NL600 - value ud af top trips

#1| 0

Villian er en skrap spiller. Villian og jeg spiller ofte hinanden hårdt. Altså vi 3-better ofte hinanden og lægger os ofte til hinanden. Vi forsøger ikke at komme til skade hos hinanden. Virker som om der er respekt. Efter villian 3-better flop, så er der stadig næsten en hel stack hos villain og en pot reraise dækker ham ind. Jeg vil gerne have value ud af min hånd og være sikker på at få pengene godt ind i en stor pot.

Stor pot taler for at smide det hele ind. Jeg er bange for at give frikort og fx. et overkort kommer. Manglende 2 flush taler for at en del af valains hånd ikke er farvetræk, altså større chance for han sidder med en lavet hånd. Position taler for at smooth calle og presse villian på turn i stedet til at gætte.

Smoothcall med position eller skub?
Hvordan fortsætter man hånden hvis man smoothcaller?

AlanShearer9 is at seat 0 with $598.70.
_-Legend-_ is at seat 1 with $121.25.
Herois at seat 2 with $1219.55.
OJ_Pimpson is at seat 3 with $518.45.
GaryBecker is at seat 4 with $862.75.
chusker is at seat 5 with $552.25.
The button is at seat 3.

GaryBecker posts the small blind of $3.
chusker posts the big blind of $6.

AlanShearer9: -- --
_-Legend-_: -- --
Hero: J J
OJ_Pimpson: -- --
GaryBecker: -- --
chusker: -- --

Pre-flop:

AlanShearer9 folds. _-Legend-_ folds. Hero
raises to $21. OJ_Pimpson folds. GaryBecker calls.
chusker folds.

Flop (board: T 3 J):

GaryBecker bets $30. Hero raises to $120.
GaryBecker re-raises to $319.50. Hero?

13-08-2007 11:13 #2| 0

ALL IN!

13-08-2007 11:18 #3| 0

et call (med risiko) ville være rigtigt frækt for at fake et draw for at få mere value. Et allin er også fint men tror måske at han folder. Jeg ville prøve at slowplaye og lade ham have initiativet på turn og så raise allin der.

Julle

13-08-2007 11:23 #4| 0

call flop, push turn

du får god value her, da villain better turn 9/10 gange og du har derfor mulighed for at komme over toppen.

13-08-2007 11:34 #5| 0

Call og få pengene ind på turn selvom det nok ikke gør den store forskel

13-08-2007 11:42 #6| 0

Jeg vil blot calle og lade position afgøre mit træk på turn.

Ved et call signalerer du jo et højt par - hvilket er i tråd med dit preflop-raise. Så den kan nemt spilles slow her.

Hvis villan er på træk skal have have callet med 89 eller KQ - måske lidt usandsynligt i dårlig pos.

@juliane
Jeg vil aldrig sætte dig på et træk hvis du caller her. Hvilket træk vil retfærdigøre et call ??
Selv om du havde raise preflop med KQs og nu havde overcards + str8 træk - så caller du vist ikke @200 ind i en $480 pot - vel ?
Det er i hvert fald jævnt frisk, og kræver sikkerhed for at både Q og K er vindende kort. Men det kræver igen at du sætter modstanderen på enten 99 eller noget i retning af A10, AJ ...

---

Mit bedste bud er at villan har ramt et lavere sæt, og alle jeres $$$ ryger mod midten på turn :)

13-08-2007 11:43 #7| 0

call flop, og få resten ind på turn (enten pusher GaryBecker ind i dig eller også pusher du hvis han checker).

Han har næppe noget draw i denne situation (det vil være ret frækt at 3-bette 89 eller KQ her). Havde floppet være 3 T J, så havde jeg skubbet resten ind på floppet.

Det ligner et klamt setup med top set mod mindre set/to par.

Jørn

13-08-2007 12:18 #8| 0

Som alle andre.

13-08-2007 12:29 #9| 0
OP

Lad mig lige oversætte hvad jeg mener med, at vi ofte 3-better hinanden. Vi kan sagtens gøre det med suited gap connectors også.

13-08-2007 12:35 #10| 0

@allwind

Mener du 3-bets preflop eller 3-bets postflop?

Jørn

13-08-2007 12:46 #11| 0
OP

@thyssen

Preflop. Postflop spiller vi hianden mere forsigt, altså oftests folder vi til hinandens 2 eller 3-bet. Så når villian 3 better her, er det også udtryk for stor styrke.

13-08-2007 13:17 #12| 0

Jeg vil stadig lave min pos. arbejde for mig og calle !!

Hvis du har ret i at I har meget respekt for et 3-bet postflop, så er der endnu mere argument for et call.
Hvis du reraiser allin, og han har meget respekt for at det er meget stor styrke - efter han har vist stor styrke, kan han måske slippe væk fra 33 i hulen(laveste sæt).
Men skyder han på en "blank" turn( og blank er rigtig mange kort - alle 2,4,5,6,7,8,9,10,J er blanke) - og så du sætter han allin, så er han vist potcomitted.
Kun A,K,Q kan stoppe ham lidt - og selv der kan du sikkert lokket lidt ud af han på turn og lidt mere på river.

14-08-2007 10:42 #13| 0

Får vi at vide hvordan du spillede og hvorfor ?

14-08-2007 11:23 #14| 0

@allwind

Yup, så 98o eller KQo er formentlig stort set udelukket her, og han trækker kun til een out (måske to).

Hvis han har 33/TT så ender vi all-in under alle omstændigheder, men hvis han er going crazy med KK/AA, så er det bedst at kalde og få resten ind på turn. Der er stort set ingen scary cards hvor vi kan miste "kunden".

I øvrigt: er du backgammon spiller? Dit nick virker bekendt :)

Jørn

14-08-2007 11:26 #15| 0

@juliane

Det med at fake et draw. Den syntes jeg personligt at villain alt for ofte benytter sig af. Man kan tydeligt se når villain har en stor hånd men prøver at se svag ud. Og hvis villain her er en god spiller som du siger, så spotter han også den. Så pengene til midten og håb på et set eller to par, måske endda overpar. Fordi det eneste turn kan gøre er at compleete hans evt. draw. Han better ikke en turn hvor han har værste hånd. Altså han better ikke AJ eller lign på turn. Så er han i hvert fald too stupid. Fordi han kan ikke lave et bet på turn som ikke committer ham 100%

16-08-2007 10:57 #16| 0

@allwind

Får en at vide hvad du gjorde og hvad du selv tænkte i de sek. du havde til rådighed ?

16-08-2007 11:19 #17| 0
OP

Hej,

Jeg var ikke online igår. Hvis der er andre af hænderne jeg postede som i gerne vil se svar på, så skriv det lige.

Jeg tænkte som sagt om de ting jeg skrev i første indlæg. Det var en svær beslutning. Jeg besluttede mig for følgende. Min modstander 3-better både preflop og flop. Det er et udtryk for meget stor styrke og jeg satte ham på AA/KK, og forventede han med en god chance ville spille for alle sine skillinger. Potten var også allerede blevet stor og stadig en masse at bette og alligevel nok til at en reraise vil sætte ham all in. Der er et gammelt ordsprog der siger. Når potten er blevet stor, så gælder det om at tage den. Han foldede. Og så tænkte jeg bagefter om jeg havde spillet hånden korrekt. Jeg tror dette her nu. En anden gang med tripper, så smooth caller jeg et 3-bet med position - Altså med mindre der er et farvetræk også. Og netop manglen på et flushtræk + manglen på strit lavende kort. Jeg tror sgu jeg fik overspillet hånden her. Hvis han har et mindre sæt, så kommer pengene helt sikkert ind på turn. Hvis han har et over par, så er chancen god for, at han vil beskytte sit overpar på turn eller vil calle/folde sin AA/KK. Jeg vidste ikke han ville være i stand til at folde AA som jeg satte ham på her.

Jeg har sendt hånden her ind til min poker coach Bob Ciafone. Han skubber også all in. Men som lige argumenteret, så giver jeg ham ikke ret længere. Og hvordan man spiller en hånd som her. Ind i mellem, men ikke altid, skal vi jo spille trækkene på samme måde. Husk det.

PS: Det er let at være bagklog ;-)

16-08-2007 12:17 #18| 0

Bob Ciafone lyder som lidt af en gangster :) Fedt navn!

Selvom det på alle måder er langt over mit level, synes jeg et flop call på det board med efterfølgende turn push på any turn lyder som det mest optimale.

16-08-2007 12:33 #19| 0

Jeg troede Ciafone ville folde her i frygt for at blive outdrawed for 150bb på senere streets...

Friis

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar