Min gamle spand har brug for nyt liv, men jeg har ikke rigtigt fulgt med i hardware ræset de sidste 7-8 år siden sidst, så jeg har brug for lidt backup.
Her er mit foreløbige udkast jeg gerne vil ha feedback til: https://www.komplett.dk/wishlist/shared/9acf7e3b-5ac5-4432-9b04-e811ebb4f57a
Ønsket er at jeg udover surf/video ect kan spille de nyste spil i 1080p med +100fps, helst i et stykke tid ude i fremtiden. CPU virker i5-8xxx som bedste value, AMDs tilsvarende virker primært til at kunne mere i højere opløsning og forskellen på 8400 og 8600/9600 virker minimal. Vil jeg tabe på at spare i fremtiden her?
Grafikkort er stadig flydende, hvis jeg ser et godt tilbud på et 1070 TI eller 1080 kunne jeg også hoppe på det, alle 3 kort virker ret tætte, både i pris og performance, og nvdias raytracing med 50% performance drop er ikke noget der rigtigt tæller for mig.
Der hvor jeg nok er mest i tvivl er motherboard/chipset/ram. Mit udgangspunkt lige nu er at næste gang jeg skifter cpu skifter jeg nok også motherboard, så jeg har bare gået efter det billige. Nogen farer her jeg ikke er opmærksom på?
Jeg startede med at kikke på færdigbyg, men det virker som om der er kompromier, selv på de builds topdata har pt, så jeg samler nok skidtet selv igen i mit Fractal Design Define R3 kabinet. På forhånd tak for feedback!