Sidder UTG på NL600$, short handed. Ingen gode reads. Limper ind med 5 ♥ 5 ♦, ingen raiser preflop. Floppet er 4♠ 5♣ 6 ♠, og pludselig går to andre spillere amok. Villain 1 går all in med 600$, Villain 2 går all in med 700$, jeg har begge dækket. Hero???
NL600$: Easy call?
Ja det vil jeg mene.
Når du flopper et set som her, vil du 33% af gangene få fuldt hus eller bedre, og med to andre i puljen balancerer det spil.
Du er jo kun RIGTIG bange for 66.
78 i spar er giftig, men vil jeg da mene du skal calle den der.
Hvilke spillere er det, der går all in !!?? :)
tror også et call retfærdigører det. Især når du får 1:2 på dit call.
@ Lius
Den ene hedder Cutie-et-eller-anden, han er rimelig solid. Den anden kan jeg ikke huske navnet på (havde desværre ikke fået Poker Tracker slået til).
Ville et call her ikke skabe unødvendig høj varians?
De eneste hænder du er rigtig stor favorit over er underset og draw. Hvis der bare er 1 af dem der har overset eller 7s6s er du meget skidt ude..
Eller er det for weak?
Det ville være rart at vide, om dine modstandere sidder i blinds (så 73 også er en mulighed). Går han konsekvent all-in, eller hvordan bettes der?
Jeg kommer sjældent i disse situationer, da jeg selvfølgelig raiser preflop. Så længe én af dem ikke har 66, er du i fin shape.
Mod to straights har du ca 35%
Mod en straight og 44 har du ca. 24%
Mod straight og to par har du ca 19%
Mod en straight og 66 har du <5%
Som du skriver det har du ikke investeret noget særligt i hånden, derfor FOLD.
Når jeg kun har investeret 1 BB i hånden og ikke har nogen reads, så tager jeg ikke sådan en unødvendig chance..
Fold
Er den spillet på pacific? Hvis ja, klar call!
Easy nej. Kald ja. Som det bliver nævnt ovenfor har du 7 outs på turn til dit hus og 10 outs på river. Det giver dig ialt 33% chance.
sunek
@sune
Tror du ikke chancen for at flere af vores outs er taget, da to mand allerede er all in?
Tak for indlæggene. Jeg valgte at calle og satse på 2 str8"s, eller evt. et flush draw ( det ER jo Pacific). Villain 1 viste 78o, Villain 2 viste 37o. Jeg ramte en dejlig 4"er på turn og tog en pot på 2000$ hjem :-)
Altså, I don"t get it. Er det SB der skubber spontant, BB skubber også, og så skal du acte?
Det er ret afgørende for hvordan raisingen er forløbet (inkl. dine modstanderes positioner), om du kan calle den hér.
Desuden - gå ned i limit. $600 er en stor stack, når man ikke har forståelse for fundamentale NL-koncepter.
- AB
@ Asger
Jeg har desværre ikke HH, så jeg kan ikke huske forløbet. 2 pusher, den ene er VIST nok BB. Jeg havde som sagt ikke Poker Tracker slået til.
"Desuden - gå ned i limit. $600 er en stor stack, når man ikke har forståelse for fundamentale NL-koncepter."
Hvad er det, du mener jeg ikke har forståelse for? Synes egentlig jeg klarer mig glimrende på NL600...
Jeg skulle selvfølgelig have sagt, hvad jeg refererede til - beklager. Du beskriver hverken position eller betting pattern, hvorfor jeg tog det som udtryk for, at du egentlig helt eller delvist ignorerede begge koncepter.
- AB