Ny PS konto fryses efter indbetaling

#1| 0

Hej PN,

min bror og jeg har været i gang med at oprettet en konto til ham.

Vi får oprettet kontoen (brugernavn, CPR-nummer og alt skidtet) og skal derefter logge ind med hans Nem-ID. Efter han logger ind, så laver han en indbetaling og lige efter at have gjort dette popper der en besked op, at hans konto er blevet frosset og kan ikke bruges.

Han får derefter en e-mail fra PS support, at den er frosset fordi han ifølge deres system allerede har en konto. Han mener ikke, at han har en - men hvis han har så er det mange år siden den sidst er brugt.

Vi får derefter i en mail bekræftet, at de har gennemført indbetalingen.
Kan det virkelig passe, at de først fryser efter indbetaling? De ved vel allerede ved oprettelse, at han allerede er i deres system?

Nogen der har erfaring med, at få "un"frosset en konto. Lidt træls at have penge liggende på en lukket konto .

Håber der en PN'er der kan hjælpe ..

09-03-2013 22:23 #2| 0

Ikke at det er sagen super vedkommende, men hvad lød indbetallingen på?

- Skriv til supporten, den kommer du ikke udenom at skrive til anyway. Forklar dem hvad der er sket, fortæl det som det præcis er sket.

GL

09-03-2013 22:31 #3| 0

har du indbetalt til din konto med hans kort før?

09-03-2013 22:39 #4| 1

Den var kun på 250,-, så intet vildt overhovedet.

Synes bare det er mærkeligt, at de først fryser den efter indbetaling frem for ved oprettelse eller når man linker til Nem-ID.

Har skrevet med supporten, men de kan kun overskue at svare på et spørgsmål af gangen ;)
Skrev en mail hvor vi forespurgte hvordan vi løste problemet med frysningen samt hvorvidt betalingen var gennemført.
De bekræftede kun betalingen ..

Har ikke brugt hans kort på min konto. Boede i KBH før jeg flyttede til Aarhus - og sammen med min bror, så hvis jeg har ligger det mange mange år tilbage, så det er jeg 99% sikker på jeg ikke har ..

10-03-2013 10:00 #5| 0

normalt vil der ske det at Stars sletter den nye konto og pengene flyttes til hans gamle konto. Så det skal support fixe for jer.

10-03-2013 15:58 #6| 0

Satser på, at supporten kan hjælpe.

Tror i det er et problem at det er mig der arbejder på at løse problemet (mailkorrespondance osv.)?

Nu har jeg hvertfald prøvet at skrive til PS support for at høre hvordan vi lige får løst problemet :)

10-03-2013 16:04 #7| 0

Min bror har netop fået en mail fra supporten, at de har spærret hans konto fordi de kan linke den sammen med min PS konto.

Formoder det er fordi at vi har samme efternavn samt samme adresse.

De ønsker en uddybbende forklaring på sammenfaldet, så det må vel bare være at skrive at vi bor sammen.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar