NL600€: TT squeeze

#1| 0
Pokernets ME vinder !

sup all

Villain er 25/21/4 3bet 11% 4bet 25% fold3bet 50% over 850 hænder. Jeg har lige stacket ham på et andet bord QQ vs. hans AK. Han er udmærket og helt klart tænkende, dog lidt til den spewy side preflop - han er ikke bleg for at 4bet- og 5bet bluffe hvis der er dynamik osv.

Vi har spillet hinanden ret aggressivt. Han ser mig som 24/20/4 3bet 7% squeeze 9%.

***** Hand History for Game 3078295083 ***** (Prima)
€600.00 EUR NL Texas Hold'em - Monday, January 11, 12:45:19 ET 2010
Table Come Undone 2 (Real Money)
Seat 2 is the button
Seat 1: -Trinni- ( €758.05 EUR )
Seat 2: Daredevil55 ( €600.00 EUR )
Seat 3: Hero ( €669.80 EUR )
Seat 4: npn_64 ( €210.90 EUR )
Seat 5: GMSL ( €745.60 EUR )
Seat 6: austin1998 ( €153.30 EUR )
Hero posts small blind [€3.00 EUR].
npn_64 posts big blind [€6.00 EUR].
Dealt to Hero [ T T ]
GMSL raises [€21.00 EUR]
austin1998 folds
-Trinni- folds
Daredevil55 calls [€21.00 EUR]
Hero raises [€75.00 EUR]
npn_64 folds
GMSL folds
Daredevil55 calls [€54.00 EUR]
** Dealing Flop ** [ A, 4, 7 ] POT 171
Hero bets [€90.00 EUR]
Daredevil55 raises [€264.00 EUR]

Kommer med mine egne tanker senere.

- Henrik

11-01-2010 14:08 #2| 0

Jeg bryder mig ikke om, at 3-bette en så stærk hånd som TT OOP mod en bandit, som 4-better 25% og kun folder halvdelen af gangene til vores 3-bet... specielt med tanke på, at dette også er imod et UTG-raise (evt. stats på ham?) og et button-flat fra banditten. Jeg vil i langt de fleste tilfælde foretrække at flatte pre og udnytte min relative position ift. IR.

Som spillet har villain 57% af stakken inde, så det må formodes, at FE er ca. 1%, så TT må nok bare i mucken her. Hvis villain har bandit-tendenser post også, kan CRAI på dette board være sexy...

11-01-2010 14:13 #3| 0

Shove hvis han er bandit.

Vi skal have 36% for at shove resten ind er EV neutralt. Jeg havde været lidt mere glad for at gøre det med KK (specielt med KxK), da vi har langt bedre equity mod flush draws (KK har 68% mod QJ medens TT kun har 48%). TT er stadig fin fordi vi har en -blocker (det giver os 3-5% extra equity).

Villain repper heller ikke så meget. Han 4-better AK preflop, så tilbage er kun AT-AQ og dårligere esser og jeg vil tro at han flatter disse ofte på floppet (med mindre han tror du stacker af med TT :D).

Jørn

11-01-2010 14:16 #4| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@CHJ

Jeg squeezer gerne i det spot her med TT. Synes det er helt standard, og er ikke bange for at få det ind preflop.

11-01-2010 14:20 #5| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@Thyssen

Er 100 % enig i alle dine betragtninger. Vil villain desuden ikke også få det ind preflop med AQ? Og jeg tror ikke rigtigt folk flatter AT i det spot her (vi blocker desuden også selv for den), AJ er måske tvivlsom, men tror det er sjældent han flatter preflop der også.

11-01-2010 14:23 #6| 0

Har selv spillet mod Daredevil55 på NL200 og han er en mega bandit og agro banan.

Han kan fint tage et flop af i pos i 3bettet med SC ala 8 7 og lign plus han spiller sine draws agro.

Tror ikke på han sidder med noget stærk A her, det er han for agro til så hænder som AK, AQ bliver 3bettet som udgangspunkt - plus tvivler han kommer over toppen med weak A's.

Så kan faktisk godt lide et shove her og tror oftest du vil se FD måske med en ramt 7er.

11-01-2010 14:29 #7| 0

Hmm... jeg er med på, at du har skrevet, at der er oparbejdet en vis dynamik, hvilket selvfølgelig kan retfærdiggøre at 5-bet skubbe TT i dette spot, men er du nogensinde bedre end et flip her, hvis du bliver kaldt? Desuden gør du selv opmærksom på, at han er lidt spew'ish pre, hvorfor jeg ikke forstår, at du ikke vil udnytte dette til max. og dermed som oftest sørge for at få skillingerne ind bedst.

Jeg er helt med på, at hans range ikke indeholder mange A'er, men kan vi blive enige om, at nærmest aldrig raise-folder her med 57% af stakittet inde?

Imiddelbart er jeg lidt meh ift. C/F eller C/R på dette flop, mens B/F eller B/3B for mig er de mindst optimale løsninger med mindre I har en psykopat-dynamik, der berettiger, at han raise-caller floppet med værre end TT...

11-01-2010 15:33 #8| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@CHJ

Jeg dno om han kan folde, men det er da set før.

11-01-2010 22:02 #9| 0

Jeg synes jeg har svært ved at konstruere en realistisk range for villain så bet/3bet ikke er ret skidt. Selv mod daredevil. Tror btw ikke han shover AQ mod dit squeeze særligt ofte.

Checker nok floppet som oftest og lader min 6. sans styre resten. Better jeg er det for at folde til et raise. (det er ikke så fedt at b/3bette for value'ish når man ikke er så langt fra bunden af sin range)

12-01-2010 00:31 #10| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Venter med at poste resultatet til i morgen eftermiddag, incase nogle flere skulle have noget andet klogt at sige.

12-01-2010 14:28 #11| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Nå, ser ikke ud til der sker mere.

Til de interesserede shover jeg ind af præcis de årsager Thyssen nævner, han snapper og jeg holder mod 75

12-01-2010 23:45 #12| 0

Jeg er enig i shovet, btw.

I øvrigt kan jeg ikke ret godt lide din flop betsizing. Bets i retning af 55-60 giver lidt mere rum til at spille kort, og gør det lettere at fremprovokere fejl hos villains.

13-01-2010 13:49 #13| 0

Uden at være resultatorienteret, må vi lige blive enige om, at vi nærmest altid flipper mod bunden af villain's range (par+draw/combodraw), når pengene kommer ind - toppen af villain's range har os trækkende til 2 outs, så jeg har svært ved at se, hvordan den valgte linie ikke er rent spew på den lange bane... enlighten me please!

13-01-2010 14:03 #14| 0

@CHJ

75 er nærmest toppen af villains range, da han stort set ikke kan have noget bedre :) Han 3-better trods alt 11% preflop, så JJ+,AQ+ er stort set udelukket. Det springende punkt er hvor ofte han har ace-rag og hvor ofte han så raiser/flatter disse på floppet (de fleste flatter nok bare f.eks. A6 på et 47A).

Jørn

13-01-2010 15:38 #15| 0

@Jørn

OP noterer sig følgende om villain: "Han er udmærket og helt klart tænkende, dog lidt til den spewy side preflop", hvilket får mig til at tro på, at villain's raise/call range pre IP også indeholder en del A'er - jeg er dog enig i, at de stærkeste A'er ofte vil blive 4-betted (ikke 3-betted, som du skrev senest), men for at balancere ranges og samtidig beskytte flat-rangen, som i øvrigt er på 25%, bør villains hænder også indeholde en del A'er, og som spillet post, mener jeg ikke, at vi kan se helt bort fra disse jf. din nedenstående kommentar:

"Det springende punkt er hvor ofte han har ace-rag og hvor ofte han så raiser/flatter disse på floppet"

For mig er det springende punkt derimod, hvor ofte villain spazzer ud og kommer ind post med en hånd som vi dominerer - i mine øjne bør dette ske yderst sjældent. Til tider omend også sjældent vil vi se, at villain kommer ind med 89, som vi har 67% imod, men oftere (primært pga. af kombinationsmulighederne) vil vi se par+draw/combodraw/2 overkort+draw, som vi flipper imod og resten af gangene, er det Ax/77/44/(74), som har os grundigt i sækken.

Jeg er for doven til at smide den i stove'n, men med min opstillede range krydret med en lille smule skum forventer jeg et resultat på 70-75% i villain's favør.

Jeg er stadig i tvivl mht. pre, men med den rette dynamik (som OP beskriver, at der er), kan det naturligvis forsvares at stille stakken ind med 1010, men post er i mine øjne stadig skævt.

13-01-2010 15:46 #16| 0

@CHJ

Vi laver et squeeze! Så villain har både mulighed for at 3-bette og 4-bette (Han kan 3-bette den første raiser eller han kan 4-bette over vores squeeze).

Selvfølgelig er vi i sække en gang imellem, men vi skal trods alt kun have 36% equity for at få de sidste penge ind profitabelt. Hvis villains range er 50% flush draws og 50% made hands, så har vi tæt på de nødvendige procenter, men jeg tror at hans range er stærkt vægtet mod air og draws.

Hvis nu har har pre med A5s og derefter kaldt vores squeeze med A5s -- tror du så han raiser floppet?

Jørn

13-01-2010 15:59 #17| 0

@Jørn

Du har ret mht. 3-bet/4-bet/squeeze - jeg havde lige overset IR.

Hvis vi bare fortsætter ud fra den forsimplede præmis om, at draws og made hands er ligeligt fordelt, er jeg enig i, at den er borderline skæv at få pengene ind med 36% equity - umiddelbart vil jeg tro, at der "kun" skal tilføjes ca. 5-7% skum før det bliver en neutral beslutning.

Vedr. sidste kommentar om, hvorvidt villain raiser Ax på floppet (jeg antager, at det ikke er et retorisk spørgsmål), ville jeg under normale forudsætninger oftest sige nej, men hvis OP er villig til at spille 1010 på denne måde, bør man vel justere efter dette selv med Ax...

13-01-2010 16:07 #18| 0

@CHJ

Vi kan sagtens give en aggressiv spiller en del skum på dette flop. Jeg bluff-raiser i hvert fald selv den slags flops en gang imellem.

Mit Ax spørgsmål var ikke retorisk. Det er klart at efter villain har set os stacke af med TT her, så kan han raise floppet for value med A5 i fremtidige hænder (med mindre vi har forudset denne justering :)), men umiddelbart forventer jeg at han uden dynamik flatter A5. Dvs. hans flop-raise-for-value-range begynder at se ret tynd ud.

Jørn

13-01-2010 16:19 #19| 0

@Jørn

OP skriver:

"Vi har spillet hinanden ret aggressivt"

Heraf udleder jeg, at der er en del dynamik, hvorfor jeg ikke mener, at Ax er så usandsynlig en holding for villain - jeg er dog stadig enig i, at hans flop-raise-for-value-range er relativ tynd, men dette er som sådan heller ikke min pointe; den er derimod, at jeg vil fastholde, at vi ikke spiller godt med TT på dette board imod villain's formodede range. Selv krydret med rigeligt skum i rangen, tror jeg ikke engang, at vi kan opnå en neutral equity i dette spot.

Selvfølgelig skal der tillægges ekstra skum imod en aggro villain, og jeg er skam heller ikke bleg for at bluff-raise på denne type flops til tider, men bemærk nu, at i dette spot har villain 57% af stakittet inde i en re-raised pot med sit flop-raise... det er i min bog avanceret/spewy, hvis han raise-folder mere end 1% af gangene her.

13-01-2010 17:21 #20| 0

@CHJ

Du har ret i at villains betsizing er interessant. Den er ret stor og er committende, hvilket gør hans air-range mindre. Air vil nok raise til ~200ish.

Dog lugter det så mere at af draw som committer sig selv.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar