Hey y'all
Har lige spillet en interessant match, og har et par hænder jeg gerne vil have inputs til...
Vi 2 tabler på prima, han er svensk og semi stram pre, men giver den sick meget gas postflop. Han spiller 52-41-15.6-40 (sbvip, bbvpip, 3bet og fold 3bet) og har en agg factor på 2.6. Han er dog startet mere aggro end han er sluttet, hvorfor hans samlede agg factor var helt oppe på 6 i starten af sesh, men som jeg har fået overtaget, er han blevet mere callish.
Vi har en ret vild dynamik i 3bet pots, hvor jeg har raiset en del af hans c-bets, både med overs, draws og tp-ish hænder.
Hånd 1: Lige i starten af sessionen, jeg er et par BIs nede, og har callet lidt let ned i et par større pots, så han ser mig som en station her. Hånden er mest interessant, pga den følgende dynamik, men kommentarer til den er obv også velkommene.
Hånd 2: På dette tidspunkt, har jeg fået vendt skuden, og er lidt oppe. Bla ved at han har spillet lidt løst igen til mine raises, og han virker lidt frustreret her. Jeg blir dog i tvivl om jeg overspiller min hånd her, selvom jeg er i stand til at gøre det med draws og har raise-foldet flop 2-3 gange tidl i sesh.
Hånd 3: Lidt speciel hånd, for vi var ikke i mange river spots, da vi begge gik til den på tidl streets. Normalt insta-shipper jeg ind her, men han havde ikke cr bluffet river endnu, og derfor bliver jeg lidt i tvivl. Er der nogen der kan overveje at overbet shippe ind m str her?
Hånd 4: Faktisk det spot jeg var mest i tvivl om. Mit std play, med så stærkt et draw, er at bette, især når jeg har tpgk i min range, men årsagen til jeg bliver i tvivl, er at han kun caller flop. De fleste gange han har tp, raiser han tilbage der, og jeg ved han caller cr let.... What to do, og vigtigst, hvorfor?
No-Limit Hold'em, $4.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com
Hero (SB) ($506.90)
Villain (BB) ($619.30)
Preflop: Hero is SB with A♠, J♠
[color=#CC3333]Hero bets $10, [color=#CC3333]Villain raises $44, Hero calls $36
Flop: ($96) 8♥, K♠, A♦ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Villain bets $42.90, [color=#CC3333]Hero raises $103, Villain calls $60.10
Turn: ($302) 6♣ [color=#009B00](2 players)
Villain checks, Hero checks
River: ($302) 6♦ [color=#009B00](2 players)
Villain checks, [color=#CC3333]Hero bets $353.90, Villain calls $353.90
Total pot: $1009.80
Results:
Hero had A♠, J♠ (two pair, Aces and sixes).
Villain had K♦T♦
Outcome: Hero won $1008.80
No-Limit Hold'em, $4.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com
Hero (SB) ($571.39)
Villain (BB) ($612.80)
Preflop: Hero is SB with A♣, 7♣
[color=#CC3333]Hero bets $10, [color=#CC3333]Villain raises $44, Hero calls $36
Flop: ($96) 6♠, 7♠, 5♦ [color=#009B00](2 players)
[color=#CC3333]Villain bets $54.90, [color=#CC3333]Hero raises $131, [color=#CC3333]Villain raises $200
?????
Hero (SB) ($469)
Villain (BB) ($1148.19)
Preflop: Hero is SB with J♣, 10♠
[color=#CC3333]Hero bets $10, Villain calls $8
Flop: ($24) K♠, A♥, Q♣ [color=#009B00](2 players)
Villain checks, [color=#CC3333]Hero bets $16, Villain calls $16
Turn: ($56) 3♥ [color=#009B00](2 players)
Villain checks, [color=#CC3333]Hero bets $40, Villain calls $40
River: ($136) Q♥ [color=#009B00](2 players)
Villain checks, [color=#CC3333]Hero bets $92, [color=#CC3333]Villain raises $1076.19
Total pot: $320
Hero (BB) ($404)
Villain (SB) ($1638.19)
Preflop: Hero is BB with 10♦, J♦
[color=#CC3333]Villain bets $10, Hero calls $8
Flop: ($24) 4♦, 9♣, K♦ [color=#009B00](2 players)
Hero checks, [color=#CC3333]Villain bets $16, [color=#CC3333]Hero raises $46, Villain calls $30
Turn: ($116) 9♠ [color=#009B00](2 players)
Total pot: $116
nl€400 HU, tricky spots mod dygtig reg
Hånd 1: ok givet jeres dynamik
Hånd 2: jeg synes det er ret skidt at raise det flop med TPTK hvis du har tænkt dig at folde til et shove
Hånd 3: klamt, men betalt
Hånd 4: bet/fold fordi check/call og check/fold begge ser kedelige ud
Hånd 2:
For 100bbs er det selvfølgelig til midten, men når i er 150bbs dyb skal det selvfølgelig overvejes om vi vil til midten. Umiddelbart skal dynamikken være helt sick for at jeg raiser floppet her.
Hånd 4:
Han må have en del par, og sågar Ax'er i sin range QT, QJ. Derfor må bet/fold være bedst selvom det er klamt.
Hej alle
Mht hånd 2, er dynamikken som sagt helt syg, vi har shippet det ind ret light so far, plus jeg har bluffraiset mange flops, også mens vi var dybe, så da jeg raiser, er det obv for at få stakken ind. Men jeg er ikke sikker på om det er optimalt. Omvendt, så føler jeg det er så weak at calle så stærk en hånd, når jeg kan forvente han bluffer indover + stort set alle kort er potentielle scarecards...
@yarx
Kan jeg få lidt mere info på hvad du ville gøre så?
I hånd 3, hvilke hænder er det vi er bagud til, når vi siger bet-fold. Han 3better alle broadways preflop, og raiser stærke hænder på flop
@Guns
Du er klar over at JT slår alle Ax og QT af den range du opstiller han har i sin range, når du siger fold?
3: din range er meget stærk, og der er mange hænder han ikke kan forvente at du folder. Han giver sig ikke særlig gode odds på et bluff når han shover. Han value shover heller ikke Qx her. Jeg tror du kan forvente at han har Kx♥♥ ca altid.
@Pow
Jo, eller det har jeg ikke lige tænkt over da det er temmelig ligegyldigt imo. Grunden til jeg nævner han har disse i sin range er at dem folder han temmelig ofte til en 2.barrel. Havde hans range været meget smallere ville du langt oftere få et raise i hovedet fordi han har et stærkt draw eller en 9'er.. (Du udelukker selv kongen i din indledende tekst)
4: tror måske at b/3bet ai er fint også, da han godt kunne finde på at floate dit c/r på floppet, samt at han måske checker svage 9x bag på floppet (det må du bedst selv vide om han gør).
Har ikke læst de andre kommentarer, så jeg gentager sikkert noget, men here goes:
Hånd 1: wp, no comments.
Hånd 2: Imo beslut dig hvad du gør til yderligere action inden du raiser. Dog kan jeg ikke lide at raise hvis det ikke er for at få det ind, men synes dog det er voll klamt at komme ind her med de stacks i har. I det hele taget synes jeg både raise-get it in og raise-fold virker helt i hegnet, men jeg får det nok ind såfremt jeg raiser. Det virker bare ikke som boardet at lavet 3bet-click-ballade-bluff på, fordi du har så mange draw hands du kan re-shippe.
Hånd 3: Jeg mucker river. Kan ikke se ham have andet end Kx♥, KQ, eller noget AQ ish han blev småfancy med. Det er svært for ham at have en hånd han C/C to streets med som han kan bluffe nu, og din range er overhovedet ikke capped på nogen måde, i og med at backdoor flushen, straighten og alle boats er i din range.
Hånd 4: Sick spot. Hvilke hænder har du set ham checke bag på hvilke flops? Det handler nemlig lidt om, hvor meget 9x der er i hans range imo. Givet jeres dynamik, tror jeg han checker 9x bag med en ret høj frekvens, for at undgå sticky spots. Umiddelbart tror jeg, at han floater dig ret light her, med alle gutshots, hænder som AQ♣/AJ♣/AT♣, 4x♣ (måske endda bare 4x), alle flushdraws, plus han nok heller ikke folder TT, JJ og QQ. Jeg tror jeg bet-folder ½ pot ish, men jeg synes godt nok også, at dobbelt C/R-linjen kan være ret sexy her, såfremt han vil give dig credit for at kunne gøre det med Kx, 44, K9 og what not - det kan du bedst selv vurdere, men jeg tror hans range er bred nok til det.
btw, hvad er villains nick? Spiller selv på prima, kan være jeg har spillet ham.
Jeg raiser flop for at få $ til midten i hånd 2, fordi jeg også raiser mine draws og virklig stærke hænder.
Mht hånd 4, bet-caller jeg småt på turn, og var faktisk tæt på at calle hans rivershove, men blev enig med mig selv om, at 9x var for stor del af hans range. Desværre havde jeg ikke fået helt god nok ide om hans range for floats i cr pots, så jeg er stadig meget i tvivl her. Ku godt være fristet af at overshove turn....
Iø, mener jeg han hedder Mzar