Nordic Game Jam 2016 i København

#1| 0

Halløj I alvidende orakler

Efter yngstesønnen og far har været til 1 - snart 2 - fantastiske fodboldlandskampe i Parken (Danmark - Portugal og Danmark - Sverige) er det på tide ældstesønnen og mor kommer på en "udflugt" lidt ud over det sædvanlige.

Ældstesønnen er GAMER med stort G - han elsker især Nintendo spil og figurer, men generelt er videospil og programmering hans store interesse. Han går til programmering i ungdomsskolen, har Robotteknologi og Programmering som valgfag i skolen og alt helt ned til hans musiksmag har rod i GAMER-verdenen. Det eneste han drømmer om er at blive spiludvikler og programmør i fremtiden.

MEN vil Nordic Game Jam være noget for én som ham?

Jeg har ikke kunnet finde ret meget at læse om eventet (jeg har ellers prøvet det der nye google-noget som de unge bruger) og jeg kender INGEN, som har været til arrangementet tidligere.

Mit håb er, at én eller flere af jer har deltaget i arrangementet tidligere - enten som deltager, arrangør, udstiller eller lignende.

Mine spørgsmål er:

* Vil arrangementet være noget for en 13,5 årig fuldblodsgamer - der taler og læser flydende engelsk?

* Foregår der andet end spil-udvikling på tid, award show og foredrag - eller er der også noget mere "Messe-agtigt", hvor man kan se bud på fremtidige spil/konsoller/koncepter?

* Er der overhovedet adgang for "almindelige mennesker" eller er det en "Lukket fest"?

* Foregår arrangementerne i "alm. menneske-vågen-tid" eller foregår alt om natten i "gamer-vågen-tid"?

Redigeret af tuznelda d. 26-10-2015 19:03
26-10-2015 19:57 #2| 1

Min bror har en ven som vist nok(kan være jeg husker forkert), er med til at arrangere en del af de events der finder sted rundt om i landet. Jeg prøver lige at viderebringe de spørgsmål du har skrevet her.

26-10-2015 20:08 #3| 1

Så er der svar.

Der er måske ikke meget for "gamere" da det primært er udviklere af spil, så intet messehalløj, udover måske ny tech til at lave spil.

Han skal være meget velkommen, men bliver nok den yngste.

Han opfordrer til at tage kontakt til codingpirates i Kbh. De kunne godt finde på at lave et hold af folk på ca. Samme alder.

26-10-2015 20:17 #4| 0

tak for hjælpen :)

Jeg har fået link til Coding Pirates på facebook og har skrevet sønnen på venteliste på holdet i Sorø, som er ret tæt på vores bopæl. Så nu håber jeg bare det bærer frugt :)

Jeg tror han vil synes Nordic Game Jam er spændende nok selvom det er mest for udviklere og ikke for spillere -- han drømmer jo om at blive spiludvikler :)

Og han kan ikke holde ud at være afsted til sådan noget med mange mennesker i alt for mange timer, så det er nok meget godt, hvis det er noget vi kan overstå på 1-3 timer.

27-10-2015 09:55 #5| 0

TV2 Zulu holder noget gaming halløj i morgen. Der kan man møde pro gamers og sådan noget. Det er muligvis lidt voksent, men jeg ved det ikke.

Tjek det ud: https://www.facebook.com/events/1645806895706918/

27-10-2015 09:56 #6| 0

"Voksent", som i ældre børn ;)

27-10-2015 09:57 #7| 0

Tak for tippet

@skrub1

Men min søn spiller hverken dota, Fifa eller CS, så han gider nok ikke den slags - men jeg vil da vise det til ham og høre ad :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar