Halløj I alvidende orakler
Efter yngstesønnen og far har været til 1 - snart 2 - fantastiske fodboldlandskampe i Parken (Danmark - Portugal og Danmark - Sverige) er det på tide ældstesønnen og mor kommer på en "udflugt" lidt ud over det sædvanlige.
Ældstesønnen er GAMER med stort G - han elsker især Nintendo spil og figurer, men generelt er videospil og programmering hans store interesse. Han går til programmering i ungdomsskolen, har Robotteknologi og Programmering som valgfag i skolen og alt helt ned til hans musiksmag har rod i GAMER-verdenen. Det eneste han drømmer om er at blive spiludvikler og programmør i fremtiden.
MEN vil Nordic Game Jam være noget for én som ham?
Jeg har ikke kunnet finde ret meget at læse om eventet (jeg har ellers prøvet det der nye google-noget som de unge bruger) og jeg kender INGEN, som har været til arrangementet tidligere.
Mit håb er, at én eller flere af jer har deltaget i arrangementet tidligere - enten som deltager, arrangør, udstiller eller lignende.
Mine spørgsmål er:
* Vil arrangementet være noget for en 13,5 årig fuldblodsgamer - der taler og læser flydende engelsk?
* Foregår der andet end spil-udvikling på tid, award show og foredrag - eller er der også noget mere "Messe-agtigt", hvor man kan se bud på fremtidige spil/konsoller/koncepter?
* Er der overhovedet adgang for "almindelige mennesker" eller er det en "Lukket fest"?
* Foregår arrangementerne i "alm. menneske-vågen-tid" eller foregår alt om natten i "gamer-vågen-tid"?