Ny familiebil - hvad skal vi købe?

#1| 0

Vores lille VW Polo fra 2011 er blevet for lille, da der venter en familieforøgelse i 2016, men vores datter på 1 år ved ca. lige så meget om biler som hendes forældre, så hvad anbefaler PN?


Krav:

- Stor nok til barnevogn kan komme (nedslået) ind uden at skulle skilles ad

- God sikkerhed

- Aircondition


Vi kører ca. 20.000 km om året. Min kæreste har 35 km til arbejde og ellers bruger vi bilen ind i mellem til at besøge venner og familie rundt omkring i Danmark. Ingen køretur på skiferie f.eks. Bør vi derfor vælge Benzin?


Vi tænker det gerne må være en brugt bil, der har taget det første store værditab. Her tænker vi 3-5 år gammel og maks 100.000 km.

Prisen er i princippet underordnet, men vi vil ikke ofre mere end højest 300.000 kr.


Vi har søgt lidt på nettet og folk nævner VW Passat, VW Golf, Ford Focus, Ford Mondeo, Skoda Octavia, Toyota Avensis, Skoda Superb, Opel Insignia, Volvo V70, men som sagt vi er helt blanke.


Skyd løs!

Redigeret af DanM d. 16-09-2015 22:00
16-09-2015 22:07 #2| 2

Tænk alternativt og køb verdens bedste bil, en tesla model s, såfremt i har de ca 120.000 til udbetaling, så koster den ca 5.500 om måneden.


Den bør ikke tabe værdi overhovedet, da der kommer afgift på til nytår. Den kan lades gratis på supercharger, 0 kr i afgifter. Kun service af bremser, dæk og software.


jeg har lige bestilt nummer 2 :

16-09-2015 22:10 #3| 0
OP

@ Wzup


Kan jeg have barnevogn, rejseseng og svigermor i bagagerummet i en Tesla? :)

16-09-2015 22:15 #4| 1

Ja sagtens, en tesla har større bagagerum end man tror, inkl et foran. Du kan nemt have en barnevogn i en Tesla

16-09-2015 22:16 #5| 0
DanM skrev:@ Wzup

Kan jeg have barnevogn, rejseseng og svigermor i bagagerummet i en Tesla? :)

køber du 7sæde pakken, så kan svigermor sidde lovligt bagagerummet :) og ja det er stort og der et ekstra foran


du kan få 10.000 i rabat med en kode fra mig

16-09-2015 22:39 #6| 0

Og hvad så når Tesla trækker sig fra Danmark da de ikke kan sælge deres biler til 2 millioner? Så skal den nok tabe i værdi.

Det er en fed bil, lækkert koncept, men det er satme også lidt det vilde vesten med dem og priser i øjeblikket.

16-09-2015 23:24 #7| 0

En seat Leon ST? Har en ven som lidt har købt. Kender dog ikke til problemer, men fin er den.

Redigeret af Kamstrup d. 16-09-2015 23:25
16-09-2015 23:48 #8| 0
wzup skrev:

Tænk alternativt og køb verdens bedste bil, en tesla model s, såfremt i har de ca 120.000 til udbetaling, så koster den ca 5.500 om måneden.

Den bør ikke tabe værdi overhovedet, da der kommer afgift på til nytår. Den kan lades gratis på supercharger, 0 kr i afgifter. Kun service af bremser, dæk og software.

jeg har lige bestilt nummer 2 :




Hvor har du fra at der kommer afgift på i det nye år? Og hvor dyr bliver bilen så, kontra hvad man kan få den for nu? Skal der betales afgift på en allerede købt Tesla ?
16-09-2015 23:50 #9| 1
wzup skrev:

Tænk alternativt og køb verdens bedste bil, en tesla model s, såfremt i har de ca 120.000 til udbetaling, så koster den ca 5.500 om måneden.

Den bør ikke tabe værdi overhovedet, da der kommer afgift på til nytår. Den kan lades gratis på supercharger, 0 kr i afgifter. Kun service af bremser, dæk og software.

jeg har lige bestilt nummer 2 :





Hvis det virkeligt ikke er dyrere, er det ligefør jeg slår til :O
17-09-2015 00:26 #10| 0
jannik_pro skrev:

Hvor har du fra at der kommer afgift på i det nye år? Og hvor dyr bliver bilen så, kontra hvad man kan få den for nu? Skal der betales afgift på en allerede købt Tesla ?

elbiler er pt fritaget afgift grundet en særlov, der udløber 31/12. Den nye regering har ikke villet lave en ny særlov, og derfor er der fuld afgift og nypris ca 2 mio efter nytår...Der skal ikke betales afgift af biler leveret inden 31/12 2015. kan godt finde kilder i morgen, men du kan også google lidt.



joachimdk skrev:


Hvis det virkeligt ikke er dyrere, er det ligefør jeg slår til :O

do it, det er verdens bedste bil (og jeg har haft a8er, amg merc og jaguar) og du kan få en kode med 10k i rabat fra mig

17-09-2015 00:29 #11| 0
Deadboy skrev:Og hvad så når Tesla trækker sig fra Danmark da de ikke kan sælge deres biler til 2 millioner? Så skal den nok tabe i værdi.

Det er en fed bil, lækkert koncept, men det er satme også lidt det vilde vesten med dem og priser i øjeblikket.

og tesla lukker helt sikkert ikke deres superchargers eller deres servicebutik i dk, der er simpelthen solgt for mange, og superchargerne skal være der for at man kan komme "fra stavanger til rom". Derudover kan også sælges uden for danmarks grænser...

17-09-2015 01:55 #12| 0
wzup skrev:

elbiler er pt fritaget afgift grundet en særlov, der udløber 31/12. Den nye regering har ikke villet lave en ny særlov, og derfor er der fuld afgift og nypris ca 2 mio efter nytår...Der skal ikke betales afgift af biler leveret inden 31/12 2015. kan godt finde kilder i morgen, men du kan også google lidt.

do it, det er verdens bedste bil (og jeg har haft a8er, amg merc og jaguar) og du kan få en kode med 10k i rabat fra mig




Wow... Og bilen koster "kun" 640.000 nu?! Virker jo absurd et eller andet sted? Hvis man køber den afbetaling med de 120.000 i udbetaling slipper man også for afgiften?
17-09-2015 06:33 #13| 0

Hvordan ser det ud rent forsikringsmæssigt på en Tesla

17-09-2015 07:29 #14| 0

Hej OP

Min familie kører i en ford S-max
Det er en super god familiebil.
Vores er 8 år gammel og kører fint
Benzin 2.0
Lidt sløj brændstoføkonomi men det er også en stor bil

Det at den er lidt højere, gør det meget nemt at sætte børn i barnesæde og spænde selen
Desuden sidder voksne rigtig fint på bagsædet, hvis barnet har behov for en voksen

Kæmpe baggagerum, som kan gøres enormt når bagsæderne lægges ned.
Bagsæderne kan i øvrigt lægges ned individuelt.

5 stjerner i sikkerhedstest af euro ncap

Isofix til barnesæder

Afsted til fordforhandleren og få en perfekt familieslæde, som indenfor segmentet er ret flot

Mvh Brunen

17-09-2015 08:01 #15| 0

BMW 520d 2,0 Touring Steptr. til 295000 kr.

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/-/-/-/2469346


Havde gået for noget lignende det her. Plads til det hele, kan sagtens kører 4-500k uden problemer, hvis den bliver passet ordentligt. Også holder den værdien bedre end nogen anden

17-09-2015 08:20 #16| 0
JinXXX skrev:Hvordan ser det ud rent forsikringsmæssigt på en Tesla

bedste pris pt for mig på frederiksberg er ca 10.000 men man skal helt sikkert shoppe rundt.

17-09-2015 08:37 #17| 0
jannik_pro skrev:

Wow... Og bilen koster "kun" 640.000 nu?! Virker jo absurd et eller andet sted? Hvis man køber den afbetaling med de 120.000 i udbetaling slipper man også for afgiften?

bliver den leveret og får plader på inden 31/12, så er den uden afgift og leveres den efter så er det med afgift. Din finansiering er underordnet.


tror faktisk den starter 599.000, hvis man kan nøjes med 320 hk ;)


og forresten, så er deres finansiering FASTforrentet på 2,45% ved 20% udbetaling og 2,25% ved 35% udbetaling.

17-09-2015 09:38 #18| 0

Vi røg på en Renualt Grand Scenic, da børnflokken blev udvidet til 3. Er fint tilfreds indtil videre. Den er bred nok til at have 3 autostole bagi, og har et rummeligt baggerum. Baggerummet har i øvrigt mulighed for at fungere som sæde nummer 6 og 7, så man kan fragte bedsteforældre eller børnenes legekammerater. Med andre ord en ordenlig familiecontainer med zero streetcredit.

17-09-2015 12:08 #19| 0
wzup skrev:bliver den leveret og får plader på inden 31/12, så er den uden afgift og leveres den efter så er det med afgift. Din finansiering er underordnet.

tror faktisk den starter 599.000, hvis man kan nøjes med 320 hk ;)

og forresten, så er deres finansiering FASTforrentet på 2,45% ved 20% udbetaling og 2,25% ved 35% udbetaling.

Kan du skaffe mig et nyt job hvor jeg tjener 34.000 før skat ca så jeg også har råd til at køre Tesla, sidder jo og savler helt. Og der er efterhånden ret mange i gadebilledet.

17-09-2015 12:30 #20| 3
chmpen85 skrev: Kan du skaffe mig et nyt job hvor jeg tjener 34.000 før skat ca så jeg også har råd til at køre Tesla, sidder jo og savler helt. Og der er efterhånden ret mange i gadebilledet.

tag på seminar med saibot og grind spin and gos i 30 timer om ugen

17-09-2015 13:07 #21| 0

Nu er jeg ikke ekspert på området, men jeg ville lige slå koldt vand i blodet inden jeg troede jeg havde lavet et kup ved at købe en afgiftsfri tesla.


Regeringen har rigtig nok meldt ud de ikke har råd til at fortsætte aftalen om afgiftsfritagelse.


Meeen, der er vidst ikke nogen der ved præcist hvordan situationen for dem der har købt afgiftsfrit kommer til at se ud, og ej heller hvor meget afgift der kommer på elbilerne.

17-09-2015 14:49 #22| 0

Shit, hvis jeg ikke skulle i gang med en større ombygning, ville jeg helt sikkert overveje en Tesla. Men hvordan er det med brugte Teslaer efter 1/1-2016?

Kan de så lige pludseligt sælges til over 1 mio., eller kan man stadig "bare" få salgsværdien af dem, og så skummer staten 250% på ekstra afgift?

17-09-2015 15:14 #23| 0

Hvor lang tid tager det at lade sådan en bil op?

17-09-2015 15:16 #24| 0
wzup skrev:

Tænk alternativt og køb verdens bedste bil, en tesla model s, såfremt i har de ca 120.000 til udbetaling, så koster den ca 5.500 om måneden.

Den bør ikke tabe værdi overhovedet, da der kommer afgift på til nytår. Den kan lades gratis på supercharger, 0 kr i afgifter. Kun service af bremser, dæk og software.

jeg har lige bestilt nummer 2 :




At den ikke vil tabe værdi er måske rigtigt nok under nuværende omstændigheder, men det er nok værd at tage sandsynligheden for en fremtidig afgiftsfrihed på elbiler med i sine overvejelser.
17-09-2015 15:24 #25| 0

Jeg ved det er upopulært blandt mænd og det er muligvis én af verdens grimmeste biler ...


Men har man først stået ved de åbne skydedøre og sat små børn fast i autostole efter at have løftet en fuldt opslået barnevogn ind at stå i bagagerummet, så indser man, at man som børnefamilie med flere end 1 små børn IKKE kan leve uden en Citroén Berlingo.


Jeg har haft en veninde, som efter at have set mig løfte en opslået barnevogn ind at stå og ikke skulle kæmpe med dørene mens jeg satte sønnerne fast i autostolene kørte stum af forbløffelse direkte hjem til manden og forlangte at få en Berlingo.


Den er grim, det er i bund og grund en varevogn/ børnecontainer og den må ikke trække noget større end en cykel-trailer .. men den er S K Ø N at bruge som børnefamilie.


Ingen besvær med eller bekymring over bildøre, der smækker op i nabobilerne på parkeringspladsen - intet besvær med børn, der brokker sig over ikke at kunne se noget fra bagsædet og intet besvær med at slå barnevogn ned og op.


OG .. en peugeot partner er bare IKKE det samme, basta bum!

Redigeret af tuznelda d. 17-09-2015 15:25
17-09-2015 15:33 #26| 0
tuznelda skrev:Jeg ved det er upopulært blandt mænd og det er muligvis én af verdens grimmeste biler ...

Men har man først stået ved de åbne skydedøre og sat små børn fast i autostole efter at have løftet en fuldt opslået barnevogn ind at stå i bagagerummet, så indser man, at man som børnefamilie med flere end 1 små børn IKKE kan leve uden en Citroén Berlingo.

Jeg har haft en veninde, som efter at have set mig løfte en opslået barnevogn ind at stå og ikke skulle kæmpe med dørene mens jeg satte sønnerne fast i autostolene kørte stum af forbløffelse direkte hjem til manden og forlangte at få en Berlingo.

Den er grim, det er i bund og grund en varevogn/ børnecontainer og den må ikke trække noget større end en cykel-trailer .. men den er S K Ø N at bruge som børnefamilie.

Ingen besvær med eller bekymring over bildøre, der smækker op i nabobilerne på parkeringspladsen - intet besvær med børn, der brokker sig over ikke at kunne se noget fra bagsædet og intet besvær med at slå barnevogn ned og op.

OG .. en peugeot partner er bare IKKE det samme, basta bum!

Har altid undret mig over hvordan der kunne være et marked for så grim en bil, men det er der så en forklaring på nu :-) Tror nu nok man kan klare sig uden selvom man har mere end et barn ;-)

17-09-2015 15:37 #27| 2
tuznelda skrev:Jeg ved det er upopulært blandt mænd og det er muligvis én af verdens grimmeste biler ...

Men har man først stået ved de åbne skydedøre og sat små børn fast i autostole efter at have løftet en fuldt opslået barnevogn ind at stå i bagagerummet, så indser man, at man som børnefamilie med flere end 1 små børn IKKE kan leve uden en Citroén Berlingo.

Jeg har haft en veninde, som efter at have set mig løfte en opslået barnevogn ind at stå og ikke skulle kæmpe med dørene mens jeg satte sønnerne fast i autostolene kørte stum af forbløffelse direkte hjem til manden og forlangte at få en Berlingo.

Den er grim, det er i bund og grund en varevogn/ børnecontainer og den må ikke trække noget større end en cykel-trailer .. men den er S K Ø N at bruge som børnefamilie.

Ingen besvær med eller bekymring over bildøre, der smækker op i nabobilerne på parkeringspladsen - intet besvær med børn, der brokker sig over ikke at kunne se noget fra bagsædet og intet besvær med at slå barnevogn ned og op.

OG .. en peugeot partner er bare IKKE det samme, basta bum!

gtfo :-)

17-09-2015 15:38 #28| 0
Vidx skrev:Nu er jeg ikke ekspert på området, men jeg ville lige slå koldt vand i blodet inden jeg troede jeg havde lavet et kup ved at købe en afgiftsfri tesla.

Regeringen har rigtig nok meldt ud de ikke har råd til at fortsætte aftalen om afgiftsfritagelse.

Meeen, der er vidst ikke nogen der ved præcist hvordan situationen for dem der har købt afgiftsfrit kommer til at se ud, og ej heller hvor meget afgift der kommer på elbilerne.

øhh jo, det ved vi.

Biler er købt afgiftfrit såfremt de bliver leveret inden 31/12, og bliver ikke pålagt registreringsafgift efterfølgende.

per 1/1 2016 er der fuld registreringsafgift på elbiler. dette ved vi også.

Om regeringen nu eller senere får tænkt sig om og lavet en ny særlov, der giver hel eller delvis afgiftsfritagelse, det ved vi ikke... men helt afgiftsfritagede, det bliver de nok ikke lige foreløbigt igen...

Torstens skrev:Shit, hvis jeg ikke skulle i gang med en større ombygning, ville jeg helt sikkert overveje en Tesla. Men hvordan er det med brugte Teslaer efter 1/1-2016?
Kan de så lige pludseligt sælges til over 1 mio., eller kan man stadig "bare" få salgsværdien af dem, og så skummer staten 250% på ekstra afgift?

det er din bil, og du får selvfølgelig det for den den kan sælges for. Det blander staten sig ikke i. Det er temmeligt sikkert at der ikke bliver solgt særligt mange nye teslaer (til en startpris på ca 1.700.000 uden ekstraudstyret, der også bliver 3 gange dyrere) efter 31/12, men det påvirker jo ikke os der har købt i år. Dermed ikke sagt at jeg forventer at sælge min til over en million, men mindre kan også gøre det :)


caladin skrev:Hvor lang tid tager det at lade sådan en bil op?

på supercharger siger tesla at den kan lade op til 80% batteri på en halv time. Min erfaring er nok nærmere 40 minutter. De sidste 20% tager så ca det samme. På alm 400 volt hjemme tager det natten over.


SørenSnegl skrev:

At den ikke vil tabe værdi er måske rigtigt nok under nuværende omstændigheder, men det er nok værd at tage sandsynligheden for en fremtidig afgiftsfrihed på elbiler med i sine overvejelser.

helt sikkert, men under alle omstændigheder, så holder teslaerne bare deres værdi rigtigt godt, også på andre markeder end det danske. Så der er ingen tvivl om at afskrivningen med uændrede afgiftsforhold stadig ville være meget mindre end i en bmw eller mercedes til de samme penge.


det hjælper de 8 års garanti på batteri, el og motor selvfølgelig også på.

17-09-2015 15:46 #29| 0

Hvad er den månedlige udgift til "brændstof", hvis man udelukkende lader den op hjemme?

Evt. med et udgangspunkt i 1000km om måneden?

17-09-2015 15:47 #30| 0
wzup skrev:det er din bil, og du får selvfølgelig det for den den kan sælges for. Det blander staten sig ikke i. Det er temmeligt sikkert at der ikke bliver solgt særligt mange nye teslaer (til en startpris på ca 1.700.000 uden ekstraudstyret, der også bliver 3 gange dyrere) efter 31/12, men det påvirker jo ikke os der har købt i år. Dermed ikke sagt at jeg forventer at sælge min til over en million, men mindre kan også gøre det :)

Mener du seriøst, at man kan spekulere i at købe en tesla med fortjeneste, uden at regeringen vil prøve at gøre noget imod det?

For jeg har pengene (realkreditlån) til indskudet, og lønnen til at kunne betale de 5.500 ud over tilbagebetaling af realkreditlån - så hvis jeg mente jeg kunne tjene på det, ville jeg slå til med det samme.


Det er ikke første gang jeg har tænkt tanken, men jeg har troet (og dem jeg har diskuteret det med har antaget) at staten ville lukke det spekulationshul.

Redigeret af Torstens d. 17-09-2015 15:49
17-09-2015 16:18 #31| 0
Leopatra87 skrev:Hvad er den månedlige udgift til "brændstof", hvis man udelukkende lader den op hjemme?
Evt. med et udgangspunkt i 1000km om måneden?

regn her:

http://www.teslamotors.com/da_DK/models-charging#/calculator



Torstens skrev:Mener du seriøst, at man kan spekulere i at købe en tesla med fortjeneste, uden at regeringen vil prøve at gøre noget imod det?
For jeg har pengene (realkreditlån) til indskudet, og lønnen til at kunne betale de 5.500 ud over tilbagebetaling af realkreditlån - så hvis jeg mente jeg kunne tjene på det, ville jeg slå til med det samme.

Det er ikke første gang jeg har tænkt tanken, men jeg har troet (og dem jeg har diskuteret det med har antaget) at staten ville lukke det spekulationshul.

jeg har købt to, og planlægger kun at beholde en (eller ingen hvis fortjensten er tilpas stor :) )

17-09-2015 16:36 #32| 0
Moderator

Jeg kører en Mondeo TDCI 140 fra 2009. Jeg er stadig begejstret for den, selvom tælleren har rundet 250000 km.

Komforten er super og pladsen gigantisk (stc). Ingen nævneværdige værkstedsregninger.

Og så er de kampbillige brugte. Udbredt firmabil, der ofte udskiftes efter 3 år.

17-09-2015 16:39 #33| 0
Moderator

Vedr. Tesla... Tænk på reperationer, når de begynder at få alder på bagen. Det kan blive dyrt... Min lokale mekaniker anbefaler KUN at overveje dem som leasingbiler.

17-09-2015 16:40 #34| 0
Moderator

Gennemsnittet på min Mondeo ligger forøvrigt stabilt på 17,5 km/l

17-09-2015 16:42 #35| 1
wzup skrev:øhh jo, det ved vi.
Biler er købt afgiftfrit såfremt de bliver leveret inden 31/12, og bliver ikke pålagt registreringsafgift efterfølgende.
per 1/1 2016 er der fuld registreringsafgift på elbiler. dette ved vi også.
Om regeringen nu eller senere får tænkt sig om og lavet en ny særlov, der giver hel eller delvis afgiftsfritagelse, det ved vi ikke... men helt afgiftsfritagede, det bliver de nok ikke lige foreløbigt igen...
det er din bil, og du får selvfølgelig det for den den kan sælges for. Det blander staten sig ikke i. Det er temmeligt sikkert at der ikke bliver solgt særligt mange nye teslaer (til en startpris på ca 1.700.000 uden ekstraudstyret, der også bliver 3 gange dyrere) efter 31/12, men det påvirker jo ikke os der har købt i år. Dermed ikke sagt at jeg forventer at sælge min til over en million, men mindre kan også gøre det :)

på supercharger siger tesla at den kan lade op til 80% batteri på en halv time. Min erfaring er nok nærmere 40 minutter. De sidste 20% tager så ca det samme. På alm 400 volt hjemme tager det natten over.

helt sikkert, men under alle omstændigheder, så holder teslaerne bare deres værdi rigtigt godt, også på andre markeder end det danske. Så der er ingen tvivl om at afskrivningen med uændrede afgiftsforhold stadig ville være meget mindre end i en bmw eller mercedes til de samme penge.

det hjælper de 8 års garanti på batteri, el og motor selvfølgelig også på.



Bare lige for at gøre det helt klart, så siger jeg ikke at det er dumt at købe en Tesla pt, du får en voldsomt fed afgiftsfri elbil, så det må være op til den enkelte at vurdere om det noget for dem.



Men hvordan du råder andre til at agere på baggrund af at der kommer afgift på efter nytår, uden du reelt set aner hvad der kommer til at ske efter nytår, det melder jeg totalt pas på.



Det er i min verden meget usikkert, og medmindre du har noget mere der kan underbygge din opfattelse af hvad der kommer til at ske, så ville min anbefaling ihvertfald ikke være at købe flere teslaer end man selv har brug for:-)

Så kan man jo altid sælge, hvis der skulle opstå en god mulighed for det...


Edit: Du skriver at elbilerne ikke bliver pålagt registreringsafgift efterfølgende. Betyder det også at du ved at der ikke skal betales en tilpasset registreringsafgift til staten ved evt. videresalg? Evt kilde

Redigeret af Vidx d. 17-09-2015 16:45
17-09-2015 17:00 #36| 0
NanoQ skrev:Vedr. Tesla... Tænk på reperationer, når de begynder at få alder på bagen. Det kan blive dyrt... Min lokale mekaniker anbefaler KUN at overveje dem som leasingbiler.

Det forstår jeg godt han siger, elbiler er en katastrofe for mekanikere og specielt almindelige bilforhandlere, som tjener størstedelen af deres penge på service og reparationer. Faktum er at der kun er en bevægelig del i en elmotor og der skal ikke engang skiftes olie. Største udfordring er levetiden på batteriet, og der har man også 8 års garanti. Selvfølgelig skal skifte dæk og bremser, som på en alm bil, og ophæng og bærekugler er måske mere udsatte grundet vægten, men jeg kan ikke se hvorfor den på nogen måde kan blive dyrere at reparere de første 8 år...



Vidx skrev:
Men hvordan du råder andre til at agere på baggrund af at der kommer afgift på efter nytår, uden du reelt set aner hvad der kommer til at ske efter nytår, det melder jeg totalt pas på.

Opinions are like ass holes, everybody has one :) :

http://ing.dk/artikel/venstre-dropper-srs-afgiftsfritagelse-elbiler-177243

eller med et lavere lixtal:

http://ekstrabladet.dk/biler/venstre-vil-laegge-afgift-paa-elbiler-i-2016/5629321


skal der afgiftsfritages igen, så skal det på finansloven, og det kan ikke nås i år for 2016 (og venstre vil ikke)


og selvfølgelig kommer der ikke registreringsafgift med tilbagevirkende kraft, bilen er jo købt og betalt og indregistreret efter gældende lovgivning



17-09-2015 17:07 #37| 0

Vi er i nogen lunde samme situation som jer, og købte sidste år en Ford C-Max fra 2012 der havde gået 60.000 for 175.000kr. Vi er stadig helt vilde med den og den egner sig helt vildt godt som familiebil.

Den kører på diesel og koster på 1400k halvårlig i grøn afgift og køre 23km på literen.

17-09-2015 17:07 #38| 0
wzup skrev:

Det forstår jeg godt han siger, elbiler er en katastrofe for mekanikere og specielt almindelige bilforhandlere, som tjener størstedelen af deres penge på service og reparationer. Faktum er at der kun er en bevægelig del i en elmotor og der skal ikke engang skiftes olie. Største udfordring er levetiden på batteriet, og der har man også 8 års garanti. Selvfølgelig skal skifte dæk og bremser, som på en alm bil, og ophæng og bærekugler er måske mere udsatte grundet vægten, men jeg kan ikke se hvorfor den på nogen måde kan blive dyrere at reparere de første 8 år...

Opinions are like ass holes, everybody has one :) :

http://ing.dk/artikel/venstre-dropper-srs-afgiftsfritagelse-elbiler-177243

eller med et lavere lixtal:

http://ekstrabladet.dk/biler/venstre-vil-laegge-afgift-paa-elbiler-i-2016/5629321

skal der afgiftsfritages igen, så skal det på finansloven, og det kan ikke nås i år for 2016 (og venstre vil ikke)

og selvfølgelig kommer der ikke registreringsafgift med tilbagevirkende kraft, bilen er jo købt og betalt og indregistreret efter gældende lovgivning




Jeg hopper ud af diskussionen, vi snakker tydeligvis lidt forbi hinanden
17-09-2015 17:11 #39| 0

Men mon det vil være nemt at sælge en brugt Tesla for omkring 1 mio. til næste år. Dem der har den slags penge, er jo nok klar over at der kommer afgift på til næste år, så de vil nok købe den nu.

Der er jo nok også andre lykkeriddere/gamblere, der vil tage chancen og køber med salg for øje og gerne vil sælge til næste år. Så man vil skulle noget tid frem, og vente på at der er nogle nye milionærer der ikke har pengene i dag, som til den tid gerne vil give omkring 1 mio. for en bil - og man ved på det tidspunkt ikke, om der er kommet nye modeller og om afgifterne igen vil blive fjernet.


Det er en god idé - men også en noget satset idé.

17-09-2015 17:12 #40| 0

Overvej at kigge mod Dacia, evt Logan modellen.


Jeg har lige købt en - vi har 2 små unger - og den stod mig i 151.000kr fra ny af. Vanvittig pris imo.

Går ca. 25km/l diesel, koster mig 4.500kr årligt i forsikring.


Koster mig 1.500ish pr. måned med en 20% udbetaling.

Redigeret af Bisgaard d. 17-09-2015 17:12
17-09-2015 17:14 #41| 0
Moderator

Priserne på Daciaerne er vanvittige... Men man skal overveje, om man har lyst til en bil, der gør det, mildest talt, dårligt i alle crashtests.

17-09-2015 17:28 #42| 0

Al investering handler om risiko i forhold indtjening, og jeg er fint tilfreds hvis jeg kan tjene 100.000 (eller 15%) på at køre verdens bedste bil i nogle måneder. Risikoen i investeringen ser jeg som minimal.

Jeg ser egentlig kun tre risici:

markedet mættes (tror jeg ikke, da teslaen stadig er god value for money i forhold til andre luksusbiler)

tesla går konkurs (min største frygt, da garanti osv vil bortfalde. Dog er tesla aktien temmelig værdifuld)

ny regering eller ny afgiftsfritagelse. (lovgivning tager tid og elbiler vil formentlig ikke stå som 1. prioritet for en evt. ny regering)


18-09-2015 12:52 #43| 2
wzup skrev:Al investering handler om risiko i forhold indtjening, og jeg er fint tilfreds hvis jeg kan tjene 100.000 (eller 15%) på at køre verdens bedste bil i nogle måneder. Risikoen i investeringen ser jeg som minimal.

Jeg ser egentlig kun tre risici:
markedet mættes (tror jeg ikke, da teslaen stadig er god value for money i forhold til andre luksusbiler)
tesla går konkurs (min største frygt, da garanti osv vil bortfalde. Dog er tesla aktien temmelig værdifuld)
ny regering eller ny afgiftsfritagelse. (lovgivning tager tid og elbiler vil formentlig ikke stå som 1. prioritet for en evt. ny regering)

Men markedet bliver vel mættet i år af at man til næste år skal betale mere end dobbelt så meget for sin Tesla. Jeg tror ikke der er mange der har lyst til at købe en brugt Tesla til 2-300.000 mere, end hvad de kunne købe den for i dag.

Så jeg tvivler på, at der er ret meget salg i dem i hele 2016 - både for brugte og nye. Og de få købere der er har jo sandsynligvis nok sælgere at vælge imellem, hvilket sænker brugtvognsprisen (jf. loven om udbud og efterspørgsel). Så chancen for at sælge med fortjeneste (her skal man også tage med, at forsikring og afvikling af lån ikke er gratis) i 2016 er ret lille - så skulle det i givet fald være til købere fra nabolande, som måske kan spare noget. Hvis afgiften fortsat er i spil i 2017, kan potentialet for salg være dér. Men det er noget satset og en lang og omkostningsfuld ventetid man er nødt til at have.


Derudover er der også muligheden for statslige indgreb på de biler der er afgiftsfrie, når de bliver solgt. Køber man i dag en afgiftsfri bil i DK, skal man betale afgiften for at få lov til at køre med den på gader i Danmaek. Nej, den har så ikke været indregistreret som gade bil i DK - men mon ikke staten kunne finde på noget for at dække det med el-biler?

Grunden til at de lægger afgiften på igen, er jo af økonomiske årsager - så mon ikke de også vil have del i den kage der måtte være ved et salg af bilen igen - om ikke andet så i form af en indtægtsbeskatning, som når brugtvognsforhandlere sælger biler.

20-09-2015 15:16 #44| 0

Tænk på dette scenarie, som er meget realistisk:

Flere tænker som dig og køber som en investering = udbuddet øges.

Dem der gerne vil have en Tesla eller måske kun har overvejet det frem til nu fremrykker deres investering pga. afgiftsfritagelsen = markedet mættes.

Du står altså med et øget udbud og en meget usikker efterspørgsel.


Der er desuden som beskrevet ovenstående en psykologisk betragtning. Det er de færreste der har lyst til at investere i en brugt bil for mere end købspris.


Edit; @wzup : quote funktionen drillede.

Redigeret af dknosser d. 20-09-2015 15:16
20-09-2015 15:34 #45| 0

Jeg ville overveje SEAT Leon ST. Den har fedt design og er noget billgere end biler fra samme importør. Evt FR udgaven så har du en bil der både er lidt frisk og stadig stor og rummelig. Har en selv med dsg fortryder aldrig det kø

20-09-2015 15:57 #46| 0

Købte en Tesla i fredags og kan bekræfte finansieringen som er beskrevet tidligere.

Ahh jeg glæder mig til slut november :-)

20-09-2015 17:18 #47| 0

Prøv at komme med gode bud på hvilke typer mennesker det er, der gerne vil Tesla, men ikke liiige hører om at afgiftfriheden fjernes 1/1 2016
De er samtidig SÅ vilde med Tesla at de alligevel bare VIL have en allerede i foråret 2016
Og de er totalt rige, så de betaler gerne 1.000.000 eller mere for en brugt.

Dem findes der imo ikke mange af!

Jeg vil blive dybt overrasket hvis der overhovedet bliver solgt bare 1 Tesla til mere end afgiftfri pris!

Derimod kan jeg godt se ideen i at købe nu, hvis man drømmer om at køre Tesla og være lidt firstmover-agtig
Det er jo en fed slæde.
Og købt uden afgift, kan måske sikre et lavt værditab i de første år.
Så muligvis et godt valg, og uanset en bil med god karma.

Mht Citroen Berlingo:
Praktisk for børnefamilier - helt sikkert
God value for money - helt sikkert
Intet andet - helt sikkert
Sorry Tuz, den består ikke på trods af din anbefaling


20-09-2015 18:11 #48| 0

Jeg har en kollega, som købte en Seat Leon for nylig. Den er han rigtigt glad for.


Mht. Tesla, kommer de også med en X model til næste år. Den bliver jo nok ikke solgt i DK, før der eventuelt kan blive afgiftfrihed igen - gad i øvrigt godt at se de kalkuler, der siger, at staten mister over 6 mia., og altså regned med at få 6 mia. mere i kassen, efter de lægger afgift på de her biler. De bliver jo bare ikke solgt.

Jeg er lidt i tvivl om X modellen bliver dyrere, end S. Den ser mindre ud og mindre elegant på deres billeder - jeg er heller ikke vild med dørene. Men det kunne være rart, hvis vi kunne få udbredt el-biler meget mere, end i dag. De er jo vildt meget billigere at holde.

Der er også BMW i3 - men den er ikke specielt pæn, og i8 koster over 2 mio. afgiftfri (den er dog ret fed).

20-09-2015 23:53 #49| 0
Brunen skrev:Hej OP

Min familie kører i en ford S-max
Det er en super god familiebil.
Vores er 8 år gammel og kører fint
Benzin 2.0
Lidt sløj brændstoføkonomi men det er også en stor bil

Det at den er lidt højere, gør det meget nemt at sætte børn i barnesæde og spænde selen
Desuden sidder voksne rigtig fint på bagsædet, hvis barnet har behov for en voksen

Kæmpe baggagerum, som kan gøres enormt når bagsæderne lægges ned.
Bagsæderne kan i øvrigt lægges ned individuelt.

5 stjerner i sikkerhedstest af euro ncap

Isofix til barnesæder

Afsted til fordforhandleren og få en perfekt familieslæde, som indenfor segmentet er ret flot

Mvh Brunen

At en bil fik 5 stjerner i en sikkerhedstest for 8 år siden, siger ikke noget om dens sikkerhed i dag. Du er godt klar over, at de sikkerhedstests udvikles hele tiden? En bil, der fik 5 stjerner i 2000, ville ikke få en eneste stjerne i 2015.

21-09-2015 00:03 #50| 1

Vil også lige indskyde, at en Tesla er en specialbil og i skal nok forvente at omkostningerne til drift/service afspejler dette. Så, hvis i tror i kan købe en bil i 1.7 mio-klassen og så drive/eje den på Polo-niveau, så er der nogen af jer, som ender med at gå fra hus og hjem. -Det sagt, har man pengene til driften af en sådan bil, er det da et interessant aspekt, at man kan få dem lidt endnu, uden afgift. Jeg tror dog, som mange andre at regeringen nok skal få lukket det hul i finansloven, der er lige om hjørnet. Det er lidt som at tro, man kan gøre en god handel, ved at købe fx en 15 år gammel Audi A8 til samme pris som en ny Polo, og så tror man den også kan køres for et Polo-budget. -Kæft jeg har set det mange gange. :D

21-09-2015 00:27 #51| 0
Torstens skrev:Men mon det vil være nemt at sælge en brugt Tesla for omkring 1 mio. til næste år. Dem der har den slags penge, er jo nok klar over at der kommer afgift på til næste år, så de vil nok købe den nu.
Der er jo nok også andre lykkeriddere/gamblere, der vil tage chancen og køber med salg for øje og gerne vil sælge til næste år. Så man vil skulle noget tid frem, og vente på at der er nogle nye milionærer der ikke har pengene i dag, som til den tid gerne vil give omkring 1 mio. for en bil - og man ved på det tidspunkt ikke, om der er kommet nye modeller og om afgifterne igen vil blive fjernet.

Det er en god idé - men også en noget satset idé.

Både Porsche og flere andre er på vej med MEGET hårde konkurrenter til Tesla. Så ja, Tesla's position på markedet er ikke den samme om bare 3 eller 5 år. Det er et hype lige nu, som med garanti aftager eller måske helt forsvinder. I øvrigt, hvis en Tesla kommer til at koste 1.7 mio. kr. fra ny af, så vil en bil, i den prisklasse, alt andet lige falde til ca 1. mio. kr brugt, allerede det første-andet leveår. Netop fordi, både købere og sælgere ved, der er en masse indkøbte afgiftsfrie biler som er i markedet. -Særligt fordi mange af de Tesla'er som kører på de danske veje i dag, er leasede, og derfor kommer ud i privat eje om et par år, og så er det ret begrænset hvor mange private danskere, som har råd til at finansiere driften af sådan en specialbil, som det vitterligt er.

21-09-2015 00:33 #52| 0
NanoQ skrev:Priserne på Daciaerne er vanvittige... Men man skal overveje, om man har lyst til en bil, der gør det, mildest talt, dårligt i alle crashtests.

En Dacia der får 3 stjerner i en crashtest i 2015, er mindst lige så sikker som en bil, der fik 5 stjerner i en crashtest for bare 7-10 år siden. Altså, den er mindst lige så sikker som en brugt Ford Mondeo osv.

21-09-2015 11:40 #53| 0

"verdens bedste bil"


ekstrabladet.dk/biler/sure-kunder-om-tesla-leverer-ikke-de-lovede-hestekraefter/5744187

Redigeret af AtillaWP d. 22-09-2015 16:23
09-10-2015 15:56 #54| 0

Så blev der indgået forlig vedrørende afgift på elbiler, så afgiften bliver faset ind. Så det er altså ikke fuld afgift fra næste år.

ekstrabladet.dk/nyheder/politik/aftale-om-elbiler-er-paa-plads/5773952

09-10-2015 19:22 #55| 0
ing.dk/artikel/ny-aftale-om-elbiler-tesla-faar-et-ordentligt-smaek-179394

Spændende.
09-10-2015 19:32 #56| 0

Vi har netop købt en 1 år gammel Hyundai i 40 der har kørt 15.000.

Der er 4 års yderligere total garanti uden kilometer begrænsning, og alt i udstyr, næsten.

Pris : 250k


Vi er meget glade for den ;)

09-10-2015 19:53 #57| 0

Synes kabinekvaliteten/udseende i hyundai's modeller er utrolig klodset.

09-10-2015 20:10 #58| 0
JinXXX skrev:Synes kabinekvaliteten/udseende i hyundai's modeller er utrolig klodset.

Der er nok ingen tvivl om at kvaliteten i en Tesla til 1,7 millioner, eller hvor meget i efterhånden har talt den op i er kvalitetsmæssigt længder foran Hyundai :)

Redigeret af Mikkmakk d. 09-10-2015 20:31
09-10-2015 20:18 #59| 0

Men det er jo smag og behag. Jeg syntes nu det ser pænt ud, og ikke så meget plastic som jeg forventede inden vi prøvede en ..

For 3 uger siden sagde jeg at jeg ikke engang gad at prøve en ;)


http://www.zercustoms.com/news/Hyundai-i40-Interior.html


Og her en tysk sammenligning mod en Passat.. Hvor der skrives at der ikke er noget kvalitetsmæssigt at skamme sig over ;)


In puncto Materialanmutung und Verarbeitungsqualität braucht sich das mit schwarzem Klavierlack veredelte Interieur des Hyundai i40 cw nicht zu verstecken und ist dem vorbildlich soliden Passat-Interieur durchaus ebenbürtig.


Link :

http://www.auto-motor-und-sport.de/vergleichstest/hyundai-i40-cw-mazda-6-kombi-und-vw-passat-variant-beachtliche-kombi-konkurrenz-aus-korea-4129527.html

Redigeret af Mikkmakk d. 09-10-2015 20:42
10-10-2015 00:15 #60| 0

Jeg har for gud ved hvilken gang haft min bil på værksted (en 2003 Passat). Jeg er utroligt glad for bilen, men pænt ærgerlig over de mange skader der har været. Jeg var her ude i nogle tanker om at skifte den, når den kom tilbage fra værksted, og her undersøgte jeg hvilke brugte biler der var værd at forfølge. Jeg kom frem til, at årets brugtbil 2014 var Honda Civic fra 2006 og nyere, som faktisk er en ganske udmærket bil. Den har gode køreegenskaber, den er forholdsvis billig, og mekanisk set er der ret få problemer med dem. Jeg fik så en snak med min mekaniker, som mente, at når nu jeg ikke ville kunne få mere end det jeg over de sidste par måneder har betalt i værkstedsregninger for min nuværende bil, burde jeg holde ved den. Der er mange nye ting på den.

Men han påpegede også at Honda og Hyundai er der næsten aldrig problemer med, mens VW har mange motorproblemer (han havde væøret forbi Audi, som havde store containere med motorer der var i stykker).


Mht. Tesla, så er det egentlig OK, at den ikke er mere afgiftsfri, end så mange andre biler, da selve produktionen af den bil forurener meget mere, end andre biler forurener i deres levetid. Jeg er dog på LAs side her, og mener det er forrykt, at man skal betale 180% oven i prisen i afgift på en bil der skal have danske plader. Det er med til at vores bilpark er gammel og meget forurenende. Men desværre tænker politikerne bare i kroner og øre mht. afgifter - bedst eksemplificeret i biobrændsel, som dybest set betyder at biler kan køre på rapsolie med en mindre ombygning - rapsolie kan fås til omkring 2-3 kr/liter, men bruger man det til bilen, skal man betale en afgift der modsvarer forskellen mellem prisen på rapsolien og hvad diesel koster.


Fint at brintbiler stadig vil være afgiftsfrie, men de skal lige udvikle dem lidt mere, før de bliver attraktive at køre i. Jeg tror desværre ikke det sker før 2019.

Redigeret af Torstens d. 10-10-2015 00:17
10-10-2015 15:42 #61| 1

Kia Rio

10-10-2015 19:13 #62| 0
Moderator

Sammenligning af bilers interiørkvalitet med Passat, er easy win for de fleste. Det ser pænt ud, men det knirker og knager....

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar