NL600, TPGK i rr pot oop

#1| 0

Villain og hero har spillet en del sammen over nogle dage. Villain spiller mere løst end hero og 3better en del mere generelt. Jeg vil sige han 3better meget, i hvert fald vs hero.

Dette har resulteret i at jeg har (3-)4bettet ham en del og generelt er jeg kommet ud på toppen. Og ellers har jeg justeret ved at spille mere tight.

Villain er lidt af en "frontdoor" agressor. Han tjekker forholdsvis mange turns som PFR. Én gang har jeg snappet et bluff på river, når han tog bet-check-bet linjen oop efter river bragte et scarecard.

Selvom vi har en del historie omkring 3-4betting, har vi ikke så megen historie i 3bet pots postflop.

Der bliver foldet til hero i sb, 100 bb stacks.

Hero bets 21 med AJ
Villain raises 69
Hero calls 69

Flop AK6 $138
Hero checks
Villain bets 82
Hero...?

-Allerførst ved jeg, at hans 3betting range er ret bred her.
-Dernæst har jeg lidt svært ved at se ham bette en made hand, som han folder hvis jeg check raiser.
-For det tredje, har jeg svært ved at se ham 3bet jamme med nothingham, hvis jeg check raiser. Det synes jeg trods alt ikke at vores historie berettiger, og på det her bord ville det altså kræve nogle store balls at gøre imo.

Derfor synes jeg, at mit bedste move på det her bord er at check kalde flop. Enige?

hvordan spiller vi turn (med/uden )?
og river forudsat at turn går check-check?

04-10-2008 15:09 #2| 0

NL$600? Flame away, men jeg synes, det er rart at vide. Det har trods alt en betydning.

04-10-2008 15:18 #3| 0
OP

ty, rettet

04-10-2008 17:11 #4| 0

Preflop: Selvom det lyder som noget standardtørfisketjavs så mucker jeg altså preflop på trods af heftig dynamik. Alternativt 4-betcaller jeg hvis dette kan gøres profitabelt(aner ikke hvad hans 5-bet AI range ville være´og det lader heller ikke til at du gør det, så bare muck).

AJo spiller så forfærdeligt i en reraised pot oop.. Klonker du et A har du meget svært ved at generere action, fordi det er et scarecard for stort set hele den range du slår på floppet.

Nu har du betalt og ramt et solidt nok flop. Jeg vælger enten:

1. B/C. Du kan måske fremtvinge et tyret protestmove med Kx eller et draw. Jeg tror dette move med denne type villain er optimalt.

2. c/c og evaluer turn og river.

c/r er en gusten overspilning og du blokerer hans mulighed for at lave fejl.

04-10-2008 19:13 #5| 0

Som Løpenthin.

Mener det er groft overspillet at vælge betale RR med AJo OOP når du mener han er en bandit, der findes så mange spots at spille tilbage på ham i, her er det ikke oplagt overhovedet.

04-10-2008 20:06 #6| 0

Husk nu lige, at det er en blindbattle :-) omend jeg er enig i, at AJo oop ikke er let mod en dygtig lag, så er det altså ikke "dårligt".

04-10-2008 20:26 #7| 0
OP

Er helt med på, at AJo ikke er optimal at kalde med ude af position, men synes samtidig også, at den disukussion er en smule uinteressant.

og at kalde det "groft overspillet" er vel en grov overdrivelse i sig selv :P

Jeg vil have meget svært ved at 4bet folde vs villain profitabelt, eftersom jeg ikke forventer at han folder nok.

Så tror jeg, at jeg foretrækker Løpenthins 4bet call eller bare fold preflop, men altså her valgte jeg så at mixe det op og kalde...

---
Løpenthin
Jeg havde slet ikke overvejet bet-call - interessant. Jeg går ud fra vi checker turn hvis han kalder vores lead? og checker eller better vi river hvis turn går check check - forudsat at turn og river er blanke?

Mht til c/c på floppet og turn check-check, hvordan spiller folk så river, når turn og river er blanke?

04-10-2008 20:33 #8| 0

Jeg vil ik udtale mig pre flop spillet. Det kan være decideret ringe eller udemærket.

Hvis jeg er kampe med meget laggish villans og vi spillet meget igen på hinnanden, synes jeg det er fint at forsvare ajo, det er lidt af en vuderings- og fealing sag.

Loke

jeg synes ik du skal bekømre dig så meget om hvilke hænder du skal have betaling af. Dynamikken i rr pots er utrolig voldsom disse dage. JEg ville sætte et mindre raise ind, noget ala 184-202 $ og snappe et shove. Stacks er fint til det, og folk giver bare ik hinnanden meget credit i rr pots disse dage.

han skubber muligvis, dårligere ax, gutter, farvetræk, eller kx.

04-10-2008 22:23 #9| 0

@lorten

er det ikke realistisk set kun på party det er så retardo laggishat HERO kan c/r-calle?

04-10-2008 22:31 #10| 0

Jeg checker turn ja Loki.

04-10-2008 23:16 #11| 0

syntes i ikke AJ c/r og calle all in er frækt, fordi jeg syntes netop Hero har en meget snæver range til dette move, når vi tænker på det er blindbattle. Da Hero sikkert ville 4 bette AA-KK fordi det er et blindbattle, så tror godt villian kan rykke ind light,

tror det er 50/50 om jeg mucker eller kalder, er jo blindbattle og villian har 3 bettet light

05-10-2008 00:14 #12| 0
OP

Signic
"syntes i ikke AJ c/r og calle all in er frækt"
jeg vil meget hellere raise til fx 185, og derved give villain mulighed at reste - forhåbentlig - et eller andet junk, med håb om FE fra hero, som lorten er inde på.

lorten1
"jeg synes ik du skal bekømre dig så meget om hvilke hænder du skal have betaling af."

Kan godt se, at det virker som jeg bekymrer mig en smule om det, men det er ikke helt rigtigt. Det jeg prøver at finde ud af, er hvordan jeg får maximeret min EV mest muligt. Specielt er jeg interesseret i river spillet, når turn går check-check, så jeg poster resten af hånden nedenfor.

"han skubber muligvis, dårligere ax, gutter, farvetræk, eller kx."
Fair nok, hvis det er tilfældet kan CR aldig være helt skidt.

Her kommer resten af hånden:

Hero calls 82

Turn AK6, 8 $302
Hero checks
Villain checks

River AK6, 9, 4 $302
Hero ...?? (eff.stacks = $449)

Kan godt se, at vi skal mixe vores spil op her mht c/c og lead bet.

Men for mig virker dette spot godt til at c/c og forhåbentlig snappe et bluff, fordi:
1) Villain har en bred 3betting range og derved tit sidder med nothingham her.
2) Jeg tror ikke villain better en made hand på floppet, som han er parat til at folde til et CR, som fx QQ og Kx (tager jeg fejl mht Kx?). Hvilket igen betyder, at vi ikke skal forvente, at villain har disse slags hænder at kalde med på river.
4) Han better nok alle top par hænder når vi checker til ham, uanset kicker, vil jeg formode.
5) Vores range består af hænder der får svært ved at kalde et river bet. Fx missed evt. FD's, Kx, PP's.
6) Han better bluffs nogle gange, da det er den eneste måde han kan vinde hånden på, samt at jeg har hænder i min range der ikke kan betale et river bet.

c/c eller bet?

05-10-2008 00:37 #13| 0

ahhh så slet ikke lortens post, men så er jeg enig med hans linje :P

05-10-2008 10:54 #14| 0

CR floppet, og det er ikke close.

Skub river imo, siden turn går ch-ch. Han skal altså være til den stupide side for at finde et bluff frem her anyways.

- AB

06-10-2008 12:38 #15| 0
OP

Rent faktiskt CR jeg også floppet (villain foldede), men jeg blev bagefter i tvivl om det var rigtigt, og om jeg kunne have maximeret min value bedre. Derfor lidt kreativ ændring af HH's...

Ikke for at blive ved at snakke om hånden (så interessant er den vel ikke), men er disse punkter ikke med til at gøre et check helt ok:

og jeg citerer mig selv igen:

Men for mig virker dette spot godt til at c/c og forhåbentlig snappe et bluff, fordi:
1) Villain har en bred 3betting range og derved tit sidder med nothingham her.
2) Jeg tror ikke villain better en made hand på floppet, som han er parat til at folde til et CR, som fx QQ og Kx (tager jeg fejl mht Kx?). Hvilket igen betyder, at vi ikke skal forvente, at villain har disse slags hænder at kalde med på river.
4) Han better nok alle top par hænder når vi checker til ham, uanset kicker, vil jeg formode.
5) Vores range består af hænder der får svært ved at kalde et river bet. Fx missed evt. FD's, Kx, PP's.
6) Han better bluffs nogle gange, da det er den eneste måde han kan vinde hånden på, samt at jeg har hænder i min range der ikke kan betale et river bet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar