NL800 - Trips

#1| 0

Spiller normalt 2/4, men har gang i et shot på 4/8. Jeg har kun siddet kort tid ved bordet, og har spillet rimeligt ABC.
Jeg har ikke spillet mod villain før, men han er vist 5/10 regular, og jeg går derfor ud fra, at han er relativt sane, men ellers ingen reads. Vi har ikke clashet inden denne pot.

4-handed: NL800

Hero ($908)
Villain ($942)

Jeg siger $24 utg med 56, button og sb folder, og villain caller som den eneste fra BB.

Flop: J 9 5. (pot: $52)

Villian checker, og jeg checker bag.

turn: 5

Villain siger $48 og jeg betaler. (pot: $148)

river: A

Villain checker, jeg better $96, og villian instaskubber stakken til midten.

(pot: ~$1080) og jeg skal calle mine resterende ~$740.

Jeg er ret forvirret over check/raiset. Min første tanke er, at min hånd er meget underreppet, hvilket selvfølgelig taler for et call. På den anden side føler jeg ikke, at der er nogen som helst dynamik mellem villain og jeg, som gør det oplagt, at han pludselig skulle check/raise stort med luft.

Hvis det er for value, går jeg ud fra, at hans svageste holdings er A9,AJ (måske lidt tyndt, da det virker usandsynligt, at jeg skulle calle med noget han slår) og 5x kombinationer, som jeg splitter med. Og så er der selvfølgelig 99,JJ,AA (A5) som jeg taber til. Dog må han vel forventes at reraise disse preflop størstedelen af tiden?
Måske kan det også tale for et call, at han nok ved, at jeg ikke er regular, og måske går ud fra, at jeg er scared money?

Hvad gør folk i dette spot, readless - easy call?

05-07-2008 14:34 #2| 0

du burde raiset turn, så havde vi bare lidt info. Nu aner jeg ingenting og folder bare

05-07-2008 15:15 #3| 0

Jeg better floppet, som spillet raiser jeg turn. River er lidt klam men jeg kan vist ikke finde et fold frem her.

Jørn

06-07-2008 19:32 #4| 0

Blehr.. River er faktisk ret klam imo. Ifht. hans valueraise-range, tror jeg Ax er lige så god som 5x i mange af tilfældende, bortset fra at hero nogle gange splitter til 5x.

Det er ikke oplagt at raise turn, hvorimod jeg nok finder et riverraise frem, hvis villain better noget, der ikke er fuld pot.

Dunno rigtigt.. Jeg tror egentlig ikke, villain forventer at du folder et A, når han repper så få hænder, så jeg hælder nok til et fold på river.

- AB

06-07-2008 19:40 #5| 0

hva skete der i hånden, kaldte du?:D

06-07-2008 19:55 #6| 0

1. Hvorfor c-better du ikke floppet? Dit par er jo for lavt til at satse på billigt showdown.

2. Turn kan vel både kaldes og raises, umiddelbart ville jeg dog raise.

3. River er svær men jeg hælder til et fold ud fra din beskrivelse af dynamikken og villain.

07-07-2008 03:28 #7| 0

Uden yderligere informationer om villain er det et ret hurtigt fold. Det ser rigtigt nok lidt fishy ud, dette betyder dog IMO ikke lige så meget som at spillet er NL800 og der bliver check/instaoverbettet river. Hans range er snæver (tror f.eks. ikke han tager denne linje med en hånd som A9) - ikke desto mindre mener jeg, at det er et ret klart fold.

- Ved nærmere eftertanke er jeg faktisk i tvivl, mener jeg var lidt for hurtig med dommen. Er lidt i tvivl om hvilket level villain egentlig tænkte på med hans move. Synes også hans kommentarer efterfølgende er ret modstridende.

07-07-2008 13:04 #8| 0
OP

Tak for input allesammen.

Mine tanker bag flopcheck:

Jeg checker ikke bag hver gang i det her spot, og vil som udgangspunkt altid bette mod en passiv spiller. Checket var mest baseret på, at jeg går ud fra, at villain som 5/10 reg, er nogenlunde god og aggro, og at han relativt tit har connectet (mere eller mindre) på det flop, og derfor vil check/raise en del. Jeg synes ikke så tit, at (potentielt aggro) spillere flatcaller fra BB, og så check/folder et flop som det her.
Derudover tænkte jeg, at der var en sjat kort (5,6 og ), som nogenlunde skjult ville forbedre min hånd på turn, og så kunne jeg tage stilling til villains action i position.

Men jeg postede hånden, fordi jeg er i tvivl, så jeg er bestemt åben for, at et flopbet er optimalt. Lyder som om, at den generelle mening er, at floppet skal bettes?

Ang. river, så tankede jeg ned og endte med at calle - villain muckede, og skrev først "sick slowroll" og efterfølgende "some people just can't fold" - slowroll synes jeg nu på ingen måde, at det var.

Jeg er stadig meget i tvivl om callet er godt. Da jeg callede, var det hovedsageligt baseret på den tanke, at villains overbet var designet til at folde Ax hænder fremfor at få calls fra dem - og at jeg godt kunne ligne et A, derfor call.

Men det er naturligvis en forfejlet logik fra min side, hvis villain ikke regner med at jeg folder Ax.
Det der også generer mig lidt, er nok, at jeg ville ha' været mere tilbøjelig til at folde et A, selvom Ax måske er = 5x, hvis man ser bort fra splitpots, som AB nævner?

Det at villain INSTA-pushede, Kan måske også indikere at villains range er polariseret (nut-ish hænder/luft) og som hardkare nævner, eksempelvis ikke er A9, som vel trods alt må kræve lidt mere omtanke på et parret board?

Det lyder som om, at konsensus er, at dette er et fold. Jeg skal ærligt indrømme, at jeg på trods af mine overvejelser, stadig følte mig lidt som Stevie Wonder i situationen, da jeg trykkede call.

Det blev vist lidt rodet, men opsummerende, hvis 5x er næsten = Ax, er konklusionen så, at dette er et skidt call uden dynamik?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar