Villand ukendt
Skal lige være sikker på om dette er +EV
SB: VILLAN : $200
BNT: HERO : $200
CO: VILLAN2: $200
VILLAN2 calls
Hero 2♣2♠ calls
VILLAN bets $10
VILLAN2 folds
HERO ? skal calle $8 ind i $24. + hans stacksize er vel grundlag nok for at calle en ukendt ?
Takker
NL$200, 22 +EV ?
Openlimping er en dødsynd!
Raise op på $8 når du er først ind med 22.
Som spillet har du et easy-call pga. stacksizes.
Det er +EV. Det kan også være ok spillet, at limp-calle, hvis du tit bliver 3-bettet preflop, ellers så giver jeg RoiDa ret, så vil jeg hellere open raise.
raiser hellere selv til 10.. men hvis du limper så er det forskelligt om jeg caller den eller folder den tror jeg..
OP
Nogle personer her på PN er fanatiske ift. at man ikke må openlimpe i 6-handed. Det er rent nonsens. Det svarer lidt til dem der mener det er en dødssynd at clickraise (har jeg kun sjældent på repetoriet, men mener det kan anvendes hvis man ved hvad man gør). Jeg foreslår du undlader at lytte til disse selvbestaltede eksperter.
I det omtalte spot kalder du selvfølgelig for setværdi.
@ zmag
Det er helt rigtigt. Men meget meget få kan udfører denne stil ordenligt. For de low/mid rollere som limpe og min-raiser glemmer at afblancere det.
Du ser dem jo kun limpe 22-77 og alt muligt suidet lort, og så bliver det alt for lætlæsligt.
Men jo, det kan kan gøre profitabelt
@OP
Grunden til at jeg hader at limpe med et pp, er at man alt for ofte mister muligheden for at tage potten ned, når man ikke rammer.Da jeg heller ikke limper med ret mange andre hænder som standard, giver det også modspillerne alt for meget info.
Raise selv til 10 og tag initiativet i potten.Du tynder højst sandsynligt ud i feltet, hvilket vil sige du lettere kan c-bette any flop.I øvrigt bør du også udnytte din pos i sådanne situationer.Det er oplagt IKKE at give bb et gratis flop.
Check evt PT stats med isolerede pps, og status på raises eller limps. Det burde fortælle om evt leaks i denne retning.
@zmag
Jeg vil påstå at limpe med små-mid pps ikke er den mest profitable måde at spille dem på, men at man sagtens kan være vindende spiller alligevel....bare mindre vindende.Samme med clickraises.
GA
@lorten1
Det er kun vigtigt hvis du spiller mod observante spillere.
Jeg foretrækker selv at openraise hvis jeg ønsker at spille en hånd af følgende årsager:
- jeg har ingen "balancerings"-problemer
- modstandere stacker ofte nemmere af i raised pots end i limped pots ("never go broke in an unraised pot")
- jeg har initiativet postflop
Om jeg raiser preflop her eller ej afhænger af villain2s stats. Er han 12/1 typen, så limper jeg ind bagved, men er det 60/0, så raiser jeg. Nogen villains går altid efter et limp-reraise og limper kun med store par, så der limper jeg selvfølgelig med ind bagved.
Aktuelt er det faktisk en fordel at vi ikke raisede, da vi ville blive nødt til at folde til et reraise, så hvis der sidder uhyggelig (preflop)aggresive spillere efter dig, så synes jeg også det er fint at limpe med ind.
Jørn
jeg er helt enig i dine argumenter for at oppenraise, og jeg spiller selv på samme måde. Raiser altid first in, og jeg limper aldig bagved som du selv gør, raiser altid.
Men i de games jeg spiller (nl 500) findes der få som er virkelig gode til at spille denne oppen-limb-minraise-stil. Og de er kæmpe winners i dette spil. Om de er ligeså store vindere som Lag-cheferne, ved jeg ik.
Der er bare meget få som er gode til at udføre denne stil ordenligt. Men dem der kan , er sku giftige at spille imod. For de limb- RR ik kun store par eller ak. De kan sågår finde på at limp calle ak og du ender med at stacke af med din AT fordi du bare ik sætte dem på den hanske.
Hvilken stil der er bedst at spille ved jeg ik. Nok den mere lagish stil, da jeg ik har set nogen spille den mere passive stil i de store games (dårligt argument, jeg ved det)
@Thyssen/HK
Hero har knappen, shorthanded, en limper bag sig fra CO og kun blindsne tilbage...vi er readless og kigger ned i 22.Det kan da aldrig blive andet en et raise?
Jeg er da absolut enig i at man ikke skal spille 22 på den måde regardless, men i dette tilfælde må der være en del value i det.Naturligvis caller vi som spillet.
GA
okay..
For lige at fastslå: alle PPs bliver raiset fra min side,, altså open, dog har jeg været itvivl om mine 2er...
Men kan godt forstå hentydning om at de skal spilles som alle de andre :)
Takker
over and out
Hvad bruger folk som standard for at calle raises preflop for setvalue? Jeg regner med 12-18 gange pengene i implied odds afhængig af hvor ofte jeg tror jeg kan stacke villain.
Hvordan ændre det sig hvis man regner med at tage nogle puljer ned på flop/turn og dermed spille flop/turn +ev?
@zmag
Og du har med det statement ikke netop joinet gruppen af "selvbestaltede eksperter"?
@leeq
Det afhænger vel af villains stats?
LAG kræver vel højere implied odds end TAG?
skodko
Nej, det har jeg ikke. Jeg udviser netop en mere fleksibel, relativistisk tilgang til poker - i modsætning til de selvbestalede eksperter som ynder at komme med bombastiske kommentarer som "det er en dødssynd at openlimpe".
Dermed ikke være sagt at alting er lige godt. Men at påstå man ikke kan openlimpe, er for mig ekstremt langt ude og modbevises vel også af det faktum at mange gode spillere gør det (ligesom de clickraiser).
@ Zmag
Hvilke argumenter og situationer vil du bruge, hvis du skal overbevise mig om at limpe ind? Specielt fra knappen vil jeg sige. Så vidt jeg forstår synes du det er et fint spot at limpe ind med 22, i den aktuelle hånd.
Mancini
Jeg openlimper aldrig fra knappen, det mener jeg faktisk er decideret tåbeligt. Taler om utg og utg + 1 (mener i øvrigt også jeg har set dig gøre det - var det måske et misclick?). Jeg gider næsten ikke hele diskussionen igen da den har kørt 100 gange før, men vil bare sige at jeg ofte limper med små pockets, sc's, AK, AA, KK og A-4 suited. Disse hænder raiser jeg naturligvis også med fra samme positioner.
@zmag
Oh come on!!
Selvfølgelig er det ikke en dødssynd at openlimpe! Men overdrivelse er fremmelse af forståelse, right? Jeg har læst HH forkert og havde ikke set at der er en limper lige foran os.
Når jeg nu har læst HH korrekt igennem, hælder jeg stadig til raise, fremfor at limpe med. Vi bliver simpelthen for lette at "straffe" med vores limp. Vi limper vel ikke med AA, KK og AK her, vel? Derfor bliver det utrolig svært at balancere og vi bliver for lette at læse, af de observante modstandere.
Ellers er de vigtigste argumenter for at raise:
- Openlimperen kan folde og vi vinder 2,5 BB
- Vi får intiativet i potten og kan ofte vinde med et c-bet i position
- Villain stacker lettere af når potten er raised preflop
Der er også dårlige ting ved at raise. Vi kan blive 3-bettet og må derfor mest sandsynligt folde vores lave PP, pga. vi ikke har odds til at ramme vores set.
Pappa har tænkt over det.
Glemte vist lige at skrive, hvorfor.
Vi snakker packen
Ideen bag min limpe med 22 er at dette game simpelthen var så loose og cbets gerne kaldes med alt mellem himmel og jord. Så ser det som en profittabelvej at limpe med 22.
@leeq
Selvom de andre er så loose at dine cbets bliver kaldt af alt mellem himmel og jord, vil jeg stadigt raise 22 i BTN.
Hvis de er så ringe at de kalder ned med de mest tynde draws, mid pair uden kicker etc., er et preflop raise godt for at kunne få stacken ind på 3 streets uden store overbets når man rammer sættet.
Desuden er der en del flops hvor selv den største fisk folder ofte nok for at et CB er profitabelt, tørre flops med et A osv.. Man skal bare lade være at blindt at continuationbette alle flops.
Jeg limper selv stort set aldrig i 6max, men på 500NL hvor jeg primært spiller er der en del gode spillere der har integreret limps i de tidlige positioner profitabelt i deres spil. De balancerer så med f.eks at limp-reraise både store par og f.eks. 78s en gang imellem.
De limper dog næsten aldrig på button, det tror jeg stort set aldrig er en god ide.
@ zmag
Limp på BTN er decideret tåbeligt, blot af den årsag vi har position. Tror sq det er ligefør jeg hellere openlimper, end limper fra btn. Du undervurderer i den grad betydningen af position, og betydningen af at spille en raised pot i position mod en limp-caller.
Tvivler på du har set mig limpe, det er, som du selv nævner, et missclick i så fald.
Jeg limper KUN hvis der er en stor fisk med i gamet, og så bliver det altså hænder som Q5s fra EP, hvor jeg bare ønsker at se floppet. Og jeg mener altså ikke en almindelig fisk, jeg har noteret mig, at jeg kun gør det overfor 3 spillere på hele crypto. De er der sjovt nok sjældent.
Mener du at du raiser hænder a la A4s fra EP, på trods af du kun raiser 13 % af hænderne?