Hey.
Villain spiller std tagish 22/18/3.5 og folder kun 20%! til 3-bet over 1K hænder. Så han er ikke særlig glad for at folde til preflop raise. Vi har ingen særlig dynamik i denne session, så vidt jeg husker
Kan desværre ikke huske om jeg har nogle reads på ham, da det er et stykke tid siden hånden udspillede sig. Synes godt nok det er ved at blive populært at kalde de 4-bets i position. Har dog ikke den store erfaring med 4-bettet pots, og slet ikke OOP, så kunne godt tænke mig at høre, hvad i mener er den optimale linje.
Table Table TH 5362 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: CFValencia ( $105.00 USD )
Seat 2: Hero ( $105.00 USD )
Seat 4: lucamach ( $254.00 USD )
Seat 5: DanielHdez ( $112.49 USD )
lucamach posts big blind [$1.00 USD].
Hero posts small blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero K♣ As♠
DanielHdez folds
CFValencia folds
Hero raises [$3.50 USD]
lucamach raises [$11.00 USD]
Hero raises [$25.00 USD]
lucamach calls [$17.00 USD]
** Dealing Flop ** Q♥, 6♠, 4♠ Pot - 58
Hero?
NL€100 - 4bettet pot OOP
C/F flop..
Hvis han checker flop bag, skyder jeg halvt pot turn og rester river....
SiFFer
Har også lagt mærke til tendensen med at flatte 4-bets. Synes dog både det foregår IP og OOP.
Jeg har endnu til gode at se folk gøre det med KK, AA eller AK, som de altid shipper vs. et 4-bet (måske er det selektiv hukommelse).
De hænder jeg husker sane villains er dukket op med er noget 88-JJ og AQ-agtigt. Derudover har jeg set folk flatte med alt muligt skrammel.
Er selv ret usikker på situationen, men jeg har ret god erfaring med at bette på det fleste flops (hvor villains folder) hvorefter vi selvfølgelig er committed, og jeg synes egentligt at et QXX-bord spiller fint imod villains range.
Jeg bet/caller eller better flop og rester turn, skulle villain være så fræk at flatte på floppet.
Et eller andet geni kan vel regne ud hvor ofte villian skal folde hvis vi går ud fra at vi går døde hvis vi better.
@nico
Jeg får det ekstreme stress af du har hver anden post i dine egne indlæg. Reeeeeeeeeeeeeeeeeelax, folk skal nok svare når de får lyst, og de gør det helt sikkert ikke med større frekvens af du råber op konstant. Som jeg har sagt før, prøv at lade diskussionen flyde lidt.
Umiddelbart sætter jeg ham på noget 1010, JJ, AJ eller AQ.
Har han QQ, KK, AA, AK hopper han, som spillet, formentligt allin istedet for at flatte et 4 bet.
Jeg har ikke selv lagt mærke til tendensen endnu, men vil da helt sikkert være mere opmærksom nu.
Bet-call ser fint ud med 2 overs og diverse backdoors..
Har spillet en del mod samme skurk.
Han folder næsten aldrig til 3b og 4b og kommer max light ind bare han har et lille stykke af floppet.
Jeg har set ham 3b shove JQo/JJ på sådan et board i 3b pots. Jeg gir op mod ham, især når han kalder så meget 3b/4b, så skal det nok lykkedes ham senere at komme ud i snavs når du har ramt.
Når det så er sagt kan jeg bedre lide at shove AK som 4b OOP, for den er ikk særlig nice OOP når den ikke rammer. Du har bedre styr på potten hvis du 4b denne type hænder IP og kan spille pos.
Som jeg skrev på msn så fortrækker jeg os b/c.
Jeg tror altså også b/c er vejen frem med 25bb allerede investeret. Hvis vi halvpotter og villain shipper har vi et mindst EV neutralt call hvis han har QJ og dårligere, hvad denne villain ifølge zonki's post sagtens kan have.
@zonki
Shipper du også JJ-AA ind her? Og 4bet bluffer du aldrig? Af ren og skær balance synes jeg det er skidt at shove AKo til et 4bet, da vi ofrer alt for meget information for at undgå en meget sjældent situation (medmindre det er villain-dependant).
Bet/caller også floppet mod en spiller der ikke folder så meget preflop.
Ja JJ/QQ/AK ville jeg spille sådan her mod ham. Eller synes jeg det bliver for svær at spille mod denne gut, da han tager af med alt og han ville ikke en gang kunne ligge 99 her til et shove. Så kan vi lige så godt prøve at maxe vores FE pf ved at 4b shove med AK OOP.