NL$400.AQ.3bet.oop.100bbs

#1| 0

Villian har spillet 17.7/15/5 dog kun over 34 hænder.

Hero har lige 4bettet en anden villain for 2 hænder siden, hvor den anden villian folder.. Jeg vælger at c/r floppet, da jeg syntes at mit rr viser meget styrke og derfor giver mig fold equityen

***** Hand History for Game 7396250125 *****
$400 USD NL Texas Hold'em - Monday, September 22, 17:29:57 ET 2008
Table Jackpot #1304641 (Real Money)
Seat 1 is the button
Total number of players : 6
Seat 2: HERO ( $759.27 USD )
Seat 3: Miirko ( $0 USD )
Seat 1: VILLIAN ( $486.40 USD )
Seat 5: baltzar_man ( $418 USD )
Seat 6: el_P0RN0 ( $645.04 USD )
Seat 4: moneyrollz ( $400 USD )
HERO posts small blind [$2 USD].
moneyrollz posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q A ]
Miirko has left the table.
baltzar_man folds
el_P0RN0 folds
Villian raises [$14 USD]
Hero raises [$54 USD]
moneyrollz folds
villian calls [$42 USD]
** Dealing Flop ** [ 8, J, 2 ] ~ $116
Hero checks
Villian bets [$72 USD]
Hero raises [$288 USD]
Villian is all-In [$358.40 USD]
Hero calls [$142.40 USD]

---------- Mit egen estimat er

Board: 8 J 2
Dead:

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 35%
AQ
Hand 1: 65%
{ JJ+, 87, AK, AK, AK, AQ, AQ, AQ,}

23-09-2008 10:07 #2| 0
OP

Jeg er itvivl om jeg skal bette ud på floppet og folde til raise eller c/r

23-09-2008 10:26 #3| 0

Synes linjen er meget fin, hvis du gør det samme med made hands, selvom det er ret irelevant i denne hånd, hvor villan er ukendt. Men altså en 3-better som CR, så forventer jeg ofte at se draws, da det netop er for at maksimerer FE. Så movet i sig selv er ret gennemskueligt imo. Derfor er det vigtig at lave det move med mange andre hænder end draws.
Desuden tror jeg bare jeg skubber stacken ind, da jeg alligevel snapper et AI

23-09-2008 10:35 #5| 0

Som 03b16hag:

Problemet er at du med et c/r ligner præcis det du er -- nemlig et draw.

Jeg foretrækker bare at stikke ud og kalde et allin.

Jeg er i øvrigt enig i dit reraise size.

Jørn

23-09-2008 10:35 #4| 0

CRAI, og det er vel en ufattelig standard hånd, da du spiller alle made sådan her.

23-09-2008 10:36 #6| 0

På det flop kan jeg også bedre lide at openshove.
Ellers er linjen fin. De stats du har på Villain viser ham som relativt nittish, selvom det er et lille sample. Pga. det er jeg ikke sikker på, jeg kan lide at 3-bette ham oop, men fint spillet, hvis du mener, du har en edge her.

23-09-2008 11:56 #7| 0

Som Thyssen, bet/call er det overlegne play imo.

23-09-2008 14:51 #8| 0

@Thyssen

"Problemet er at du med et c/r ligner præcis det du er -- nemlig et draw."

Isoleret set kan det vel være underordnet hvad vi ligner, hvis vores alternativ er at kalde anyway? Opnår vi ikke stadig en lille portion FE ved at c/r og har mulighed for at få villain til at mucke QJ + AJ ( uden spar )f.eks?

Vi får ham omvendt nok sjældent til at shove værre hænder ved et lead/call.

GA

23-09-2008 17:15 #9| 0

@Go ARound

Hvilke hænder better villain på det flop som han folder til et allin når han "ved" at et C/R normalt er et draw?

Jørn

23-09-2008 18:00 #10| 0

@Thyssen

"Hvilke hænder better villain på det flop som han folder til et allin når han "ved" at et C/R normalt er et draw?"

Jeg er enig i der ikke er mange, men som nævnt kan QJ,AJ uden nogen spar muligvis være et par bud på hænder vi er marginalt bagud til, og som vi kan få til at folde, og eftersom vi alligevel vil ind med hele butikken, kan det vel være ok at tage den FE med?

Hænder som midpairs + sc's uden spar, som vi må antage er en god del af villains range, vil muligvis bette en gang og c/f derefter.Jeg mener derfor vi risikerer at misse et bet?

GA

23-09-2008 19:03 #11| 0

Better en 80-ish og instabetaler et push.

Pretty basic at openshove er hjernedødt og c/r er heller ikke for kønt, da det meget, meget sjældent er en made hand som JJ etc.

23-09-2008 19:16 #12| 0

@Løp/Thyssen

Og argumentet for at lade villain slippe en hånd som f.eks AK uden spar ved at leade er..? Mener i et lead vil inducerer en retur-sjov, og der derfor er mere value i det, vil jeg egentlig gerne ha' lidt mere info på villain.

GA

23-09-2008 19:41 #13| 0

@Go Around

Better du AJ/QJ uden spar hvis villain checker dette bord til dig?

Jørn

24-09-2008 02:03 #14| 0

@Thyssen

Ja som regel vil jeg bette tptk på et scary flop hvis der bliver checket til mig, fordi jeg vil tro at en typisk NL400 spiller folder en stor del af sin 3bet range til et 1/2 potbet her. Jeg taler som nævnt om hænder som AK / AQ / uden spar + TT / 99 / 77 selv med en spar.

At jeg så overhovedet ikke ville kalde 3-bets med QJ / AJ uden dynamik er så en anden sag.

Edit : Villain har self pos.// Kald med AJ/QJ bliver lidt mere frekvent.
GA

24-09-2008 02:44 #15| 0

jeg betcaller, men er egentligt ligeglad med om det er et balanceret cr, eller et std betcall.. så længe jeg ikke rammer fold knappen

24-09-2008 09:04 #16| 0

Har spekuleret over hånden det meste af natten ( og ingen søvn endnu ) og kan se at det kedelige ved ikke at bette floppet, måske kan være at villain checker bag med hænder der er marginalt bagud, og blanker turn vil vi måske ha svært ved at få kredit for en hånd ved at stikke ud på turn. Hænder som mid pps, der ikke forbedrer sig vil måske gerne tage et kort af på turn, og blanker river også kommer vi lidt i klemme.

@Thyssen

Er det dette der er med i dine overvejelser, eller er det udelukkende for at maskere hånden/strømline?

GA

24-09-2008 09:42 #17| 0

@Go Around

Lad os sige at villain checker til dig og du better AJ uden spar. Villain check-raiser allin -- folder du så AJ?

Som du er inde på så kan vi få lidt svært ved at få credit for en hånd hvis vi checker floppet, men det kræver en gutsy villain som kalder vores turn og/eller river bluff med f.eks. 88.

Min tankegang er kort sagt: to overkort + nut flush draw --> stakaterne til midten!!!

Jørn

24-09-2008 09:54 #18| 0

@Thyssen

"Lad os sige at villain checker til dig og du better AJ uden spar. Villain check-raiser allin -- folder du så AJ?"

Nej, så ser jeg umiddelbart ingen grund til at bette in the 1st place. Men der er andre hænder som nok vil folde til et c/r som vi er 50/50 med, og det er den flopvalue fra villains stab jeg vil ha med.

Lad os f.eks antage at vi som villain sidder med Tx Tx. En hånd langt de fleste Nl400 spillere kalder 3-bets med i pos. Floppet er mono, dog med foreløbig 1 overkort. Hero checker til os. Vil vi tage et stab her, inden flere spar falder til Heros eller overkort til Heros A/K uden spar, eller generelt bare sidde og gætte resten af vejen hvis Hero beslutter at vores check bag floppet viser svaghed?

GA

PS : "Min tankegang er kort sagt: to overkort + nut flush draw --> stakaterne til midten!!!"

Ja, det kan ikke være anderledes ;)

Pps : Er tilbage om et par timer...

24-09-2008 11:09 #19| 0

Min pointe er blot at villain better altså ikke mange hænder på det flop som han folder til et c/r , omvendt så har vores draw så god værdi at villain faktisk ikke behøver at folde særlig tit før et semi-bluff crai er profitabelt.

Men det som vi diskuterer er om bet-call har større EV end check-raise, og jeg tror det første er tilfældet. Som du er inde på så checker villain ofte floppet bag hvilket gør det lidt sværere at bluffe senere.

Jørn

24-09-2008 11:34 #20| 0

Denne hånd skal bette 10 ud af 10 gange ifølge min bog.... Du har trods alt kun et draw så hvis villian cheker med, med en middel handske og turn blanker står du i en meget svær situation, da villian sikkert rykker ind hvis du checker og sikkert også til et bet hvis han bare har fået et lille bid.

Houdinini

25-09-2008 10:57 #21| 0
OP

Er lige taget paa udveksling i UK, saa derfor jeg ikke har svaret, men jeg syntes at det har vaeret en god debat...

Ved god resultatet er irrelevant, men nu meget sjovt at vide.

Villian viser 88 og jeg rammer en spar..

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar