Ny i FL 50/100, linje?

#1| 0

Jeg spiller normalt nl400, men har fået lyst til at lære fixed noget bedre. Min gode ven Asger_b (Oraklet), har forklaret mig at vi "altid spiller med showdown", så jeg er ik helt grøn. Har spillet lidt før, men jeg er i og for sig ret blank post flop. Især med hensyn til check/raise føler jeg mig grøn.

Spillede lidt SH fixed forleden, og er meget i tvivl om linjen i denne hånd. Villian er meget aktiv, meget aggro og spiller altid selv til showdown. K høj har taget et par solide pots ved bordet op til denne hånd. Mit spørgsmål er hvordan får jeg max value ud af denne? Linje?

provocatio is at seat 1 with 4031.00
HERO is at seat 2 with 1125.00
**Zocker** is at seat 3 with 4562.10
supersteso is at seat 4 with 3254.00
DaStation is at seat 5 with 1657.00

**Zocker** posts the large blind 50.00
HERO posts the small blind 25.00

HERO: 9d, 9s
**Zocker**: --, --
supersteso: --, --
DaStation: --, --
provocatio: --, --

Pre-flop:

supersteso: Fold
DaStation: Fold
provocatio: Fold
HERO: Call 50.00
**Zocker**: Raise 100.00
HERO: Call 100.00

Flop (Board: 6c, 9h, Jd):

HERO: Check
**Zocker**: Bet 50.00
HERO: Raise 100.00
**Zocker**: Raise 150.00
HERO: Call 150.00

Turn (Board: 6c, 9h, Jd, Qd):

HERO: Check
**Zocker**: Bet 100.00
HERO: Raise 200.00
**Zocker**: Call 200.00

River (Board: 6c, 9h, Jd, Qd, 4d):

HERO: Bet 100.00
**Zocker**: Call 100.00

24-05-2006 15:56 #2| 0

50/100!!!??

24-05-2006 16:04 #3| 0
OP

@rif

Du har aldrig set en HH før??

Hvad er spørgsmålet?

24-05-2006 16:05 #4| 0

Jeg tror bare at rif1900 tænker at hvis du er helt ny så er 50/100 da lidt vildt at springe ud i :-)

Men cool nok.

Jeg syntes det ser fint ud, men jeg er heller ikke FL ekspert.

Mvh. MoPe

24-05-2006 16:09 #5| 0

@mope præcis

Jeg raiser preflop..

24-05-2006 16:10 #6| 0

Fejl 1: Raise preflop. Nierne skal raises i følge helmuth, da de er favorit over for de fleste hænder. Ellers er det fint.

24-05-2006 16:14 #7| 0

Stor fejl ikke at raise preflop.

En alternativ linje er at calle hans 3 bet på floppet og så leade turn.
Kan godt lide dit check raise, men du mister rigtigt meget value hvis den går check check på turn.

24-05-2006 16:15 #8| 0
OP

@Ita

Fint med dit input, men hva har du erfaring med high stakes fixed sh cash games? Rolig Mester, og hold dig til at grinde nl25 lh....

@Rif
Jeg raiser ikke pre da jeg er 100 på at villian i BB raiser mig, og styrken af min hånd herved er bedre skjult. Er dette forkert tankegang i FL? Klart jeg ikke har en monster, men vil dog mene jeg langt ofte er klart foran her.

@Mope

Hva er normalt limit at starte ud på? Hvilken roll kræver fixed 50/100?

Mvh
Nicki

24-05-2006 16:16 #9| 0

"Nierne skal raises i følge helmuth"

Godt vi har Hellmuth.

24-05-2006 16:22 #10| 0
OP

Er det virkelig en STOR fejl ikke at raise pre flop? Jeg ved med stor sikkerhed han re-nakker pre, Han er er mega aggro.

Vil vi i situationene her som HU gerne have den capped preflop med 99 mod random???

Er som sagt stadig jomfru i fixed limit ;-)
24-05-2006 16:29 #11| 0

Er det virkelig en STOR fejl ikke at raise pre flop?
JA

Vil vi i situationene her som HU gerne have den capped preflop med 99 mod random???
JA især når du har position..

24-05-2006 16:31 #12| 0

@Mr_Hit

Det er vel meget forskellig alt efter hvor agressiv man er :-) Men en 300BB er vist ikke helt ved siden af, så i dit tilfælde må det være 30.000$, er jeg helt ved siden af?

Siger heller ikke der er noget galt i du spiller så højt, bare at jeg troede det var sådan Rif1900 tænkte :-)

24-05-2006 16:32 #13| 0
OP

@Rif

Mener du position til at Bluff fra Sb? Jeg er godt klar over jeg ik har opfundet den dybe, men er postiton nu også omvendt i fixed?

I så fald, OMG jeg er en fisk :-)

24-05-2006 16:34 #14| 0

At starte så højt ud når man er rimelig grøn i SH FL virker meget risikabelt imho.

Jeg tror heller ikke at 300BB er helt nok når man spiller "semi highstakes" shorthanded. Men det kommer selvfølgelig an på hvormeget bedre du er end dine modstandere, så meget svært at sige hvad en tilstrækkelig BR er.

24-05-2006 16:44 #15| 0
OP

@mope

I disse tider hvor alle går og bliver pro fra den ene dag til den anden, har jeg bare valgt at være fritids semi high stakes spiller.

Jeg fører en meget aggresiv BR, og meget selektiv table selection. Har virkleig tjent mig godt igennem tiden.

@Rif

Kan du ikke definere igen hvordan man udnytter position fra Sb imod Bb? Jeg er ik helt sikker på jeg har forstået det.

Mvh
Nicki

24-05-2006 16:45 #16| 0

Mod en meget aggro spiller skal du cappe såvel pre-flop som på det aktuelle flop. At få max value ud af dine gode hænder er et must. En super aggro spiller vil ofte ræssonere, at du forsøger at skræmme ham væk når du capper - og det vil blot committe ham endnu mere til potten.

Du vil selvfølgelig til tider opleve, at du taber lidt ekstra ved at cappe igennem på pre-flop + flop - og måske sidde tilbage med en umiddelbar følelse af, at du har over-bettet din hånd. Men tro mig, det er en langtidsholdbar taktik, der vil maksimere din indtjening på dine gode hænder og samtidig give dig bedre bluff og semi-bluff muligheder senere i gamet.

24-05-2006 16:45 #17| 0

Okay helt cool med mig, håber da at du får et godt resultat med derfra ;-)

GL

24-05-2006 16:46 #18| 0

ups, my bad, så ikke du var sb;)
men mener dog stadig du skal raise

24-05-2006 17:29 #19| 0

# Jeg raiser i SB med 99 10/10 gange. Hvis det er en aggro cappe jeg den.

Ellers synes jeg den er fint spillet både flop turn og river.

''''Jeg fører en meget aggresiv BR, og meget selektiv table selection. Har virkleig tjent mig godt igennem tiden''''''

Det dummeste du kan gører er at fører en aggresiv BR på semi highstake fixed. Bare vent til dagen kommer hvor du er inde i elendig periode. Et swing på 10$k på 1 dag er normalt.

24-05-2006 17:45 #20| 0

"Jeg raiser ikke pre da jeg er 100 på at villian i BB raiser mig, og styrken af min hånd herved er bedre skjult. Er dette forkert tankegang i FL? Klart jeg ikke har en monster, men vil dog mene jeg langt ofte er klart foran her."

99 i blinds ER en monster. Du kan ikke fortolke 99 til at have samme "værdi" som i NL hvor man helst skal ramme med den for at ku gå til bunds.

"Er det virkelig en STOR fejl ikke at raise pre flop?"

jah..

CAP preflop, CAP flop - eller hvis du har et klokkeklart read på at du ka checkraise ham på turn, så CR turn.

- Tox

24-05-2006 18:08 #21| 0
OP

@Tox

Du har helt sikkert ret, men det kræver lige noget at skifte fra NL til FL. I den givne situation følte jeg mig overbevist om at jeg kunne CR turn, men følte mig ikke sikker på at det var mest optimale linje.

Han skrev J6 bagefter i chatten ;-)

@Lius
Det har virket super indtil videre, men har heller ikke ramt et stort downswing endnu. Plus min data er langt fra stor nok til at udmåle noget statistisk.

Tror sgu bare jeg sidder i skrub......

24-05-2006 18:22 #22| 0

Raise preflop, du giver blinds gratis spil, og din hånd er sårbar overfor mange overcards.

Gå ned i level og prøv de forskellige strategier et sted, hvor det ikke kan koste din bankroll, (med mindre du er ligeglad og spiller for skæg).

Man går iøvrigt ikke altid til showdown i FL. Calling stations gør, men de taber big time over tid. Så snart dine modstandere får (Pokertracker)-stats på dig er den strategi dødsdømt.

Hvis du vil vide mere om strategier, linjer mv. så gå ind på 2+2 small stakes shorthanded, øverst i forummet er der en sticky, der hedder "digest". Her er en oversigt over de bedste tråde det seneste halve år. Rigeligt med læsestof til en weekend (eller en måned). Her kan man læse, hvilke strategier dine modstandere grundlæggende bruger (også på highstakes), det er en god ballast at have, også selvom man selv vælger en anden tilgang til spillet.

Held og lykke

Peace

24-05-2006 19:50 #23| 0

Raise eller reraise preflop, cap flop.

Tror ikke at du er vindende i 50/100 fixed, ser ud som om at du ville have nok at gøre i 10/20..

24-05-2006 20:10 #24| 0

jeg hører så til den gruppe der mener det godt kan betale sig at spille den på den måde i high stakes preflop. Men kun fordi jeg er overbevist om at mange der sidder i BB vil raise den og bette ud på flop hvis SB bare kalder preflop uafhængigt af hånden. Og kun hvis man selv spiller super tricky og kender sin modstander, for det er bestemt ikke standard....

Jeg er dog ikke 100 på dette :-) men for mig kan det give mening, hvis man er super observant og ikke 4 tabler. Ellers hader jeg at spille i SB mod BB, fordi BB har position og rent faktisk har pot ods til at kalde med de latterligste hænder... Dvs ved at raise fortæller man faktisk BB at man har en overkort eller et godt mellem par og frem. Derfor synes jeg tit man har svært ved at få noget værdi ud af sin hånd fra SB mod BB. Hvorimod BBs hånd er udefinerbar...

24-05-2006 20:40 #25| 0

Måske du skulle åbne/bluffe mere hvis du "har svært ved at få noget ud af din hånd"..

24-05-2006 20:47 #27| 0

Ja, det har jeg faktisk bestemt også overvejet :-)

Men i SB vs BB, vil du altså begynde at åbne bluffe med hvilke marginale hænder fra SB ? og mod hvilke typer modstandere ?

24-05-2006 20:47 #26| 0
OP

Jeg tog et shot langt over roll, men ikke vanvittigt langt over niveau. Jeg så at der sad 4 donkeys og legede "bytte bytte købmand" med pengene, og bestemte mig for at hjælpe dem af med nogle af dem.

Det er rigtigt at jeg mega fl fisk, men hvad jeg mangler i talent har jeg i skrub og BALLS....

Smuttede efter en halv time fra bordet med et pænt overskud og et veltilfreds smil :-)

Jeg troede sådan set at jeg var blevet flamet noget mere i denne tråd. Men folk har sgu været langt flinkere end forventet.

Tror jeg læser en fixed bog og spiller noget 10/20, var vist også min plan fra starten....

24-05-2006 23:03 #28| 0

@Mr_Hit
"Jeg tog et shot langt over roll, men ikke vanvittigt langt over niveau. Jeg så at der sad 4 donkeys og legede "bytte bytte købmand" med pengene, og bestemte mig for at hjælpe dem af med nogle af dem."

Hvilket site og hvad type fisk? 50/100 er et loose aggressive game der godt kan se lidt småtosset ud til tider. Men ofte er det fordi spillerne har historie med hinanden og forsøger at forstyrre hinandens håndlæsning.

HU mod BB skal du ikke være bange for at blive reraiset når du sidder med 99 preflop. I stedet skal du håbe på det...

25-05-2006 00:07 #29| 0

alle jer der er overbeviste om at 99/100 der skal raised preflop.

Hvis nu min præmis er rigtig , dvs. villain i BB vil reraise med absolut any two og bette ud på flop, hvis du bare caller fra SB og checker flop. Hvis du raiser fra start, vil han imidlertid kun kalde med bedre hænder... eller alternativt reraise med den bedre halvdel.

Mener i så stadigvæk det altid er korrekt at komme ind med raise preflop? Mest vigtigt - hvorfor? Hvad for vi ud af det?

Alternativt kald fra SB, og reraise BBs autoraise?

(håber i forstå hvad jeg mener)

25-05-2006 01:07 #30| 0

Bjoernen, BB bør calle omkring 80% af sine hænder når du openraiser fra SB, altså en lang række hænder som er bagud i forhold til dig. Som jeg ser det handler det om at udnytte sin edge med det samme. De fleste villains raiser langt fra any two hvis du bare completer. En masse trash vil han oftest være glad for bare at se floppet gratis med.

Men jeg kan godt se din pointe med at mix det lidt op, særligt hvis du er mod en superaggressiv villain som vil læse dit complete som svag suited connector eller lignende.

25-05-2006 02:16 #31| 0

Ja - altid cap pre-flop på 99. Hvis han stoler på din viste styrke, vil han ofte raise/re-raise på floppet, når han rammer et par på sine middel pocket card (ex. 8-7) - og du tjener endnu mere. Han vil oftest sætte dig på en hånd med to høje pocket cards (ex. A-J) og han vil altid calle dig ned når han selv har ramt, så du skal sørge for at få så mange penge i potten som overhovedet muligt pre-flop.

Som sagt vil du selvfølgelig opleve varianter hvor dit aggressive pre-flop og flop-spil vil koste dig lidt ekstra når du taber, men det er jo en kalkuleret omkostning for at få max value på dine gode hænder - og tro mig det er EV+ med en klar margin.

At mixe sit spil er, som du selv antyder, ekstremt vigtigt i SH, men jeg kan meget bedre lide at mixe mit spil ved nogle gange at cappe pre-flop på lave suited connectors og på den måde få min modstander til at tro at jeg har høje pocket cards - end at mixe ved at undlade at spille mine stærke pocket cards hårdt.

25-05-2006 14:15 #32| 0

@Mr_Hot
"Jeg raiser ikke pre da jeg er 100 på at villian i BB raiser mig, og styrken af min hånd herved er bedre skjult. Er dette forkert tankegang i FL?"

- Gu det ej! Det er jo Metagame at its best!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar