NL600, TTP+drw møder turn overbet

#1| 0

For lidt tid siden skrev jeg i en tråd, at det kan være risikabelt at tage skud på højere levels, hvis rullen ikke er 100 % i orden. Hvis man fornemmer større +EV i de højere lag, kan BRM blive tilsidesat, og når negativ varians rammer, kan det gøre rigtig ondt.

Jeg har måttet tage springet fra NL2k (medium underrolled) til NL600 efter at have fået en række grumme beats; beats som selvfølgelig sker for alle, men rammer hårdere for en underrolled spiller. Jeg skriver dette for at minde andre - som evt. er lige loose nok med BRM pt. - om hvad konsekvensen kan blive af at være vindende, men underrolled spiller.

Til hånden:

Heldigvis er der flere donks på NL600 end NL2k :). Spørgsmålet er så hvem der udspiller hvem i denne hånd.

5-handed.
Hero (stack 825), har kun spillet lidt over 2 orbits ved dette bord. Har haft store hænder og bettet dem hårdt når jeg ramte.

Villain (stack 741), kun 13 hænder logget, har dog en note uden om pokeroffice der siger ”elendig overspiller”, dvs. forelsker sig i TP o.l. Har dog ikke spillet meget med villain.

Dynamik:
For nogle hænder siden viste jeg AA op mod villain, da jeg i position rammer et A23, two tone flop og giver fuld skrue da han checker til mig og efterfølgende folder. To hænder efter re-re-raiser jeg AI på 47A two tone flop mod en anden, aggressiv regular villain.

Hånd til analyse:
Pre-flop
Hero samler K Q op i CO og siger 24, villain caller.

Flop, pot 54. K Q J
Villain skyder 36, hero siger 125, villain caller.

Turn, pot 304. 3
Villain insta-skubber for 595!... Hero? (Har top two pair + 2nd nut flush drw, men facer super scary board og dobbelt pot bet fra halvukendt donkish overspiller)

29-04-2007 02:35 #2| 0

Svært spot men ender nok med at folde....

PÅ trods af beskrivelsen om villain

29-04-2007 02:35 #3| 0

"dobbelt pot bet fra halvukendt donkish overspiller" er for mig lig med et let, ret std call :-)

29-04-2007 02:38 #4| 0

Meget let call, dynamik taget i betragtning. Du har vist lidt hænder op, men dit image må stadig være ret laggy. Derfor vil en bare svagt tænkende modstander aldrig mose farven her, da han regner med, du instabyder. Samtidig er du rimeligt inde mod langt de fleste hænder.

29-04-2007 04:05 #5| 0

Tror meget tit du ser en TX med hjerter eller en Ax her... Jeg betaler og hvis vi er bagude spiker jeg self.

29-04-2007 04:08 #6| 0

Jeg elsker at betale i dette spot.

29-04-2007 04:29 #7| 0

Jeg puker og caller.

29-04-2007 04:53 #8| 0

Tjah, jeg callede... og insta-pukede da donken viste 10 8.

Jeg forstår argumenterne for at calle. Dog er jeg ikke sikker på at de opvejer argumenterne imod:

- Villain er donkish, med er hverken beskrevet som aggro eller bluffende. I denne pulje springer han pludselig til livs med et mega bet.

- Sklansky taler om "big bets means big hands". Dobbelt pot bet for buy-in må siges at falde i denne kategori.

- De gange vi skal ud at drawe er det rigtig skidt at vi er på turn og ikke flop. Mod flush (ikke A-high) har vi 11 outs/23% i denne pulje, og vi er meget dårligt inde. Mod A-high flush hedder den 4 outs/9%.

- Vi giver donken chancen for den store gevinst som han så kan løbe med eller sprøjte til andre regulars. Folder vi, kan vi håbe på bedre spots.

- Str8 og set er også i spil

- De gange vi endelig fanger villain med fingrene i dåsen har han ofte 12 outs med A eller 10 i hjerter.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar