Ny bil - budget 250k

#1| 1

Godaften PN,


Jeg er efterhånden blevet træt af at kære rundt i min Kia Picanto uden air-con trods mit lave kørselsbehov.


Jeg ovevejer ny bil eller ny brugt bil - udelukkende for at øge komforten på mine ture.


Krav:

- Benzin (mange små ture)

- Billig i drift og pålidelig

- Jeg er 190 cm, men har ellers ingen krav til størrelsen (intet behov for plads til barnevogn eller andet)

- Fin design

- Gerne 120+ heste


Jeg kan ikke helt vurdere, hvorvidt jeg bør gå efter en ny bil med ny garanti eller den nyere brugt vogn, hvor største afskrivning er sket..


Jeg har lidt haft kig på en ny 5-dørs Hyundai i30 - fine reviews, 5års garanti og imo pænt design til klasen..


Snakker vi brugt biler har jeg haft kig på en 3 år gammel BMW 1-serie.. Kan læse mig til at de er suveræne, når det kommer til komfort og køreglæde.. Der er dog ingen garanti, og det er min fornemmelse at tyskerne er dyre ar servicere på værksted?


Fyr løs - og gerne med begrundelse..

20-07-2018 23:21 #2| 1

Køb en Mercedes W212 med 300-ish på klokken, det er vejen frem.

20-07-2018 23:23 #3| 32
GodPreben skrev:Køb en Mercedes W212 med 300-ish på klokken, det er vejen frem.

Er det ikke noget med du er 12 år gammel 😊 Så er råd om løbehjul og BMX cykler nok mere på sin plads 😁😁

20-07-2018 23:24 #4| 0

Brugt Kia ceed sw 1.6 GDI? Så har du stadig 4-5 års garanti 😀

Men det kommer an på smag og behag

20-07-2018 23:28 #5| 0
Majaline skrev:
Er det ikke noget med du er 12 år gammel

Det var sjovt, håber du morede dig. :)

20-07-2018 23:36 #6| 7
GodPreben skrev:
Det var sjovt, håber du morede dig. :)

Jeg morede mig egentlig ganske fint :D

21-07-2018 00:24 #7| 1
MrLe-roy skrev:
Jeg morede mig egentlig ganske fint :D

Det er i orden


Forsøgte trods alt bare at komme med input

21-07-2018 01:16 #8| 0

Jeg kører rundt i en Hyundai i30 fra nov. 2017, og jeg er meget tilfreds. Dejlig bil, og med sikkerheden i 5 års garanti uanset hvor mange km du har kørt.

Den står til 19,2km/L, men kører nok nærmere de 16,5-17km/L i praksis, ved blandet kørsel. Synes den trækker godt i de lave gear, og ligger godt på vejen - Uden at jeg har en skid forstand på det, men det er min subjektive vurdering ;-)

21-07-2018 08:00 #9| 0

@GodPreben

Jeg ville helt sikkert få en masse komfort, men tror desværre at running costs bliver for høje..


@Aced2day

Hvilken motor købte du den med? Og var det muligt at få noget rabat?

21-07-2018 08:33 #10| 0
TightGirl skrev:Godaften PN,

Jeg er efterhånden blevet træt af at kære rundt i min Kia Picanto uden air-con trods mit lave kørselsbehov.

Jeg ovevejer ny bil eller ny brugt bil - udelukkende for at øge komforten på mine ture.

Krav:
- Benzin (mange små ture)
- Billig i drift og pålidelig
- Jeg er 190 cm, men har ellers ingen krav til størrelsen (intet behov for plads til barnevogn eller andet)
- Fin design
- Gerne 120+ heste

Jeg kan ikke helt vurdere, hvorvidt jeg bør gå efter en ny bil med ny garanti eller den nyere brugt vogn, hvor største afskrivning er sket..

Jeg har lidt haft kig på en ny 5-dørs Hyundai i30 - fine reviews, 5års garanti og imo pænt design til klasen..

Snakker vi brugt biler har jeg haft kig på en 3 år gammel BMW 1-serie.. Kan læse mig til at de er suveræne, når det kommer til komfort og køreglæde.. Der er dog ingen garanti, og det er min fornemmelse at tyskerne er dyre ar servicere på værksted?

Fyr løs - og gerne med begrundelse..

Sjovt som det hele passer på mig!

Jeg venter dog lidt med den bil:)

21-07-2018 08:40 #11| 0
moktar skrev:
Sjovt som det hele passer på mig!
Jeg venter dog lidt med den bil:)

Hvorfor vente? :)

21-07-2018 08:42 #12| 0

Hej Tightgirl,

Jeg har også haft kig på en ny i30. Det er en fin bil og behagelig at køre i. Jeg har prøvekørt 1,6 crdi 136hk trend stc.(diesel, manuel) og 1,4 T gdi 140hk dsg trend stc. (Auto, benzin). Sidstnævnte langt sjovere at køre i og en fornøjelse med den lydsvage motor. På minus siden kører den ikke så langt på literen og efter min mening et lidt fesent lydsystem - jeg elsker musik og god lyd.

Det er min opfattelse at det bedst kan svare sig at købe helt ny hvis man er ude efter en Hyundai i den klasse. En forhandler kunne i hvert fald sælge mig en ny billigere end den demo jeg prøvekørte og ellers har det været meget svært at presse prisen på en der har kørt 6mdr med 10-15K km på uret. Jeg fik forhandlet 10 % af prisen i alt på en til 330.000 alt inkl.(træk, dæk, alu osv.) og tror det er rigtig svært at få den længere ned. Ifølge FDM skulle det også være en fin pris jeg havde fået.

21-07-2018 09:10 #13| 1

^^ Absurd at betale 330tkr for en lille i30, når du kan få en ny Passat, Mondeo, Insignia st.car til de samme penge. -.-


Redigeret af GrimGladGris d. 21-07-2018 09:11
21-07-2018 09:12 #14| 0

Med dit budget og specifikationer ville jeg kigge efter en lettere brugt (2016-17, 15-20.000km) BMW 118i. Langt større køreglæde og flottere design end Hyundai og andre discount biler.

21-07-2018 09:20 #15| 1
GrimGladGris skrev:

^^ Absurd at betale 330tkr for en lille i30, når du kan få en ny Passat, Mondeo, Insignia st.car til de samme penge. -.-




Kunne ikke drømme om at give 330k - det var listeprisen. Hvis jeg skal have en ny Passat eller insignia med tilsvarende udstyr... hvor kan jeg så købe den til 330k?
21-07-2018 09:24 #16| 0

Jeg er jævnt glad for min Mercedes a180, den kan fåes lettere brugt til den pris.

Mit ønske var god komfort og primært støtte til ryggen, og der syntes jeg bare Mercedes er en tand bedre.

21-07-2018 09:24 #17| 0
XSUPERBULLX skrev:

Kunne ikke drømme om at give 330k - det var listeprisen. Hvis jeg skal have en ny Passat eller insignia med tilsvarende udstyr... hvor kan jeg så købe den til 330k?

Altså, du kan vel finde ud af at bruge google? Men her eksempelvis:

https://www.opel.dk/content/dam/opel/denmark/vehicles/insignia/pdf/Insignia_Sports_Tourer_og_Country_Tourer_Brochure.pdf

https://www.ford.dk/shop/priser/priser-og-brochurer#/overlay/content/overlays/download-a-brochure/mondeo

Du skal selv klikke på "prisliste".

https://prislister.volkswagen.dk/pdf.aspx?model=Passat%20Variant



Redigeret af GrimGladGris d. 21-07-2018 09:37
21-07-2018 09:29 #18| 1
TheYid skrev:Jeg er jævnt glad for min Mercedes a180, den kan fåes lettere brugt til den pris.

Mit ønske var god komfort og primært støtte til ryggen, og der syntes jeg bare Mercedes er en tand bedre.

Du kan få en lettere brugt rigtig Mercedes, i form af en C-klasse fra 2016 til de penge. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c200-d/16-stcar-5d/3622312

En A180 i årgang 2018, skulle helst ikke koste meget mere end 240.000 kroner. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/a180-d/15-urban-5d/3747744

21-07-2018 09:35 #19| 0

hvad med en Nissan cashqai den ligger vel på en 250k fra ny af?

21-07-2018 09:38 #20| 0
djoffer skrev:hvad med en Nissan cashqai den ligger vel på en 250k fra ny af?

De starter under 240tkr. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/qashqai/12-dig-t-115-visia-5d/3669562


Dog kan den ikke helt sammenlignes med en i30, da den er betydeligt mindre i kabinen/bagagerum, og da slet ikke med fx Insignia, der er ca 60cm længere :D


Redigeret af GrimGladGris d. 21-07-2018 09:42
21-07-2018 09:42 #21| 0
GrimGladGris skrev: De starter under 240tkr. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/qashqai/12-dig-t-115-visia-5d/3669562

Har du nogen erfaring med den?

21-07-2018 09:48 #22| 0

^^ Tjae, det var den bedste i sin klasse indtil konkurrenterne fik øjnene op for at det er i den klasse, folk vil have biler anno 2018. Både 3008, Ateca og Karoq er væsentligt mere interessante biler i den klasse i dag. En af de største ulemper ved Quasqai er blandt andet, at den ikke er specielt rummelig og der kun er plads til 4 personer i dem. Der er også et par udstyrsdetaljer, som du end ikke kan tilkøbe dig, selv til den dyreste variant (Tekna-plus), fx adaptiv fartpilot, adaptive forlygter eller for den sags skyld Apple Car­Play/Android Auto. Dens konkurrenter tilbyder både bedre plads, fleksibilitet og motorer. Den lille 1.2 med 115hk er en fremragende motor, tavs og trækker fint, men den kommer til kort i den tunge Quasqai, hvorimod den er helt perfekt i Pulsar. ;)


En anden ting er, at med lige netop et mærke som Nissan, skal man være ekstremt påpasselig med ikke at komme til at give for mange penge for. Da der konstant og hele tiden bliver fodret med diverse forhandlerbiler og kampagnebiler, med den ene og den anden udstyrspakke, og til priser LANGT under de officielle prislister. Så man kan meget let komme til at give +50k for meget for en ny bil. ;)


Et hurtigt eksempel på en Pulsar: Listepris 250tkr, men denne forhandler vælger så at sælge den til under 210tkr, tilmed med et højere udstyrsniveau, end en std Accenta. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/pulsar/12-dig-t-115-acenta-5d/3665308

Redigeret af GrimGladGris d. 21-07-2018 10:01
21-07-2018 10:04 #23| 0
GrimGladGris skrev:

Du kan få en lettere brugt rigtig Mercedes, i form af en C-klasse fra 2016 til de penge. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/c200-d/16-stcar-5d/3622312

En A180 i årgang 2018, skulle helst ikke koste meget mere end 240.000 kroner. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/a180-d/15-urban-5d/3747744



Den koster jo så også 100.000 mere og budgettet lå på 250k?

Men ja, du kan sikkert få bedre bil til prisen. Som sagt var det støtten til ryggen som jeg gik efter og generelt hvordan ens position var i bilen, der syntes jeg Mercedes var bedst - i hvert fald til mig..
21-07-2018 10:07 #24| 0

@TheYid

Okay fair nok, jeg kommenterede på den om 330.000 kroner for en i30, og dermed også den prisklasse. Mig der ikke opfattede at du skrev til OP. Men skal det være gode sæder, så må jeg anbefale Volvo. De sælger deres udgående V40 i øjeblikket til absolut fair priser. ;)


@OP

Hvis jeg var dig, ville jeg smutte ud og prøvekøre en faceliftet VW Golf 7.5. De findes til under en kvart million, med ganske fine motorer, om det skal være en 1.4 125/150hk eller en 1.5 130/150hk må være en smagssag. ;)

Et par eksempler:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-vii/14-tsi-125-comfortline-5d/3748330

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-vii/15-tsi-130-comfortline-5d/3704765


Redigeret af GrimGladGris d. 21-07-2018 10:12
21-07-2018 10:20 #25| 0
GrimGladGris skrev:@TheYid
Okay fair nok, jeg kommenterede på den om 330.000 kroner for en i30, og dermed også den prisklasse. Mig der ikke opfattede at du skrev til OP. Men skal det være gode sæder, så må jeg anbefale Volvo. De sælger deres udgående V40 i øjeblikket til absolut fair priser. ;)

@OP
Hvis jeg var dig, ville jeg smutte ud og prøvekøre en faceliftet VW Golf 7.5. De findes til under en kvart million, med ganske fine motorer, om det skal være en 1.4 125/150hk eller en 1.5 130/150hk må være en smagssag. ;)
Et par eksempler:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-vii/14-tsi-125-comfortline-5d/3748330
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/golf-vii/15-tsi-130-comfortline-5d/3704765

Vil give dig ret Volvo V40 er satmne lækker at køre i. Hvis jeg bare kunne bruge en mindre bil.


Det er så dejligt med dig i trådene med din indsigt.

Jeg fik desværre ikke købt bil sidst, Og det er jeg glad for pt. Min ryg er helt smadret efter sygdom, så skal have noget med rigtig god siddekomfort.


Har kigget på en Opel mokka X. De skriver meget godt om deres ergonomiske sæder, er det noget du kender til?

Jeg synes dog bilen hurtig bliver dyr med diverse ekstraudstyr og automat gear.

Kigger kun på benzin pt og der synes jeg udvalget begrænser lidt hvis jeg vil have automatgear.

Og så har jeg jo brug for plads med 3 børn fra 1-10 år.


Er der kommet nogen nye biler på market der er interessante i pris hvis vi snakker max 350.000 og helst årgang 2018 bil pga finansiering.

Helst ikke St car. Konen vil helst ikke have dette og hende der skal køre i hverdagen. SUV tiltaler os. 4x4 tiltaler os også men måske er dette overkill i dk.


21-07-2018 10:25 #26| 0

@chmpen85


Kender et par stykker der kører Mokka'en, hvor valget hovedsageligt ar taget ud fra netop rygproblemer.

Men hvordan bilen ellers er, ved jeg intet om, tag en prøvetur....så fornemmer du hurtigt.

Men umiddelbart ikke speciel meget ( men OK ) bagsæde+ bagagerumsplads....en forholdsvil smal og høj bil.

Redigeret af Hawkeye d. 21-07-2018 10:29
21-07-2018 10:31 #27| 0
Hawkeye skrev:@chmpen85

Kender et par stykker der kører Mokka'en, hvor valget hovedsageligt ar taget ud fra netop rygproblemer.
Men hvordan bilen ellers er, ved jeg intet om, tag en prøvetur....så fornemmer du hurtigt.
Men umiddelbart ikke speciel meget ( men OK ) bagsæde+ bagagerumsplads....en forholdsvil smal og høj bil.

Takker for den info. Er de tilfredse med komforten iforhold til rygproblemerne ved du der?

Har også tænkt jeg skal få prøvet den. Lige på vej hjem fra kørsel ferie. Og Rio’en smadre min ryg.

21-07-2018 10:32 #28| 0

@chmpen85

Først og fremmest ville jeg smutte ud og se på alle de biler i den klasse, særligt når i har så specifikke krav til plads. For jeg vil starte med at sige, at en Mokka X er en ret lille bil. Den er bygget på en Opel Corsa. Var jeg dig, ville jeg (hvis det skal være Opel), gå efter en Crossland X. Men altså, Seat Ateca, Skoda Karoq, Peugeot 3008 og 5008 kunne være fine bud. -Som en joker: Måske du kan finde en demo Jaguar E-Pace til 350tkr (den billigste udgave har en nypris på under 390tkr) eller måske en Volvo XC40. ;) -Skal det være frækt og noget, som ingen andre i gaden har, så kunne en Jeep Renegade være en fed outsider: Den er dog lidt mindre end de øvre, så det må komme an på en prøve. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/jeep/renegade/16-m-jet-120-limited-dct-5d/3592165


21-07-2018 10:36 #29| 0
GrimGladGris skrev:@chmpen85
Først og fremmest ville jeg smutte ud og se på alle de biler i den klasse, særligt når i har så specifikke krav til plads. For jeg vil starte med at sige, at en Mokka X er en ret lille bil. Den er bygget på en Opel Corsa. Var jeg dig, ville jeg (hvis det skal være Opel), gå efter en Crossland X. Men altså, Seat Ateca, Skoda Karoq, Peugeot 3008 og 5008 kunne være fine bud. -Som en joker: Måske du kan finde en demo Jaguar E-Pace til 350tkr (den billigste udgave har en nypris på under 390tkr) eller måske en Volvo XC40. ;) -Skal det være frækt og noget, som ingen andre i gaden har, så kunne en Jeep Renegade være en fed outsider: Den er dog lidt mindre end de øvre, så det må komme an på en prøve. ;)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/jeep/renegade/16-m-jet-120-limited-dct-5d/3592165

Jeepen kiggede jeg faktisk på da den udkom.

Volvo XC 40 ville jeg elske hvis pladsen er stor nok må kigge på den og se om den kan holde sig indenfor budgettet.

Er en hat til at vide hvad man bør få bilerne til udfra listepriser. Må skrive igen når jeg får indkredset mig. Skal ihvertfald have anden bil hvis vi skal fortsætte kørsel ferie (og det skal vi helst)

Så jeg vil kigge lidt rundt.

21-07-2018 10:39 #30| 0
chmpen85 skrev: Takker for den info. Er de tilfredse med komforten iforhold til rygproblemerne ved du der?
Har også tænkt jeg skal få prøvet den. Lige på vej hjem fra kørsel ferie. Og Rio’en smadre min ryg.

Det er ihvertfald begge fint tilfreds til mht rygproblemerne , den ene er det chaufføren med rygproblemerne, og den anden er det passageren.

Der kan vist fåes justerbart passagersæde, der også kan justeres op og ned, men koster vist kassen, og vel ikke nødvendigt, hvis er dig med rygproblemerne )

Det er en bil du træder ind/op i.

Men som sagt, tag en prøvetur, og som GGG også er inde på, er det en forholdsvis lille bil, selvom den syner af meget i forhold til andre, men er på grund af højden

21-07-2018 10:41 #31| 0

@chmpen85

Jeg tror det er vigtigt, at du får prøvet de forskellige, når det er ryggen og pladsen det handler om. Det er jo så individuelt som det overhovedet kan blive, så svært at anbefale noget konkret. Når det er Opel du kigger på, så skal du sørge for at gå efter udgaverne med de berømte AGR-sæder. ;)

21-07-2018 10:48 #32| 0
GrimGladGris skrev:@chmpen85
Jeg tror det er vigtigt, at du får prøvet de forskellige, når det er ryggen og pladsen det handler om. Det er jo så individuelt som det overhovedet kan blive, så svært at anbefale noget konkret. Når det er Opel du kigger på, så skal du sørge for at gå efter udgaverne med de berømte AGR-sæder. ;)

Jeg kigger som sådan ikke efter et bestemt mærke.

Faldt bare over sædesnakken fra Opel og det lød godt. Men behøver bestemt ikke være Opel, men de skal prøves. Og du har nok ret i det er individuelt og man kan sikkert få sædeupgrade til de fleste sæder. Tror det der er problemet med kiaen er hårdheden i sædet. Men ved det ikke.

Men ja må ud og prøve de forskellige biler i den størrelse og klasse.

Det jeg ser som største priotet er sæde og jeg kan undvære den skide tagboks.

21-07-2018 11:00 #33| 0

@chmpen85

Kom lige i tanke om Ford Kuga: Den er en klasse større end både Mocca X, Quasqai, 3008 og de andre. Måske det var noget?

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/kuga/20-tdci-180-titanium-aut-awd-5d/3725182

De findes naturligvis også betydeligt billigere, med mindre motorer og automatgear. -Dog uden 4x4:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/kuga/15-tdci-120-trend-aut-5d/3685460



Redigeret af GrimGladGris d. 21-07-2018 11:07
21-07-2018 11:14 #34| 0
GrimGladGris skrev:@chmpen85
Kom lige i tanke om Ford Kuga: Den er en klasse større end både Mocca X, Quasqai, 3008 og de andre. Måske det var noget?
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/kuga/20-tdci-180-titanium-aut-awd-5d/3725182
De findes naturligvis også betydeligt billigere, med mindre motorer og automatgear. -Dog uden 4x4:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/kuga/15-tdci-120-trend-aut-5d/3685460


Wow den ser faktisk ret brugbar ud. Den skal også på prøve listen. Og hvis mokka er på størrelse med Nissan quasqai har du nok ret i at den er for lille. Svigerfar har den og synes den er lille især baggagerum.

Tusind tak for din hjælp

21-07-2018 11:16 #35| 0

Kan være jeg ikke skal afvise diesel helt kan jeg se.

21-07-2018 11:54 #36| 0
TightGirl skrev:Hvorfor vente? :)

Hænger ikke helt sammen økonomisk, alt er proppet i husprojekt.

21-07-2018 22:52 #37| 0
GrimGladGris skrev:@chmpen85
Kom lige i tanke om Ford Kuga: Den er en klasse større end både Mocca X, Quasqai, 3008 og de andre. Måske det var noget?
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/kuga/20-tdci-180-titanium-aut-awd-5d/3725182
De findes naturligvis også betydeligt billigere, med mindre motorer og automatgear. -Dog uden 4x4:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/kuga/15-tdci-120-trend-aut-5d/3685460


Du har sat mig på arbejde nu med alle de lækre biler nu har foreslået. Skal prøves en del nu.

Opel grandland X står pt øverst på listen. Medmindre end billig Jaguar dumper ned. For den er jo bare lækker.

21-07-2018 22:57 #38| 2

jeg har lige købt en bmw 118i m sport med automat gear og læderkabine inkl. 3års service og vinterdæk for 317k.

De brugt priser der er på 1 serien pt er håbløse.

21-07-2018 23:03 #39| 0

@Alle


Wow, fedt med en masse indspark og løbende debat - det er høj klasse.. Udover jeg nyder godt af dem, så virker det til at andre også får værdi af debatten..


21-07-2018 23:04 #40| 0
PinkLady skrev:jeg har lige købt en bmw 118i m sport med automat gear og læderkabine inkl. 3års service og vinterdæk for 317k.
De brugt priser der er på 1 serien pt er håbløse.

Det lyder imo ret billigt?


Var det standard prisen, eller hvor var du i stand til at forhandle prisen ned?

21-07-2018 23:11 #41| 0
chmpen85 skrev: Du har sat mig på arbejde nu med alle de lækre biler nu har foreslået. Skal prøves en del nu.
Opel grandland X står pt øverst på listen. Medmindre end billig Jaguar dumper ned. For den er jo bare lækker.

Hehe det er jo kun godt. Altid godt at komme ud og få prøvet noget forskelligt og få noget inspiration. ;) Som du kan se, så er den Ford 2.0 med 180 hk, faldet ca 200.000 kroner på blot 15 måneder. ;) Problemet er lidt, at der ikke er ret mange af de her Jaguar E-pace til salg her i landet, men der er ikke nogen grund til at tro, de ikke også vil få markante værditab, når de bliver sluppet løs fra leasingselskaberne. ;)


Et par oversete biler i Danmark er Hyundai Tucson, der i mine øjne er noget af det mest mageløse køretøj i den klasse. Har kørt i en af topmodellerne flere gange, og må sige, den bil er lavet færdig, på et uhørt højt niveau, i forhold til min og sikkert mange andres opfattelse af "koreansk kram". ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/tucson/17-crdi-141-trend-dct-5d/3587436

Eller skal det være luksus med 4x4 og den store motor. (Bemærk nypris på +640k), den kører mindst lige så godt som en E-pace eller Kuga for den sags skyld, og er vel på niveau med lækre stationcars som Audi A6 og Mercedes E-klasse på komfortsiden. Men om du kan finde nogen til max 350k er trods alt nok svært endnu, men der kan jo ikke ske noget ved at forsøge sig med en "god handel" eller holde øjne og ører åbne i markedet, kan du vente til nytår, er det ikke noget problem.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/tucson/20-crdi-185-premium-pano-aut-4wd-5d/3665864


Kia laver en søstermodel: Sportage. Den har jeg aldrig kørt i, men mon ikke den er stort set identisk bortset fra design- og udstyrsdetaljer?

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/sportage/17-crdi-141-advance-edition-dct-5d/3669496

Her er også en mulighed for en mellemmodel med 136 HK og den kraftigere 2.0, hvis det skal være med 4x4:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/sportage/20-crdi-136-advance-aut-4wd-5d/3716867


Redigeret af GrimGladGris d. 21-07-2018 23:13
21-07-2018 23:48 #42| 0

@chmpen85

Hvis du går efter AGR-sæderne i Grandland X'en, så hør om du ikke kan tage en tur med dem i en times tid eller mere. Ved ikke om det er mig der ikke har indstillet dem korrekt, men efter en times tid, især hvis det er mindre veje, syntes jeg at jeg begynder at blive lidt øm.

Det er dog i en Astra, så det kan måske også have noget at sige.

21-07-2018 23:57 #43| 0
TightGirl skrev:Det lyder imo ret billigt?

Var det standard prisen, eller hvor var du i stand til at forhandle prisen ned?

De har kampagnetilbud stadigvæk tror jeg hos jan nygaard. Prisen er godt nok lidt højere nu ca 10k.

22-07-2018 06:40 #44| 0
Bjorn191 skrev:@chmpen85
Hvis du går efter AGR-sæderne i Grandland X'en, så hør om du ikke kan tage en tur med dem i en times tid eller mere. Ved ikke om det er mig der ikke har indstillet dem korrekt, men efter en times tid, især hvis det er mindre veje, syntes jeg at jeg begynder at blive lidt øm.
Det er dog i en Astra, så det kan måske også have noget at sige.

Godt at vide tak for dette.

22-07-2018 06:44 #45| 0
GrimGladGris skrev: Hehe det er jo kun godt. Altid godt at komme ud og få prøvet noget forskelligt og få noget inspiration. ;) Som du kan se, så er den Ford 2.0 med 180 hk, faldet ca 200.000 kroner på blot 15 måneder. ;) Problemet er lidt, at der ikke er ret mange af de her Jaguar E-pace til salg her i landet, men der er ikke nogen grund til at tro, de ikke også vil få markante værditab, når de bliver sluppet løs fra leasingselskaberne. ;)

Et par oversete biler i Danmark er Hyundai Tucson, der i mine øjne er noget af det mest mageløse køretøj i den klasse. Har kørt i en af topmodellerne flere gange, og må sige, den bil er lavet færdig, på et uhørt højt niveau, i forhold til min og sikkert mange andres opfattelse af "koreansk kram". ;)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/tucson/17-crdi-141-trend-dct-5d/3587436
Eller skal det være luksus med 4x4 og den store motor. (Bemærk nypris på +640k), den kører mindst lige så godt som en E-pace eller Kuga for den sags skyld, og er vel på niveau med lækre stationcars som Audi A6 og Mercedes E-klasse på komfortsiden. Men om du kan finde nogen til max 350k er trods alt nok svært endnu, men der kan jo ikke ske noget ved at forsøge sig med en "god handel" eller holde øjne og ører åbne i markedet, kan du vente til nytår, er det ikke noget problem.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/hyundai/tucson/20-crdi-185-premium-pano-aut-4wd-5d/3665864

Kia laver en søstermodel: Sportage. Den har jeg aldrig kørt i, men mon ikke den er stort set identisk bortset fra design- og udstyrsdetaljer?
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/sportage/17-crdi-141-advance-edition-dct-5d/3669496
Her er også en mulighed for en mellemmodel med 136 HK og den kraftigere 2.0, hvis det skal være med 4x4:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/sportage/20-crdi-136-advance-aut-4wd-5d/3716867


Hehe ja jeg klager ikke over det. I form a min Rio har jeg også overvejet en sportage. Men skal have undersøgt om det er samme sæder :) 4x4 kan jeg klart godt undvære. Det er et Nice to have og ikke must have.

Da jeg ikke regner med vi skal på kørsel ferie før til næste sommer igen har jeg et års tid til at finde bil (hvis jeg kan vente) men alderen kan blive et problem på bilen. Hvis vi snakker 350k. Har den et par år på bagen skal den nok hedde omkring 300k. Men det ser jeg på når jeg finder bilen :)

Tucson har keg haft kigget på før også, dejligt at de er lidt nede i pris nu. Siden du skriver vente til nytår, er det fordi du mener at der kommer flere til salg der eller fordi der kommer ny model og de gamle falder lidt?

22-07-2018 08:30 #46| 0
PinkLady skrev:
De har kampagnetilbud stadigvæk tror jeg hos jan nygaard. Prisen er godt nok lidt højere nu ca 10k.

Er du glad for din beslutning? Udelukkende grundet mer-prisen at du ikke valgte 120i?

22-07-2018 08:48 #47| 0

Hvorfor købe? Jeg fortrød i hvert fald hurtigt, med værditab, manglende mulighed for at skifte bil, udbetaling og forsikringshelvede. Har nu bil på abbonement. Lige kørt i sprit ny A4 i et halvt år og skifter snart til 5’er eller 6’eren. Ikke besluttet mig endnu. Anyway med 250k budget kan du få en lækker ny bil og skifte løbende i tre år (hvis du vælger de dyre modeller). Det hedder ‘dribe’ (bedre end at lease, fandt jeg ud af). Jeg købte selv for 295k for snart to år siden, men fortrød efterfølgende og brugte lang tid på at komme af med den gamle bil inden mit skifte. Værd at overveje som alternativ. Og nej, jeg arbejder der ikke, men reel anbefaling hvis man ønsker frihed og ingen udbetaling.

22-07-2018 10:04 #48| 0
TightGirl skrev:Er du glad for din beslutning? Udelukkende grundet mer-prisen at du ikke valgte 120i?

Der var flere grunde. Vi købte faktisk 3 på samme tid og 2 af dem var 120i. Men jeg valgte 118 fordi vi køre langt hver dag, og fordi at jeg efter 2år regner med at chiptune den, der giver det bedre mening med 118i da det bare er en neddroslet 120i. Derudover er det primært min kæreste der køre i den, og vi kom fra en fiat500 så vi har rigeligt power.

Der var en prisforskel i vores tilbud på ca 40.000kr så det er jo også en sjat.


Bilen køre fantastisk, jeg ved jo selvfølgelig ikke noget om hvor godt den kommer til at holde, men so far er vi glade.


Den er finansieret over 8år og jeg lagde 64kish i udbetaling og sidder for ca 3100kr om måneden. De brugt priser der er er helt hen i vejret synes jeg.



22-07-2018 10:22 #49| 0
PinkLady skrev:
Der var flere grunde. Vi købte faktisk 3 på samme tid og 2 af dem var 120i. Men jeg valgte 118 fordi vi køre langt hver dag, og fordi at jeg efter 2år regner med at chiptune den, der giver det bedre mening med 118i da det bare er en neddroslet 120i. Derudover er det primært min kæreste der køre i den, og vi kom fra en fiat500 så vi har rigeligt power.
Der var en prisforskel i vores tilbud på ca 40.000kr så det er jo også en sjat.

Bilen køre fantastisk, jeg ved jo selvfølgelig ikke noget om hvor godt den kommer til at holde, men so far er vi glade.

Den er finansieret over 8år og jeg lagde 64kish i udbetaling og sidder for ca 3100kr om måneden. De brugt priser der er er helt hen i vejret synes jeg.


Er du sikker? Er en 118i ikke en turboladet 1.5 liters 3-cylindret motor, hvorimod en 120i har en firecylindret turboladet motor?

22-07-2018 10:36 #50| 0
TightGirl skrev:Er du sikker? Er en 118i ikke en turboladet 1.5 liters 3-cylindret motor, hvorimod en 120i har en firecylindret turboladet motor?

Du må ikke hænge mig 100% op på det, du har sikkert ret.

Men du kan for 4500kr får cippet 118i til at få ca 180-190hk istedet for de 136hk den er født med.

22-07-2018 10:37 #51| 0
PinkLady skrev:
Du må ikke hænge mig 100% op på det, du har sikkert ret.
Men du kan for 4500kr får cippet 118i til at få ca 180-190hk istedet for de 136hk den er født med.

Ja okay .. :-) Personligt ville jeg nok ikke tvinge så mange heste ud af en 1.5 liters motor

22-07-2018 15:33 #52| 0

@GrimGladGris


Var ude hos Opel og ose idag. Og tror jeg faldt så meget for grandland X at det kunne blive den vi ender med at købe. Kom dog for sent til en prøvetur så det bliver imorgen.

Umiddelbart er jeg mest til topmodellen i benzin til listepris 340.000. Synes ikke denne findes brugt desværre. Så mit spørgsmål er, tror du der er noget at forhandle om her og i så fald hvad skal jeg prøve at ramme.

Har en Kia Rio jeg gerne vil af med som der skyldes ca 81.000 i. Tror ikke jeg får dette for den desværre. Så noget af forhandlingen kan selvfølgelig gå på af få noget mere for denne

22-07-2018 18:27 #53| 0

@pinklady


Har du målt dit forbrug i km/l ? Og i såfald, hvad ligger det på?

22-07-2018 21:32 #54| 0
TightGirl skrev:@pinklady

Har du målt dit forbrug i km/l ? Og i såfald, hvad ligger det på?

Ca 14.5 bor midt i københavn så massere bykørsel og har den aldrig i ecomode.

22-07-2018 22:42 #55| 0
PinkLady skrev:
Ca 14.5 bor midt i københavn så massere bykørsel og har den aldrig i ecomode.

Okay - det er ganske solidt må man sige..


Et enkelt tillægsspørgsmål; hvilket soundsystem er der i bilen? Spiller det godt?

23-07-2018 08:53 #56| 0
TightGirl skrev:Okay - det er ganske solidt må man sige..

Et enkelt tillægsspørgsmål; hvilket soundsystem er der i bilen? Spiller det godt?

Vi har bare standard i og det er udemærket, det er meget bedre end det der var i VW da vi var ude og prøve em golf.

Jeg har skruet op for bassen da den er lidt anonym, hvis man går meget op i det skal det nok opgraderes, men jeg er fint tilfreds.

23-07-2018 09:05 #57| 0
chmpen85 skrev:@GrimGladGris

Var ude hos Opel og ose idag. Og tror jeg faldt så meget for grandland X at det kunne blive den vi ender med at købe. Kom dog for sent til en prøvetur så det bliver imorgen.
Umiddelbart er jeg mest til topmodellen i benzin til listepris 340.000. Synes ikke denne findes brugt desværre. Så mit spørgsmål er, tror du der er noget at forhandle om her og i så fald hvad skal jeg prøve at ramme.
Har en Kia Rio jeg gerne vil af med som der skyldes ca 81.000 i. Tror ikke jeg får dette for den desværre. Så noget af forhandlingen kan selvfølgelig gå på af få noget mere for denne

Hvo var du henne og ose?

Vi har lige købt en Opel, så sent som i fredags, så har en reference.

23-07-2018 09:16 #58| 0
Jones skrev: Hvo var du henne og ose?

Vi har lige købt en Opel, så sent som i fredags, så har en reference.



Andersen og Martini i Taastrup.

Hvor købte i og hvad købte i??

23-07-2018 09:47 #59| 0
chmpen85 skrev:
Andersen og Martini i Taastrup.
Hvor købte i og hvad købte i??

Sendt hvad vi købte til dig i PM.

Min opfattelse var, at priserne i Taastrup og Greve var sat højere end dem i Søborg og der var mere at handle om, selvom det ikke er 20%.

VI købte en Opel Astra Stationcar, for at have plads i kabinen til barnesædet.




Grandland kunne have været noget for os, den var på boardet - men vi valgte den fra grundet kabineplads.


23-07-2018 09:57 #60| 0
Jones skrev: Sendt hvad vi købte til dig i PM.

Min opfattelse var, at priserne i Taastrup og Greve var sat højere end dem i Søborg og der var mere at handle om, selvom det ikke er 20%.

VI købte en Opel Astra Stationcar, for at have plads i kabinen til barnesædet.



Grandland kunne have været noget for os, den var på boardet - men vi valgte den fra grundet kabineplads.




Er kabinen større i astra end grandland?? Synes den er rigelig bred nemlig. Men det er nok fordi det er en upgrade fra rioen. Ihvertfald kan 3 børn sagens sidde på bagsæder i grandland.

Regner med at hoppe ud og prøve den i dag. Og så må jeg høre med priser og evt forbi Søborg også.

23-07-2018 10:04 #61| 0
chmpen85 skrev: Er kabinen større i astra end grandland?? Synes den er rigelig bred nemlig. Men det er nok fordi det er en upgrade fra rioen. Ihvertfald kan 3 børn sagens sidde på bagsæder i grandland.
Regner med at hoppe ud og prøve den i dag. Og så må jeg høre med priser og evt forbi Søborg også.

Njaa - det tror jeg ikke :) Grandland var måske lidt overkill i forhold til hvad vi havde behov for kontra pris og hvad vi ville gå på kompromis med.

23-07-2018 10:11 #62| 0
Jones skrev: Njaa - det tror jeg ikke :) Grandland var måske lidt overkill i forhold til hvad vi havde behov for kontra pris og hvad vi ville gå på kompromis med.


Dejlig info.

Har snart kigget på så mange forskellige biler osv. At jeg synes det er svært at bestemme sig så indsamler stadig alle detaljer.

Men tror nu jeg ender med grandland. Om jeg så lige køber den nu eller i slutningen af året må jeg se.

Det irriterer mig dog jeg ikke kan finde en topmodel brugt i benzin udgaven.

Ville gerne lige spare de første 20-30.000 på en demo vogn.

23-07-2018 10:25 #63| 0

Nogen der har en Mercedes A200, der vil dele lidt ud af erfaringerne? De kan erhverves til rimeligt skarpe priser nu..

23-07-2018 10:31 #64| 0
chmpen85 skrev:
Dejlig info.
Har snart kigget på så mange forskellige biler osv. At jeg synes det er svært at bestemme sig så indsamler stadig alle detaljer.
Men tror nu jeg ender med grandland. Om jeg så lige køber den nu eller i slutningen af året må jeg se.
Det irriterer mig dog jeg ikke kan finde en topmodel brugt i benzin udgaven.
Ville gerne lige spare de første 20-30.000 på en demo vogn.

En af fordelene ved en demovogn er, som jeg ser det, det ekstraudstyr du får med.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/grandland-x/16-cdti-120-innovation-aut-5d/3581256


Der er da lidt at finde...?

23-07-2018 10:33 #65| 0
Jones skrev: En af fordelene ved en demovogn er, som jeg ser det, det ekstraudstyr du får med.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/grandland-x/16-cdti-120-innovation-aut-5d/3581256

Der er da lidt at finde...?


Det er diesel vogn :(. Samtlige benzin er enjoy udgave :(


Den har ellers lækre tilføjelser den bil der.

Redigeret af chmpen85 d. 23-07-2018 10:35
23-07-2018 12:20 #66| 0
Jones skrev: En af fordelene ved en demovogn er, som jeg ser det, det ekstraudstyr du får med.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/opel/grandland-x/16-cdti-120-innovation-aut-5d/3581256

Der er da lidt at finde...?



Fik lige kigget grundigere på den her bil og ærgerligt endnu engang den er diesel men kunne måske overveje diesel alligevel. Men synes de pynter på prisen på ekstra udstyr og især er fedtede med “rabatten”

For hvad jeg kan se mig til er ny prisen faktisk de 383.000 der er streget ud. Så sølle 9000 i rabat på en demovogn. Der bør være mulighed for at få den forhandlet noget mere ned tror jeg


Hvad mener du

@GrimGladGris

23-07-2018 16:05 #67| 0

@chmpen85

Først og fremmest, kan du ikke sammenligne en Grandland X med en Opel Astra, eller nogen andre Opel-modeller, da det er en Peugeot 3008 i forklædning, og i mine øjne, en dårlig og ALT for dyr forklædning. En 3008 er langt langt mere moderne i interiør osv, blandt andet med digitale instrumenter og bedre skærm osv. Og lige i den her omgang, skal du IKKE vælge dieseludgaven, da den er ALT alt alt ALT for sløv til en så tung bil, det er 1.2'eren også, hvis du spørger mig, særligt til de priser. -Det er helt væk. En Ford Kuga, Hyundai Tucson, Seat Ateca, Skoda Karoq eller VW Tiguan er alle LANGT bedre og luksuriøse biler, på alle parametre!


En 3008 med Allure udstyrspakke, det er langt over, selv Innovative fra Opel:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/3008/12-e-thp-130-allure-5d/3692742


Personligt ville jeg dog gå efter en 5008, hvis det skal være sådan en bil:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/5008/12-e-thp-130-allure-eat6-5d/3712416



Mht til priser, så er det jo op til dig selv, hvor mange penge du vil smide ud af vinduet, du kan notere dig at en 3008 er væsentligt billigere i bedre ydstyrede varianter, og tro mig, en Peugeot 3008 er MERE populær som brugt end en Grandland X er, så værditabet vil blive enormt. En 1.2 enjoy med automatgear er mere end halveret i værdi om 3 år. ;) Priserne afspejler jo efterspørgslen, og efter som der er lang ventetid på en 3008, så tjener Opel lidt penge på at kunne levere hurtigt i en meget populær bilklasse lige pt. ;)

23-07-2018 16:12 #68| 0
GrimGladGris skrev:@chmpen85
Først og fremmest, kan du ikke sammenligne en Grandland X med en Opel Astra, eller nogen andre Opel-modeller, da det er en Peugeot 3008 i forklædning, og i mine øjne, en dårlig og ALT for dyr forklædning. En 3008 er langt langt mere moderne i interiør osv, blandt andet med digitale instrumenter og bedre skærm osv. Og lige i den her omgang, skal du IKKE vælge dieseludgaven, da den er ALT alt alt ALT for sløv til en så tung bil, det er 1.2'eren også, hvis du spørger mig, særligt til de priser. -Det er helt væk. En Ford Kuga, Hyundai Tucson, Seat Ateca, Skoda Karoq eller VW Tiguan er alle LANGT bedre og luksuriøse biler, på alle parametre!

En 3008 med Allure udstyrspakke, det er langt over, selv Innovative fra Opel:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/3008/12-e-thp-130-allure-5d/3692742

Personligt ville jeg dog gå efter en 5008, hvis det skal være sådan en bil:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/5008/12-e-thp-130-allure-eat6-5d/3712416


Mht til priser, så er det jo op til dig selv, hvor mange penge du vil smide ud af vinduet, du kan notere dig at en 3008 er væsentligt billigere i bedre ydstyrede varianter, og tro mig, en Peugeot 3008 er MERE populær som brugt end en Grandland X er, så værditabet vil blive enormt. En 1.2 enjoy med automatgear er mere end halveret i værdi om 3 år. ;) Priserne afspejler jo efterspørgslen, og efter som der er lang ventetid på en 3008, så tjener Opel lidt penge på at kunne levere hurtigt i en meget populær bilklasse lige pt. ;)

Fedt tak for de inputs :) meget brugbare.

Og skal faktisk ud og prøve en Tucson senere på ugen også. Kan være jeg skal parkere tankerne om en grandland så :

23-07-2018 16:17 #69| 0
chmpen85 skrev:
Fedt tak for de inputs :) meget brugbare.
Og skal faktisk ud og prøve en Tucson senere på ugen også. Kan være jeg skal parkere tankerne om en grandland så :

Nej nej, det er der ikke nogen grund til. Det kan jo være det lige er bilen for jer. :) Den største forskel på en 3008 og en Grandland X er opsætningen af undervognen: Grandland X er væsentligt strammere og styrtøjet er væsentligt mere præcist, det skyldes at en 3008, som alle andre Peugeot'er er skabt med henblik på komfort og ikke så meget med henblik på dynamik. Og at en tysk producent jo af gode grunde, skal kunne levere biler, der kan håndtere den fri hastighed på Autobahn, og det kan en Grandland X, som alle andre Opel biler, til UG. Selv den lille 1.6 diesel kan ubesværet cruise afsted med 190 km/t uden det bliver ubehageligt, det vil du ikke gøre i en 3008. ;)

23-07-2018 16:23 #70| 0
GrimGladGris skrev: Nej nej, det er der ikke nogen grund til. Det kan jo være det lige er bilen for jer. :) Den største forskel på en 3008 og en Grandland X er opsætningen af undervognen: Grandland X er væsentligt strammere og styrtøjet er væsentligt mere præcist, det skyldes at en 3008, som alle andre Peugeot'er er skabt med henblik på komfort og ikke så meget med henblik på dynamik. Og at en tysk producent jo af gode grunde, skal kunne levere biler, der kan håndtere den fri hastighed på Autobahn, og det kan en Grandland X, som alle andre Opel biler, til UG. Selv den lille 1.6 diesel kan ubesværet cruise afsted med 190 km/t uden det bliver ubehageligt, det vil du ikke gøre i en 3008. ;)

Så dømmer jeg den ikke helt ude. Er på vej til Greve for at prøve bilen nu :)

Er dog stadig ikke helt enig i deres prissætning så hvis det kommer til køb skal de rokke sig en del :)

23-07-2018 16:28 #71| 0
chmpen85 skrev: Så dømmer jeg den ikke helt ude. Er på vej til Greve for at prøve bilen nu :)
Er dog stadig ikke helt enig i deres prissætning så hvis det kommer til køb skal de rokke sig en del :)

Bare husk på, at dieseludgaven ikke er merprisen værd, på nogen måde. Benzin udgaven kører ca 16 km/l med automatgear, dieseludgaven ca 19 km/l i snit. Ved høje hastigheder, er dieseludgaven endnu ringere end benzin udgaven. Skal det være diesel, skal det mindst være 2.0 udgaven med 177 hk.. Eller i en 3008, 150hk eller 180hk. (Samme motorer i begge biler).

23-07-2018 17:26 #72| 0
GrimGladGris skrev: Bare husk på, at dieseludgaven ikke er merprisen værd, på nogen måde. Benzin udgaven kører ca 16 km/l med automatgear, dieseludgaven ca 19 km/l i snit. Ved høje hastigheder, er dieseludgaven endnu ringere end benzin udgaven. Skal det være diesel, skal det mindst være 2.0 udgaven med 177 hk.. Eller i en 3008, 150hk eller 180hk. (Samme motorer i begge biler).

Godt at vide. Det er bare som om at lige det ekstra liret udstyr kun fåes i diesel udgaven.

Er der noget at handle på, på en ny benzin eller diesel bil i disse klasser eller skal vi højere op før man kan lege med prisen :)


Jeg har lige prøvet bilen og den virkede alt i alt god. Helt klar en opgradering i både køre og komfortegenskaber. At sælgeren så ikke havde der store forstand på bilen og ikke kunne vurdere min bil, men afventer et firma der skal vurdere var squ useriøst.

Men skal helt klart ud og prøve flere biler i denne klasse så jeg bedre kan sammenligne og vælge den rette bil.

Kører pt ca 20.000 om året så kan se at det ikke gør den store forskel imellem benzin og diesel.

23-07-2018 18:42 #73| 0
chmpen85 skrev:
Godt at vide. Det er bare som om at lige det ekstra liret udstyr kun fåes i diesel udgaven.
Er der noget at handle på, på en ny benzin eller diesel bil i disse klasser eller skal vi højere op før man kan lege med prisen :)

Jeg har lige prøvet bilen og den virkede alt i alt god. Helt klar en opgradering i både køre og komfortegenskaber. At sælgeren så ikke havde der store forstand på bilen og ikke kunne vurdere min bil, men afventer et firma der skal vurdere var squ useriøst.
Men skal helt klart ud og prøve flere biler i denne klasse så jeg bedre kan sammenligne og vælge den rette bil.
Kører pt ca 20.000 om året så kan se at det ikke gør den store forskel imellem benzin og diesel.

Hene, det er jo sådan en som mig, han ringer til.. Og ja, Andersen & Martini er en af mine største kunder. ;)

Når du kun kører 20.000 km om året, er diesel udelukket, særligt når det er en Peugeotkværn, medmindre du vil have en tilsodet motor altid = elendig ydelse, endnu værre forbrug og absurd dyre servicebesøg. Benzinbilen kører MEGET længere på literen og yder væsentligt mere, når motorene er kolde ligesom støjniveauet er væsentligt lavere i benzinbilen, altid. Og nej, du kan sagtens få Innovative-udstyrspakken til din benzinudgave. ;) Vil sige det sådan, du er godt nok speciel, hvis du køber den i den dieselvariant, når du kan få både Tucson eller Kuga til samme pris. Ud og prøv nogen biler, også 3008/5008. ;)

https://www.opel.dk/content/dam/opel/denmark/vehicles/grandland-x/pdf/Grandland_X_Brochure.pdf

1.2 Innovation Best-Line med aut.-gear, må være den variant du skal gå efter, når det ikke kan blive til den eneste rigtige motor i den bil, nemlig den 2.0 177hk med 8 trins automatgear. Som er den eneste, med dobbeltkoblingsgearkasse. ;)

Redigeret af GrimGladGris d. 23-07-2018 18:45
23-07-2018 18:57 #74| 0

@chmpen85

Du kan give mig nummerpladen på din bil/eller taste den ind på Andersen & Martinis egen hjemmeside, så skal jeg give dig det bud på din bil, som jeg også giver til forhandleren/sælgeren.

Her kan du i øvrigt se, hvad forhandlerne selv giver for bilerne:

https://www.opel.dk/content/dam/opel/denmark/vehicles/grandland-x/pdf/24020358_Opel_Grandland-X_One_Pager_k13.pdf

Så den endelige pris/indbytningspris, er den som forhandleren/sælgeren vælger at give dig, mellem den pris han giver for den nye bil og den pris han sælger din bil videre til mig for. ;)

Men mon ikke forhandleren/sælgeren synes han skal tjene 30-40tkr på at have dig på besøg et par gange, udfylde lidt papirer og på at jeg skal hente hans/din bil inden 24-timer. ;)

23-07-2018 19:04 #75| 0
GrimGladGris skrev:@chmpen85
Du kan give mig nummerpladen på din bil/eller taste den ind på Andersen & Martinis egen hjemmeside, så skal jeg give dig det bud på din bil, som jeg også giver til forhandleren/sælgeren.
Her kan du i øvrigt se, hvad forhandlerne selv giver for bilerne:
https://www.opel.dk/content/dam/opel/denmark/vehicles/grandland-x/pdf/24020358_Opel_Grandland-X_One_Pager_k13.pdf
Så den endelige pris/indbytningspris, er den som forhandleren/sælgeren vælger at give dig, mellem den pris han giver for den nye bil og den pris han sælger din bil videre til mig for. ;)
Men mon ikke forhandleren/sælgeren synes han skal tjene 30-40tkr på at have dig på besøg et par gange, udfylde lidt papirer og på at jeg skal hente hans/din bil inden 24-timer. ;)

Tak for din hjælp. Og ja jeg kan godt få inovation som benzin men ikke som demo der er alle enjoy :)


Har smidt dig en pm med nummerpladen.

Glemte lige at skrive at der er et par ridser i lakken og et par små Bilka buler. Folk her i ishøj har ikke rigtig respekt for biler

23-07-2018 19:16 #76| 0
chmpen85 skrev: Tak for din hjælp. Og ja jeg kan godt få inovation som benzin men ikke som demo der er alle enjoy :)

Har smidt dig en pm med nummerpladen.
Glemte lige at skrive at der er et par ridser i lakken og et par små Bilka buler. Folk her i ishøj har ikke rigtig respekt for biler

Mit bud til forhandleren vil være ca 70.000-80.000 kroner, med forbehold for de felter omkring lakfejl og buler. (På forhandlerens regning eller delt, afhængig af hvor grelt det er). Så kan du nu forsøge at finde ud af, hvor meget du vil betale forhandleren i ren provision på den handel. Du ved at han giver 291.150 kroner for en 1.2 Innovation best-line med automatgear, og du ved at forhandleren får max 80.000 kroner for din bil.

Jeg håber du er klar over, at de demobiler du har været ude at se på med dieselmotor til 375.000 kroner, der er plads til at give dig en klækkelig rabat, når han kun giver 306.000 kroner for bilen selv + lidt ekstraudstyr, der i øvrigt er fabriksmonteret og derfor med klækkelig rabat på afgiften ;)


Just for the record:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/kia/rio/11-crdi-75-style-5d/3743835


Redigeret af GrimGladGris d. 23-07-2018 19:19
23-07-2018 19:20 #77| 0
GrimGladGris skrev: Mit bud til forhandleren vil være ca 70.000-80.000 kroner, med forbehold for de felter omkring lakfejl og buler. (På forhandlerens regning eller delt, afhængig af hvor grelt det er). Så kan du nu forsøge at finde ud af, hvor meget du vil betale forhandleren i ren provision på den handel. Du ved at han giver 291.150 kroner for en 1.2 Innovation best-line med automatgear, og du ved at forhandleren får max 80.000 kroner for din bil.
Jeg håber du er klar over, at de demobiler du har været ude at se på med dieselmotor til 375.000 kroner, der er plads til at give dig en klækkelig rabat, når han kun giver 306.000 kroner for bilen selv + lidt ekstraudstyr, der i øvrigt er fabriksmonteret og derfor med klækkelig rabat på afgiften ;)

Jeg så godt lige dit link og jeg blev noget forbavset af at se prisen da det er det udstyr der er i bilen. Ser ikke ud til der er noget ekstra ud over jade White som så kun koster forhandleren 2700kr.

Så forstår jeg ikke han så så forbavset ud da jeg sagde deres pris var helt i hampen med 274000 for deres demo bil. Men de vil vel også tjene penge.


Tak for vurderingen. Der er forresten også navigation fartpilot og bakkamera ved ikke hvor meget det trækker op. Men håbede selv på omkring de 80.000 jeg gerne ville have for bilen så nok ikke Way off.

Men der bør være rum til at forhandle lidt da de gerne vil tjene 60.000 ihvertfald på en bil der endda har kørt lidt.

Redigeret af chmpen85 d. 23-07-2018 19:23
23-07-2018 19:27 #78| 0
chmpen85 skrev:
Jeg så godt lige dit link og jeg blev noget forbavset af at se prisen da det er det udstyr der er i bilen. Ser ikke ud til der er noget ekstra ud over jade White som så kun koster forhandleren 2700kr.
Så forstår jeg ikke han så så forbavset ud da jeg sagde deres pris var helt i hampen med 274000 for deres demo bil. Men de vil vel også tjene penge.

Tak for vurderingen. Der er forresten også navigation fartpilot og bakkamera ved ikke hvor meget det trækker op. Men håbede selv på omkring de 80.000 jeg gerne ville have for bilen så nok ikke Way off.
Men der bør være rum til at forhandle lidt da de gerne vil tjene 60.000 ihvertfald på en bil der endda har kørt lidt.

Hehe ja, det er sælgers marked i øjeblikket. Særligt på de her meget populære kompakte SUV-modeller. ;) Så lad dig ikke forblænde af, at han giver dig en bedre pris på din brugte bil end jeg gør, det er jo bare hans egen avance på den nye, han skærer i. ;)

En byttepris på 250tkr er stadig en umådelig god forretning for sælger. ;)

Redigeret af GrimGladGris d. 23-07-2018 19:30
23-07-2018 19:31 #79| 0
GrimGladGris skrev: Hehe ja, det er sælgers marked i øjeblikket. Særligt på de her meget populære kompakte SUV-modeller. ;) Så lad dig ikke forblænde af, at han giver dig en bedre pris på din brugte bil end jeg gør, det er jo bare hans egen avance på den nye, han skærer i. ;)

Tak for det.

Jeg må også sige køreglæden er en helt anden end Rio. Derfor tager jeg også forbi Hyundai og Kia og prøver Tucson og sportage. Så jeg har lidt sammenligning. Og må vist også få prøvet Peugeot også :)


Synes godt nok alt det her bil marked er en jungle og gal man bliver taget i røven ved at betale listeprisen på en bil.

23-07-2018 19:32 #80| 0
chmpen85 skrev:
Tak for det.
Jeg må også sige køreglæden er en helt anden end Rio. Derfor tager jeg også forbi Hyundai og Kia og prøver Tucson og sportage. Så jeg har lidt sammenligning. Og må vist også få prøvet Peugeot også :)

Synes godt nok alt det her bil marked er en jungle og gal man bliver taget i røven ved at betale listeprisen på en bil.

Det er en rigtig god idé, at få nogen flere biler med i spil, så du har noget at sammenligne med. :) Måske også en Ford Kuga skal afprøves. ;)

23-07-2018 19:33 #81| 0
GrimGladGris skrev: Det er en rigtig god idé, at få nogen flere biler med i spil, så du har noget at sammenligne med. :) Måske også en Ford Kuga skal afprøves. ;)

Nå ja :)

Gælder det forresten for alle at jeg bør holde mig til benzin??

23-07-2018 19:37 #82| 0
chmpen85 skrev:
Nå ja :)
Gælder det forresten for alle at jeg bør holde mig til benzin??

Absolut ja, når du ikke kører mere end du gør. Det kan slet slet ikke svare sig økonomisk. Benzinmodellen med de 130hk, er også væsentligt kvikkere end den sløve diesel, særligt ude på landevejen. Skal du trække en hestetrailer eller en 1500kg campingvogn ned over Alperne, så er det klar at der må en diesel eller 4x4 til, men ellers ikke.


Her kører Brdr. Hosbond en tur i en Ford Kuga med benzinmotor og manuelt gear

https://www.youtube.com/watch?v=M17ivGcUvXg


Og her er en fabriskny bil magen til, dog med manuelt gear.

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/kuga/15-scti-150-titanium-5d/3743803


Men bemærk, mest af alt: deres pris i forhold til listeprisen. -Altså er der voldsomme avancer på de her biler, hvis folk blindt eksempelvis accepterer 374k for en 1.2 flad diesel variant fra Opel. ;)

23-07-2018 19:44 #83| 0
GrimGladGris skrev: Absolut ja, når du ikke kører mere end du gør. Det kan slet slet ikke svare sig økonomisk. Benzinmodellen med de 130hk, er også væsentligt kvikkere end den sløve diesel, særligt ude på landevejen. Skal du trække en hestetrailer eller en 1500kg campingvogn ned over Alperne, så er det klar at der må en diesel eller 4x4 til, men ellers ikke.

Her kører Brdr. Hosbond en tur i en Ford Kuga med benzinmotor og manuelt gear
https://www.youtube.com/watch?v=M17ivGcUvXg

Og her er en fabriskny bil magen til, dog med manuelt gear.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/kuga/15-scti-150-titanium-5d/3743803

Men bemærk, mest af alt: deres pris i forhold til listeprisen. -Altså er der voldsomme avancer på de her biler, hvis folk blindt eksempelvis accepterer 374k for en 1.2 flad diesel variant fra Opel. ;)

Synes ikke lige jeg kan gennemskue listeprisen på den Ford på Bilbasen. Ligner det er en bil til de 330.000 men så med gratis træk.

Men den ser bestemt interessant ud og billigere end opelen :kr

23-07-2018 19:46 #84| 0
chmpen85 skrev: Synes ikke lige jeg kan gennemskue listeprisen på den Ford på Bilbasen. Ligner det er en bil til de 330.000 men så med gratis træk.
Men den ser bestemt interessant ud og billigere end opelen :kr

Listeprisen er den første du ser når du scroller ned til tekniske data. 411.298 kroner + udstyr og træk osv.. ;)

23-07-2018 19:50 #85| 0
GrimGladGris skrev:
Listeprisen er den første du ser når du scroller ned til tekniske data. 411.298 kroner + udstyr og træk osv.. ;)

Synes bare jeg finder noget andet i Ford brochuren men misser måske noget :)

Synes modellen står til 325.000 hos Ford og kan ikke se nævneværdigt ekstra udstyr udover modellen.

Redigeret af chmpen85 d. 23-07-2018 19:51
23-07-2018 19:54 #86| 0
chmpen85 skrev: Synes bare jeg finder noget andet i Ford brochuren men misser måske noget :)

Netop, der er flere officielle prislister. Præcis som med Opel. ;)


Jeg kom til at tænke på en billig joker i den her sammenhæng, har du prøvekørt en Suzuki S-Cross eller Vitara?

De fås for lige over 200.000 kroner, denne her er en topmodel med kraftig motor og alt i udstyr, automatgear og dit efterspurgte 4x4, og det er en ægte 5-personers bil, har selv prøvet sådan en, med unger bagi. ;)

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/s-cross/14-boosterjet-exclusive-aut-allg-5d/3736034


Redigeret af GrimGladGris d. 23-07-2018 19:55
23-07-2018 20:03 #87| 0
GrimGladGris skrev: Netop, der er flere officielle prislister. Præcis som med Opel. ;)

Jeg kom til at tænke på en billig joker i den her sammenhæng, har du prøvekørt en Suzuki S-Cross eller Vitara?
De fås for lige over 200.000 kroner, denne her er en topmodel med kraftig motor og alt i udstyr, automatgear og dit efterspurgte 4x4, og det er en ægte 5-personers bil, har selv prøvet sådan en, med unger bagi. ;)
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/s-cross/14-boosterjet-exclusive-aut-allg-5d/3736034

Den skal også prøves helt klar. Den ser billig ud og slet ikke et dårligt bud selvom navnet ikke klinker særlig godt. Men er jo preformance det handler om.

Men det er da forvirrende med alle deres forskellige priser. Vil da gå udfra den kuga at Ford forhandleren køber den endnu billigere.

Fandme svært at vide hvad man skal kunne forvente at få af rabat på en ny bil og de demo biler. Men har da snart lært at bilforhandleren nok skal tjene de første 50.000 om det er ny eller demo. Virker endda som om at de tjener mest på en demo vogn

23-07-2018 20:07 #88| 0
chmpen85 skrev: Den skal også prøves helt klar. Den ser billig ud og slet ikke et dårligt bud selvom navnet ikke klinker særlig godt. Men er jo preformance det handler om.
Men det er da forvirrende med alle deres forskellige priser. Vil da gå udfra den kuga at Ford forhandleren køber den endnu billigere.
Fandme svært at vide hvad man skal kunne forvente at få af rabat på en ny bil og de demo biler. Men har da snart lært at bilforhandleren nok skal tjene de første 50.000 om det er ny eller demo. Virker endda som om at de tjener mest på en demo vogn

Det er korrekt at de tjener penge på en demobil, særligt fordi de jo ikke har betalt afgift af bilen, før den endeligt indregistreres og de har den til rådighed fra importøren i flere måneder, inden der skal afregnes. Det er også derfor, at den her Ford forhandler, så gerne vil sælge den nu, og kun "den her bil", fordi, han formentlig er lige ved at skulle afregne både med staten og importør.

Men ja, en Suzuki S-Cross er faktisk ikke nogen dårlig bil, kun navnet der er den imod, hvis man kan sige det sådan.

Her er en alm. standard model (stadig med bakkamera etc..) med den lille 1.0 motor (den trækker lige så godt som en 1.2 i Grandland X) og med manuelt gear:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/s-cross/10-boosterjet-active-5d/3702982

Og her en 1.4 med 140hk og med alm. Active-udstyr, stadig inkl bakkamera osv, du må undvære lædersæderne osv.. g. Men med den motor, føles den som en sportsvogn i forhold til nogen af de Grandland X-modeller du har prøvet. :D

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/s-cross/14-boosterjet-active-5d/3743990

Du må lige tjekke Suzuki.dk, hvilke modeller der leveres med automatgear. ;)

Redigeret af GrimGladGris d. 23-07-2018 20:11
23-07-2018 20:33 #89| 0
GrimGladGris skrev: Det er korrekt at de tjener penge på en demobil, særligt fordi de jo ikke har betalt afgift af bilen, før den endeligt indregistreres og de har den til rådighed fra importøren i flere måneder, inden der skal afregnes. Det er også derfor, at den her Ford forhandler, så gerne vil sælge den nu, og kun "den her bil", fordi, han formentlig er lige ved at skulle afregne både med staten og importør.
Men ja, en Suzuki S-Cross er faktisk ikke nogen dårlig bil, kun navnet der er den imod, hvis man kan sige det sådan.
Her er en alm. standard model (stadig med bakkamera etc..) med den lille 1.0 motor (den trækker lige så godt som en 1.2 i Grandland X) og med manuelt gear:
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/s-cross/10-boosterjet-active-5d/3702982
Og her en 1.4 med 140hk og med alm. Active-udstyr, stadig inkl bakkamera osv, du må undvære lædersæderne osv.. g. Men med den motor, føles den som en sportsvogn i forhold til nogen af de Grandland X-modeller du har prøvet. :D
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/s-cross/14-boosterjet-active-5d/3743990
Du må lige tjekke Suzuki.dk, hvilke modeller der leveres med automatgear. ;)

Automatgear er et mere Nice to have end must have så det gør ikke noget. Jeg kan ikke takke nok for dine inputs de er guld værd. Og glæder mig til at sammenligne og kommet tættere på valget. Pt længere væk haha

23-07-2018 20:36 #90| 0

we suzukien på størrelse med grandland eller mere på størrelse med mokka??

23-07-2018 20:48 #91| 0
chmpen85 skrev:we suzukien på størrelse med grandland eller mere på størrelse med mokka??

Den er mindre end en Grandland X, men ikke dermed sagt, at den også føles MEGET mindre, det har jo også noget at gøre med udnyttelsen af pladsen. Den er i hvert fald mere rummelig end fx en Nissan Qashqai. -Og måske, var det meget klogt at prøve sådan en til 215.000 kroner, for at se om det vitterligt er 100-150k mere værd, at give for fx en Grandland X. Simpelthen for at have noget baggrund for at vurdere, om det skal være eller om du måske kan "nøjes" med mindre og spare de penge. Det er alt andet lige noget af et værditab du sparer dig, hvilket vel ikke er helt ligegyldigt med 3 børn og hvad har vi ikke. ;)

23-07-2018 20:55 #92| 1
GrimGladGris skrev: Den er mindre end en Grandland X, men ikke dermed sagt, at den også føles MEGET mindre, det har jo også noget at gøre med udnyttelsen af pladsen. Den er i hvert fald mere rummelig end fx en Nissan Qashqai. -Og måske, var det meget klogt at prøve sådan en til 215.000 kroner, for at se om det vitterligt er 100-150k mere værd, at give for fx en Grandland X. Simpelthen for at have noget baggrund for at vurdere, om det skal være eller om du måske kan "nøjes" med mindre og spare de penge. Det er alt andet lige noget af et værditab du sparer dig, hvilket vel ikke er helt ligegyldigt med 3 børn og hvad har vi ikke. ;)

Jeg kan virkelig godt lide prisen så den skal helt klart prøves :)

Skal finde et sted hvor Hyundai, Ford, Suzuki og Kia ligger inden for lille radius så der kan prøves biler.

Og så skal Jaguar lige sælge mig en e pace til omkring de 350k så har jeg ihvertfald mærket på plads


Hvis nu valget falder på Hyundai. Så ville du anbefale mig at vente til nytår?

Redigeret af chmpen85 d. 23-07-2018 20:55
23-07-2018 21:35 #93| 0

Grim gris.

Hold op hvor lærer man meget af og læse dine indlæg, skulle vist selv have søgt lidt mere hjælp inden sidste bil køb, men man bliver vel klog af skade:)

Forstår jeg korrekt at du køber de biler op, som forhandlerne får ind?

24-07-2018 00:23 #94| 0
GrimGladGris skrev: Den er mindre end en Grandland X, men ikke dermed sagt, at den også føles MEGET mindre, det har jo også noget at gøre med udnyttelsen af pladsen. Den er i hvert fald mere rummelig end fx en Nissan Qashqai. -Og måske, var det meget klogt at prøve sådan en til 215.000 kroner, for at se om det vitterligt er 100-150k mere værd, at give for fx en Grandland X. Simpelthen for at have noget baggrund for at vurdere, om det skal være eller om du måske kan "nøjes" med mindre og spare de penge. Det er alt andet lige noget af et værditab du sparer dig, hvilket vel ikke er helt ligegyldigt med 3 børn og hvad har vi ikke. ;)

Lige et spørgsmål da du virker til at have styr på tingene


Hvordan har du det med diesel situationen, hvis man køber en diesel bil på et 6-7 års lån, risikere man ikke den er tæt på 0 i værdi, da det lader til at fremtiden bliver uden diesel biler

24-07-2018 03:05 #95| 0

@Mate2004

Jeg køber ikke nødvendigvis de biler forhandlerne får ind, det er meget individuelt hvilke aftaler jeg har med de enkelte forhandlere. Men ofte er det jo sådan, som også chmpen85 oplevede det, at sælgerne ringer til en ekstern opkøber (som mig) og får et bud på den bil, der skal tages i bytte. Sådan er det hos 95% af alle nyvognsforhandlere her i landet. Ofte, når kunden er ude at prøve den nye bil, undersøger bilsælgeren jo den potentielle indbytningsbil, tager billeder af den, tjekker for restgæld osv, og sender så oplysningerne til mig, samt ringer og får et konkret bud på den pågældende bil (nogen forhandlere klarer jeg den slags med, uden nogen samtale). Jeg ved at eksempelvis en forhandler som Andersen & Martini har i hvert fald 2 andre end mig, til at købe biler op. Andre forhandlere, har jeg ekslusivaftale med, så det er meget forskelligt.

Dertil kommer så de finansierings- og leasingselskaber jeg køber biler fra, det er dog primært når folk har misligeholdt deres forpligtelser. Så køber jeg dem ofte på bud eller af og til, til restgælden, det kommer an på så meget, og om hvor god jeg har været til at tage også problematiske biler ind, ubeset.

Dernæst har jeg også et par institutioner/organisationer, hvorfra jeg køber biler.


Køberne af de biler jeg indkøber er for 99% vedkommende andre bilforhandlere, det kan være både her i landet eller i udlandet. En meget meget lille del af dem sælger jeg så selv i detail ligesom jeg også importerer biler for et par forhandlere, som jeg har haft et godt samarbejde med i mange år. ;)


Sidst men ikke mindst, er jeg medejer af et biludlejningsfirma, som udelukkende henvender sig til erhvervskunder. ;)


Redigeret af GrimGladGris d. 24-07-2018 03:48
24-07-2018 03:11 #96| 1

@Ishusen.

Tjae, hvad er mit syn på diesel situationen. Det kan du læse dig til i nogen af de andre tråde, jeg har deltaget i omkring bilkøb. Noget andet er jo, at en dieselbil på 6-7 år gerne skulle have kørt så mange kilometer, at den stort set er værdiløs anyway. :P 7 år af 50.000 km = 350.000 km. ;) Men nej, jeg ville aldrig selv købe en dieselbil, andet end hvis jeg som omtalt, skulle køre med hestetrailer, erhvervstrailer eller campingvogn. Jeg kører selv omkring 50.000 km om året, og kører i en Volvo V90 T8 (hybridbil med 407 hk), der er træk nok og stadig 25.9 km/l. ;) Dog er langt hovedparten af de 50.000 km jeg kører om året ikke i den, men derimod i diverse indbytningsbiler jeg af den ene eller den anden grund, hænger lidt på. ;)

Redigeret af GrimGladGris d. 24-07-2018 03:14
24-07-2018 10:32 #97| 0

tak for en lækker tråd :-)

24-07-2018 16:15 #98| 0

@GrimGladGris


Så har jeg lige snakket med AM. Fik en lang smøre om at demo biler er dyre at sælge pga de skal svare afgift af gennemsnits prisen og priserne de giver er et sted imellem leasing prisen og ny prisen, men dette ved jeg selvfølglig ikke noget om.

Han sagde de havde fået et tilbud på 45.000 engro og jeg sagde det var helt urealistisk. Det synes han dog også selv og han var så ikke afvisende at ende med at give 85.000 for min. Men jeg kunne ikke forvente at få opelen til 340.000kr. Ved ikke hvad alle de smarte sælger tricks er her. Det han dog holdte på var at der ikke var mange brugte til salg og de derfor ikke følte sig nødsaget til at gå synderligt ned i pris.


Så 1

Jeg ved ikke om han løj med de 45.000


2

Jeg ved ikke om han ikke har de ihvertfald 40-50.000kr at give af på sin egen.


Puha den her jungle.


Er dog kommet tættere på sportage pt da den virker fin. Er bare itvivl om det kun er topmodellerne der har automat gear selvom dette ikke er et must.

Dog skal Tucson kuga og scross også prøves. Dog tror jeg s cross bliver en tand for smal.

Har godt nok sammenlignet en del i dag

Redigeret af chmpen85 d. 24-07-2018 16:19
24-07-2018 16:20 #99| 0

@pn

Lort i har slette ggg fra pokernet. Ved han lige skrev det. Men tab for os bilkøbere

25-07-2018 09:17 #100| 0

Er GGG blevet slettet her på PN!?

25-07-2018 09:24 #101| 0
Academy skrev:Er GGG blevet slettet her på PN!?

Han bad om at få sin profil slettet..

25-07-2018 09:39 #102| 0

Sært! Nogen begrundelse? Som regel interessant læsning, når han delte ud af sin viden.

25-07-2018 09:57 #103| 0

altså nu skal alt han siger ikke tages for gode varer. Du kan f.eks ikke bruge beskatningsgrundlaget til at regne forhandleren avance på en ny bil ud.


De beskatningspriser de oplyser, er stort set altid i forbindelse med leasing. Hvor det kræver at bilen leases gennem et større leasingselskab, for at få den lave beskatning. Leasingselskaber køber selvfølgelig bilerne til en helt anden pris end en privat person kan.


Jeg er selv bilsælger ved en større forhandler, og vi har i hvert fald ikke avancer på 70-80.000 på biler under 400.000. Eller over, for den sags skyld





25-07-2018 12:10 #104| 0
Academy skrev:Sært! Nogen begrundelse? Som regel interessant læsning, når han delte ud af sin viden.

Læs det her:

https://www.pokernet.dk/forum/scammet-for-45k-1.html#post4192551


25-07-2018 12:10 #105| 0
Academy skrev:Sært! Nogen begrundelse? Som regel interessant læsning, når han delte ud af sin viden.

Læs det her:

https://www.pokernet.dk/forum/scammet-for-45k-1.html#post4192551


25-07-2018 12:11 #106| 0

Dobbelt post

24-08-2018 11:55 #107| 0

UPDATE:


Jeg har øget mit maxbudget til 400 tDKK. BMW 120i M-Sport til omkring 370 tDKK er derfor kommet i betragtning.


Jeg havde en forventning om, at tyske biler var "kvalitet", men læser jeg de seneste års rapporter fra JD Power, så scorer de tyske biler og i særdeleshed BMW utroligt dårligt udfra et realibitily index?


Er BMW virkelig blevet noget skrammel, hvis der ses på forventet løbende omkostninger til reps? De tyske biler har i min optik højere "wow-faktor", som også er en parameter jeg vægter højt, når der skal købes bil.

Redigeret af TightGirl d. 24-08-2018 11:56
24-08-2018 12:20 #108| 0

Det er ikke hvad jeg har hørt :) bmw køber egentlig ret godt ind i hverfald karosseri.

25-08-2018 08:33 #109| 0

Bmw i3

25-08-2018 09:15 #110| 0
TightGirl skrev:UPDATE:


Jeg har øget mit maxbudget til 400 tDKK. BMW 120i M-Sport til omkring 370 tDKK er derfor kommet i betragtning.

Jeg havde en forventning om, at tyske biler var "kvalitet", men læser jeg de seneste års rapporter fra JD Power, så scorer de tyske biler og i særdeleshed BMW utroligt dårligt udfra et realibitily index?

Er BMW virkelig blevet noget skrammel, hvis der ses på forventet løbende omkostninger til reps? De tyske biler har i min optik højere "wow-faktor", som også er en parameter jeg vægter højt, når der skal købes bil.

Jeg ved godt du kan få dyrere og mere eksklusive biler (brand name), men hvis jeg havde 400K til en bil, ville jeg gå efter Honda Civic 4-dørs (Elegance/mellem modellen) med automatgear, og bruge de sidste 100K på et eller andet sjovt.

Alternativt ville jeg købe en brugt fra 2017 i Tyskland (søg på Autouncle), og få den indregistreret, og bruge de næsten 200K på noget sjovt.


Om man kan lide designet, er jo smag og behag. Jeg synes den er rimeligt fin - det kan godt være 5-dørs'en ser mere sporty ud.


Og Honda er kendt for, at være mekanisk robust. Jeg spurgte min mekaniker, om Honda reservedele ikke var dyrere, end dem til min Passat, hvortil han svarede jo, men jeg vil stadig spare i længden på Honda, da de ikke skal have skiftet reservedele så ofte.


Den har en OK acceleration (og hvis du vil, kan du chip tune den, så den får lidt flere hestekræfter), og kan køre lige over 200 på toppen - det er ikke meget, men personligt har jeg aldrig været over ca. 185 km/t. Men som udgangspunkt har automatgear modellen 182 HK.


Benzinøkonomi er OK, med ca. 18 km/l ved blandet kørsel.


Du kan se den her:

http://www.honda.dk/cars/new/civic-4-door/specifications.html


Jeg så den også brugt fra 2018, med 5K på bagen for 290.000.


Du kan jo altid booke en tur i en ved en forhandler, hvis du ud fra specifikationer og design synes om den. Havde jeg pengene til den, ville jeg nok skifte min gamle Passat ud med en i år.

Redigeret af Torstens d. 25-08-2018 09:23
27-08-2018 20:14 #111| 0

@Torstens


Den er nok lige stor nok til mig og personligt er jeg ikke helt solgt på designet :-)


@Allundberg


Alle BMW ejere i min vennekreds jeg har talt med er da også svært begejstret for deres modeller. Jeg må indrømme at en 220i coupe kilder alle de rigtige steder - men prisen på en halv mill tænder mig bestemt ikke..

28-08-2018 10:21 #112| 0

Hvad med en Seat Leon FR 1.4 150 heste? :)

Jeg har den selv bare i ST udgaven og er ret tilfreds med den.

28-08-2018 19:45 #113| 0

Beklager derail, men kaster lige et hurtigt spørgsmål op til alle de bil kloge folk. Dette i stedet for at starte en ny tråd.

ASG automatgear - hvad kender vi til det? Fungerer det fint til dagligdags brug?

28-08-2018 19:59 #114| 0

fordele:

Enkelt opbygning

billigt

energieffektivt


ulemper:

Langsomt

kan give nogle ryk i bilen ved gearskift


Er det til en mikrobil? og hvorfor overvejer du det?

28-08-2018 20:33 #115| 0

Det er til familiebil. Opel Astra ST.

Jeg synes rigtig godt om DSG gearet, men økonomien rækker ikke til en bil med dette gear (Passat, Skoda Superb mfl.).

28-08-2018 20:45 #116| 0

ok, vidste ikke det blev lavet til golf størrelse :)

lige læst lidt her:

https://www.motor-talk.de/forum/schaltgetriebe-vs-automatikgetriebe-in-verbindung-mit-1-6-cdti-t5538005.html

ser ud til at folk mener at det er fint nok.

så det er vel bare at beslutte om det er de ekstra penge værd for jer :D

28-08-2018 20:54 #117| 0

Tak for link :-) Stemningen virker umiddelbart god i forhold til ASG gearet.

28-08-2018 20:58 #118| 0

@Academy


Jeg har automatgear i min Astra ST og syntes det fungerer helt perfekt.

Har også godt læst om de her "ryk" det kan give, og selvom jeg ikke er i tvivl om at den skifter gear, syntes jeg slet ikke der er noget ryk i det overhovedet.

28-08-2018 21:01 #119| 0

Audi A3 2.0 TDI Sportsback?

28-08-2018 21:22 #120| 0

@Bjorn191

Perfekt med first hand erfaringer! :-)

Jeg har prøvekørt den et par gange efterhånden, og syntes heller ikke at gearskiftet rykkede eller var til 'gene'. Så du bekræfter egentlig meget godt mine egne erfaringer med bilen.

Jeg kører til dagligt med DSG gear på job, og jeg er ikke i tvivl om, at jeg godt kan mærke en forskel. Men det er jo også to forskellige gearkasser til meget forskellige penge!

@Grethe

Er din kommentar til undertegnede? :-)

28-08-2018 21:27 #121| 0

@Academy


Som sælgeren sagde til mig "så har du heller ikke 2 koblinger der kan gå i stykker"...

Køber du den med automatgear vil jeg dog på det kraftigste anbefale at du tager adaptiv fartpilot med i pakken, jeg vil vove at påstå at du ikke vil fortryde det.

28-08-2018 22:12 #122| 0
Grethe skrev:Audi A3 2.0 TDI Sportsback?

Jeg kan godt lide Audis design, men er lidt skuffet over at de ikke tilbyder forlænget garanti - ufatteligt at tyske biler (som sælger sig selv på byggekvalitet) tilbyder så elendige garantier!

29-08-2018 07:48 #123| 0

Hvad med en Saab 9-3? Du får rigtigt meget for pengene efter min mening 🙂

Har selv lige købt en fra 2006. Dog meget billigere end dit budget.

29-08-2018 08:41 #124| 0


@Grethe


Er din kommentar til undertegnede? :-)


Nope, men kan se du også er fan af DSG gearkassen.

TightGirl skrev:

Jeg kan godt lide Audis design, men er lidt skuffet over at de ikke tilbyder forlænget garanti - ufatteligt at tyske biler (som sælger sig selv på byggekvalitet) tilbyder så elendige garantier!




Du kunne tage en prøvetur og evt overveje leasing ;-)
29-08-2018 14:29 #125| 0

BMW har sendt et tilbud, men den samlede pris på bilen er bare standard listepris uden nogen former for gratis ekstraudstyr eller rabatter.


Den samlede pris ryger op i ca. 516k, hvor 116k er ekstraudstyr.


Hvad kan man forvente at forhandle hjem af rabatter?

29-08-2018 21:22 #126| 0
TightGirl skrev:BMW har sendt et tilbud, men den samlede pris på bilen er bare standard listepris uden nogen former for gratis ekstraudstyr eller rabatter.

Den samlede pris ryger op i ca. 516k, hvor 116k er ekstraudstyr.

Hvad kan man forvente at forhandle hjem af rabatter?

Jeg tænker, at du i første omgang skal have brugt lidt af sælgerens tid - prøvetur i en bil, snakke lidt frem og tilbage, få et godt forhold til ham. Når de har brugt tid på dig, bliver de mere ivrige efter at hive en handel hjem. Normalt har de et rimeligt stort markup på en bil. Men der er selvfølgelig forskel på forhandlere og mærker.

Se eventuelt her:

http://bilplan.dk/rabat_ny_bil.cshtml

17-03-2019 08:08 #127| 0

Jeg overvejer at købe en ny Hyundai i20, med atutomatgear.

 

Nogen med erfaring omkring denne? Synes de nuværende kampagnemodeller er ret fesne udstyrsmæssigt.

 

Eller andre med forslag i den kategori? Mit kørselsbehov er ret småt, maks 1000 km i måneden, og budget ligger omkring 300k max, gerne billigere. Nyere brugt kan også gå.

 

Jeg vil gerne have automatgear, og iøvrigt har jeg ikke de vilde krav. Jeg kører ikke stærkt, så motorstørrelse betyder ikke det vilde. Omvendt må bilen gerne være pæn.

Redigeret af Fantomet d. 17-03-2019 08:35
17-03-2019 13:31 #128| 0

Har også kig på Honda Civic 1.0 VTEC Executive med automatgear, let brugt til 215-250.000 nogen der har erfaring med dem?

17-03-2019 17:07 #129| 0

Hvis det er en kampagne model, så tror jeg godt at du kan glemme rabat. Der er proppet så meget udstyr og ekstra support fra importøren i de biler, at forhandleren maksimalt tjener et på tusinde på sådan en model. Glæd dig i stedet over at du får den til en ganske nydelig pris :-) 

 

Er det ikke en kampagnemodel, så vil et forsigtigt bud være at der er 20-35.000 at hente i rabat på sådan en bil.

 

Mvh Bilsælgeren

18-03-2019 21:18 #130| 1

Glem den i20er. Simpelt.

Du kan få meget bil for 300k.

18-03-2019 21:37 #131| 0
www.bilbasen.dk/brugt/bil/nissan/qashqai/12-dig-t-115-tekna-x-tr-5d/4189699


Jeg er ikke selv fan. Men nem at sælge igen.

Hyundai sælger utroligt mange kona, tror jeg den hedder. Elbil. Til en skarp pris og kører langt på en opladning.

Brugt; Kig evt. På cx-3 , focus, civic, Alle under dit budget.

Lad for guds skyld vær med at købe en i20er med automatgear.
Medmindre du er forelsket, og vil beholde den i 20 år.
18-03-2019 21:56 #132| 0

Melder mig i koret af nej til i20!!  SKOD bil og overpriced, en kollega har den og den støjer og kører ikke særlig godt, og en bil til så mange penge skal bare have det fundamentale på plads!

 

Jeg vil foreslå dig den her, https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/t-roc/10-tsi-115-style-5d/4252578

Tag ikke fejl af motoren, den kører skam fint og yderst fornuftig pris imo. Synes virkelig man får meget for pengene.

19-03-2019 13:42 #133| 1
Fantomet skrev:

Jeg overvejer at købe en ny Hyundai i20, med atutomatgear.

 

Nogen med erfaring omkring denne? Synes de nuværende kampagnemodeller er ret fesne udstyrsmæssigt.

 

Eller andre med forslag i den kategori? Mit kørselsbehov er ret småt, maks 1000 km i måneden, og budget ligger omkring 300k max, gerne billigere. Nyere brugt kan også gå.

 

Jeg vil gerne have automatgear, og iøvrigt har jeg ikke de vilde krav. Jeg kører ikke stærkt, så motorstørrelse betyder ikke det vilde. Omvendt må bilen gerne være pæn.

 

 En i20 koster nu også kun ca. 150.000.

Det er lidt som pærer og bananer og tale om biler til 300.000 og i20 i samme sætning.

19-03-2019 13:57 #134| 0
stoppet skrev:

Glem den i20er. Simpelt.

Du kan få meget bil for 300k.

 

 

En I20 koster under 150.000 
19-03-2019 15:56 #135| 0
Indigoindianer skrev:

 


 

En I20 koster under 150.000 


Nej det gør den ikke.
21-03-2019 13:52 #136| 0
stoppet skrev:

Nej det gør den ikke.

 https://www.hyundai.dk/i20

 


Fra 132,995 kr  kan vi så blive enige om at man kan få den med en del udstyr til 150.000 ?

 

Den aller dyreste I 30 stationcar med stor motor og alt i udstyr koster 300.000 ;)

 

 

 

Redigeret af Indigoindianer d. 21-03-2019 14:18
22-03-2019 23:40 #137| 0
Indigoindianer skrev:

 https://www.hyundai.dk/i20


 




Fra 132,995 kr  kan vi så blive enige om at man kan få den med en del udstyr til 150.000 ?

 

Den aller dyreste I 30 stationcar med stor motor og alt i udstyr koster 300.000 ;)


 


 


 




En ny i20 med automatgear. Som han skriver.

Ja den starter fra 180.000 .
22-03-2019 23:59 #138| 1
Moderator
stoppet skrev:

En ny i20 med automatgear. Som han skriver.

Ja den starter fra 180.000 .

 

 Og så er vi tæt på 300K 😂

23-03-2019 10:53 #139| 0
NanoQ skrev:

 


 Og så er vi tæt på 300K




Det synes jeg ikke. Har aldrig sagt en i20er er tæt på 300k
← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar