NordicBet spærrer konto

#1| 0

Hej PN,
Jeg skriver dette indlæg på vegne af min far.

Jeg oprettede en bruger på NordicBet, for at være med i deres super promo, hvor der var 150.000 i value for nye spillere. I den forbindelse cashede jeg 3400 kr., og ville idag udbetale nogle af pengene, og oddse for det resterende beløb. Til min store overraskelse var min konto blevet spærret, og kundesupport fortæller mig at min bruger er blevet spærret og alt indestående er blevet konfiskeret. Min indbetaling på 100 kr er blevet refunderet, og kundesupport kan ikke hjælpe mig videre i denne sag!
NordicBet afslutter endda kundesupport chatten med at spørge om de skal hjælpe mig med at oprette en ny konto! jeg er mere end rystet over hele episoden og behandlingen jeg har modtaget fra NordicBet!
Kontoren er lukket fordi den ikke er blevet verificeret, men som min far fortæller mig har han logget ind flere gange med NEM ID. Både når han skulle oprette sit Pokernavn, oddse på superliga kampen for at deltage i promoen, og spille selve turneringen. Min far vidste ikke at han skulle ind under indstillinger og verificere kontoen. Han har ikke modtaget nogen mails omkring at hans konto ikke var blevet verificeret. Det er selvfølgelig selvforskyldt at kontoen ikke er blevet verificieret, men eftersom man ikke modtager nogen mails, eller form for advarsler er min far i chok over at kontoen er blevet lukket.

Jeg har tidligere læst her på PokerNet at der har været problemer med NordicBet og deres service. Jeg håber at denne tråd kan være med til at vise hvordan NordicBet behandler deres kunder.

Nogen fra PokerNet der har et par råd til hvad mit næste "move" kan være?

Redigeret af MasterRohde d. 27-04-2014 21:18
27-04-2014 21:14 #2| 0

Synes det lyder underligt. Enten må kontoen være lukket fordi de mener at det er din konto, og du dermed har misbrugt promoen, eller også må der være sket en fejl.

Jeg sender det videre til NordicBet, og så må vi se hvad de siger.

27-04-2014 21:14 #3| 0

Kom de ikke med en begrundelse?

27-04-2014 21:17 #4| 0

Kontoren er lukket fordi den ikke er blevet verificeret, men som min far fortæller mig, har han logget ind flere gange med NEM ID. Både når han skulle oprette sit Pokernavn, og oddse på superliga kampen for at deltage i promoen, og spille selve turneringen. Min far vidste ikke at han skulle ind under indstillinger og verificere kontoen. Han har ikke modtaget nogen mails omkring at hans konto ikke var blevet verificeret.

27-04-2014 21:19 #5| 0

Ok, så kan vi starte med at udelukke fraud, hvilket er fint. Så er der tale om at NordicBet skal lukke kontoen efter 30 dage hvis den ikke er blevet verificeret. Jeg kan ikke huske om der i lovgivningen står, at de skal tilbagebetale original indskud og så beholde resten.

Uanset hvad, så følger vi op på det i morgen og ser om vi ikke kan skaffe pengene tilbage.

27-04-2014 21:22 #6| 0

Tusinde tak for hjælpen. :-)

Min far har gemt kundesupport chatten hvis det på et tidspunkt bliver nødvendigt at vise. NordicBet fortæller at det originale indskud er tilbagebetalt, men de 100 kroner er jo ligegyldige når han har vundet 3400.

Redigeret af MasterRohde d. 27-04-2014 21:22
27-04-2014 21:23 #7| 1

Jeg bliver forvirret over du dels skriver "jeg" og "min far" i din tekst .. Du har oprettet en konto for din far eller er det din fars ord?

27-04-2014 21:23 #8| 0

• Forsikringsdokument for boligen Indtil kundens identitet er blevet bekræftet, som påkrævet af de danske restriktioner, er kunden kun tilladt at oprette en midlertidig spillekonto. En midlertidig konto kan indstilles op til højst 30 dage og har en maksimal 10 000 kr. indbetalingsgrænse. Ingen udbetalinger vil blive foretaget fra den midlertidige konto. I tilfælde ejeren af den midlertidige konto giver ikke nødvendige og krævede bevis for hans / hendes identitet inden for 30 dage efter kontoen er oprettet eller ejeren af den midlertidige konto har indsendt falske oplysninger ved registreringen, vil NordicBet lukke den midlertidige konto permanent. Hvis kunden bedes om at dokumentere sin identitet, kræver NordicBet, at det certificeres af en notar, at indsendt dokumentation er en ægte kopi af dokumenterne, og at foto i pas eller kørekort er af kunden selv. Hvis kunden ikke leverer de ønskede dokumenter inden for 30 dage fra at være blevet bedt om det, kan NordicBet tilbageholde eventuelle gevinster på kontoen, tilbagebetale indbetalinger til kunden (mod passende gebyr) og lukke kontoen. Ydermere, hvis tilfredsstillende identifikation af kunden ikke har fundet sted indenfor de 30 dage efter oprettelse af konto, vil den midlertidige spillekonto blive lukket, hvorefter kunden kun kan udbetale de oprindeligt indsatte beløb og alle gevinster, hvis nogle, vil overgå til NordicBet.

27-04-2014 21:24 #9| 0

Ser desværre ikke ud til der er så meget at gøre

27-04-2014 21:25 #10| 0

Du skriver du spillede den Nordic Bet promo og vandt 3400?

Man må da ikke spille fra en andens persons konto?

27-04-2014 21:26 #11| 0
Dizimind skrev:
Du skriver du spillede den Nordic Bet promo og vandt 3400?

Man må da ikke spille fra en andens persons konto?


Han skriver jo på vegne af hans far
27-04-2014 21:26 #12| 0

Vi har sendt det videre, og så må vi se om vi ikke kan få pengene tilbage uanset at de har loven på deres side.

27-04-2014 21:26 #13| 0

Han skriver jeg vandt!?

27-04-2014 21:28 #14| 0

@MiceBulldogs.
Det er mine fars ord, derfor jeg skriver "jeg". Har efterfølgende indsat grunden til spæringen, som så ikke længere er min far. Beklager forvirringen.

@Myrup
Nej er også bange for at der ikke er så meget at gøre. Min far er bare rasende over at de ikke har advaret om at der er noget i vejen. Tager måske min fars parti, men synes også han er i godtro eftersom han tror at et nem id login er nok til at verificere ham? Forhåbenligt er der ikke andre som har hans NEM id..

@Diz
Det er mine fars ord, derfor "jeg".

Redigeret af MasterRohde d. 27-04-2014 21:31
27-04-2014 21:35 #15| 0

Nordicbet følger loven her - så den del er der ikke meget at gøre ved hvis man går helt efter ordlyden i betænkningen:

"Der kan maksimalt samlet indbetales 10.000 kr. af kunden på en midlertidig spilkonto, og der kan ikke udbetales fra spilkontoen. Dette betyder, at evt. vundne gevinster ikke må udbetales, før spilkontoen har fået status af normal spilkonto. Beløbene skal dog krediteres spilkontoen umiddelbart efter, at de er vundet.
Ved lukning af en midlertidig spilkonto, vil spilleren alene kunne få det resterende indsatte beløb tilba-ge. Spillerens eventuelle gevinster tilfalder tilladelsesindehaveren."

spillemyndigheden.dk/sites/default/files/filer-til-download/Vejledning%20om%20v%C3%A6ddem%C3%A5l%20og%20online%20kasino.pdf

Det er selvfølgeligt vigtigt at kunderne informeres om dette her udover Terms and Conditions som ingen læser.

Søændag aften sker der med garanti ikke meget i den her sag - men lad os nu se mandag formiddag hvis folk ellers er tilstede på deres pind.

27-04-2014 21:35 #16| 3
Dizimind skrev:
Han skriver jeg vandt!?


wauw
27-04-2014 22:12 #17| 0

Det er jo helt sindsygt hvis de har taget dine penge fra din konto pga. 30 dages verificering ikke er blevet gjort. Altså fuldstændig vanvittigt de kan tage dine penge.

Hvad så når du taber 500 kroner på et odds - Bliver de refunderet???

Så hvis jeg går ind, oddser og rammer et 50k DKK klonk og så ikke verificerer den så må de tag dem?
Sygeste logik til dags dato
- Kan forstå de spærrer kontien til man har bevist man er hvem man er. Men at måtte tage ens gevinster er fucked up.


EDIT: Kan også være jeg har misforstået noget - Håber jeg :--)

Redigeret af NoPokNoFun d. 27-04-2014 22:12
27-04-2014 22:28 #18| 0

Det er ikke NordicBets regler, det er spillemyndigheden der har lavet reglerne. Generelt kan man undre sig over hvor meget bedre stillet vi er med den nye lovgivning, hvor vi afgiver store procenter til staten.

Procenter de nakker fra sider der allerede har betalt skat i et andet EU land. Ja, man undres over at politikerne får lov til at gøre de ting her.

27-04-2014 22:47 #19| 1

1.24 I nogle tilfælde kan vi kræve dokumentation af identitet og/eller adresse for at kunne opfylde kravene til vores spillelicens. Følgende regnes for godkendt dokumentation:

• Pas eller nationalt identitetskort

• Kørekort

sammen med et af følgende:

• Fast regning, for eksempel el eller telefon (dog ikke mobiltelefon), højst tre måneder gammel

• Bank- eller betalingskortoversigt, højst tre måneder gammel

• Forsikringsdokument for boligen Indtil kundens identitet er blevet bekræftet, som påkrævet af de danske restriktioner, er kunden kun tilladt at oprette en midlertidig spillekonto. En midlertidig konto kan indstilles op til højst 30 dage og har en maksimal 10 000 kr. indbetalingsgrænse. Ingen udbetalinger vil blive foretaget fra den midlertidige konto. I tilfælde ejeren af den midlertidige konto giver ikke nødvendige og krævede bevis for hans / hendes identitet inden for 30 dage efter kontoen er oprettet eller ejeren af den midlertidige konto har indsendt falske oplysninger ved registreringen, vil NordicBet lukke den midlertidige konto permanent. Hvis kunden bedes om at dokumentere sin identitet, kræver NordicBet, at det certificeres af en notar, at indsendt dokumentation er en ægte kopi af dokumenterne, og at foto i pas eller kørekort er af kunden selv. Hvis kunden ikke leverer de ønskede dokumenter inden for 30 dage fra at være blevet bedt om det, kan NordicBet tilbageholde eventuelle gevinster på kontoen, tilbagebetale indbetalinger til kunden (mod passende gebyr) og lukke kontoen. Ydermere, hvis tilfredsstillende identifikation af kunden ikke har fundet sted indenfor de 30 dage efter oprettelse af konto, vil den midlertidige spillekonto blive lukket, hvorefter kunden kun kan udbetale de oprindeligt indsatte beløb og alle gevinster, hvis nogle, vil overgå til NordicBet.



Du er fint stillet ved udelukkende at bruge Nem-id. Det er altså NordicBet der skal bede kunden om YDERLIGERE dokumentation, hvis de finder det nødvendigt(hvilket de typisk gør første gang de skal til lommerne for at udbetale lidt mønt). Det er IKKE kunden selv der skal indsende dokumenter indenfor 30 dage, efter en midlertidig konto er åbnet, hvis NordicBet ikke har spurgt efter dem. Det er derfor heller ikke korrekt at spærre en kundes konto på det grundlag, at vedkommende ikke har indsendt dokumenter, såfremt kunden ikke er blevet adspurgt.

27-04-2014 22:55 #20| 0

Hvorfor ser chat billedet sådan her ud hver gang man live chatter med deres support ???

Kommunikationen med Oracle RightNow CX Cloud Service Chat-tjenesten er blevet afbrudt. Vent et øjeblik, mens vi forsøger at genoprette forbindelsen.
Afbryd forbindelsen om 240 sekunder.
Forbindelsen er genoprettet.
Kommunikationen med Oracle RightNow CX Cloud Service Chat-tjenesten er blevet afbrudt. Vent et øjeblik, mens vi forsøger at genoprette forbindelsen.
Afbryd forbindelsen om 240 sekunder.
Forbindelsen er genoprettet.
Kommunikationen med Oracle RightNow CX Cloud Service Chat-tjenesten er blevet afbrudt. Vent et øjeblik, mens vi forsøger at genoprette forbindelsen.
Afbryd forbindelsen om 240 sekunder.
Forbindelsen er genoprettet

og sådan fortsætter det hele chatten igennem, virkelig frustrerende


Redigeret af Mikkmakk d. 27-04-2014 23:01
27-04-2014 23:04 #21| 1

Rythorn har ret..
Kontoen er verificeret ved første login med nemid..
Hvis der er et ønske om yderligere dokumentation skal tilladelsesholder bede om dette..

27-04-2014 23:19 #22| 0

Myrup og andre ..

Hvis kunden bedes om at dokumentere sin identitet, kræver NordicBet, at det certificeres af en notar, at indsendt dokumentation er en ægte kopi af dokumenterne, og at foto i pas eller kørekort er af kunden selv.

Hvis ikke man får en mail eller anden henvendelse fra NordicBet kan man vel ikke forvente andet end at nemid er verifikation nok ??

Redigeret af Mikkmakk d. 27-04-2014 23:23
27-04-2014 23:55 #23| 0

Jeg er desuden ikke sikker på de har lov til at konfiskere noget som helst efter første Nemid-login, selvom de beder om yderligere dokumentation..
Selvom spillemyndighedens vage formulering, kunne tolkes sådan..
Vi snakker et statsgodkendt personligt identifikationprodukt..

correct me if im wrong PNs jura-gurus..

Stars kan ihvertfald snuppe alle mine penge så, da de kun har fået cpr.. og mine nemid-logins i de 11-12år jeg har haft konto.

28-04-2014 00:24 #24| 0

Jamen det er jo HELT sygt?????
Fatter stadig ikke de bare kan tage pengene. Altså det er jo HEEELT vildt? Der er sgu da mange der ikke læser terms, vil mene 90+%.
Eller er klar over det, samt en del der måske ikke tjekker sin mail/tænker over det.

Får man en advarsel om det når man logger ind?

28-04-2014 08:48 #25| 0

Jeg var da ellers ret sikker på, at man de første 30 dage kunne logge ind uden at bruge NEM-ID, og at det så var ved første login med netop NEM-ID, der verificerede kontoen. Det er jeg ret sikker på faktisk. Min kæreste spillede selvsamme turnering og vandt ligeledes 3400 kr. Hun har ingenting gjort udover at logge ind med NEM-ID?

28-04-2014 10:20 #26| 0

Så har hun sikkert også et problem.

Har lige oprettet mig hos en anden bookie og her kan jeg logge ind i 30 dage med NemId - inden de 30 dage er gået skal jeg verificeres.

28-04-2014 12:07 #27| 0

Hun har udbetalt med stor succes.

28-04-2014 12:46 #28| 0

Jeg har gjort nogenlunde som OP beskriver, selvom jeg ikke kan huske, om jeg har klikket bestemte steder - men dokumenter har jeg ikke indsendt.

Nu blev jeg så lidt urolig, fordi jeg endnu ikke har cashet min gevinst ud. På supporten får jeg denne melding:

Ja, din konto er ikke længere en midlertidig konto for du har verificeret den med Nem ID

Kan der være forskel på, om man logger på hovedsiden eller klienten med NemID? Er det måske der, det går galt? Jeg har været på begge.

Redigeret af Ohep1 d. 28-04-2014 12:47
28-04-2014 13:42 #29| 0

Tuznelda har været logget ind på begge. Hun vandt 3400kr og der står ppå hendes konto oversigt at pengene er udbetalt/ godkendt som udbetaling. Men de er ikke her ca 12 dage efter gået ind endnu. Men supporten i går sagde at de skal komme og intet om at kontoen ikke var verificeret. Så hun krydser fingre for at de kommer. Hun får tilsendt NordicBets bevis for at de har sendt pengene i form af et dokument.
Ok kundeservice bortset fra at supporteren ønskede en komplet kopi af hendes bank konto så han kunne se om hun havde fået pengene. LOL , tror han at han er FBI agent.

Redigeret af Mikkmakk d. 28-04-2014 13:43
28-04-2014 13:42 #30| 0

Jeg bliver lidt nervøs for mine penge..

Jeg vandt også 3400,- i den famøse turnering - jeg trak ud 15/4 menpengene er ikke gået i ind endnu.

Supporten siger dog, at udtrækket er godkendt hos dem?

Jeg har skullet bruge NemID ved hvert eneste login efter signup, så kontoen burde jo være verificeret?

28-04-2014 13:43 #31| 2

LOL

In before tuz, igen ..

28-04-2014 22:18 #32| 0

Jeg har netop tjekket på min konto og mine penge er gået ind :)

Jeg har på intet tidspunkt verificeret på anden måde end ved at logge ind med NemID, men jeg er glad for, at det hele ser ud til at være i orden med min konto :)

28-04-2014 22:31 #33| 1

@Op
Det eneste jeg på stående fod kan komme på er IP/sammentræf mellem dig og din far. Du skulle have sørget for at da du oprettede konto 2 i din fars navn(her antager jeg), så skulle du sørge for at det blev gjort på en ren pc, du ikke har logget ind på før, ifm NordicBet. Fanger de først at du har logget ind og brugt samme ip og bonus på 2 forskellige konti, ja så kan klappen fælde. Det er ikke sket for mig, indtil for nyligt. Fik heldigvis alle mine penge ud før de lukkede kontierne, men det kan desværre ske hvis man er uheldig. Det kan også være samme efternavn osv osv. De er satme svære at modbevise/overbevise, når først de har set sig gale på dig, og har nappet dine penge og konto.

Du får INGEN hjælp hos spillemyndigheden, jeg har læst et hav af sager med problemer ifm kontolukninger, og du er på herrens mark. De plejer at henvise til forbrugerstyrelsen :(. Dvs din sag er noget nær død hvis bookien har lukket din konto og konfiskeret gevinsten. Det er så sørgeligt at det forholder sig sådan, men virkeligheden er desværre at de danske myndigheder er nul og niks værd for forbrugerne imod de store og magtfulde bookies.
Man kan INTET stille op pt, jo køre en retssag, men det er jo utopi for menigmand.

29-04-2014 00:08 #34| 0

Skulle hilse fra min far og sige tusinde tak for den hjælp han har modtaget. Witten har skrevet en PM til mig, så vi håber sagen bliver løst i morgen. Min far er glad for han ikke er den eneste som har haft lidt problemer, og været itvivl om hans konto er verificeret eller ej. Jeg håber NordicBet lærer en smule af feedbacken, og evt. laver et system som sender mails ud til folk som ikke har verificieret deres konto, kan umuligt koste mange basøre.

Redigeret af MasterRohde d. 29-04-2014 00:08
29-04-2014 07:57 #35| 0

Efter at have læst spillemyndighedens vejledning på området er jeg slet ikke i tvivl om, at OP far har en fornuftig sag.

Det påhviler spiludbyderen at kontrollere kundens identitet. Det kan ske via opslag i CPR.

Kunden kan så anvende NemID, der bekræfter de oplysninger, som er opgivet.

En ting som er ganske sikkert, så er det spiludbyderen der har ansvaret for at bekræfte kundens identitet, såfremt de vil have yderligere oplysninger ud over NemID. De kan alt andet lige ikke læne sig tilbage og håbe der går 30 dage og så undlade at udbetale gevinster.

Spillemyndighedens vejledning er dog simpelthen noget af det dårligste, jeg længe har set fra en myndighed. Hensigten med en vejledning er at den skal medvirke til klarhed over et tema. Denne vejledning hjælper dog slet ikke med dette i et kvalitetsmæssigt acceptabel omfang.

31-01-2015 13:28 #36| 0

Hej Pokernet


Har lige opdaget jeg har samme problem. Jeg oprettede min konto ved NordicBet i sommer via mobilen og spillede lidt til VM. Jeg satte 1000 ind, spillede i alt cirka 700 og vandt cirka 1000, siden har jeg ikke været forbi. Nu loggede jeg ind igen og opdagede, at de i august trak de 1000, så jeg har 300 kroner tilbage på kontoen. Jeg har aldrig fået mail om, at jeg skulle logge ind og verificere min konto. Jeg synes også det er meget sparsomt med oplysninger om dette på deres hjemmeside. Jeg har fået svar på mail om, at pengene (de cirka 1000 kroner) er tabt, men det har jeg absolut ikke tænkt mig at stille mig tilfreds med. Nogen idé om hvem jeg skal henvende mig til på mandag?

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar