Jeg har spillet 12 hænder ved bordet og spillet 38/31/2
Villan på knappen er 25/8/2 over 24 hænder(minimal samplesize) ved at villan sidder på en del borde, så han må være lidt sane.
BB er 16/13/ uendelig over 117 hænder
Jeg raiser denne hånd anyday, men kom i tanke om et call ikke er bedre i denne situation, eftersom any xx10 flop vil give villan det indtryk at jeg nok sidder med noget ala K10, A10, J10, JQ eftersom en 38/31 ville reraise 1010 fra blinds
$200 USD NL Texas Hold'em - Wednesday, May 21, 10:19:15 ET 2008
Table Jackpot #1305524 (No DP) (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: Rundinhooo ( $320.05 USD )
Seat 3: trancheur3 ( $193 USD )
Seat 4: ernerb1 ( $50.75 USD )
Seat 5: Superfizzy ( $68.55 USD )
Seat 6: Button ( $193 USD )
Seat 1: HERO ( $420.05 USD )
HERO posts small blind [$1 USD].
Rundinhooo posts big blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ T♣ T♠ ]
trancheur3 folds
ernerb1 folds
Superfizzy folds
Button raises [$6 USD]
HERO calls [$5 USD]
NL$200, 1010 PF
Hmmmm siden du har doublet din stack, må du kunne give lidt mere info om hvordan du har fået den, hvordan de andre (måske) opfatter dig etc.? Jeg re-raiser her any day, særligt når du sidder ude af position.
Du vil relativt ofte se et overkort på floppet, og selv hvis du ikke gør, er du vel bange for JJ+ hos Villain. Som de andre siger, så 3-bet og spil floppet aggro. Kommer han tilbage over toppen, må du reevaluere.
Flatcall imod en villain med de stats uden dynamik. Som udganspunkt 3-better jeg ikke her med TT uden at vaere villig til at gaa bust paa en hel del flops.
@ 03b16hag: at vedkommende praktisk talt aldrig caller men stikker ud i stedet. Det udregnes i PT som (raise % + bet %) / call %. Dvs hvis du aldrig caller men i stedet better/raiser bliver nævneren 0 og tælleren stor hvorfor brøken bliver meget stor dvs. uendelig
Noa
Hvis du er god til poker er det ok at calle. Hvis du er dårlig og ikke fatter bjælke af at spille oop, så kan du godt lave din hånd om til et semi-bluff, for jeg tror sgu ikke han caller med mange dårligere hænder.
3-better altid, da jeg også 3-better mange andre hænder.
@Micki
Kun JJ-AA er bedre end TT preflop, så det med at sige at villain ikke caller med dårligere hænder, er skidt.
Alle jer der mener TT skal 3-bettes:
Hvis floppet kommer 358, i c-better og villain raiser/skubber - kalder i saa?
Jeg tillaegger ikke vores image meget vaerdi i den her haand da vi kun har spillet 12 haender - og villain g0r naeppe heller.
For at afg0re om TT er god at 3-bette med er vi n0d til at finde ud af hvad villains calling-range er. Uden bedre reads end beskrevet vil jeg formode den er 99+,AK samt indimellem AQ/AJ/KQ og maaske endda KJ.
Problemet naar vi 3-better TT er saa at hvis vi m0der modstand i forhold til den range villain caller med er vi meget sjaeldent godt inde - 99 er oftest den eneste haand der betaler et c-bet som vi er foran. I min erfaring er vi meget sjaeldent godt inde hvis vi ender AI stort set uanset om floppet kommer 8 h0jt med reads som overstaaende - der skal en del mere dynamik til f0r det bliver + EV. Dvs at naar vi 3-better med TT bygger vi en stor pot med en haand som egentligt ikke er god nok til at spille en stor pot med.
Hvis vi istedet flatcaller er vi milevidt foran den range en standard villain aabner med fra button - dvs vi oftest kan betale mindst 1 bet postflop med en formodning om at vi er foran og derfor vinder vi ofte en paen medium sized pot. At vi saa ikke beskytter vores haand paa samme maade som vi g0r naar vi raiser er der ikke saa meget at g0re ved. TT er en marginal haand og ikke enormt nem at spille oop.