Dassasin skrev:PN ved som bekendt alt om alting.
Hvis man er på udkig efter en model 3 long range, er det så værd at købe en brugt 19/20 model og spare 100k eller er den nye model bedre og billigere i udgifter etc?
Er ligeglad med følelsen af ny bil
Håber der er et par eksperter på PN er i vildrede.
Jeg har selv lige købt brugt. Jeg gik efter 2021+ fordi de kom med refresh modellen i 2021.
Det var den jeg gik efter, og endte med.
Jeg gav 295.000 for en Standard Range fra midten af 2021 der havde kørt 15.000 i blå med vinterdæk (ikke originale tesla hjul til 16.000, men stadig alufælge). Det er ca. 50-60.000 i besparelse ift. nypris i dag (jeg bestilte lige før den seneste nedsættelse på 30.000, men jeg synes ikke priserne for de billigste 2021 modeller er faldet væsentligt).
Hvis du går efter refresh modellerne, skal du kigge på om vinduerne er født med chrome delete (sorte rammer og håndtag i stedet for krom), at bagklap er automatisk, og længere rækkevidde (der er lidt forskelle på rækkevidden, og jeg kan ikke huske hvad 2021 Long Range har).
Jeg vil tro du kan finde dem for omkring 340.000 for en hvid.
Jeg er i øvrigt stadig vild begejstret for min "nye" bil. Jeg gik fra en Passat fra 2003, så det er noget af et spring. Jeg er vild med køreoplevelsen i den.
Kongs skrev:Er kun Tesla 3 en mulighed? Der er efterhånden ret meget at vælge mellem.
Har hørt en del kammerater være rimelig utilfreds med komforten i Tesla 3, men kan ikke sige så meget til det, da jeg ikke selv har prøvet den.
Personligt valgte jeg Tesla Model 3 foran Cupra Born. Born faldt ikke i pris for de brugte, og kostede nogenlunde det samme som Teslaen, men Teslaen har bare meget mere ekstraudstyr out-of-the-box. Born er samme drivlinje som ID.3.
Redigeret af Torstens d. 04-04-2023 23:18