(Denne post er tiltænkte den lave ende af pokerfarvandet. NL10-NL25 for mit vedkommende).
Så skete det igen...
Jeg har siddet og spillet en time eller to, og er derfor ret kendt ved bordet, trods at der har været en hvis udskiftning. Jeg har ved relativt TAG spil vundet et buy-in og jeg sidder nu som den med flest chips på bordet. Mit problem er dog at jeg så går i stå. Jeg har svært ved at bygge på stacken derefter.
Jeg oplever at flere og flere undgår at spille med mig, og det jeg vinder er kun mikropuljer, som derefter gør at min stack er mere eller mindre konstant.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at høre om I andre ændre strategi når I kommer op med et eller flere buy-ins. Skifter I gear? og til hvad?
Det handler vel om at de andre kan gennemskue mig?
Jeg har søgt forum igennem og browset strategisektionen, men har ikke set dette emne behandlet. Hvis jeg har overset en tråd vil jeg sætte pris på et link.
Mvh
Rune
NLHE10-25, oppe med et buy-in
Jeg har det lige omvendt, jeg synes når først man kommer et buy-in op så går det normalt hurtigt fremad fordi de andre så giver en lidt mere respekt og man derfor kan stjæle mere.
Der er ikke noget galt med kun at vinde micropuljer, bare man vinder nok af dem.
Umiddelbart ville jeg tro du skulle raise flere hænder preflop, gør det engang imellem med suited connectors og små/mellem par, hvis de folder til dine raises så hugger du jo nogle flere blinds, og caller de, så vil du jo af til ramme nogle hænder de meget vanskeligt vil kunne gætte du sidder med hvis de opfatter dig som tight.
Såfremt folk får mere respekt for dig, på grund af din store stack, øger du selvfølgelig antallet af hænder, du raiser. Herefter vil du givetvis opleve, at folk føler, at du prøver at køre dem rundt i manegen (hvilken du ssv. også gør), og de vil begynde at calle dig ned med flere marginale hænder. Det skal du så opdage, og skifte gear (tilbage til TAG), når dette sker.
Jeg er dog ikke sikker på, at der er ret mange på NL10-NL25, der lægger mærke til din stack eller dit spil - men hvis det er dit indtryk, må det vel være korrekt.
- AB
Tak for input.
På NL10 og 25 er der typisk en hvis udskiftning. Folk kommer ind med et lavt buy-in spiller lidt indtil de har doublet eller tabt deres penge og forsvinder igen. Det er ikke så meget dem jeg taler om, selvom jeg dog prøver at fange dem, når muligheden byder sig.
Det er mere dem der har siddet ved bordet lige så længe som mig, som jeg oplever der giver problemer.