Seat 1: Donk ($426.00)
Seat 2: HERO ($753.00)
Seat 3: X ($1588.92)
Seat 4: Villain ($951.57) (26/21/4) agro, god, squeezer en masse, floater osv.
Seat 5: X ($1188.50)
HERO posts the small blind of $3.00
X posts the big blind of $6.00
Donk is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HERO [K♣ Q♣]
Villain raises $24.00
X folds
DONK calls $24.00
HERO raises $106.00 (det ser stort ud, men det er kun et PSR)
X folds
Villain calls $106.00
DONK calls $106.00
*** FLOP *** [J♦ T♠ 5♥] Pot: 324
HERO, (640 effektivt) Nå, første indskydelse var std b/c, men ?
NL600EUR KQs
Hey, BC er fint, du behøver ikke raise så meget - du committer ofte dig selv pre til at felte flop. Well, std b/c, I think :)
Oftest trækker du dog til max stregtræk og et overkort... Du har ikke to overkort her, det er eddermame sjældent nogen er med med J8...
Well, jeg skyder 180-220.
Ehhhh, du repopper KQs i SB mod en sane, tænkende villian, der har raiset 4 BB UTG, er det din std.linie? Du skriver selv han floater ofte, så jeg tror du gør din hånd meget sværere at spille med det PSR, idet han ofte vil sætte dig på et squeeze (pga. donken) og CR allin mod et std. cont.bet.
Som spillet vælger jeg Tinamus' linie...
"Ehhhh, du repopper KQs i SB mod en sane, tænkende villian, der har raiset 4 BB UTG, er det din std.linie?"
Hmm ikke default, vel en blanding mellem call/3bet. Netop at han er tænkende og sane gør ikke preflop dårligere imo. Grundet han spiller godt åbner det imo hans callrange til et 3bet og gør så også at jeg kan b/c mere profitabelt, eftersom hans range er meget mere end TT+, AQ, men også 89s, mindre PPs osv.
Måske lidt en dum hånd at poste, men ville gerne høre hvad andre synes om en b/c flop, hvilket også var udfaldet.
Hvem er villain? HissPojken?
Hvis vi skviser KQs her, skal vi vel b/c dette flop.
Afhængigt af betstørrelsen kommer vi til at få 2-3:1 odds mod villain, lidt bedre hvis donk er med.
Mod TT+ har vi 29%, hvis vi tilføjer JT/KQ 35%, og 98 45%.
Jeg vil i øvrigt hellere 3-bette her hvis donken er ligeså dybe som i er.
Kender ikke til dynamikken på det level, men: Er det ikke dumt at stacke af med en tvivlsom hånd som QKs, når der sidder en giga donk ved bordet? Måske er jeg helt væk, men der burde vel kunne findes bedre spots.
Hmm, kender ham ikke så godt.
Problemet er også lidt at KQs ligger tæt på bunden af vores range vi 3better PF og better dette flop i en 3 way pot.
Men hvis vi c/f dette flop mener jeg ikke vi skal 3-bette PF. Hvilket jeg nok egentlig foretrækker med disse stacks.
"Men hvis vi c/f dette flop mener jeg ikke vi skal 3-bette PF"
hvad er logikken bag dette udsagn?
"Men hvis vi c/f dette flop mener jeg ikke vi skal 3-bette PF"
hvad er logikken bag dette udsagn?
Jeg checker floppet. Afhængigt af hvad der sker, kan jeg enten finde på at check raise, check calle eller check folde. Værst ser det ud hvis donk better/raiser.
"Kender ikke til dynamikken på det level, men: Er det ikke dumt at stacke af med en tvivlsom hånd som QKs, når der sidder en giga donk ved bordet? Måske er jeg helt væk, men der burde vel kunne findes bedre spots."
Hvis vi stacker af og taber kan vi jo stadig rebuy og buste donken senere? det er jo ikke en tour..
Det er flawed thinking at 'vente bedre et bedre spot'; Det gælder om at tage de bedste beslutninger så ofte som muligt- når man så spiller imod spillere der tager gode beslutninger stort set lige så ofte som en selv, vil man få en masse varians, men det betyder ikke at man skal holde op med at tage korrekte beslutninger.
Jeg byder 220-250ish og caller shove medmindre jeg skulle ha et godt read på hvad villain caller et 3bet med, med en donk bag sig