Norlys ændre betingelser for opsigelse

#1| 0

Norlys har offentliggjort deres pris for puljeel i weekenden og har samtidigt ændret betingelserne for opsigelse/skift til variabel el fra at kunne skifte fra dags dato til at man nu er bundet i minimum 1 måned. 

 

Må de godt det? Jeg kan se på trustpilot at flere er helt oppe i det røde felt over det da der hele tiden har stået at man kan skifte med detc samme, men i det de offentliggjorde deres pris i en weekend og samtidigt ændrede vilkårene for at man kan skifte har folk ikke haft en jordisk chance for at reagere på det.

 

Jeg er i forvejen lettere irreteret på dem fordi at de ikke vil ændre vores aconto forbrug. Vi brugte 20.000 kw sidste år pga en omfattende renovering af vores hus hvor vi samtidig boede i en skurvogn,jeg prøvede at forklare dem at vi ikke kommer i nærheden af det forbrug i år, men de ville ikke ændre det hvilket har resulteret at vi indtil videre har betalt for 13.000 kw, men kun har brugt 7.000. Jeg ved godt at vi får det overskydende tilbage ved opgørelsen, men det er fanme mange oenge at ligge ud når man ved at man ikke kommer til at bruge så meget.. Vi har allerede betalt for flere kw aconto end vi kommer til at bruge hele året og vi mangler stadig den sidste kvartal regning 

 

 

Redigeret af Polen d. 06-10-2022 11:20
06-10-2022 11:26 #2| 0

For 14 dage siden snakkede jeg med norlys der sagde at skifte af EL aftalen var inden den 1 i måneden. Så der kunne jeg ikke skifte fra dag til dag. Det synes jeg faktisk er fair ellers vil folk skifte på dagligt basis.

Jeg snakkede så med norlys igår og endte ud med jeg gerne ville på flex. Da sagde de at de extra ordinært lige nu kunne skifte fra dag til dag. Så jeg har lige skiftet.

06-10-2022 11:39 #3| 0

De har vel hjemmel i deres egne forretningsbetingelser?

06-10-2022 11:50 #4| 0
OP
cains skrev:

For 14 dage siden snakkede jeg med norlys der sagde at skifte af EL aftalen var inden den 1 i måneden. Så der kunne jeg ikke skifte fra dag til dag. Det synes jeg faktisk er fair ellers vil folk skifte på dagligt basis.

Jeg snakkede så med norlys igår og endte ud med jeg gerne ville på flex. Da sagde de at de extra ordinært lige nu kunne skifte fra dag til dag. Så jeg har lige skiftet.

 

 Jeg kommer i tvivl om der har stået at man kan skifte fra dags dato før d.1/10, men det er der flere der skriver på trustpilot at der har stået.

 

jeg syns dog det er ekstremt dårlig stil at offentliggøre prisen d.1/10 i en weekend uden at varsle det på nogen måder inden så de automatisk binder folk en måned frem til 5 kr pr kw plus afgift.

06-10-2022 11:52 #5| 0
Polen skrev:

 

 Jeg kommer i tvivl om der har stået at man kan skifte fra dags dato før d.1/10, men det er der flere der skriver på trustpilot at der har stået.

 

jeg syns dog det er ekstremt dårlig stil at offentliggøre prisen d.1/10 i en weekend uden at varsle det på nogen måder inden så de automatisk binder folk en måned frem til 5 kr pr kw plus afgift.

 

 De kan jo ikke rigtig gøre andet, når den kommende måneds pris først bliver fastsat så sent.

 

Derudover skal de jo afgøre hvor meget de skal bestille.

06-10-2022 11:55 #6| 0
Polen skrev:

 


 Jeg kommer i tvivl om der har stået at man kan skifte fra dags dato før d.1/10, men det er der flere der skriver på trustpilot at der har stået.

 

jeg syns dog det er ekstremt dårlig stil at offentliggøre prisen d.1/10 i en weekend uden at varsle det på nogen måder inden så de automatisk binder folk en måned frem til 5 kr pr kw plus afgift.



Ved ikke hvad de har haft skrevet på deres hjemmeside. Jeg har kun været i deres support chat hvor jeg fik af vide at det var låst måneden ud.
06-10-2022 11:57 #7| 0
OP
hostrup skrev:

 

 De kan jo ikke rigtig gøre andet, når den kommende måneds pris først bliver fastsat så sent.

 

Derudover skal de jo afgøre hvor meget de skal bestille.

 

 Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke ved hvornår de fastsætter priserne. Men prisen er låst 3 måneder frem for dem som har pulje el.

 

Jeg syns bare det virker som meget dårlig stil at offentliggøre prisen samme dag som er sidste dag hvis man vil skifte aftale og så enda i en weekend hvor man ikke kan komme i kontakt med dem 

 

Det var et tilfælde at jeg så prisen inde under mit log in igår, de har ikke sendt noget ud til folk om prisen

Redigeret af Polen d. 06-10-2022 12:02
06-10-2022 11:58 #8| 0
Polen skrev:

 

 Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke ved hvornår de fastsætter priserne. Men prisen er låst 3 måneder frem for dem som har pulje el.

 

Jeg syns bare det virker som meget dårlig stil at offentliggøre prisen samme dag som er sidste dag hvis man vil skifte aftale og så enda i en weekend hvor man ikke kan komme i kontakt med dem 

 

 Kan godt forstå dig, men udfordringen ligger vel i at de på ingen måde kan forudse prisen tidligere

06-10-2022 12:04 #9| 0
OP
hostrup skrev:

 

 Kan godt forstå dig, men udfordringen ligger vel i at de på ingen måde kan forudse prisen tidligere

 

 Jeg har svært ved at se at de ikke kender prisen i forvejen da de jo selv har handlet prisen på el børsen.

 

Men det kan være du har ret, syns bare at det falder på et meget uheldigt tidspunkt for kunderne 

06-10-2022 12:08 #10| 0

Jeg snakkede med dem i august, da oplyste de også at man kunne skifte til den 1. i den kommende måned. Så ved ikke hvor du har fra at man kan skifte fra dag til dag? (jeg tillægger ikke tilfældige mennesker på trustpilot meget troværdighed).

 

Og mht. at de offentliggør prisen i weekenden - Har det så ikke altid stået klart at de offentliggør den nye pris for puljeel henholdsvis d. 1.januar, 1.april. 1.juli og 1.oktober? Så det kan vel ikke komme bag på nogen heller.

06-10-2022 12:17 #11| 0
Duck skrev:

Jeg snakkede med dem i august, da oplyste de også at man kunne skifte til den 1. i den kommende måned. Så ved ikke hvor du har fra at man kan skifte fra dag til dag? (jeg tillægger ikke tilfældige mennesker på trustpilot meget troværdighed).

 

Og mht. at de offentliggør prisen i weekenden - Har det så ikke altid stået klart at de offentliggør den nye pris for puljeel henholdsvis d. 1.januar, 1.april. 1.juli og 1.oktober? Så det kan vel ikke komme bag på nogen heller.

 

 Enig

06-10-2022 13:12 #12| 0

Min søster ville skifte d.3 oktober , dette kunne hun først gøre pr 1. November pga 1 md. Binding. 
snakkede så med min mekaniker igår , og han havde skiftet dagen før. Han blev oplyst der ikke var binding på. 
og går man ind under pakkerne inde på norlys står der netop også at der ingen binding er. 

06-10-2022 14:57 #13| 0
rojh83 skrev:

Min søster ville skifte d.3 oktober , dette kunne hun først gøre pr 1. November pga 1 md. Binding. 
snakkede så med min mekaniker igår , og han havde skiftet dagen før. Han blev oplyst der ikke var binding på. 
og går man ind under pakkerne inde på norlys står der netop også at der ingen binding er. 

 

Du skal være opmærksom på, at binding og opsigelsesvarsel er to forskellige ting. Jeg er ikke specifikt inde i Nordlys' betingelser, men ved fx. EWII kører de med ingen binding, dog 30 dage +løbende måned i opsigelsesvarsel. Kunne forestille mig, at Nordlys gør det samme.

 

Det sagt, så synes jeg, at jeg har set flere i diverse FB grupper, at der er folk, der de sidste par dage har haft fat i fx. både Nordlys og EWII, hvor man ekstraordinært har fået lov til at skifte med dags varsel til deres spotprisaftale.

06-10-2022 16:00 #14| 0
04uran skrev:

 


Det sagt, så synes jeg, at jeg har set flere i diverse FB grupper, at der er folk, der de sidste par dage har haft fat i fx. både Nordlys og EWII, hvor man ekstraordinært har fået lov til at skifte med dags varsel til deres spotprisaftale.




Præcist det jeg skrev i starten og oplevede igår. Men folk har nok nemmere ved at brokke sig på trustpilot end at hoppe i køen til en medarbejder for at få hjælp. Ja jeg var 2 timer i kø på chatten. Men jeg kunne jo lave tusind andre ting imens jeg ventede. Og den opdaterede løbende min plads i køen.

06-10-2022 21:45 #15| 0
cains skrev:

Præcist det jeg skrev i starten og oplevede igår. Men folk har nok nemmere ved at brokke sig på trustpilot end at hoppe i køen til en medarbejder for at få hjælp. Ja jeg var 2 timer i kø på chatten. Men jeg kunne jo lave tusind andre ting imens jeg ventede. Og den opdaterede løbende min plads i køen.

 

 Beklager - det overså jeg i farten.

07-10-2022 15:26 #16| 0

Hos ewii kan man nu skifte med det samme , vi har lige skiftet fra “grøn standard “ til “ grøn indkøbspris” 


og ja , havde lige misset det med binding og opsigelse ikke lige var samme ting 🙃 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar