Norwegian Air

#1| 0

Hey boys..


8 Kammerater og jeg skulle flyve fra aalborg til Købenavhn d. 29 december. Vi kom dog kun 6 af sted, men jeg oplyste det selvfølgelig til dem i god tid inden vi fløj.

Der var ikke mulighed for nogen som helst refundering for billetterne, men fair nok. Samtidigt fortæller jeg, at der skal en anden med hjem d. 1 januar, i stedet for en af de 2 der ikke kan komme med, men bliver bedt om at vente med at lave ændringer i hjemrejsen til vi er kommet derover.

Vi skulle hjem fra København den 1. januar.

D. 31. december ringer jeg så til Norwegian og beder dem om at ændre en af de 2 ekstra billetter vi har til et andet navn. Det ville de være så venlige at gøre for 380 danske kroner. FOR AT ÆNDRE ET NAVN!?

Nå, men wtf, jeg tager imod tilbudet, da det ikke var muligt at få andre billetter, og fortæller mit dankortnummer, udløbsdato osv, så han kan ordne overførslen.

I Københavns lufthavn formår de at få skrevet 2 af os forkert ind, så vi ender med at stå ved check-in i en halv time i stedet for de 2 minutter det burde tage.

Turen går fint hjem, men i Aalborg mangler 2 af os vores kufferter.. flooot!

I dag sidder jeg så og kigger på min netbank, og opdager at Norwegian har trukket 600 kr i stedet for de 380 kr som aftalt.

Det er kun 220 kroner, men når det i forvejen er så hjernedødt dyrt, og de er så donkede med deres service, så pisser det mig sgu af.

Hvad gør jeg? Kan jo på ingen måde bevise at fjeldaben i telefonen sagde 380 kroner. -og nej, der er ikke tale om at jeg hørte forkert. Det blev gentaget af os begge flere gange!


06-01-2010 15:26 #2| 0

tjek:
www.norwegian.dk/Nyttig-pa-reisen/Rejseservice/Andre-navn/

De har taget 2x 300kr for at ændre navne i lufthavnen, prisen du fik oplyst er korrekt for at ændre en persons navn over telefon. 380,-

06-01-2010 15:30 #3| 0

Jf. deres hjemmeside koster det 380 kr.

Så kan du ikke blot henvise til den ?

06-01-2010 15:37 #4| 0

Godt fundet drenge. Jo, jeg må ringe og brokke mig. Bare pisse svært når det foregår på norsk hehe

06-01-2010 15:43 #5| 0

Faktisk har de trukket 600 + 80, kunne bare ikke lige finde ud af hvad de 80 var.

Spørgsmålet er bare om de egentligt har lavet en fejl? Jeg har jo lavet ændringer hver vej, da jeg på turen til kbh oplyste at 2 passagerer ikke kom med, og på turen til aalborg oplyste at en af de 2 der ikke kom med skulle ændres til et andet navn.

Jeg er lidt usikker på deres formulering.. Burde det virkelig koste 300 kr at oplyse, at 2 passagerer ikke kommer med?

06-01-2010 15:53 #6| 0
Jeg er lidt usikker på deres formulering.. Burde det virkelig koste 300 kr at oplyse, at 2 passagerer ikke kommer med?

Jeg vil sige absolut NEJ
De har fået deres penge for billetten for dem der ikke kommer med,
og I gør dem en tjeneste ved at fortælle at personerne ikke skal med,
fremfor at de skal bruge ekstra tid på at kalde dem over højtaleren eller noget i den dur.

Hvis I alligevel ikke får refunderet pengene for de ubrugte sæder,
så ved I jo til en anden gang at I bare skal lade være med at fortælle dem at der mangler en passager.
06-01-2010 15:57 #7| 0

Jeg synes absolut heller ikke, at det kan passe.. Synes også de presser citronen, ved at charge 380 kr for at få et navn ændret, når billetten er betalt!

EDIT: Det er faktisk dyrere at ændre et navn end selve flybillet prisen.. wtf

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar