no limit 500 AQo
Nu har jeg næsten ligget søvnløs hele natten for at finde ud af om denne her hånd er godt nok spillet. Jeg vil gerne have kommentare til alle streets.
Jeg har ikke siddet særlig længe ved bordet, men det er meget aggressivt og der bliver bluffet rigtig meget og kaldt med mange marginale hænder.
Villian ser jeg som meget Lagish og om en der tror på sine kort også selvom det er laveste par og så videre. Han har ligeledes tendens til at donke den lidt synes jeg. Hvis der er nogen som kan komme med en anden beskrivelse af BINGO13 er i meget velkomne for jeg er ikke helt sikker på hvad min note skal være på ham.
- CellarDoor23 sitting in seat 1 with $462.50 [Dealer]
- Hero sitting in seat 2 with $649.90
- FatFingerz sitting in seat 3 with $885.85
- grona_grodan sitting in seat 4 with $554.75
- Boyford sitting in seat 5 with $488.25
- BINGO13 sitting in seat 6 with $1751.31
Hero posted the small blind - $2.50
FatFingerz posted the big blind - $5.00
** Dealing card to Hero: Queen of Spades, Ace of Clubs
grona_grodan folded
Boyford folded
BINGO13 called - $5.00
CellarDoor23 folded
HERO raised - $25.00
FatFingerz folded
BINGO13 called - $25.00
Pot: 55
** Dealing the flop: 3 of Spades, Queen of Diamonds, 9 of Diamonds
Hero bet - $55.00
BINGO13 called - $55.00
Pot: 165
** Dealing the turn: 3 of Hearts
HEro bet - $165.00
BINGO13 raised - $895.63
HERO went all-in - $407.40
Pot: 1309,80
no limit 500 AQo
Farvekoder !
Den er svær.
Med hans call på floppet med dit potbet, signalerer han en vis styrke, og er næppe på draw.
Mit bedste bud ville være at han er på 33 / 99.
Har du før set ham limpe med mindre PP´s / har han tendens til at calle i position med AXs ? Kunne jo self. være en A3s han har ragged dig med.
Er han typen der limper, og undgår at vise styrke med eks KK pf ?
Som spillet slipper jeg dog ikke ud af den - og caller ligesom dig hans raise. Og i de fleste tilfælde er du desværre nok slået her er jeg bange for.
X
Jeg har ikke rigtig set det vilde til ham, men de få gange han har lavet noget har han ikke været helt ude af linjen.
Jeg har ikke set ham limpe eller noget i den stil jeg burde være opmærksom på.
Så kan ikke hjælpe med et yderligere read på ham. Måske at pokernets øvrige brugere har noget guf på ham til senere brug...?
"Villian ser jeg som meget Lagish og om en der tror på sine kort også selvom det er laveste par og så videre. Han har ligeledes tendens til at donke den lidt synes jeg."
Med det read mener jeg du har et forholdsvis nemt kald på turn. Preflop og flop er fint spillet syns jeg, umiddelbart burde villain jo have raiset AA/KK/99 fra cutoff, så det lugter mere af en svagere Q eller turned trips (jvf dit read med bottompair og semidonk). Quads er seføli osse en mulighed som den er spillet, men der er så mange ander hænder han kan have, at man vel bare må betale af hvis det er tilfældet.
Jeg caller her!
Dark
Grundet odds 407 $ for at vinde 1300 1/3 vælger jeg at betale af her.
Tror at set vælger at raiser floppet idet det er semifarligt.
Men som Xsuited skriver kan en 3'er være oplagt - men den drysser han forhåbentligt på fuldt pot bet.
Tror han sidder med noget openended eller flushtræk!
Pay him off og tag hjem!
Som en fodnote vil jeg nævne at AQo ikke er et autoraise for mig fra SB mod én LAG limper. Jeg ved godt det er standardplay og der er mange gode argumenter for at raise, men jeg ser alligevel mig selv complete cirka 50% af gangene (og raise 4-5x 50% af gangene). Hvis jeg misser floppet slipper jeg for at skulle skyde ud i en LAG spiller der har en bred limp-range, ude af position. Hvis jeg rammer er jeg som regel rimeligt godt skjult og kan blive betalt godt af Ax.
AK raiser jeg hver gang.
Dark (læs: Weak)
Abehjerne
De 407 skal du ikke tælle med i de 1300, det er 400 for at vinde 900.
Freddy
Jeg betaler også.
Data
Siden der kun er limpet hen til dig, er AQ stortset = AK, pga. hvis du rammer vil du altid have TPTK ligesom med AK. At kun complete AQ fra SB er en fejl, ligeså vel som det er en fejl at nøjes med at complete fra SB med AK.
@ Abehjerne og hardkare
Han får vel ca. 11/5 og skal dermed have mere end ca. 31% for at vinde?
Har mistforstået det her 177 gange, men måske er det rigtig denne gang, HardkAre?
Lidt over mit limit, men ville heller aldrig komme væk fra den her sådan som du beskriver villian.
@harkare
abehjernes potoddsudregning passer fint til normal sandsynlighedsregning, det er blot to forskellige måder at regne den på. har været oppe masser af gange.
** Dealing the river: 4 of Spades
HERO shows: Queen of Spades, Ace of Clubs
BINGO13 shows: 3 of Diamonds, Jack of Diamonds
BINGO13 wins $1306.80 from the main pot
I har været inde på det. Den treer gjorde ligesom udslaget. Jeg begriber simpelthen ikke hvordan han kan kalde floppet, men det er vist det man kalder et bad beat tror jeg nok.
Farvekoder må i lige hjælpe mig med. Hvordan gør man det?
@FReddy
Jeg vil sige nej - jeg kan sagtens kalde med fx 3♦ 4♦ i en raised pot men ville nok foretrække at være lidt mere dyb på evt villain.
Men det er et skidt limp/call han laver.
Derefter spiller hånden sig selv og ikke bad beat med det flop han rammer. Han har jo sick mange outs og får pengene ind som favorit.
Han kalder med 3 J og på floppet må jeg da være monster favorit. Er godt klar over at hånden spiller sig selv fra turn og frem, men synes det er et skidt call preflop og også postflop. Som jeg kan se det er jeg da stadig favorit på floppet eller er jeg helt væk på den?
Du spiller den fint, omend turncallet kan være tvivlsomt. Jeg ser ikke noget galt i villains spil, og caller flop anyday hvis jeg var ham (selvf. ikke hvis der er et bestemt read der taler for noget andet). Masser af outs + gode implied på ihvertfald 4 af dem.
Freddylicius
Jeg ved ikke om du har lagt mærke til at villain også har FD? Han er 52% favorit på floppet mod AQ.
Tja et af de beats hvor man må ryste på hovedet og tænke sikke en nar. Et eller andet sted skal man jo være glad for sådan en jubelhat - i længden - men forstår godt hvis det tog et par minutter at komme over den.
Håber ihvertfald du spiller efter BRM og dette "bare" var et buyin der altid vil blive tabt i ny og næ...
X
@Freddylicius
Når nu han er donket nok til at limp/calle pre med 3♦J♦, er 3♠Q♦9♦ da et super flop. Så hans flop-call er da helt forståeligt.
Jeg har ikke så forfærdeligt meget at tilføje bortset fra at jeg umiddelbart better mindrepå flop og turn, der er flere forskellige måder at holde potkontrol på og lidt mindre end pot er en af dem, du vil jo gerne ha et løst call på turn af et flushdraw/mellempar/dårlig dame
ps. 45-50 på flop, 125-130 på turn
pps. turn call er diskutabelt og jeg kan godt finde mig et fold men svært at sige præcist uden et bedre read