30$-MTT 2. hånd, blinds 10/20, chips 1500, ok struktur
Jeg sidder UTG og ser ned i AKo og raiser til 80. En MP reraiser til 200, der foldes om til mig.
Mine tanker:
AKo out off position mod en ukendt villians reraise kan jo være farlig, han kan jo sidde med AA eller KK, og så er jeg skidt ude - især hvis jeg rammer. Desuden betyder de 80 chips, jeg har investeret, jo så godt som intet - men aligevel at folde AKo her forekommer mig for svagt, så det bliver et kald.
Er I enige heri?
pot: 430
Floppet kommer
A83 (med flushtræk - ingen bagdør til mig)
Jeg byder 340 - vil have det fint med blot at tage potten ned.
Villian går all in???
Mine tanker:
Hm han kan jo have AA, men ikke særligt sandsynligt, da alle esser så er i spil. 88 tror jeg hellere ikke på, mon ikke de fleste blot vil kalde mit raise med denne holding. Mon egentligt ikke jeg er foran, eller står til en split pot.
Så jeg kalder sku , men sandheden er jo at det er ret chancebetonet og måske også -EV taget i betragtning de tosser, der normalt deltager i tours på dette niveau. Der vil opstå andre gode (og måske bedre) lejligheder til at opbygge stakken.
Hvad siger I, må jeg kalde her, nu hvor jeg har valgt at spille hånden og fået det ønskede flop, eller skal jeg acceptere at min hånd ikke er stærk nok til at imødegå ukendt villians aggresive spil?
nr. 288 af 288 :-(
jeg går død her 10 ud af 10 gange.
Når du caller og rammer drømmefloppet (Villain har vel næppe reraised med 88/33) så må du gå hele vejen med det flop.
Så jeg mener udelukkende det er et spørgsmål om du skal calle preflop, hvis du gør, så må du også spille drømmefloppet. Det giver jo ingen mening at calle, og så folde når man rammer drømmefloppet.
Vil blot tilføje at jeg også går død her 10 ud af 10 gange.... :D - easy call
Men lad mig gætte.
Du caller & idioten viser sine pockets 8 ?
Også enig.
Ind med klunkerne !
Tak for kommentarene
Er der ingen der er så tighte, at de mener jeg burde at folde til reraiset preflop?
Og hvis nu floppet i stedet hed fx. AJ3 ville i så også kalde hans allin 10 ud af 10 gange?
Uden tvivl. sikkert kald. AA og 8,8 burde efter min mening bare kalde dig her. Hvor sandsynligt er det lige, at du skulle trække en flush på turn?
sikkert kald!
Man kunne jo sige at hvis du kun raiser med f.eks AA-TT og AK UTG på de første levels og Villains ved det så må man formode at villain har en temmelig stærk hånd, og derfor burde man måske overveje at folde, men i praksis så tror jeg ikke man kan gå ud fra at Villain har så stærk en hånd, der er jo massere af spillere der forsøger at bygge stakken op i en fart, og som er superaggresive fra start af i en turnering.
Men som du selv nævner der kan komme rigtig mange flop der kan give dig problemer AJ AQ eller endnu værre KQ,KJ (så er der 3 AA og 3 set kombinationer der kan slå dig).
jeg kan egentlig bedre lide at raise end at calle med AK, problemet er vel at hvis du laver et meningsfyldt reraise preflop her så er du potcommited.
Jeg 3-better IKKE en drawing hand som AKo oop på level 1!
Tilgengæld er det også for tørt at folde. Han reraiser dig ikke ordentligt, så selvfølgelig skal du betale.
Du risikerer i alt 10bb, men har mere end 60 tilbage hvis du misser. Det er helt fint.
Du rammer et fantastisk flop og byder-Han er rest. Call!
Det er ABC-poker, og du skal ikke være i tvivl.
Du vil ofte se AQ/AJ i en 30 dollars tour.
Jeg går også død her 10 ud af 10 gange. Spiller hånden på stort set samme måde.
Om ikke andet, starter der altid en ny turnering næsten med det samme :-)
Villans viste AQo op (godt set Løpenthin), men ramte selvf. en latterlig Q på riveren.
Først tænkte jeg selvfølgelig F...,, heldig fisk, men bagefter blev jeg faktisk i tvivl, om jeg ikke burde smide den, udfra den tanke, at der vil opstå mange andre og måske sikrere muligheder senere - altså at den EV+ der er i et kald bliver opvejet af den mistede EV+ senere i touren i det tilfælde, at jeg skulle buste (som jeg jo gjorde).
Eller generelt: Det er ok at lave EV- (selvf. til en vis grænse)laydowns tidligt i en tour, hvis man mener man har en større generel EV+
Dog tror jeg i har ret i den konkrete sag: selvom ingen sane Villain ville sige rest med dårligere holding end AK her, så må det blive et kald 10 af 10 mod en ukendt Villain