mckrogh skrev: Er der nogen konkrete råd du kan give n00bs med på vejen
Jeg lavede helt tilbage i 2010 en bootcamp-tråd, hvor jeg svarede på diverse spørgsmål: http://www.pokernet.dk/forum/werewolf-bootcamp.html
Men meget af det er måske mest henvendt til folk, der har mere end ét spil på bagen.
Hvis I har konkrete spørgsmål, besvarer jeg dem glædeligt. Det er svært at give generelle råd, da der er så mange aspekter i spillet og så mange situationer og roller osv. osv.
Jeg vil sige dette: Det sker næsten altid (og det skete også i dette spil) i nybegynderspil, at dem der poster meget eller er de første til at nævne suspekte selv bliver dem, der kommer heat på. Generelt er det aggressive og fremme-i-skoen spillere, der bliver lynchet i nybegynderspil. Når man har spillet lidt flere spil begynder man at indse, at det faktisk er indbyggeragtigt af folk at være sådan - især når de er nye. Fordi man ikke har spillet før og ikke selv har været varulv i sit første spil (hvis man er indbygger), så kigger man på alle stærkt og aggressivt formulerede indlæg og tænker ulv, fordi man er paranoid og har en formodning om, at ulvene prøver på at manipulere og styre.
Men når man selv har prøvet at være ulv bare én gang, så indser man, at det faktisk er svært at være sådan som ulv (og at det er mere +EV bare at lade indbyggere gå i flæsket på hinanden). Nybegynderulve vil ofte gå i baglås og ikke vide, hvordan man skal bidrage til tråden. Ikke at dette nødvendigvist var tilfældet i dette spil (så meget læste jeg heller ikke med, skal jeg indrømme), men jeg vil næsten gerne vædde med, at der ikke var nogen ulve, der råbte højt op og kom med teorier om, hvordan ulvene var ved at manipulere det hele osv. Det er oftest indbyggere, der gør sådan noget.
Så tænk over motivationen bag folks indlæg: Prøver de på at lede efter ulve? Er de reelt forvirrede, frustrerede og / eller rundt på gulvet? Virker de paranoide? Er de nuancerede i måden, de giver reads på - ændrer de lige pludseligt et read fuldstændigt? Alt dette er oftest indbygger tells. Ulve har perfekt information, så de skal fake alt det her, og det gør de som regel ikke - især ikke i nybegynderspil hvor de ikke engang er klar over, at de bør prøve på det.
Det var mest råd til at fange ulve, men hey, ulvene vandt, så dem behøver jeg ikke give feedback til :P