Spillet er pacific og villain er Elninho her fra PN. Vi sidder sammen på to borde, og han sidder klods op af mit venstre ben på begge. Jeg ved ikke, om han ved at det er undertegnede han spiller imod.
Jeg har været forholdsvis LAGish, uden at være aggro overhovedet. Dog har jeg ikke rigtigt haft succes i denne session, har ramt dårligt og blevet taget af ting. Dog har jeg lavet et meget løst, dog godt call, på dette bord med kun 22 unimproved imod en LAG i en 500+ dollar pot og taget hjem.
Elninho har spillet TAG. Han har generelt respekteret raises pf, dog har han vist forståelse for spillet ved at reraise mig flere gange før PF, hvor jeg har lagt mig. Han har også lavet et rigtig godt call imod mig hvor jeg CR river, og han caller med 3rd pair, fordi min linje var fucked. Jeg vidste godt den var fucked, men var også ret sikker på hans handrange og håbede den var for svag til at calle mig, på trods af min linje.
Elninho har kun 479$, ved ikke hvorfor, han plejede at være reloaded så han har nok lige tabt en hånd. Jeg dækker.
En regular LAG raiser på knappen til 21, jeg nøjes med at kalde i SB med JJ (mixer det op, da vi har meget historie sammen. Har tidligere på dagen udspillet ham to gange og jeg ved det irriterer ham) og Elninho raiser nu til 78 fra BB.
Hvad gør vi her? Han har vist forståelse for spillet og har her verdens mest oplagte squeeze. Dog er han TAG, så man har altid AA i baghovedet.
Hero kalder...
Flop: 3 6 T r (pot 173)
Checker til villain, som byder 100 i 173.
Min første tanke her var, at jeg må være foran. Han har været ude i skæg PF, og byder nu en størrelse, så han kan komme væk fra den. Jeg tror klart vi ville se et højere bud med AA-QQ.
Så, CR vi for beskyttelse eller kalder vi? Og hvis vi kun caller, revurderer vi så vores flopanalyse hvis han pusher en blank turn?
Hero kalder...
Turn: 4
Den går check-check.
River: 4
Jeg checker med planer om at calle alt...?
Dette var ca. hvad jeg nåede at tænkte mig frem til, well ikke helt. Selvom jeg var ret sikker på, at være foran på flop tænkte jeg ikke i CR baner for beskyttelse, de kom efter.
NL600, Tricky JJ vs. PN'er
Edith:
Troede du raisede preflop, jeg checker og kommer meget an på river bet om jeg caller eller ej.. Aldrig bet river ;)
@Alex
Hvad forventer du kalder når flop er drawless?
bliver nød til at spørge hvad CR betyder, når du bruger det så ofte :)?
cr=check raise
men bare for lidt at være sikker, ham der startet med at raise han folder preflop eller?
Udover det så better jeg også river hver gang, men så igen ville da nok også reraise floppet, både for ikke at give ak gratis kort, og absolut også for at finde ud af om han sidder med qq+...
"Jeg har været forholdsvis LAGish, uden at være aggro overhovedet."
LAG = Loose aggresive, i min verden er det ret svært at være LAG uden at være aggro..
Mht til hånden kan jeg ikke li' dit call i sb og slet ikke dit call af bbs raise (som er på ~15% af eff stacks)
Flop; hvis du har et deadon read på ham er det vel fint nok, men hans bet sætter hans stak meget godt op til at komme allin på en af de næste streets og der er ikke noget at beskytte imod, så ville ikke lægge så meget i det.
Generelt kan jeg ikke li' at floate oop, hvilket er det eneste du kan gøre på alle flops der ikke indeholder K eller A som du vel bare folder på, derfor syns jeg du skal spille den anderledes preflop.
Som hånden er forløbet skal du vel kalde river når du har underreppet så meget, men jeg syns det er en virkelig skidt linje du har valgt.
@Fedesen
Ja
@Ysk
Du kan have ret i det med Aggro. I denne session havde jeg spillet LAG PF og på flop, men havde oftet måtte give op. Derudover havde jeg stort set intet ramt semigodt, dvs. draws der kunne spilles spektakulært osv.
Mht. coldcall PF. Knappen er også dansker og en person jeg kender. Jeg havde en idé om, at jeg i denne hånd virkelig ville blive spillet tilbage på, såfremt jeg reraisede PF. Og jeg valgte derfor at holde potten lille samt skjule min stærke holding en smule, hvilket han absolut ikke ville forvente. Jeg havde ikke lyst til at få en svær beslutning på flop, når der blev skubbet fra knappen af på et flop med et overkort.
Mit flopread er bestemt ikke deadon, men jeg var rigtig overbevist om, at hans bet var et kontrolleret CB og ikke et setup til de næste streets. Så langt tænkte jeg i hvert fald ikke i hånden og mener også at i langt de fleste tilfælde vil det betyde svaghed.
Callet af reraiset PF er jeg rigtig interesseret i at høre mere om. Jeg må være foran en god TAG's handrange i dette spot, men skal spille hele hånden OOP. Derudover er reverse implied vel også større, end implied er. Men som sagt, vil meget gerne høre mere! Ville det ændre noget, hvis jeg havde AK?