Villain sad og ventede, så jeg går ud fra at han er reg. Vi har spillet ca. 25 hænder. I BB har han 3bettet 3 gange (ca. 25-30%) og callet 1 gang. Jeg har åbnet ca. 90% (altid med min-raise) og foldet 1 gang til hans 3bets. Han har i øvrigt cbettet alle flops i singleraised pots.
Følgende hænder er de 3bettede pots vi har spillet:
1)
Hero (BTN/SB): $209.00
BB: $200.00
Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with K♠ Q♠
Hero raises to $4, BB raises to $14, Hero calls $10
Flop: ($28.00) 5♣ 7♥ 3♥ (2 players)
BB bets $18.00, Hero calls $18
Turn: ($64.00) 8♥ (2 players)
BB checks, Hero bets $38.00, BB raises to $168, Hero folds
2)
Hero (BTN/SB): $201.00
BB: $268.00
Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with Q♣ Q♦
Flop: ($28.00) 4♠ Q♥ 8♦ (2 players)
BB bets $18.00, Hero calls $18
Turn: ($64.00) 4♣ (2 players)
BB bets $40.00, Hero calls $40
River: ($144.00) 3♦ (2 players)
BB checks, Hero bets $129.00, BB folds
Ja, jeg ved godt at jeg kan lade være med at floate i hånd 1 og 4bette pre i hånd 2. Det valgte jeg ikke at gøre.
Så til hånden jeg er interesseret i at få analyseret.
3)
Hero (BTN/SB): $254.60
BB: $214.80
Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 6♣ K♣
Flop: ($28.00) 7♦ 9♥ 6♥ (2 players)
BB bets $21.00, Hero calls $21
Turn: ($70.00)
Planen er at folde til et bet på alle turns på nær K og 6, men hvad er planen på samtlige turns når han checker til os?
NLHU200 Plan med svag hånd i 3bet pot
Overvej at se situationen fra Villains synspunkt.
Han har 3-bettet dig et par gange, og du har callet preflop og øjensynligt floatet postflop, været svær at skyde af etc... Mon ikke en reg Villain efterfølgende tænker, at han nok skal 3bette for value udelukkende, altså primært med høje par og broadways, så han kan ramme et godt toppar og udnytte dine float/callish/tricky-tendenser...
Mod de hænder er K6s altså ret domineret og spiller skidt. Så jeg folder preflop. Eller 4-bet-bluffer.
Floppet er så mega klamt, og igen pga ovenstående tanker om jeres dynamik tror jeg, at det har ramt Villain bedre end dig, når han c-better. Du nævner selv, at der er meget få gode turn-cards, og der er sandsynligvis flere gode turncards for Villain, så jeg kan ikke se det profitable i at fortsætte. Folder flop også.
Edit: Bemærk forresten, at Villains c-bet-size stiger i hånd 3, fordi han ved, at det er et vådt flop, hvorfor jeg ikke tror, at han skyder der uden at have en del af boardet. Og derfor fortsætter han nok på mange turns, eller han kan finde på at check-raise som i hånd 1. Derfor tror jeg hurtigt, det kan blive for dyr en pot til at jeg vil spille videre med bundpar på så drawy et board.
Turn checker jeg bag, hvis han mod alle odds skulle checke til os - tror vi kan være gode ved et evt billigt showdown i så fald, og der er stadig faren for, at han checkraiser som i hånd 1...
Lol, hånd 1 ligner faktisk et call.... Men han gør det også m A♥x, og ellers tror jeg du er foran ofte.
Anyway, hvis hånd 2 har vist noget, er det at han kan skyde 2 barrels uden en hånd. Om han kan køre det på drawwy boards også, er et fint spot at finde ud af nu.
I nogle spots, kan raise og få det ind, være ok i hånd 3 btw og villain virker til at være den type der er fint mod.
@Istvan
Betsize kan også bare være et udtryk for dybere stacks
@ pow
Lol, hånd 1 ligner faktisk et call.... Men han gør det også m Ax, og ellers tror jeg du er foran ofte.
kan du præcisere hvilke hænder du mener man er foran her???
Mht. hånd 3 prøver jeg bare at komme til showdown hvis han checker turn.
Jeg ville ofte checke bagved på Turn, da vi har Showdown value og jeg ønsker ikke at blive C/R på Turn (Han har vist han kan gøre det), så vi bliver nødt til at folde hans hånd.
Så check
@besen
Alle hans bluffs(!)
Det er bare en typisk måde at bluffe for mange HU spillere (self ikke alle), og hvad er det lige han spiller sådan her for super value? Det ligner noget marginalt draw mere end noget andet... Problemet er bare, en del af dem er foran, men T♥9 laver en del aggro villains til bluffs der, især tidligt i en match
@ pow
Synes sjældent jeg oplever random CR-bluffs med T9 og lignende svage draws på sådan et bord som umiddelbart rammer heros range bedre end villains. Den type hænder b/f som regel med mindre villain er maniac, så jeg ser ikke andre semibluffs end A♥ der CR der.