NL800, chatanalyse

#1| 0

Nl800 Boss. Vi har siddet og haft det sjovt i chatten, mig og villain specielt. Jeg har stacket villain et par gange og elsker at spille ham HU, da mine reads indtil videre har været spot on. Han er ret aggressiv og bluffer rigtig meget. Tror måske han er irriteret over, at jeg meget ofte kalder. Dog har han i perioder givet mere respekt til mine bets, da han altid rodede sig ud i problemer. Han er en slags tænkende LAG, der dog ikke er fantastisk.

Han har 800, jeg dækker.

Jeg har 64s på knappen.

En med lige under halv stack limper i CO, jeg betaler også, SB completer og Villain i BB siger 48. CO smider og jeg betaler som eneste. Af hvad jeg ved, tror jeg mest på høje kort/højt par.
Har ikke HH, er ny på boss, så det er på huskeren.

Flop(109): 5 6 6

Han checker, jeg checker.

Turn(109): 7

Han byder 97.
Jeg betaler.

River(303): 9

Nu skriver han "lol" i chatten og checker derefter.

Jeg byder derfor kun 112, da jeg skal se om jeg kan suge lidt value ud af ham på dette board.

Men men men, nu CR han til 437!?!?!?!?

In general er dette et instamuck. Især fordi han skriver "lol" i chatten. Dette mener jeg i hvert fald i starten.

Men vil lige se, om jeg er ude i en overtænkning af situationen:

Først hans holdings: Tror han byder 55 og 6x på flop. På turn kommer der flushdraw, dette kunne han nemt byde med overkort. 77 og 99 byder han nok på flop. Og han CR vel ikke en 8'er...

Men det, der får mig til at tænke er hans "lol":

1. Han har nada og mener jeg har suget, da det completer alle draws.
2. Han prøver at induce mig til at bette, enten en semi hånd, fx. 8'er eller bluffe dette perfekte bluffkort.

Jeg byder nu meget lavt på river.

Kombiner dette med (1'eren), at han nu (han er jo tænkende) tror, at jeg har meget lidt og derfor prøver at stjæle den yderst billigt pga. hans kommentar i chatten.

Hvad siger i til disse tanker?

Standard er, ikke at poste alle sine tanker i første post, men de er lidt kringlede, så vil gerne have feedback på dem.

11-01-2007 07:14 #2| 0

Som udgangspunkt er denne hånd ekstremt underligt spillet af villain. Det kan der ikke være nogen tvivl om. For det første undlader han at bette floppet, hvilket er ganske mystisk. Det er selvfølgelig kun moderat vådt (specielt overfor en button caller med relativt pæne pot odds og implied odds historie taget i betragtning), så dette kunne han til tider gøre med et højt par og han kan selvfølgelig også gøre det når han misser. Med jeres historie lægger jeg meget høj vægt på, at han som ofte har misset her. Han ved at du har callet ham meget, så har han et højt par ville han nok gnide sig selv i hænderne og håbe på at du endnu engang caller ned eller bliver fancy.

Turnen er standard og siger ikke rigtig noget om hans holding, og så kommer den meget bizare river action. Hans check er ganske mystisk, hvis han har ramt. Du har som jeres historie angiver callet hans bluffs flere gange, så skulle han være vandret ind i en bagdørs flush eller straight, så er det underligt at han ikke fyrer et stort bet af sted for få et tyrecall ud af dig.

En af de eneste hænder jeg mener at han kan have er 55, som han har besluttet sig for skal spilles fancy. På riveren lander dig så et godt kort, som enten har ramt dig eller som du kan bluffe og han vælger så at gå efter et CR. Jeg mener denne linie er dårlig, men kan godt se, at nogle vil forsøge den.

Jeg må indrømme at jeg betaler af her. Som jeg lige kan udlede af hånden må der ligge ca. 850$ i midten og du skal betale 300$, hvilket er lidt under 3:1.

Som hånden er spillet og jeres historie taget i betragtning får jeg svært ved at smide her. Tror dog det er en af den slags hænder, hvor beslutningen i høj grad tages ud fra, hvordan man lige i momentet mener at villains mindset er.

/Mikael

11-01-2007 07:25 #3| 0

chat eller ej, jeg byder flop.
Hvis jeg ikke gør better jeg omkring 200 på river.
Som spillet kan jeg ikke folde til beskrevet villain, men det er med en grim smag, måske havde jeg fundet et fold hvis jeg havde bettet 200 og han havde skubbet :O

11-01-2007 07:30 #4| 0

@Ysk

Better ikke flop, da han som sagt har fået respekt for mine flopbets og han meget muligt roder sig ud i noget på turn ved check.

11-01-2007 08:09 #5| 0

Hvordan i alverden skal vi kunne sige noget fornuftigt om den hånd?!

Hvad er et moderat vådt flop?

Er det her i øvrigt en "Jeg skal forsvare mit tyrecall"-post?

11-01-2007 08:14 #6| 0

@Phear

Har da givet pænt med info.

Og mener du da det er et lay, siden du siger tyrecall?

11-01-2007 08:15 #7| 0

Jeg har aldrig i mit liv smidt tre ens.

11-01-2007 10:12 #8| 0

Phear:

Heller ikke på 44567 board? hvor du har 4x (ikke 43-48!)

11-01-2007 10:14 #9| 0

villains nick?

11-01-2007 11:01 #10| 0

@hilb

Booooyyyyyaaa eller noget

11-01-2007 12:57 #11| 0

Den mucker jeg, specielt fordi han skriver lol i chatten.

Jeg tror simpelthen ikke han når at tænke så langt, at han skriver lol i chatten for at få dig til at skyde igen, for derefter at raise med air...

Jeg tror os jeg havde valgt at checke river, netop fordi han skriver lol...

11-01-2007 13:52 #12| 0

Som spillet drysser jeg nok også. Ikke så meget pga. chatten, men mere det efterhånden kedelige board.

Istedet checker jeg altså den river. River kortet fuldfører 2 draws der slår dine trips. Desuden har du kicker problemer hvis villain sidder med 6x -- usandsynligt, men muligt. Som DTM nævner er 55 også en reel fare. Jeg kan også sagtens se ham spille 99 sådan der.

Hvis han sidder og nøler med AA-TT og slutter af på den måde, ja så er han godt nok en nød.. :) Og så er det altså bare ærgeligt. Hellere vinde en lille pot her, end at tabe en stor.

11-01-2007 14:05 #13| 0

Jeg følger @Stacker's linje 100%

11-01-2007 14:34 #14| 0

Raise orig. eller fold pf.

Ét er at du ikke vil bette flop pga. history, men så skal du altså raise turn 10/10 gange efterfølgende.

Dette er med forbehold for, at du ikke selv er villain. Det er ret plausibelt set i forhold til din beskrivelse af ham "Han er en slags tænkende LAG, der dog ikke er fantastisk."

11-01-2007 14:37 #15| 0

Skal lige høre efter som jeg er "ny".

Vi snakket selv et raise på en 6BB, så er meget usikker på min påstand.

Kan man ikke sætte ham på Ax,

byder potten for at få dig væk med et semi-bluff. Så rammer han sin flush på river ?

@ Turbofluen, som du selv skriver høje kort/højt par.

SKriv lige hvis min analyse er helt hen i vejret, kunne bare godt se hvis han godt kan lide at bluffe et dette vel en god situation, da han nok selv sætter dig på nogle høje kort ?

11-01-2007 14:41 #16| 0

Du går glip af rigtig meget value - specielt med deres historie - hvis du checker river her.

11-01-2007 14:44 #17| 0

@leeq
Han kan jo ikke sidde med A7 da 7 allerede er på bordet

11-01-2007 14:46 #18| 0

@Kalash

"Dette er med forbehold for, at du ikke selv er villain. Det er ret plausibelt set i forhold til din beskrivelse af ham "Han er en slags tænkende LAG, der dog ikke er fantastisk."

-OMG, LOL, Klassekommentar!

Derudover:

Mit limp er pga. shortie og table credit er nok ikke super, derfor gider jeg ikke isolere ham med spektakulær hånd. Dog er det +EV at spille denne hånd i pos på dette bord.

Og mht. raise turn: Ja, som standard. Tingen er bare, at mit spil mod villain var ret twisted og satte ham på air, der dog nok ville bette river også på ufarlige kort. Og da jeg ikke rigtig frygter, at han har mega draw (dette kan selvf. over hovedet ikke udelukkes), er det ok at satse på et safecard for villain, som så kan give mig mere value, når jeg ikke regner med at få ved et raise, i hvert fald sjældent.

11-01-2007 14:53 #19| 0

@Madsem

"Kan man ikke sætte ham på Ax(c) eller lign"

-Jo, det er en mulighed.

Disse to hænger så ikke sammen:

"Han byder turn med formentlig et lavt par, byder potten for at få dig væk med et semi-bluff. Så rammer han sin flush på river ?"

"kunne bare godt se hvis han godt kan lide at bluffe et dette vel en god situation, da han nok selv sætter dig på nogle høje kort ?"

11-01-2007 14:58 #21| 0

result?

11-01-2007 14:58 #20| 0

@ Ketelsen, hmm jeg må være lidt træt idag :D, jeg vil tro noget Ax Kx, kunne en KQ være en mulighed, men ville han så ikke bette floppet ? også kommer hans simi-bluf på turn. ?

11-01-2007 15:06 #22| 0

Jeg betalte.

Dog ikke så meget udfra den givne linje, villain lagde i denne hånd. Jeg undrede mig da mega meget og synes den var utroværdig, men han kunne sagtens have en stærk hånd alligevel.

Det var som sagt kommentaren i chatten og mit opfølgende svage bet, der trickede mig til at calle. Samt selvfølgelig hans høje bluff frekvens.

Han havde K3o, så det var en sjov pot at tage hjem.
Tog dog grundigt fejl af hans handrange PF, hvilket er ret skidt, da vi efterhånden havde spillet en time.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar