Ny Android mobil under 3.000kr.

#1| 0

Hej alle,

På grund af min lidt grove motorik er det tid til at få udskiftet mobilen. Som overskriften hvad er bedst i Androidtelefoner under 3.000kr.? Jeg har overvejet Huawei P10 Lite til 1.499kr. i Power, men er det value? Eller er der noget nyt på vej, der er værd at vente på?

5.2" skærm er passende til mig.

Kameraet skal være ok, det behøver ikke være det allerbedste.

Jeg skal bare bruge den til PN, mail og andet almindeligt brug. Ikke noget grafiktungt.

05-10-2018 13:46 #2| 3

Jeg var selv i samme situation som dig for kort tid siden. Min Android historik har været med både HTC, Samsung, LG og andre mærker, dvs. jeg er ikke typen der er evigheds hooked på et mærke, så jeg vil mene at jeg er ret objektiv omkring dette emne.

Jeg endte med at købe den nye Samsung Galaxy A8 (2018), pga. det var den billigste option man kunne få med AMOLED display og 18.5:9 display (19:9).

Jeg nægter at give mere end 3.000kr for en telefon, jeg syntes at det er stukket helt af med de priser.

https://www.goblue.dk/shop/samsung-galaxy-a8-4746p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Mit køb har jeg ikke fortrudt, men hvis du køber den (ihvertfald i sort) vil jeg råde dig til at købe et Xtremeskin, for det er en fingeraftryksmagnet på bagsiden uden lige, det magter jeg ikke personligt. Til gængæld er det en helt anden telefon, hvis man ofrer i dette, ligger meget bedre i hånden med en mere ru bagside. Meget nemt at montere, og super kvalitet.

Bestil UDEN cutouts til Samsung logo, da der kommer nogle irriterende skarpe kanter på folien hvis du bestiller med cutout.

(jeg bestilte med cutout, og det var virkelig irriterende, for det var lige der hvor jeg satte min pegefinger ved opkald, og kanterne var som sagt pænt skarpe, jeg fik dog sat cutot stykket i igen, så man "næsten" ikke kan se det, det er langt bedre)

Jeg bestilte Black Carbon både til telefon og kamera, og er yderst tilfreds, men det kan kombineres i et hav af muligheder.

https://www.xtremeskins.co.uk/products/samsung-galaxy-a8-skins?variant=12256374259816

Hvis du insisterer på Huawei er det også et fint valg, men så ville jeg godt nok købe en P20 Lite i stedet for en P10 Lite. Det højere format, er bare så meget mere brugbart på en telefon, men det er selvfølgelig en smagssag. Jeg kiggede også på Huawei, men jeg valgte som sagt A8 (2018) pga. skærmen, og det har jeg ikke fortrudt. Væsentligt bedre kontrast end på de gængse IPS paneler, og ingen problemer med burn in eller lign.

Jeg har til gengæld lige bestilt en Huawei Mediapad M5 8.4, som er absolut nuts på Android tablet markedet lige pt. Min 5 år gamle LG GPad er ved at være lidt træt, så den skal nu semi-pensioneres, og bruges til dedikeret vækkeur :)

Her er instruktion til applikation af Xtremeskin på A8 (2018):

https://www.youtube.com/watch?v=9lzcIkn276E

Redigeret af xfaktor d. 05-10-2018 13:49
05-10-2018 14:21 #3| 1

Xiaomi Pocophone F1 - 64GB - Grafit Sort - MyTrendyPhone

https://www.mytrendyphone.dk › shop

Ligger til 2800, og der får du altså en telefon som kan konkurrere med de nyeste androids telefoner der koster +4000,-

05-10-2018 14:27 #4| 0
Danielwtf skrev:Xiaomi Pocophone F1 - 64GB - Grafit Sort - MyTrendyPhone
https://www.mytrendyphone.dk › shop

Ligger til 2800, og der får du altså en telefon som kan konkurrere med de nyeste androids telefoner der koster +4000,-

Den har bare et kæmpe problem. En skærm i en elendig kvalitet, og meget tvivlsom kinesisk QC.

https://www.gizmochina.com/2018/09/11/xiaomi-poco-f1-screen-bleeding-issue-appears/

05-10-2018 14:36 #5| 2

Har lige købt til 2499kr

https://www.callme.dk/shop/huawei/huawei-mate-10-pro/

Man binder sig kun 1mdr.

Det er nok det bedste du kan købe til prisen lige nu

05-10-2018 14:49 #6| 0
Mr.Bean1957 skrev:Har lige købt til 2499kr
Man binder sig kun 1mdr.

Virkelig fin pris, for en super telefon!

Godt fundet :)

05-10-2018 14:52 #7| 0

Har de sidste mange år sværget til Samsung. Men har lige købt Huawei p20 LITE. Har kun haft den i 1 uge. Men umiddelbart synes jeg det er fin value for money. Fingeraftryk scanneren fungere upåklageligt og god brugervenlighed.

Redigeret af DanDietz d. 05-10-2018 14:52
05-10-2018 15:25 #8| 0
OP

Ok tak for de gode input. Jeg kan se, at I alle sammen anbefaler højformatet 18:9, eller hvad det hedder. Jeg plejer bare at have min telefon liggende i bukselommen. (De evige Levi's 501). Bliver det ikke for meget med den større skærm?

05-10-2018 15:52 #9| 0

Hva med oneplus ? Ved dog ik lige hva prisen er. men ik meget over 3k tænker jeg

05-10-2018 15:52 #10| 0
fedesen skrev:Ok tak for de gode input. Jeg kan se, at I alle sammen anbefaler højformatet 18:9, eller hvad det hedder. Jeg plejer bare at have min telefon liggende i bukselommen. (De evige Levi's 501). Bliver det ikke for meget med den større skærm?

Jeg gik fra LG G3 (16:9) til Samsung A8 (18.5:9) og i dette tilfælde er det nemmere med min nye telefon mht. lommeopbevaring. Den mindre bredde gør at den nemmere glider ned i lommen end min gamle LG, og den smule højere den er (2,9mm), er ikke noget der irritererer mig.

05-10-2018 15:53 #11| 0
Man binder sig kun 1mdr.

tror sku jeg napper sådan en os

05-10-2018 16:10 #12| 0

Er den god den der Huawei mate 10 pro? For så napper jeg den også :)

05-10-2018 16:31 #13| 0
OP
Man binder sig kun 1mdr.

Den ser god ud. Kan man sætte sit gamle sim kort i med det samme, eller hvordan skal deres binding forståes? Man kan vel få et nyt nummer og opsige abonnementet med det samme, så man ikke behøver at opsige abonnementet hos sit nuværende selskab.

05-10-2018 16:52 #14| 0

Hvad med Oppo?

05-10-2018 16:56 #15| 1
fedesen skrev:Den ser god ud. Kan man sætte sit gamle sim kort i med det samme, eller hvordan skal deres binding forståes? Man kan vel få et nyt nummer og opsige abonnementet med det samme, så man ikke behøver at opsige abonnementet hos sit nuværende selskab.

Du kan sagtens få et nyt nr og så bare opsige den dag du bliver kunde. Så kører du selvfølgelig bare en enkelt måned, hvor du betaler for 2 abonnementer. Du kan sagtens sætte dit gamle simkort i med det samme.

05-10-2018 17:48 #16| 0
OP

Nå jeg gik med Call Me tilbuddet på Huawei Mate 10 Pro. Jeg kan se, jeg ikke er den eneste, der har fået den idé. PN delivers endnu engang.

05-10-2018 18:09 #17| 0
Moderator

Det store problem med telefoner fra både Samsung og Huawei er, at de har smadret et fint OS med deres sære embedded addons. Hardwaren er super... Og bliver endnu bedre, hvis man rooter den, og får en ren Android installeret.

05-10-2018 18:43 #18| 1
NanoQ skrev:Det store problem med telefoner fra både Samsung og Huawei er, at de har smadret et fint OS med deres sære embedded addons. Hardwaren er super... Og bliver endnu bedre, hvis man rooter den, og får en ren Android installeret.

problem og problem, er vel en smagssag

05-10-2018 18:53 #19| 1
taketheL skrev: problem og problem, er vel en smagssag

Nu har jeg lige haft Huawai P20 lite, i 2 måneder og den var sgu lidt sløv i det. Om det skyldes ekstra apps, man ikke kan afinstallere, eller bare var en billig telefon skal jeg ikke kunne sige. Men jo mere lort der bliver fyldt i telefonen fra start, gør ikke ligefrem telefonen hurtigere.

05-10-2018 19:44 #20| 0
Moderator
aLETman skrev: Nu har jeg lige haft Huawai P20 lite, i 2 måneder og den var sgu lidt sløv i det. Om det skyldes ekstra apps, man ikke kan afinstallere, eller bare var en billig telefon skal jeg ikke kunne sige. Men jo mere lort der bliver fyldt i telefonen fra start, gør ikke ligefrem telefonen hurtigere.

Præcis.

05-10-2018 21:30 #21| 0

Jeg fik en Mate 10 pro igennem arbejdet og har efter 5-6 måneder lige udskiftet den med en Nokia 7 plus (https://www.pricerunner.dk/pl/1-4502864/Mobiltelefoner/Nokia-7-Plus-Dual-SIM-Sammenlign-Priser).

Mate 10 pro er en lækker telefon, især hardware mæssigt, og til under 3k er det imo på trods af problemerne stadig et steal. Grunden til at jeg er hoppet ned til en telefon der koster det halve fra ny er mate 10 pros udgave af android. Huawei mener de er bedre end google til at styre apps og hukommelse, hvilket på den positive front betyder du ofte har 2 dages batteri, men på den negative front kan have store konsekvenser. F.eks. kan man slet ikke få VLC (videoafspiller) mere på appstore, fordi de blev trætte af at skulle arbejde rundt om Huaweis software. Derudover købte jeg et sæt nye Jabra wireless ting, og de havde konstant udfald og problemer med at genoptage forbindelsen efter pause, antageligvis fordi jabra kræver at der kører en app på telefonen som selv starter og stopper, og selv hvis man beder Huaweis software om at holde fingrene væk fiksede det aldrig problemet.

Til sidst blev de små problemer for meget og jeg købte en demomodel af Nokia 7 plus til 2200. Den er selvfølgelig ikke lige så lækker i hardware, men Android 9 er tilgengæld lige om hjørnet, jeg har stock android der kører perfekt og intet føles budgetagtigt. Og mine wireless ting har haft perfekt signal siden jeg skiftede. Til folk der bliver sindsyge når telefonen tager kontrol fra en (og bruger meget bluetooth) vil jeg anbefale Nokia 7 plus i den prisklasse. Til alle andre er Mate 10 pro til under 3k et solidt køb.

06-10-2018 00:11 #22| 0
NanoQ skrev:Det store problem med telefoner fra både Samsung og Huawei er, at de har smadret et fint OS med deres sære embedded addons. Hardwaren er super... Og bliver endnu bedre, hvis man rooter den, og får en ren Android installeret.

This!

Min Samsung Galaxy Note 4 er lige stået af. Hvad hardware angår, har det været den bedste tlf jeg har haft, og den har holdt længe. Men ovenstående er grunden til, at jeg ikke vælger Samsung igen. Det er virkelig en skam! Sandt at den kan rootes, men så tror jeg bare jeg køber en one+ model i stedet.

06-10-2018 00:30 #23| 0
Moderator
Silan skrev:Jeg fik en Mate 10 pro igennem arbejdet og har efter 5-6 måneder lige udskiftet den med en Nokia 7 plus (https://www.pricerunner.dk/pl/1-4502864/Mobiltelefoner/Nokia-7-Plus-Dual-SIM-Sammenlign-Priser).

Mate 10 pro er en lækker telefon, især hardware mæssigt, og til under 3k er det imo på trods af problemerne stadig et steal. Grunden til at jeg er hoppet ned til en telefon der koster det halve fra ny er mate 10 pros udgave af android. Huawei mener de er bedre end google til at styre apps og hukommelse, hvilket på den positive front betyder du ofte har 2 dages batteri, men på den negative front kan have store konsekvenser. F.eks. kan man slet ikke få VLC (videoafspiller) mere på appstore, fordi de blev trætte af at skulle arbejde rundt om Huaweis software. Derudover købte jeg et sæt nye Jabra wireless ting, og de havde konstant udfald og problemer med at genoptage forbindelsen efter pause, antageligvis fordi jabra kræver at der kører en app på telefonen som selv starter og stopper, og selv hvis man beder Huaweis software om at holde fingrene væk fiksede det aldrig problemet.

Til sidst blev de små problemer for meget og jeg købte en demomodel af Nokia 7 plus til 2200. Den er selvfølgelig ikke lige så lækker i hardware, men Android 9 er tilgengæld lige om hjørnet, jeg har stock android der kører perfekt og intet føles budgetagtigt. Og mine wireless ting har haft perfekt signal siden jeg skiftede. Til folk der bliver sindsyge når telefonen tager kontrol fra en (og bruger meget bluetooth) vil jeg anbefale Nokia 7 plus i den prisklasse. Til alle andre er Mate 10 pro til under 3k et solidt køb.

Præcis derfor jeg sidder med en Nokia 8.

08-10-2018 15:52 #24| 0

ville købe den idag men så har de åbenbart stoppet tilbuddet.. gg

08-10-2018 15:54 #25| 0

nogen der har andre gode tilbud som jeg ik selv kan finde på en ny tlf til 3k maks

08-10-2018 22:46 #26| 0

Har selv en Motorola Moto G6 plus... Jeg er jævnt glad for den (Har haft Diverse Nexus telefoner før), og så koster den 2299,- inkl. Turbolader og bagcover (Eller hvad sådanne noget hedder).
Største plus er dog batteritiden, som er +24 timer, med forholdsvis meget daglig brug.

https://www.motorola.com/dk/products/moto-g-family

Ellers er der Motorola One til 1999,-

Redigeret af Optyxjh d. 08-10-2018 22:48
08-10-2018 23:52 #27| 0
OP
taketheL skrev:nogen der har andre gode tilbud som jeg ik selv kan finde på en ny tlf til 3k maks

Den står i 3398kr., hvis du kan strække den.

https://www.pricerunner.dk/pl/1-4337389/Mobiltelefoner/Huawei-Mate-10-Pro-128GB-Dual-SIM-Sammenlign-Priser

09-10-2018 09:29 #28| 0
fedesen skrev:Den står i 3398kr., hvis du kan strække den.

https://www.pricerunner.dk/pl/1-4337389/Mobiltelefoner/Huawei-Mate-10-Pro-128GB-Dual-SIM-Sammenlign-Priser

tak men vil af princip ikke give næsten 1k mere

09-10-2018 16:17 #29| 0

Har lige købt en Huawei p10 hos cbb til 1600 til konen. Virker som god value for money.

Hun er ikke så god til at passe på sine telefoner så den måtte ikke være for dyr.

09-10-2018 18:19 #30| 0
werder77 skrev:Har lige købt en Huawei p10 hos cbb til 1600 til konen. Virker som god value for money.
Hun er ikke så god til at passe på sine telefoner så den måtte ikke være for dyr.

p10 lite eller? har jeg haft, er ikke mig, 10 mate proen eller p20 til de 2500 var/er godt tilbud

09-10-2018 18:47 #31| 1
OP

Jeg var i postkiosken (eller hvad man kalder det) i dag og hente min nye Mate 10 Pro. Den er nuts indtil videre. Jeg er endnu ikke generet af Huawei bloatware. Fingeraftrykssensoren virker 100% i modsætning til min gamle Samsung, hvor den godt kunne drille lidt. Ansigtsgenkendelse virker også både med eller uden briller.

Overførsel af apps virker på den måde, at man skal installere en app, der hedder Phone Clone på sin gamle mobil, og så får man kopieret det hele over på den nye, så man ikke skal hente alle apps forfra. Så jeg er næsten kommet på plads. Eboks m.fl. kræver dog, at man lige finder Nemid frem for at komme i gang på den nye telefon.

09-10-2018 19:00 #32| 0
fedesen skrev:Hej alle,

På grund af min lidt grove motorik er det tid til at få udskiftet mobilen. Som overskriften hvad er bedst i Androidtelefoner under 3.000kr.? Jeg har overvejet Huawei P10 Lite til 1.499kr. i Power, men er det value? Eller er der noget nyt på vej, der er værd at vente på?

5.2" skærm er passende til mig.
Kameraet skal være ok, det behøver ikke være det allerbedste.
Jeg skal bare bruge den til PN, mail og andet almindeligt brug. Ikke noget grafiktungt.

Har selv købt Mate 10 lite for et par måneder siden til 1499,- i Bilka. Det er en virkelig lækker og hurtig telefon. 5.9" skærm. Købte også panserglazz og cover så blev det 1800. Jeg bruger min telefon rigtig meget, men gad ikke give 6-8k for en telefon igen da jeg skifter den 2-3 år. Så Huawei var det bedste bud, uanset hvad der er af tilbud på markedet, og man får rigtig meget telefon for pengene.

Redigeret af Kongs d. 09-10-2018 19:01
09-10-2018 19:03 #33| 1
OP

Ja eller en ny iPhone til 11.000kr. Så er man godt nok entusiast eller har for mange penge.

09-10-2018 19:15 #34| 0

Hvilke mærker skal man gå efter såfremt man ønsker en ren android installation ?

(Har en samsung s7 jeg egentligt er glad nok for, men ville være fantastisk at få fjernet alt det overflødige).

09-10-2018 19:23 #35| 0
OP

Google Nexus må være oplagt. :)

Det siger jeg dog uden at have prøvet dem.

"They contain little to no manufacturer or wireless carrier modifications to Android (such as custom user interfaces[3]), although devices sold through carriers may be SIM locked and may bear some extra branding."

https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Nexus

09-10-2018 19:28 #36| 0
OP

Nå Nexus er åbenbart på vej ud af markedet, hvis man lige læser lidt videre.

09-10-2018 19:32 #37| 0
OP

Nokia så.

Da de samarbejder med Google åbenbart.

09-10-2018 19:40 #38| 0

Takker :)

09-10-2018 19:42 #39| 0
taketheL skrev:
p10 lite eller? har jeg haft, er ikke mig, 10 mate proen eller p20 til de 2500 var/er godt tilbud

Nej p10. Ikke lite.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar