Ny bil: Lease eller købe?

#1| 0

Hej PN

 

Jeg kan se, at der har været flere biltråde herinde med ret så kvalificerede svar. 

 

Jeg skal have ny bil efter i en periode, at have været uden bil (hvilket har været højt savnet). 

 

Mit kørselsbehov er ikke væsentligt stort og da jeg nemmest kan tage det offentlige på arbejde. Jeg har dog savnet den frihed, som bilen giver og de muligheder for ferie m.m. Jeg har kigget på forskellige løsninger, men har svært ved at gennemskue hvilken der giver bedst mening. 

 

Jeg har kigget en del på leasing igennem GoMore, da jeg vil kunne få noget af leasingprisen tilbage ved udlejning, når den alligevel står stille (som den vil gøre primært i hverdagene). 

 

Alternativt skal jeg ud og købe en brugt bil med de udfordringer dette kan give. 


Qua mine tidligere biler (senest en Passat med fuldt udstyr, 2.0 TDI, 150HK og DSG-gearkasse), så har jeg svær ved at klemme mig ned i en lille bybil. Jeg vil dog derfor som minimum have en Golf-størrelse, 120HK og automatgear. Diesel giver ikke mening (med mindre det er billigere ved leasingudlejning). Jeg kan godt ligge en udbetaling på 30-40.000 kroner, hvis det er nødvendigt. 

 

Hvad giver bedst mening? Leasing eller køb? 

03-01-2020 12:18 #2| 0
Moderator
Qured skrev:

Hej PN

 

Jeg kan se, at der har været flere biltråde herinde med ret så kvalificerede svar. 

 

Jeg skal have ny bil efter i en periode, at have været uden bil (hvilket har været højt savnet). 

 

Mit kørselsbehov er ikke væsentligt stort og da jeg nemmest kan tage det offentlige på arbejde. Jeg har dog savnet den frihed, som bilen giver og de muligheder for ferie m.m. Jeg har kigget på forskellige løsninger, men har svært ved at gennemskue hvilken der giver bedst mening. 

 

Jeg har kigget en del på leasing igennem GoMore, da jeg vil kunne få noget af leasingprisen tilbage ved udlejning, når den alligevel står stille (som den vil gøre primært i hverdagene). 

 

Alternativt skal jeg ud og købe en brugt bil med de udfordringer dette kan give. 

 

Qua mine tidligere biler (senest en Passat med fuldt udstyr, 2.0 TDI, 150HK og DSG-gearkasse), så har jeg svær ved at klemme mig ned i en lille bybil. Jeg vil dog derfor som minimum have en Golf-størrelse, 120HK og automatgear. Diesel giver ikke mening (med mindre det er billigere ved leasingudlejning). Jeg kan godt ligge en udbetaling på 30-40.000 kroner, hvis det er nødvendigt. 

 

Hvad giver bedst mening? Leasing eller køb? 

 

 Det kommer i høj grad an på, om du forventer at have samme bil i mange år, eller du vil skifte hvert 3. 

 

økonomisk vil en Octavia (der iflg FDM er bilen med mindst værditab) som du beholder i 7-10 år sandsynligvis være det mest fornuftige.

 

 

03-01-2020 12:37 #3| 0
OP
NanoQ skrev:

 

 Det kommer i høj grad an på, om du forventer at have samme bil i mange år, eller du vil skifte hvert 3. 

 

økonomisk vil en Octavia (der iflg FDM er bilen med mindst værditab) som du beholder i 7-10 år sandsynligvis være det mest fornuftige.

 

 

 

 Det er helt ukendt. Men med min fremtid in mente er der nok størst chance for, at jeg om 4 år vil have ny bil eller være flyttet udenlandsk. 

03-01-2020 14:50 #4| 0

skal bilen være helt ny, eller kunne det tænkes at købe en lettere brugt?

Der er meget at spare på at købe en 2 år gammel bil ift. en helt ny.

03-01-2020 15:28 #5| 0

Jeg leaser igennem bilabbonoment og er rigtig godt tilfreds!

jeg giver 3300 i måneden (ingen udbetaling) for en ny Diesel Peugeot 208 med stort set alt i udstyr og med i prisen er forsikring og service/vejhjælp.


Jeg er vild med at jeg ved i de 3300 er alle mine udgifter til bil dækket (Minus diesel) 


har haft flere brugte biler hvor jeg lige pludselig stod med en værkstedsregning på 20k, det slipper jeg for her :) 

03-01-2020 15:44 #6| 0
OP
Torstens skrev:

skal bilen være helt ny, eller kunne det tænkes at købe en lettere brugt?

Der er meget at spare på at købe en 2 år gammel bil ift. en helt ny.




Den må gerne være en brugt bil. Det vigtigste er driftssikkerhed og comfort ved lange køreture.

Snack1606 skrev:

Jeg leaser igennem bilabbonoment og er rigtig godt tilfreds!

jeg giver 3300 i måneden (ingen udbetaling) for en ny Diesel Peugeot 208 med stort set alt i udstyr og med i prisen er forsikring og service/vejhjælp.

 

Jeg er vild med at jeg ved i de 3300 er alle mine udgifter til bil dækket (Minus diesel) 


har haft flere brugte biler hvor jeg lige pludselig stod med en værkstedsregning på 20k, det slipper jeg for her :) 




Det taler også for leasing at man kender sine udgifter 1:1.

Har kigget på GoMore og kan få en Ford Focus til 4.100kr, som så også kan lejes ud forhåbentlig 4-5 dage om måneden.
03-01-2020 20:07 #7| 0

Jeg har endnu ikke lavet kalkuler, hvor det kunne betale sig for mig, at lease - jeg plejer dog at finde lidt ældre brugte biler, når jeg køber. Min nuværende er en Passat fra 2003, som jeg købte i 11. 

Jeg mener jeg regnede mig frem til, at alt inklusive har den kostet mig ca. 5 kr/km siden jeg købte den, og en billig leasing bil ville have kostet mig ca. 9 kr/km

 

Jeg kører under 10.000 om året.

 

2500 lyder som en fin pris om måneden ved første øjekast. Men det er utroligt sjældent det bliver billigt, når man stiller det op imod hvad en bil inkl forbrug og værksted og forsikring koster, hvis man køber en lidt ældre brugt bil der ikke har kørt alt for mange km.

 

Men... jeg lavede lige for sjov søgninger på både Passat og Honda Civic fra 2013 og frem, som havde kørt under 150.000, og passater fra 2015 kostede alligevel tæt på 200.000, og Civic startede fra lige under 100.000.

Sidst jeg kiggede, synes jeg der var mere at spare ved en 5-6 år gammel bil.

 

Jeg kiggede på import fra tyskland på et tidspunkt - det kan muligvis betale sig, men man skal se sig for, og udelukkende købe ved forhandlere, og lige have fat i skat, for at vide præcis hvor meget man vil skulle betale for import. Det er især ekstraudstyr der kan spares på her. Kig evt. på mobile.de.

Redigeret af Torstens d. 03-01-2020 20:14
04-01-2020 11:30 #8| 0
Torstens skrev:

Jeg har endnu ikke lavet kalkuler, hvor det kunne betale sig for mig, at lease - jeg plejer dog at finde lidt ældre brugte biler, når jeg køber. Min nuværende er en Passat fra 2003, som jeg købte i 11. 


Jeg mener jeg regnede mig frem til, at alt inklusive har den kostet mig ca. 5 kr/km siden jeg købte den, og en billig leasing bil ville have kostet mig ca. 9 kr/km


 


Jeg kører under 10.000 om året.


 


2500 lyder som en fin pris om måneden ved første øjekast. Men det er utroligt sjældent det bliver billigt, når man stiller det op imod hvad en bil inkl forbrug og værksted og forsikring koster, hvis man køber en lidt ældre brugt bil der ikke har kørt alt for mange km.


 


Men... jeg lavede lige for sjov søgninger på både Passat og Honda Civic fra 2013 og frem, som havde kørt under 150.000, og passater fra 2015 kostede alligevel tæt på 200.000, og Civic startede fra lige under 100.000.


Sidst jeg kiggede, synes jeg der var mere at spare ved en 5-6 år gammel bil.

 

Jeg kiggede på import fra tyskland på et tidspunkt - det kan muligvis betale sig, men man skal se sig for, og udelukkende købe ved forhandlere, og lige have fat i skat, for at vide præcis hvor meget man vil skulle betale for import. Det er især ekstraudstyr der kan spares på her. Kig evt. på mobile.de.




Jeg har heller ikke kunnet regne mig frem til en leasingbil som har givet mening for mig.

Forstår dog ikke prisen på 5kr/km på din Passat, med mindre du kører meget lidt. Jeg kører ca 10000km årligt, og den 1 år gamle Passat jeg købte for et halvt år siden kan jeg køre i til 5kr/km, og det er en highline med stort set hele pakken samt noget R-line opgradering.
04-01-2020 12:05 #9| 0

Købte en 4 år gammel bil i år, som dog kun havde kørt 43k. En Skoda Fabia Combi til 96k. Jeg syntes godt der kan værdi i at kigge på Bilbasen eller lignende og finde en bil der har et par år på bagen da de taber så meget værdi.


men det kommer naturligvis an på hvor lang tid du regner med at have den og hvor stort dit behov er for at have en bil med nyt udstyr, mulighed for at bytte den igen etc. 

Hvis du regner med at betale 4.100 om måneden bliver det knap 200k for de 4 år og det lyder i mine øjne dyrt men hvis man kan komme ned omkring de 3-3.300 lyder det mere rimeligt i mine øjne også taget i betragtning at du ikke har ekstra udgifter.



Hvis du har kapitalen ville jeg nok personligt kæbe en bil til 150k og sælge den igen efter 4 år. Så får du nogen penge igen til den tid og hvis fu lejet bilen for de 200k i 4 år, er det lidt mere penge ud af vinduet i min bog. 

Har dog en kollega som også lejet en ny bil til omkring de 3.500kr om måneden og den er super fed og har vidst muligheden for at købe den efterfølgende.

Så ikke så konkrete bud men mere lidt inspiration. Held og Lykke med det :)

04-01-2020 12:05 #10| 0
Jensen skrev:

Jeg har heller ikke kunnet regne mig frem til en leasingbil som har givet mening for mig.

Forstår dog ikke prisen på 5kr/km på din Passat, med mindre du kører meget lidt. Jeg kører ca 10000km årligt, og den 1 år gamle Passat jeg købte for et halvt år siden kan jeg køre i til 5kr/km, og det er en highline med stort set hele pakken samt noget R-line opgradering.

 

 Med en afskrivning på lad os sige 15% om året tror jeg ikke du kan køre i en et år gammel passat til 5kr/km

Men er da helt sikkert et fint køb og over tid vil den nok ende ca omkring de 5kr/km hvis gearkassen eller motoren ikke ryger :)

 

Er i øvrigt enig med tråden at udfra de leasing tilbud jeg ummidelbart kan finde er det en del billigere at købe let brugt. Men det siger vel også sig selv at brugt er billigere end helt nyt :)


Det undre mig stadig hvorfor det skal være så dyrt i danmark.

selv bor jeg i tyskland og der koster en spritny Seat tarraco mig 2,3kr/km ved leasing. (Ikke en bil jeg vil foreslå btw, medmindre man virkelig skal bruge den plads eller kører rigtig meget med anhænger)

04-01-2020 12:52 #11| 0
Jensen skrev:

Jeg har heller ikke kunnet regne mig frem til en leasingbil som har givet mening for mig.

Forstår dog ikke prisen på 5kr/km på din Passat, med mindre du kører meget lidt. Jeg kører ca 10000km årligt, og den 1 år gamle Passat jeg købte for et halvt år siden kan jeg køre i til 5kr/km, og det er en highline med stort set hele pakken samt noget R-line opgradering.

 

 Det er inklusiv alt - værkstedsregninger, købspris, forsikringer, benzin, vægtafgift etc. jeg har prøvet at medregne. Du har næppe haft de større værkstedsregninger på din endnu - jeg havde et år, hvor jeg havde 2 dyre besøg med hhv. topstykke og turbo, inklusiv en masse andet, som vel samlet set løb op i over 50.000.

 

Så jeg har medregnet alle omkostninger jeg har haft på bilen (altså stadig kun ca. priser) i de 8 år jeg har haft den. Jeg tænker at du har betalt over 300.000 for din Passat, så den har jo nok stået dig i noget mere, end 5kr/km indtil videre bare i købspris ;-) - men holder du den, eller får en fin pris for den, når du skifter, kommer du sikkert under.

Normalt kører jeg 13 km. til arbejde i bykørsel, og hjem via motorvej ofte med kø. Så når jeg tanker, har jeg som regel kørt lige under 9km/l på sidste optankning.

04-01-2020 12:57 #12| 0
Allundberg skrev:

 

 Med en afskrivning på lad os sige 15% om året tror jeg ikke du kan køre i en et år gammel passat til 5kr/km

Men er da helt sikkert et fint køb og over tid vil den nok ende ca omkring de 5kr/km hvis gearkassen eller motoren ikke ryger :)

 

Er i øvrigt enig med tråden at udfra de leasing tilbud jeg ummidelbart kan finde er det en del billigere at købe let brugt. Men det siger vel også sig selv at brugt er billigere end helt nyt :)


Det undre mig stadig hvorfor det skal være så dyrt i danmark.

selv bor jeg i tyskland og der koster en spritny Seat tarraco mig 2,3kr/km ved leasing. (Ikke en bil jeg vil foreslå btw, medmindre man virkelig skal bruge den plads eller kører rigtig meget med anhænger)

 

 Afgifterne i DK er jo stadig horrible, selvom der har været nogle lempelser under den seneste regering. Det afspejler sig jo også i leasing priserne.

04-01-2020 14:24 #13| 0

Jeg har leaset en Audi a4 med 190 hk benzin med s-tronic gearkasse. Den koster 4 kr/pr km dog uden brændstof;-)

Redigeret af Matvic d. 04-01-2020 14:25
05-01-2020 12:38 #14| 0
Matvic skrev:

Jeg har leaset en Audi a4 med 190 hk benzin med s-tronic gearkasse. Den koster 4 kr/pr km dog uden brændstof;-)

 

 OK, hvor - og kræver det, at du kører x antal km?

 

Hvis jeg f.eks. betaler 3000,- om måneden i leasingydelse og kører 500 km samme måned, er jeg allerede på 6 kr/km - og det er før jeg betaler for dæk, benzin og alle de ekstra ydelser der kommer på.

 

Men hvis man kan leje en A4 med alt inklusive (bortset fra benzin) for ca. 2000 om måneden, vil jeg da gerne vide det.

05-01-2020 12:53 #15| 0
Allundberg skrev:

 

 Med en afskrivning på lad os sige 15% om året tror jeg ikke du kan køre i en et år gammel passat til 5kr/km

Men er da helt sikkert et fint køb og over tid vil den nok ende ca omkring de 5kr/km hvis gearkassen eller motoren ikke ryger :)

 

Er i øvrigt enig med tråden at udfra de leasing tilbud jeg ummidelbart kan finde er det en del billigere at købe let brugt. Men det siger vel også sig selv at brugt er billigere end helt nyt :)


Det undre mig stadig hvorfor det skal være så dyrt i danmark.

selv bor jeg i tyskland og der koster en spritny Seat tarraco mig 2,3kr/km ved leasing. (Ikke en bil jeg vil foreslå btw, medmindre man virkelig skal bruge den plads eller kører rigtig meget med anhænger)

 

 Hey champ. 

 

Hvad er dit indtryk af seat mere generelt, jeg er ved at se på ny bil og har i den forbindelse kigget lidt på Toledo. 

 

 

05-01-2020 13:24 #16| 0
Torstens skrev:

 


 OK, hvor - og kræver det, at du kører x antal km?

 

Hvis jeg f.eks. betaler 3000,- om måneden i leasingydelse og kører 500 km samme måned, er jeg allerede på 6 kr/km - og det er før jeg betaler for dæk, benzin og alle de ekstra ydelser der kommer på.

 

Men hvis man kan leje en A4 med alt inklusive (bortset fra benzin) for ca. 2000 om måneden, vil jeg da gerne vide det.




Jeg kører 45.000 km over 3 år hvor det samlet koster mig 180.000 incl første gangs ydelse på 35:000.
Hos Audi

05-01-2020 15:07 #17| 1
chrja skrev:

 

 Hey champ. 

 

Hvad er dit indtryk af seat mere generelt, jeg er ved at se på ny bil og har i den forbindelse kigget lidt på Toledo. 

 

 

 

 hej,

 

Synes de er rigtig gode til prisen hernede i hvertfald. Om man får nok for pengene variere jo lidt fra land til land så kan ikke lige sige noget på den front...

 

Har lige haft en Seat Ateca 2.0 TSI med automat gear osv. den kørte sindsygt godt og var rigtig sjov. 

har en Seat Tarraco 2.0 TDI med automat gear nu den føles langsom og skal sætte den i Sport modus før der rigtig sker noget. lidt for meget kabine støj til min smag også. 

 

Har en god kollega der har en 2017 Seat Leon Stationscar med manuelt gear og han synes også den er rigtig god.

 

Normalt burde Seat være lidt sjovere end en Skoda at køre i men lidt mindre praktiske. eneste undtagelse jeg har set er så den der Tarraco der nok er mere i den praktiske ende og meget langt fra sjov :D

 

Du kan bare spørge mere ind hvis der er noget specifikt.

 

05-01-2020 15:43 #18| 0

Jeg bruger selv Dribe, og kører rundt i en splinterny Arteon 2.0 til 7000 kr om måneden. Og når jeg tager på ferie, afleverer jeg den bare - og en ny står klar når jeg lander i DK igen :-) 

Samtidig er både Sixt og Enterprise i lavpriskrig - du kan f.eks få en ny BMW X1 til 2800 kr om måneden ALT inklusiv, som jeg lige har hentet til min kammerat 


eller en BMW 330i stationcar m-Line Eller en Volvo V90 til 4500 kr, som også er latterligt billigt. 

Livet er sku for kort til Peugeot og Fiat, specielt når priserne på de tyske er helt i bund for tiden. 🤣 

05-01-2020 15:54 #19| 0
joachimdk skrev:

Jeg bruger selv Dribe, og kører rundt i en splinterny Arteon 2.0 til 7000 kr om måneden. Og når jeg tager på ferie, afleverer jeg den bare - og en ny står klar når jeg lander i DK igen :-) 

Samtidig er både Sixt og Enterprise i lavpriskrig - du kan f.eks få en ny BMW X1 til 2800 kr om måneden ALT inklusiv, som jeg lige har hentet til min kammerat 


 

eller en BMW 330i stationcar m-Line Eller en Volvo V90 til 4500 kr, som også er latterligt billigt. 

Livet er sku for kort til Peugeot og Fiat, specielt når priserne på de tyske er helt i bund for tiden.

 Kan du ikke lave et par links til de biler og priser. 2800 for BMW X1 alt inklusiv f.eks.?

 

Går jeg herind: 
https://mini-lease.dk/biler

Som er Sixts mini lease program, koster en X1 5500 om måneden.

 

05-01-2020 16:01 #20| 0
Torstens skrev:

 Kan du ikke lave et par links til de biler og priser. 2800 for BMW X1 alt inklusiv f.eks.?

 

Går jeg herind: 
https://mini-lease.dk/biler

Som er Sixts mini lease program, koster en X1 5500 om måneden.

 

 

 tror det er den her der refereres til: 

https://www.mini-lease.nu/

under 2 måneder er der f.eks. muligheden for at få en X1 men ingen garanti for det er den man får som jeg ser det. men prisen på 2800 passer. hvis man gider skifte bil hver anden måned er det da rimelig nuts de tilbud der. Især den store til 4500 om måneden.

 

 

05-01-2020 16:02 #21| 0
Moderator
Qured skrev:

Den må gerne være en brugt bil. Det vigtigste er driftssikkerhed og comfort ved lange køreture.



Det taler også for leasing at man kender sine udgifter 1:1.

Har kigget på GoMore og kan få en Ford Focus til 4.100kr, som så også kan lejes ud forhåbentlig 4-5 dage om måneden.

 

 Det gør man så ikke helt. Efterregning kan blive stor. Det er en af grundene til, at leasing ikke et interessant for mig. 6km hullet grusvej hver dag, slider hårdt.

05-01-2020 17:24 #22| 0
OP
Allundberg skrev:

 


 tror det er den her der refereres til: 

https://www.mini-lease.nu/

under 2 måneder er der f.eks. muligheden for at få en X1 men ingen garanti for det er den man får som jeg ser det. men prisen på 2800 passer. hvis man gider skifte bil hver anden måned er det da rimelig nuts de tilbud der. Især den store til 4500 om måneden.

 

 




Det skal der da lige kigges nærmere på:)

NanoQ skrev:

 


 Det gør man så ikke helt. Efterregning kan blive stor. Det er en af grundene til, at leasing ikke et interessant for mig. 6km hullet grusvej hver dag, slider hårdt.




Det giver mening.

Jeg skal også have regnet på det mere i dybden. Om en solid ældre bil ikke kunne gøre tricket.
05-01-2020 17:59 #23| 0
Torstens skrev:

 Kan du ikke lave et par links til de biler og priser. 2800 for BMW X1 alt inklusiv f.eks.?

 

Går jeg herind: 
https://mini-lease.dk/biler

Som er Sixts mini lease program, koster en X1 5500 om måneden.

 

 

 Lige præcis, du kan godt sikre dig en X1 hvis du tager ud på kontoret - og snakker pænt med dem ;-) 


og ja, det er godt nok kun 2 måneder - men til den tid er der en ny kampagne. 

05-01-2020 18:17 #24| 0

Synes sgu ikke helt det giver mening. En x1 til 2800 Når man samtidig ser de vil have 7000 for en mellemklassebil som en v60 eller octavia.

Hvad får de ud af at leje en ny bil ud til 2800 i to måneder som de vil have 7000 for hvis det er 12 måneder?

Likely noget afgiftmæssigt, men for mig giver det absolut ingen mening, udover der nok er et hul i lovgivningen der bør lukkes

05-01-2020 20:12 #25| 0
Live skrev:

Synes sgu ikke helt det giver mening. En x1 til 2800 Når man samtidig ser de vil have 7000 for en mellemklassebil som en v60 eller octavia.

Hvad får de ud af at leje en ny bil ud til 2800 i to måneder som de vil have 7000 for hvis det er 12 måneder?

Likely noget afgiftmæssigt, men for mig giver det absolut ingen mening, udover der nok er et hul i lovgivningen der bør lukkes

 

 Nu ved jeg ikke om det også gælder 2 måneders bilerne, men på dem med 3 og 4 måneder, tager de altså også 750 kr. ekstra for vinterdæk om måneden.

 

Og så tænker jeg, at dem der ikke lukker for den efter 2 måneder vil fortsætte til en helt anden pris. Det kan også være det de lever på.

05-01-2020 20:42 #26| 0
Torstens skrev:

 


 Nu ved jeg ikke om det også gælder 2 måneders bilerne, men på dem med 3 og 4 måneder, tager de altså også 750 kr. ekstra for vinterdæk om måneden.

 

Og så tænker jeg, at dem der ikke lukker for den efter 2 måneder vil fortsætte til en helt anden pris. Det kan også være det de lever på.



Deres priser er netop absurd høje, også for overkørte km. 2,5kr. Det er vildt højt. Prisen for at lease en clio, astra, v60 osv osv er også højere end alle andre steder jeg har set.

Så jeg er egentlig bare nysgerrig for hvor de tjener på det, for der er ingen chance for man kan lease luksus biler til småpenge bare fordi det kun er for 2 måneder.

Enhver ved at prisen for en ny bil falder massivt hvis man leaser den ud i to måneder og 4800 km.

Vi snakker en bil tll 500.000 der vel falder mindst 30.000 i værdi efter sådan en leasing periode, og man må antage at de ikke bare leaser dem ud for at tabe penge på det
05-01-2020 20:42 #27| 0

Fandt dette under deres t&t.

 


Dog skriver de "Husk, 2 måneders bindingsperiode" på deres mystery cars.

 

 

05-01-2020 20:50 #28| 1
Live skrev:
Deres priser er netop absurd høje, også for overkørte km. 2,5kr. Det er vildt højt. Prisen for at lease en clio, astra, v60 osv osv er også højere end alle andre steder jeg har set.

Så jeg er egentlig bare nysgerrig for hvor de tjener på det, for der er ingen chance for man kan lease luksus biler til småpenge bare fordi det kun er for 2 måneder.

Enhver ved at prisen for en ny bil falder massivt hvis man leaser den ud i to måneder og 4800 km.

Vi snakker en bil tll 500.000 der vel falder mindst 30.000 i værdi efter sådan en leasing periode, og man må antage at de ikke bare leaser dem ud for at tabe penge på det

 

 Lige den del er jo det Leasing firmaer har udnyttet i lang tid. 

De sælger biler efter 1 år til mere, end de har betalt for dem, da de får dem til langt under markedspris, fordi de kan købe 10-20 af samme model af gangen - derved sparer de i grundpris, og derved også i afgift.

De fleste 1 år gamle biler der er til salg, er leasing biler, og de aftaler indbyrdes hvad priserne skal være for dem, som er i hvert fald 20-30 mere, end leasing selskaberne selv har betalt for bilerne.

 

Lige i det her tilfælde, tænker jeg, at de bruger kampagnerne til at lokke folk til, og så glemmer folk at annullere aftalerne, eller overser et eller andet, og må derefter betale de dyre priser for samme ydelse. Jeg er ret sikker på, at de gør det her for at få folk i fælden - og så lever de med, at enkelte bare skifter til næste kampagne model til en lavere ydelse, men hvor selskabet bag altså stadig tjener på både leasing og på salg af bilen bagefter.

05-01-2020 21:00 #29| 0
Torstens skrev:

 

 Lige den del er jo det Leasing firmaer har udnyttet i lang tid. 

De sælger biler efter 1 år til mere, end de har betalt for dem, da de får dem til langt under markedspris, fordi de kan købe 10-20 af samme model af gangen - derved sparer de i grundpris, og derved også i afgift.

De fleste 1 år gamle biler der er til salg, er leasing biler, og de aftaler indbyrdes hvad priserne skal være for dem, som er i hvert fald 20-30 mere, end leasing selskaberne selv har betalt for bilerne.

 

Lige i det her tilfælde, tænker jeg, at de bruger kampagnerne til at lokke folk til, og så glemmer folk at annullere aftalerne, eller overser et eller andet, og må derefter betale de dyre priser for samme ydelse. Jeg er ret sikker på, at de gør det her for at få folk i fælden - og så lever de med, at enkelte bare skifter til næste kampagne model til en lavere ydelse, men hvor selskabet bag altså stadig tjener på både leasing og på salg af bilen bagefter.

 

 De tjener når folk skal have forsikring med 0 i selvrisiko (900 kr/mdr) og vinterdæk til noget i samme prisklasse 


De har 2-3-4 måneders mini lease, at “glemme” at aflevere en bil, er ikke ligesom på biblioteket. Men hvorfor skulle man også glemme at aflevere den ? 😂


der er helt sikkert et smuthul i lovgivningen, der gør at de tjener på det - noget med at de skal køres til, og derefter sælges uden afgift. Lige så snart de udlejer den, er den faktisk allerede solgt videre (altså 2-4 måneder efter)  

09-01-2020 10:41 #30| 0
joachimdk skrev:

Jeg bruger selv Dribe, og kører rundt i en splinterny Arteon 2.0 til 7000 kr om måneden. Og når jeg tager på ferie, afleverer jeg den bare - og en ny står klar når jeg lander i DK igen :-) 

Samtidig er både Sixt og Enterprise i lavpriskrig - du kan f.eks få en ny BMW X1 til 2800 kr om måneden ALT inklusiv, som jeg lige har hentet til min kammerat 

 

eller en BMW 330i stationcar m-Line Eller en Volvo V90 til 4500 kr, som også er latterligt billigt. 

Livet er sku for kort til Peugeot og Fiat, specielt når priserne på de tyske er helt i bund for tiden.

 Lækkert tilbud, er dig for sent ude, de melder udsolgt på kampagnen, kender du andre steder der er gode tilbud på leasing?

 

09-01-2020 12:36 #31| 0
joachimdk skrev:

 

 Lige præcis, du kan godt sikre dig en X1 hvis du tager ud på kontoret - og snakker pænt med dem ;-) 


og ja, det er godt nok kun 2 måneder - men til den tid er der en ny kampagne. 

Som én skriver, ser det godt nok ud til, at der er udsolgt på kampagnen til 2800/md.


Men siger du, at BMW X1 ellers er i samme kategori som Seat Ibiza?

09-01-2020 20:28 #32| 0

@newtood 


Man skal desværre være hurtigt ude, jeg har hentet 3 af dem til vennerne ;-) 

lang skrev:

Som én skriver, ser det godt nok ud til, at der er udsolgt på kampagnen til 2800/md.

 

Men siger du, at BMW X1 ellers er i samme kategori som Seat Ibiza?

 Heysan, nej Seat Ibiza er en skod bil hvis du spørger mig - men som sagt, det handler bare om at holde øje med de forskellige kampagner. 

 

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar