Hey folkens.
Jeg har spillet en god omgang laggish poker ala 30/25 eller noget i den stil.
Har ikke set mine villains før, men de virker reggish med 22/17 agtige stats og ikke set out of line. Der er ingen af dem der har vist tegn på 3bet dynamik før dette spot.
Mit spørgsmål lyder, hvordan vi maximerer profit i sådan en pot her?
3better sidder 145bb dyb, så hvis jeg smider et 4bet i hovedet må han jo basically skide i bukserne med alt andet end AA - KK.
Hvad er den bedste linje her?
***** History for hand R5-49665242-305 *****
Start hand: Sun May 2 13:56:23 GMT+0200 2010
Table: Carlsbad [49665242] (NO_LIMIT TEXAS_HOLDEM $0.50/$1, Real money)
User: Hero
Button: seat 9
Players in round: 5
Seat 10: SaNaRoSa7 ($114.85)
Seat 1: gianpas1 ($15.30)
Seat 2: Hero($173.15)
Seat 3: xxBookYxx ($91)
Seat 9: HOTA_NUTZ ($144.15)
SaNaRoSa7 posts small blind ($0.50)
gianpas1 posts big blind ($1)
---
Dealing pocket cards
Dealing to Hero: [A♣, A♥]
Hero raises $3.50 to $3.50
xxBookYxx calls $3.50
HOTA_NUTZ raises $15.50 to $15.50
SaNaRoSa7 folds
gianpas1 folds
Hero??
NL$100 - Aces on heat.
du bliver jo stadigvæk nød til at 4-bette her til en 35-40 dollars, ellers kommer du til at spille en 3-vejs pot oop.
Jeg har det fint med at kalde her og stacke af på stort set any flop / any action
Som du siger så er det svært at få action hvis du 4-better.
Jørn
Altså - her i spottet, synes jeg det handler meget om, hvordan villain opfatter din range.
Når du cold-4better på NL100, så ser villains din range værende QQ+, AK. Og her stacker du kun af med, 12 comboer ud af 34 comboer, værende AA-KK. Tillæg 6 comber mere, hvis du stacker af med QQ i spottet.
Når du flatter 3-bettet i spottet, så vil villains tro TT+, AQ+, AJs(muligvis) - lidt bredere, hvis caller er super donket.
Jeg er på 4bet vognen af samme grund som djoffer.
I position 2vejs ville jeg calle.
Oop 2vejs kan jeg også finde på at calle som afveksling, men altså ikke hvis den risikerer at blive 3vejs.
Hvis vi flatter og xxBook folder, så er potten $35 med $130 eff. stacks dvs SPR ~ 4, så vi stacker helt automatisk af.
Hvis vi flatter og xxBook kalder, så er potten $47 med eff. stacks på hhv $75 og $130, dvs SPR hhv ~2,5 og ~3 så vi stacker helt automatisk af selv om potten er 3-vejs uanset flop og action.
Jeg mener vi mister meget value ved at 4-bette AA her. Jeg 4-better nok JJ-KK og AK fordi jeg der er mange flere flops som vi ikke stacker af på med disse hænder. Hvis det er nødvendigt at være balanceret, så 4-better jeg AA 20% :)
Jørn
@ Thys
Hvordan spiller du så et board postflop efter et flatcall pre? Hvilke boards stakker du af på, og hvilke gør du ikke?
Går du desuden for CR på flop?
@ Fissehans
Du stacker da af med hele rangen hvis du 4-better. Et fold vil være rigtigt spewy med en hånd som AK her, og selv med QQ må du bare acceptere at du måske er skidt inde mod KK+, men så søge trøst i at AK også er i Villains allin range når du 4-better.
@Tassadar
Jeg stacker i princippet af på any board.
CR er ikke helt optimalt fordi xxBook sidder på mellemhånd, så med et CR så lukker vi ham nogle gange ude, så jeg vil normalt nøjes med et call med mindre boardet er meget drawheavy.
Jørn
Aktuelt valgte jeg at flatte, da jeg ikke synes vi reppede meget andet end AA-KK
Resten af hånden forløber således..
Jeg synes det var for uoverskueligt at flatte med et flushdraw derude, så jeg valgte bare at skubbe stakken til midten for at reppe noget FD/AQ
Kommentarer udbedes.
Hero calls $12
xxBookYxx calls $12
--- Dealing flop [Qh, 8c, 3h]
Hero checks
xxBookYxx checks
HOTA_NUTZ bets $25
Hero raises $157.65 to $157.65 [all in]
xxBookYxx calls $75.50 [all in]
HOTA_NUTZ folds
--- Dealing flop [Qh, 8c, 3h]
--- Dealing turn [As]
--- Dealing river [Qd]
---
Summary:
Main pot: $224 won by Hero ($221)
Rake taken: $3
Seat 10: SaNaRoSa7 ($114.35), net: -$0.50
Seat 1: gianpas1 ($14.30), net: -$1
Seat 2: Hero ($303.15), net: +$130, [Ac, Ah] (FULL_HOUSE ACE, QUEEN)
Seat 3: xxBookYxx ($0), net: -$91, [5h, 6h] (PAIR QUEEN)
Seat 9: HOTA_NUTZ ($103.65), net: -$40.50
***** End of hand R5-49665242-305 *****
Det var flop problematik om jeg skal leade ud i den, eller om C/R er bedre i det her spot..
Boardet er dry og bemærk at vi har A♥:
- vi tager 1 out fra andre flush draws
- vi har backdoor flush draw og har dermed et redraw hvis flushen rammer
Dette tager altså 5-6% equity fra flush draws.
Alt i alt ser jeg ingen grund til at raise floppet. Lead kan have sine merits, men jeg foretrækker check/call.
Jørn