TightGirl skrev:UPDATE:
Jeg har øget mit maxbudget til 400 tDKK. BMW 120i M-Sport til omkring 370 tDKK er derfor kommet i betragtning.
Jeg havde en forventning om, at tyske biler var "kvalitet", men læser jeg de seneste års rapporter fra JD Power, så scorer de tyske biler og i særdeleshed BMW utroligt dårligt udfra et realibitily index?
Er BMW virkelig blevet noget skrammel, hvis der ses på forventet løbende omkostninger til reps? De tyske biler har i min optik højere "wow-faktor", som også er en parameter jeg vægter højt, når der skal købes bil.
Jeg ved godt du kan få dyrere og mere eksklusive biler (brand name), men hvis jeg havde 400K til en bil, ville jeg gå efter Honda Civic 4-dørs (Elegance/mellem modellen) med automatgear, og bruge de sidste 100K på et eller andet sjovt.
Alternativt ville jeg købe en brugt fra 2017 i Tyskland (søg på Autouncle), og få den indregistreret, og bruge de næsten 200K på noget sjovt.
Om man kan lide designet, er jo smag og behag. Jeg synes den er rimeligt fin - det kan godt være 5-dørs'en ser mere sporty ud.
Og Honda er kendt for, at være mekanisk robust. Jeg spurgte min mekaniker, om Honda reservedele ikke var dyrere, end dem til min Passat, hvortil han svarede jo, men jeg vil stadig spare i længden på Honda, da de ikke skal have skiftet reservedele så ofte.
Den har en OK acceleration (og hvis du vil, kan du chip tune den, så den får lidt flere hestekræfter), og kan køre lige over 200 på toppen - det er ikke meget, men personligt har jeg aldrig været over ca. 185 km/t. Men som udgangspunkt har automatgear modellen 182 HK.
Benzinøkonomi er OK, med ca. 18 km/l ved blandet kørsel.
Du kan se den her:
http://www.honda.dk/cars/new/civic-4-door/specifications.html
Jeg så den også brugt fra 2018, med 5K på bagen for 290.000.
Du kan jo altid booke en tur i en ved en forhandler, hvis du ud fra specifikationer og design synes om den. Havde jeg pengene til den, ville jeg nok skifte min gamle Passat ud med en i år.
Redigeret af Torstens d. 25-08-2018 09:23