hermod skrev:
Kan de pantsætte aktier der er noteret af mig?
Værdipapirer udleveres
Nordnet er forpligtet til at holde kunders værdipapirer adskilt fra Nordnets egne aktiver. Danske værdipapirer er desuden registreret på kundens personlige VP-konto hos Værdipapircentralen. Såvel danske som udenlandske værdipapirer vil derfor normalt blive udleveret, hvis Nordnet skulle blive erklæret konkurs.
Såfremt banken ikke kan udlevere værdipapirer fra et værdipapirdepot, som banken har opbevaret, administreret eller forvaltet, dækker Garantiformuen tab med op til 20.000 euro pr. investor.
Jeg ville jo gerne sige nej, men hvorfor skriver de så at hvis de ikke kan udlevere dem så er man kun dækket med 20K euro.
Som jeg læser dette så hjælper det ikke "en skid" at du har diverse e-boks kvitteringer fra VP hvis banken "ikke udlevere dem"......
https://www.shareholders.dk/pdf/aktionaeren/Aktionaeren-juni-2010-vaerdipapir-depot-sikkerhed.pdf
God artikel om det. Så danske aktier/obligationer skulle være 100% sikret mens udenlandske er mere usikker hvis de ligger i et samledepot. Så det er her man kan "blive snydt" og kun få de 20K euro.....
Redigeret af Pumba d. 05-04-2021 19:31