Hej derude,
Baby på vej, det betyder, at vi skal have en bil med masser a plads! Kører ca. 25.000km om året i den.
Jeg tænker to muligheder;
1. Købe en 6-8 år gammel st. car til omkring 100k kr. kontant og undgå lån. Fx en Ford Mondeo www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/mondeo/20-tdci-115-active-stcar/829175
2. Købe en nyere model, 2-4 år gammel til omkring 200k kr. med en finansieringsordning. Her er mine tanker en Passat el. Mondeo.
Nogle gode råd/tanker om de to muligheder samt, ikke mindst, bilvalget?
Ny biltråd - gode råd til st. car til omkring 100k kr?
Send mig Skype info eller anden kontakt.
Vil godt give lidt vejledning fra en mekanikers vinkel hvis det har interesse.
Hvorfor købe en større stationcar med 1 barn? I kan så rigeligt være i en mindre udgave, hvor der stadig er plads til barnevogn+oppakning.
I kan få fx en Kia Ceed, 2-5 år gammel, med 25-75k på tælleren til omkring 150k.
Skal i have flere børn og hvor længe er der (ca.) til?
Der er jo et ton af muligheder i det bil- og prissegment, så jeg ville først bede jer overveje hvor stor bilen skal være, og om det bliver nødvendigt med endnu en bil om nogle år?
Har ladet mig fortælle fra flere, at for at undgå bøvl med barnevogn som fx at skulle tage hjulene af hver gang for at der er plads, så skal man op i de større stationcars. Og for generelt at have mest plads. Ceed SW er bestemt også en mulighed.
Der går nok ikke mange år før nr to kommer. Dvs. forventeligt 2-3 år efter nr. 1.
Altså i den mindre stationcarklasse (focus, astra osv.) kan du godt have en almindelig barnevogn uden at tage hjulene af. Antager at en Ceed er ca. samme størrelse.
Det er klart at der er mere plads i en større bil, men det afgørende er jo om du har behov for pladsen. I kan også sagtens være med 2 børn i en Ceed størrelse st.car.
Jeg har selv en Mondeo stationcar fra 2009. En 2.0 tdci 140. Super stabil. God komfort og masser af plads. De kan fåes til omkring 140.000.
Jeg kører i omegnen af 50.000 km/år
Så jeg kan kun anbefale :-)
jeg skal lige nævne, at jeg har holdt et gennemsnitligt forbrug på 16.9 km/l. Det er OK, for så stor en bil.
Jeg siger det bare ... Verdens grimmeste bil, men vidunderlig når man har små børn: Citroen Berlingo!
Man kan sætte en fuldt opslået barnevogn ind i bagagerummet og der er stadig plads til mere.
Med skydedøre er det supernemt at sætte både en baby eller større børn fast i autostolen.
Bagsædet er hævet i forhold til forsædet, så børnene har godt udsyn og jeg har aldrig oplevet et barn med køresyge i vores gamle Berlingo - heller ikke selvom forældrene insisterede på, at deres lille blyp altid blev dårlig og kastede op når blyp sad bagi.
Ulemper:
Den er grim.
Den er det ultimative tegn på, at balla balla drengerøvslivet er slut.
Den er virkelig ikke særlig køn
Den kan have ok benzinøkonomi, Men ligner jo en Postmand Per-bil.
Den må ikke trække noget, der er ret meget tungere end en cykeltrailer...
(det var første hit på en søgning... det kan gøres endnu bedre.)
Km er knap så væsentligt her... De fleste Mondeoer har kørt firmakørsel. Generelt lange ture. Og beton den motor, går snildt +500.000 km uden vrøvl.
Hvad med skoda octavia/fabia greenline.
de må kunne fåes der omkring.
et par kollegaer er rigtig glade for deres.
lav afgift og rigtig godt forbrug.
edit, barnevogn gik fint i vores lille fiat palio st.car.
ekstra bagage kan jo også pakkes i barnevognen, til de længere ture.
tag barnevognen med og test pladsen hos sælger.
Køb denne:
www.biltorvet.dk/Bil/Privat/Ford/Focus/1-6-TDCi-DPF-Trend-109HK-Stc/P105095?utm_source=autouncle_web
Var selv på bilmarkedet for få uger siden, og gik efter en stationcar max 3-4 år gammel til omkring 150k i mondeo klassen.
Gik ned i Focus klassen da jeg synes mondeoerne var lidt for dyre, en diesel fra 2009 med under 100.000 km fås ikke til 150k, der skal man noget højere op...
Fandt denne på autouncle, den ligger omkring 15k under markedsprisen og har kun kørt 46.000 km.
Har været ude og prøve den, den er super velholdt, kørt af et ældre ægtepar som ikke må køre bil mere. Er lidt overrasket over den stadig ikke er solgt...
Eneste grund til jeg ikke købte den var at jeg fik et supertilbud på den bil jeg havde leaset gennem mit tidligere job.
For en god ordens skyld skal det siges at jeg ikke kender sælger, men synes virkelig der er et godt tilbud her...
EOD :)
tuznelda skrev:
Jeg siger det bare ... Verdens grimmeste bil, men vidunderlig når man har små børn: Citroen Berlingo!
Man kan sætte en fuldt opslået barnevogn ind i bagagerummet og der er stadig plads til mere.
Med skydedøre er det supernemt at sætte både en baby eller større børn fast i autostolen.
Bagsædet er hævet i forhold til forsædet, så børnene har godt udsyn og jeg har aldrig oplevet et barn med køresyge i vores gamle Berlingo - heller ikke selvom forældrene insisterede på, at deres lille blyp altid blev dårlig og kastede op når blyp sad bagi.
Ulemper:
Den er grim.
Og så er det nok den grimmeste bil der findes....! ;)
Du skal nok vælge benzin frem for diesel når du ikke ruller flere km om året!
Hvis du vælge banklånet, så vil jeg gerne anbefale en Honda Accord Tourer.
Vil faktisk påstå at du får mest bil for pengen ved at vælge Hondaen. Samt så gør det ikke noget at det blev årets brugt bil sidste år:)
God jagt...
Tak for alle tips'ene.
Der er sgu nogle spændende modeller imellem.
Mondeo el. Focus st. car ligger begge højt på listen, og gør det stadig. Hvis Nano har ret i, at km ikke betyder så meget får man umiddelbart meget for pengene på den han har linket til. Gack's Focus ser også rigtig fornuftig ud!
Berlingo - never gonna happen! Selv konen nægter at køre Berlingo;-)
Accord Tourer har jeg også overvejet. Har selv haft en Accord Sedan 2010'er to år som leasing bil - rigtig lækker.
Nå, jeg må gruble videre...
@Supersafe - har sendt dig en pm.
Tazman skrev:tuznelda skrev:
Ulemper:
Den er grim.
Og så er det nok den grimmeste bil der findes....! ;)
Den er grim, ja. Men intet står en Fiat Multipla.