Ny bil (Max 75.000 kr) - køb eller leasing?

#1| 0

Kære PN

Jeg står overfor, at skule have ny bil og har selvfølgelig tjekket bilbasen ud. Markedet er fyldt med Peugeot og Chevrolet, men jeg har hørt meget blandet om begge mærker. Jeg skal køre omkring ca. 15.000 km om året. Jeg vil gerne have en bil der har bare lidt go i motoren og gerne køre langt på literen. Jeg har derfor overvejet at lease, og vil sagtens også kunne få en UP i tre år for tilsvarende beløb. Spørgsmålet er om hvad der i længden vil være det bedste køb, da jeg planlægger at havde bilen i 3-5 år.

Hvad har PN af erfaring og ideer?

21-03-2015 21:03 #2| 0

Leasing er sådan ca. at betale hvad det koster at have en ny bil de 3-4 år du har bilen. Og så afleverer du den pænt og skal starte forfra. Hvad du kan finde brugt til 75 k ?

Skub - så koster det ;-)

Men den her er da til at købe for penge

http://www.biltorvet.dk/Bil/Forhandler/Renault/Clio/1-2-16V-TCE-Dynamique-100HK-3d/690974?utm_source=autouncle_web

Der er rigtig mange andre hvis du søger på autouncle.dk eller bilbasen.dk - sæt kriterier op som mindst antal HK osv, så du slipper for 47 1.0'ere af Toyota/Peugeot/Citroen oprindelse eller diverse Up/Mii/Citigo ;-))

21-03-2015 21:15 #3| 0

Købte min Seat Ibiza til 52k og havde gået 180.000km fra 09 - 1.4d. Søgte i 1 måned og så poppede den frem. Så tror tålmodighed og tjek bilbasen hver dag..

Jeg er Super glad for min og det spiller indtil videre - haft den i 1år :)

21-03-2015 23:41 #4| 0

Har du overvejet Finansiering?

Jeg har netop finansieret en Ford Fiesta Titanium X Ecoboost fra 2014 (seneste model), og det koster mig 1950 kr. om måneden i 72 måneder. Kan naturligvis altid indfries, dog ikke for det helt fulde beløb.

Udbetalingen var 32k :)

Fiestaen er opmålt til at kunne køre ca. 24.3, så det er nok nærmere de 20 km/L.

Redigeret af Henze05 d. 21-03-2015 23:41
22-03-2015 08:36 #5| 0
OP
ipm_1957 skrev:Leasing er sådan ca. at betale hvad det koster at have en ny bil de 3-4 år du har bilen. Og så afleverer du den pænt og skal starte forfra. Hvad du kan finde brugt til 75 k ?
Skub - så koster det ;-)
Men den her er da til at købe for penge
http://www.biltorvet.dk/Bil/Forhandler/Renault/Clio/1-2-16V-TCE-Dynamique-100HK-3d/690974?utm_source=autouncle_web

Der er rigtig mange andre hvis du søger på autouncle.dk eller bilbasen.dk - sæt kriterier op som mindst antal HK osv, så du slipper for 47 1.0'ere af Toyota/Peugeot/Citroen oprindelse eller diverse Up/Mii/Citigo ;-))

Jeg har kunne finde Ford Fiesta og Peugeot 307 til den pris :)

22-03-2015 08:37 #6| 0
OP
Kamstrup skrev:Købte min Seat Ibiza til 52k og havde gået 180.000km fra 09 - 1.4d. Søgte i 1 måned og så poppede den frem. Så tror tålmodighed og tjek bilbasen hver dag..

Jeg er Super glad for min og det spiller indtil videre - haft den i 1år :)

Det lyder også som en lækker bil!:) Jeg har hellere ikk travlt, så har tid til at vente.

22-03-2015 08:37 #7| 0
OP
Henze05 skrev:Har du overvejet Finansiering?

Jeg har netop finansieret en Ford Fiesta Titanium X Ecoboost fra 2014 (seneste model), og det koster mig 1950 kr. om måneden i 72 måneder. Kan naturligvis altid indfries, dog ikke for det helt fulde beløb.

Udbetalingen var 32k :)

Fiestaen er opmålt til at kunne køre ca. 24.3, så det er nok nærmere de 20 km/L.

Det lyder bestemt meget interessant! Har selv haft kig på Fiestaen som brugt. Har du mulighed for at sende et link til den? Dvs. at efter de 72 måneder, så er den betalt ud og din?

22-03-2015 10:29 #8| 0
Qured skrev: Det lyder bestemt meget interessant! Har selv haft kig på Fiestaen som brugt. Har du mulighed for at sende et link til den? Dvs. at efter de 72 måneder, så er den betalt ud og din?

Jeg købte min hos en lokal bilforhandler, hvor jeg fik en ret god pris, så den kan jeg desværre ikke linke til.

Der er dog et par gangske fornuftige her på bilbasen: Bilbasen , som ikke har kørt specielt langt :)

Det betyder nemlig, at efter 72 måneder, så er bilen min :) - Hvis jeg er interesseret i at komme af med den, så kan jeg indfri den, og så hænger jeg ca. på at skulle betale de 2.2 % i rente, som jeg har fået på finansieringslånet, og det er ikke specielt galt :) - Jeg er kun blevet anbefalet af alle til at finansiere fremfor at lease :)

22-03-2015 11:34 #9| 0
OP
Henze05 skrev: Jeg købte min hos en lokal bilforhandler, hvor jeg fik en ret god pris, så den kan jeg desværre ikke linke til.

Der er dog et par gangske fornuftige her på bilbasen: Bilbasen , som ikke har kørt specielt langt :)

Det betyder nemlig, at efter 72 måneder, så er bilen min :) - Hvis jeg er interesseret i at komme af med den, så kan jeg indfri den, og så hænger jeg ca. på at skulle betale de 2.2 % i rente, som jeg har fået på finansieringslånet, og det er ikke specielt galt :) - Jeg er kun blevet anbefalet af alle til at finansiere fremfor at lease :)

Det må du da have gjort, kiggede lige på Ford's hjemmeside og man kan da få en fornuftigt bil for de penge.

Det er bestemt noget jeg vil overveje at gøre! :) Men jo har også haft kig på et par stykker på bilbasen, hvor jeg kan få en 2010 model for omkring 70-80.000 kr, og det er muligvis også det jeg ender med at gøre.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar