle reads på ham, han sidder ved to af mine borde... Jeg har dog været i en del hænder med ham hvor han har limp callet og foldet floppet så jeg vil tro han er pænt træt af mig efterhånden!
Nu til hånden:
***** Pacific Hand History for Game 6274393 *****
$3/$6 Blinds No Limit Hold'em - *** 10 22 13:55:48 2006
Table Nativo de Nicaragua (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 10: kntroyal ( $279.95 )
Seat 4: Hero ( $972.95 )
Seat 6: tigon5 ( $683 )
Seat 7: OldPeach ( $998.64 )
Seat 8: theison2 ( $754.15 )
Seat 9: spice5 ( $241.8 )
tigon5 posts small blind [$3].
OldPeach posts big blind [$6].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 10♦ 7♦ ]
theison2 folds.
spice5 folds.
kntroyal folds.
Hero raises [$24].
tigon5 folds.
OldPeach raises [$66].
Hero calls [$48].
** Dealing Flop ** [ 7♣, K♦, 6♠ ]
OldPeach bets [$122].
Hero ????
Preflop er standard, men nu mine tanker om flop:
Han kan meget let have TT+, AQ tror jeg IKKE er med i hans range MÅSKE AK + lidt spas med rags... Det store flopbet tror jeg ikke han vil gøre med KK, heller ikke AA, derfor har vi TT-QQ som jeg tror er meget sandsynlige, hvad er vores linje herfra? Floate for at skyde næsten any turn hvis han checker til os? Fold?
NL600 T7s "lidt"deep
nej men der er heller ikke nogen der spiller poker som alexkp, derfor han er champ :-)
Men ja folder preflop, nu når du er på flop og har ramt middle pair med lorte kicker synes jeg du skal folde. Man behøver ikke udspille ens modstander i hver evig eneste hånd, vent på en bedre chance og en bedre hånd end ovenstående eksempel og i følge dit read kunne du jo bare gå allin så folder han vel? Det er ok at de andre vinder en pot alex, tror du kommer galt afsted med de her gut reads lidt for ofte. ikke hver gang modstanderne bare kan smide deres hænder og nogen gange har de rent faktisk også noget :-)
@Løp
Pos, semideep, modstander der er loose, overspiller sine hænder over 1,5 buyin....
@Johnson
Nej de andre må gerne vinde men hvorfor bare folde fordi man har ikke har ramt? Hvis man tror modstanderen er ude i noget blæsevejr?
Preflop er standard, implied, position og en person der semitilter
Floppet: Hmmm, vil enten flatcalle eller gå væk, i denne hånd vil jeg vælge et klart fold, der kommer bedre chancer og vildanden kan finde på at skubbe med any holding, blæs eller ej
Kan ikke li et reraise...
Men, imo, FOLD!
Hvad med et call? Par super runner draws + chancerne for han er shit eller underpar til K og derfor kan semibluffe ham af på turn?
Pf ER std. Caller flop og ser turn an. Checker han turn ka du roligt stjæle den.
Da hans range da meget vel er TT-QQ på en semi donk som ham...
BTW. Goofy, send lige en PM med din msn?
Mod donks der cb flop og checker turn ka du 9 ud af 10 gange ta den hvis de checker turn.
Muck preflop, muck flop.
T7s har ikke nok værdi til at kunne spilles profitabelt i den situation imo.
Består hans range ikke af rigtig mange AK'er? Hvis han har AK så checker han sikkert turn til dig hvorefter du skyder lige ind i et c/c og det bliver dyrt..
Hvis floppet var Q højt i stedet så kunne du overveje at tage et kort af, men kongen er bare for likely imo.
Synes problemet ligger lidt i han repræsenterer AA/KK/AK og han vil måske gå ud og fyre en 2nd barrel hvis han er tilpas træt af dig, eller c/r fordi han tror du floater på ham igen igen...
Men ok, hvis du tror han er på blæs, og han fyrer en 2nd barrel kan du lave et move og pushe hvis der rammer en diamond derude
Så, jeg skifter mening, flatcall og afvent vilandens reaktion, push hvis der kommer en diamond og han fyrer 2nd barrel af (og du er relativ sikker på han er på blæs)
Hvis han fyrer på turn og jeg ikke improver er jeg væk, tror dog ikke han er gutsy nok til at fyre 2 barrel OOP i reraised pot med air eller underpar til K
Jeg er ikke idiot. Kan godt se hvorfor man ønsker at spille spekulative hænder hænder i position med dybe stacks mod en semitiltende modspiller. Men når vi er ude i T7s synes jeg sgu det bliver noget marginalt rod.
Ens argumentation for at calle er de smukke implied odds der ligger hvis man spiker to par eller trips. At fange et godt draw er mod denne villian ikke nødvendigvis fantastisk, da man sandsynligvis meget lidt fe har og derfor får skillingerne ind som svag favotir(dette er islandsk og betyder favorit), hvilket ikke er hensigtmæssigt mod en spiller hvor vi må formodes at have stor edge.
Problemet er hvis man også bruger en masse dollars på metagame overvejelser. Som for eksempel her hvor du har ramt mellempar på et K-høj flop.
Med mindre han er totalt donk kan jeg virkelig ikke se hvorfor AA/KK IKKE skulle være med i hans range, hvis han har et semitiltende image(blev det oplyst i første indlæg?) og ved han skal byde ud for at bygge en pot op med jeres dybe stacks.
Jeg kan íkke lide dit preflopcall, fordi du langt de fleste gange vil ramme flops som dette og vil forsøge at spille ham af hans hænder, da du mener du ganske enkelt er en dygtigere spiller.
Konklusion: Din argumentation hænger ikke sammen. Det virker som om du begrunder dit preflopcall med at dine implied odds er smukke, fordi han overspiller hænder og du vil få maks betaling når du rammer stort. Men samtidig mener du at kunne spille manden af sine hænder når du rammer marginalt?
Forklaring...?
Jeg er med i denne hånd pga. de implied som du siger...
Da floppet kommer og han better så hårdt som han gør tænker jeg ikke længere på min hånd men på hans, for mig ligenede det i øjeblikket ikke AA,KK eller AK og er ret sikker på han ikke reraiser med KQ eller KJ...
Derfor vil jeg nu spille hans hånd, hvis mit read er forkert og han har en meget god hånd har jeg ramt plus jeg har en masse super runner draws, det jeg tænker er at jeg sætter ham på air, TT-QQ eller MÅSKE AQs
Jeg tror selv at hvis jeg flatcaller og han har en af ovenstående hænder vil han checke turn og jeg vil kunne tage den ned der MEGET tit...
Hvis ikke har jeg mulighed for at ramme trips, to par, FD eller stritdraw på turnen...
Det er ikke sårn at han er super donk da han som sagt har foldet mange gange til mit cbet men limp caller og er generalt for loose...
Jeg mener ikke jeg kan spille af hvis jeg rammer marginalt, men hvis han rammer marginalt eller for overkort til sit par mener jeg at jeg næsten hver gang kan tage potten fra ham?
Jeg tror sgu det er AA han sidder med, fordi han kunne nemt bette så hårdt i håbet om, at du har en K. Derfor tror jeg det bliver meget svært at få ham til at drysse den grundet de ting du har sagt om ham. Selvom du caller hans flopbet og han måske lige overvejer om du evt har ramt et set, så tror jeg sgu stadigvæk ikke at han drysser den. Så fremt du caller floppet og du rammer nogle runner options, så ville jeg godt kunne lide at pushe turn.
AlexKP
Preflop er ikke standard...
Som du ser her, er reverse implied odds med sådan en hånd væsentlige, hvilket gør at dit call preflop stinker.
Man spiller ikke en skod hånd for 10% af stacken, dertil er chancerne for at ramme rigtig godt simpelthen for små.
Villain reraiser dig, på trods af at du har position.
reverse implied? Hvorfor er der reverse implied med denne hånd? Og som Kaspernj siger, 10%?
Seat 4 is the button
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 10♦ 7♦ ]
theison2 folds.
spice5 folds.
kntroyal folds.
Hero raises [$24].
tigon5 folds.
OldPeach raises [$66].
Hero calls [$48].
OldPeach bets [$122].
Hero calls [$122].
** Dealing Turn ** [ 7♥ ]
OldPeach bets [$333].
Hero:???
BAM! Lige i skabet... Hvad nu?
Pusher vi caller AK,KK,AA alt air og underpar ryger sig en tur... Hvad er så det smarteste? At calle eller gå all in? Er vi enige om at hvis jeg går all in er de hænder der caller mig alle hænder som jeg ville ende all in med på river alligvel? Så det smarteste er vel at calle og håbe han er ude og blæse? Selvom sandsynligheden er ret lille, det skal lige siges at jeg hvis jeg ikke havde ramt noget havde foldet da jeg nu er ret sikker på at mit read med at han var svag 80% var forkert...
Ja ok, så 8%
Hvis du ikke kan finde de reverse implied, så læs lige dit eget spørgsmål igen.
Du har ramt, og har mulighed for at donke store dele af stacken væk.
@C_hope
Jeg spiller ikke på jeg har ramt, jeg vælger at spille på at jeg ikke tror Villan har ramt udover det har jeg så nogle draws og ramt, jeg caller sku da ikke for at improve min hånd :)
du er en heldig tyr ! :-)
Som spillet er det vel bedst at calle og calle/pushe river.
Som du selv siger, folder han alt sjov hvis du pusher. Men da semi-tilter kunne han vel evt. skyde en sidste barrel på river hvis du bare caller.
Ps.
Nice suckout, FISH
;)
"Jeg spiller ikke på jeg har ramt, jeg vælger at spille på at jeg ikke tror Villan har ramt udover det har jeg så nogle draws og ramt, jeg caller sku da ikke for at improve min hånd :)"
Med andre ord, du er ude og spille smart mod en villain der har vist styrke OOP preflop og på flop.
Donkey spil :-)
Seat 4 is the button
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 10♦ 7♦ ]
theison2 folds.
spice5 folds.
kntroyal folds.
Hero raises [$24].
tigon5 folds.
OldPeach raises [$66].
Hero calls [$48].
OldPeach bets [$122].
Hero calls [$122].
** Dealing Turn ** [ 7♥ ]
OldPeach bets [$333].
Hero raises [$778.95].
OldPeach folds.
Desværre valgte jeg at pushe, men da jeg tænkte den igennem kunne jeg godt se det ikke var det bedste, og som jeg troede i starten havde han lort, men må sige at jeg var ret sikker på at han callede der... Men sårn er det jo, tak for kommentare ;)
@Euro
Åbenbart ikke suckout, var vel foran :)
"Med andre ord, du er ude og spille smart mod en villain der har vist styrke OOP preflop og på flop."
Lige præcis :)
Den morede mig lidt AlexKP - og jeg er sikker på, at du i din liderlighed skynder dig at skubbe da du ser dit money card.
Slå koldt vand i blodet og spil resten af hånden ordentligt.
"Åbenbart ikke suckout, var vel foran :)"
Eller også er du oppe mod en bedre villain end du tror.
"det skal lige siges at jeg hvis jeg ikke havde ramt noget havde foldet da jeg nu er ret sikker på at mit read med at han var svag 80% var forkert..."
"Åbenbart ikke suckout, var vel foran :)"
A hva?
Alex, hvordan ville du spille AK, 76 og 87?
Du er først foran på turn, tror jeg.
Hvis du nu havde lavet lidt mere research, ville du vide manden er regular på 2000NL.. Og tit er set bully'e 400NL borde derinde, da han ikke har samme respekt for disse.
Bla bla, fint kald og finere kort på turn! :-)
Preflop er standard, såfremt man har et godt indtryk af, hvad villain laver i reraised pots. Det lyder det til du har hér, så fint. Hvis modstanderen var mere tricky og/eller ukendt, lader jeg den nok gå engang imellem. Så bliver den nemlig svær at spille profitabelt, fordi villains handrange er mindre indskrænket, end du kan gøre den til hér, og du kan tillægge bets en vis betydning.
Flop: Tjah, coldcall kan selvfølgelig forsvares (specielt pga. dine modbydelige runner outs), men mange gange vil jeg langt hellere clicke, da det passificerer modstanderen til at undlade at 2nd barrelle turn med rags eller 99-QQ. Det skal selvfølgelig veksles med at clicke med et set eller lignende - men det er jo heller ikke dumt på den her slags ultra-tørre flops. Desuden ville jeg undlade at clicke, hvis villain leadede lavere ud, idet han ssv. ikke folder JJ-QQ til dét raise. Så er jeg nærmere et coldcall, og se turn og hans action an.
Turn: Du rammer lige i skabet din kæmpe luckbox, og ser ikke ud til, villain sløver ned. Ind med stakken.
Jeg tror desuden også, der er en god chance for, at du var foran på floppet.
- AB
@Asger_b og AlexKP.
Hvordan spiller i turn hvis der falder en blank og villiain skyder igen.
@c_hope
HVis jeg ikke får strit eller FD så folder jeg...
"Eller også er du oppe mod en bedre villain end du tror."
Fordi du tror han folder AK, eller AA til mit turn gayraise? Nej vel..
@Krakatau7
Øhhh.. ok, det er også det jeg skriver, at jeg efter jeg har tænkt det igennem er sikker på at et call er bedst, men regnede self. med et call ellers havde jeg ikke skubbet....
@Mads
Jeg folder MP mod en villan der fyrer second barrel afsted OOP
Da jeg skubber turn og han folder må jeg formode jeg var foran på floppet også, TT-QQ byder ikke turn...
@alexkp.
der falder et scare card, og du raiser, og villain folder.
Det kan vist godt være du tager fejl.
MHT videre spil - enhver dygtig villain vil kunne udnytte din spilloe stil, og fyre 2. barrels med any two, og så bliver du donken i hånden.
@Carl: Det skal satme godt nok være en underlig/dårlig villain, hvis han byder stort ud på turn med AA/AK med en plan om at folde til et raise. Villain har været i et stonecold hér - muligvis selvfølgelig med TT-QQ, selvom jeg er enig med Alex hér, at de ssv. ikke byder turn.
Hvis villain 2nd barreller, hvis Alex caller floppet, må han selvfølgelig give ham kredit for en hånd og folde. Men det kræver altså noget af en møgtyr, og ikke en limp-calling donk, der normalt vis laver den slags moves. Det er blandt andet én af årsagerne til, at jeg snakker for et click i stedet for et coldcall.
- AB
@asger_b.
Der falder et kort der passer præcis i hero's linie, og villain respekterer et reraise på turn.
Jeg har ligesom dig villain på enten A høj eller par under K
Det jeg egentlig vil sige er, at jeg tror AlexKP undervurderer villain, og hero vælger en meget dyr vej at forsøge et donkey bluff.
Hvorfor er det et donkey bluff?
De fleste reraiser preflop med TT-QQ her preflop og cbetter, 99/100 checker så turn med disse hænder hvorpå jeg kan nuppe potten... Syntes du er helt helt skævt ude her...
Og det du siger er helt væk, hvis jeg opdager at en 2 barreler mig som Asger_b fks gjorde i vores HU match sidder jeg bare og caller ned med TP og lader dem skyde sig selv i sænk... ( Asger lavede så 3 barrels og tog nogle saftige pots der :P )
Men en ukendt villan hvor vi ikke har meget historie er det MEGET MEGET få der second barreler på dette board med lort... Og derfor som asger siger må jeg folde... Og kan heller ikke se hvordan den 7'er skulle gøre ham bange og den passer da ikke ind i min linje, jeg ligner en klar AK eller set her...
@Alexkp.
du skriver du ikke rigtig har nogle reads på ham, og så laver du dette.
I den sammenhæng ser jeg det som et donkey move, og i din linie lægger du an til at en god villain kan stjæle mange skillinger fra dig.
Danstah:
Han er IKKE regular på NL2K - er han, er det lang tid siden, han har været der (og vundet ;o))
Well, han spiller okay, men der findes bedre spillere. Indeed, han har forståelse for spillet, men han skræmmer mig ikke.
Jeg er så klam, at jeg senest folder flop. I længden må det være -EV, at calle flop.
Udover at alexkp og asger er de største møgtyre kunne jeg meget godt tænke mig at høre nogle rigtig gode spilleres syn på denne hånd. folk som tox, tune osv.
Er ligesom c_hope ikke overbevist om at det her er fornuftigt spil - og med al respekt for alexkp er han ikke asger og du asger har trods alt nogle andre ting til rådighed (skillwise) der gør du kan spille anderledes end alexkp - tror også du er langt mere agressiv end ham.
Du siger du skriger AK. hvis du sad med AK på det flop raiser du da 9/10 gange hvis jeg kender dig ret.
@Johnson
Nej hvorfor skulle jeg raise floppet med AK?
Asger mere agg. end mig? Jeg vil gerne vædde med at jeg er en af de mest agg på pokernet klart top 2-3 stykker... Men det kan PT stats jo afgøre?
Men jeg vil også gerne høre fra andre af de store og nu er C-Hope jo en Tour spiller og en chimpdumper i cash :P
Du er lidt hurtigt ude med superlativerne her Carl?
At kalde et 3 bet m. T7s for 150bbs med pos HU virker ikke som standard (som nogen vil), men mere som marginalt. Og resten af hånden er derefter marginal.
Mht. din linje AlexKP, I like, specielt med et solidt read om enten gode implied eller han er weak/scared postflop;-) Om turn er butikken eller betaling...well så ser jeg ikke den store forskelv grundet turn kort. Modsat Carl, ser jeg 7´eren som et super kort for dig, da det IMO ikke kan være et scarecard for vilian. Set 7 er nu mindre likely og du kalder vel ik 3 bets med A7.
C_Hope,
Dvs at du også ser Lundsgaards 9s8s som donket, grundet hans preflop spil? (lign. situation, åbner med en SC, får på munden. 150bb eff stacks - dog OOP her)
www.pokernet.dk/forum/show.asp?tid=119341
@Carl: "Der falder et kort der passer præcis i hero's linie, og villain respekterer et reraise på turn." Whaaat, har du set de potodds han får tilbudt, og forløbet af hånden? Jeg kan garantere dig for, at han ikke byder 333 på turn med en reel handske (AA, AK, KK) for at folde til et raise. Om han donker den med TT/JJ eller lign. skal jeg selvfølgelig ikke kunne sige. Det er i hvert fald et usædvanligt tough spot for AQ/KQ fx, hvis hero skulle have betalt med den.
- AB
@hilberado
Donkey play er vel bare et superlativ for dårligt spil. Jeg tror godt Alexkp ved at der intet ligger bag !
I øvrigt ser jeg store forskelle på de to hænder.
Alex kp spiller 107 lundsgaard spiller 109
Alex kr spiller 6 håndet, lundsgaard 4 håndet.
Det er meget væsentlige faktorer.
@AB
nej det er vi 100% enige om...
Men Lundsgaard sidder OOP, hvilket er langt mere afgørende. Desuden sidder AlexKP i knap-blinds-fight (hvilket sker uhyre ofte i 6handede games), hvorimod Lundsgaard og hans villain sidder uden for blinds.
@asger_b
Ja der er stor forskel på de to scenarier...
@Johnson: Du har naturligvis fuldstændig ret i, at jeg har bedre skills til at kunne drage klogere beslutninger end AlexKP ;-).
@Carl: Jeg ser et call preflop i begge hænder.
Det er og bliver en marginal situation, hvis du virklig føler du er bedre end ham er det vel ok, men hvis han er solid, så 2nd barreler han turn kortet ofte nok til at du aldrig kan få profit ud af det.
@asger_b
Du ser intet problem i at comitte 8% preflop ?
@asger_b
Det viser nok grundlæggende forskellen på turn og cash.
Jeg tænker meget turn, og der er 8% ABSOLUT no no....
Hånden ligner imo en vildand der er færdig med at se AlexKP tyre hans BB, han reraiser med en godkendt handske, SC eller noget AQ/AJ/AT værk (any, to over 9) - eller any two at all
Alex kalder for sine implied, som er standard i den her situation
Der falder en konge, villain tænker fedt, nu kan jeg jage idioten væk da han tror jeg har AK
- Jamen, nej, det skulle han ikke kalde
Turn: 7, fedt kort, den har han da ikke, har han? Nej, jeg giver sku gas videre og kan få ham til at folde sit straight draw eller sit mellempar, han kaldte jo hurtigt mit c-bet
WHAT!! All in, "#¤&"¤&"¤ donk
Jeg folder A high (eller str8 draw/mellempair)
Som nævnt tidligere, jeg kan ikke lidt callet på floppet netop pga. at villian kan lave sådanne moves med any hand fordi han VIL repræsentere AK
Turn skal her selvfølgelig slowplayes her....
Har kun lige læst de første indslag, men:
Mener det er meget marginalt at kalde T7s til et standard reraise PF, selvom de er 150BB dybe og hero er i position. Fint at åbne med hånden fra button, men den er simpelthen så svær at ramme et ordentlig flop til at det kan være EV+ at kalde reraiset. Specielt imod en standard NL600 spillers 3-bets range, hvilken ikke er særlig stor. Altså er du meget ofte oppe mod et højt par eller AK, og bliver nød til at folde næsten alle flops. Selv hvis du skulle floppe en flush eller 2 par og få skillingerne til midten på floppet, er der også de reverse implied odds at tage stilling til - villain kan sagtens outdrawe de hænder med overparret og den højere ruder. Og hvis du fx rammer et 289r flop, hvilket må siges at være rigtig godt for denne hånd, tror jeg din FE er meget lav hvis du vælger at skubbe den, da folk ikke smider overpairs i reraised pots. Og ellers kommer du alligevel til at betale med næsten hele stacken for at se turn og river.
Jeg folder denne hånd 9½/10 gange PF mod standard villain, selvom jeg ellers spiller et relativt løst og aggressivt spil.
NÅR du så vælger at calle den, mener jeg klart også du skal calle det flop. Du har bagdørs strit og farvetræk og par - og position. Der er altså relativt mange turns du gerne vil se. Det er heller ikke usandsynligt at du også får en gratis river når du caller floppet.
Selvom om du så rammer guldkortet på turn får du ikke max betaling, hvilket igen viser hvor stor en fejl det er at kalde den hånd preflop. Dine implied odds er altså slet ikke så gode som du troede, da villain åbenbart kan smide sin hånd. Selvfølgelig smider villain hverken AK eller AA her, efter at have commited så meget af sin stack, men villain er altså tydeligvis god nok til at fyre 2 barrels af. Altså var du belvet nød til at folde turn hvis turn havde blanket.
89s og andre små SC's synes jeg fint du kan spille med position, 150BB deep, og så er det trods alt ikke et specielt stort reraise preflop. Det er MEGET MEGET nememre at ramme et godt flop når der ikke er gaps imellem.
Konklusion: Smid ALTID denne hånd preflop, udover hvis du har et stært read der retfærdiggør et call, og gør at du kan tage den ned postflop relativt mange gange - altså uden at du nødvendigvis rammer noget som helst.
- Albertos
Rettelser hist og her.
havde du så ikke callet de 112 dollars for at se om dit read var rigtigt?
"selvom jeg ellers spiller et relativt løst og aggressivt spil." - Det er vist en mild underdrivelse.
@Krak
Nope...
@Albert
"selvom jeg ellers spiller et relativt løst og aggressivt spil." -
Yir right!
@Asger
"@Johnson: Du har naturligvis fuldstændig ret i, at jeg har bedre skills til at kunne drage klogere beslutninger end AlexKP ;-)."
Yir right!
@Kaji
Det er MEGET MEGET få på dette limit der har guts eller godt nok spil til at kunne 2 barrel OOP i reraised pots... Så tror ikke det er noget jeg burde være bange for..
Du har ret Alex, jeg sagde det forkert. Det er naturligvis:
"Du har naturligvis fuldstændig ret i, at jeg har bedre skills til at kunne træffe klogere beslutninger end AlexKP ;-)."
- AB