***** Hand History for Game 3077502292 *****
$400 NL Texas Hold"em - Tuesday, November 22, 15:16:07 EDT 2005
Table Table 66225 (6 max) (Real Money)
Seat 5 is the button
Total number of players : 6
Seat 4: pjevsen ( $403 )
Seat 1: acegoose ( $0 )
Seat 2: walkingmoney ( $246.70 )
Seat 5: lemoniapash ( $192.40 )
Seat 6: got9s ( $136 )
Seat 3: Nikanoru ( $400 )
got9s posts small blind [$2].
walkingmoney posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to pjevsen [ 7♦ 6♦ ]
WANT TO GO ON A CRUISE AND PLAY FOR $7 MILLION? NOW YOU CAN - WE HAVE MANY MORE WAYS TO JOIN!!
PLAY THE CRUISE STEPS OR THE NEW PPM V GATEWAY ON SUNDAY
pjevsen calls [$4].
lemoniapash folds.
got9s calls [$2].
walkingmoney raises [$11].
pjevsen calls [$11].
got9s folds.
** Dealing Flop ** [ 8♦, 6♥, 5♦ ]
walkingmoney bets [$15].
pjevsen raises [$40].
walkingmoney calls [$25].
** Dealing Turn ** [ J♠ ]
walkingmoney checks.
pjevsen is all-In [$348]
Kommentarer??
OESFD - 400 NL
Jeg tror umiddelbart hellere jeg folder / raiser med suited connectors OOP her. På floppet vil jeg mene dit bet er en tand lille, der er vel omtrent $80 i potten, og han skal calle $25 mere, hvilket han gør med det meste. Hvorfor så kæmpe et overbet på turn? Jeg ville nok bare fyre pot igen,altså omkring $100.
Fold preflop!!!
;D
Er suitede connectors ikke netop noget man spiller med position? :)
Og som orca ville jeg nok også give den en tand mere på floppet.
Turn ved jeg sgu ikke rigtigt - er det for passivt bare at checke og giver det for meget inofrmation om at man er på et draw?
Enig med orca.
Skovsende: Umiddelbart spiller jeg alle suitede connectors hvis oddsne er til det, dog primært i familie pots.
Pjevsen har startet hans semi-bluff på floppet, jeg mener ikke han kan stoppe nu, specielt ikke med så mange outs. Vi må gå udfra Villain enten har overpair, eller to høje kort. Mod et overpair har vi ekstremt mange outs (alle ruder, alle 9ere, alle 4ere, de resterende 7ere, og de resterende 6ere.)
Såfremt i fald han har overpair, tror jeg sagtens vi kan få skubbet ham af hans hånd, medmindre han har ramt hans miracle jack med jacks.
Og hvis han bare har 2 overcards, så folder han ihvertfald til et potbet her.
Mickey
Der er jo slet ingen mening i det turn bet? Du bliver kun called hvis du er domineret. Enten fyrer du 2/3 pot af, ellers tager du et freecard. Intet i vejen med at tage et freecard her. Du er todsalt ikke favorit mod noget her, medmindre han har et dårligere draw. Ved at reraise turn (som nævnt tidligere er dit reraise for lille), så får du enten potten med det samme eller du får et freecard til river, hvis du misser. At følge op med endnu et bet kan også accepteres, men at overbette potten med et draw er aldrig den rigtige løsning.
Jeg checker her eller better omkring 60-75$, alt efter hvilket read jeg har på spilleren. Har jeg ikke noget read checker jeg. Føler jeg at jeg kan tage ham af hans hånd better jeg. Men all-in her er jo ganske enkelt et begynder move.
Meningen med semi-bluff er selvfølgelig ikke at få et call, men et bet på 3xpot skriger jo "jeg har et draw, lad være med at calle"
Et potsized bet har et overpair/AK relativt svært ved at calle.
Pjevsen"s all in bet kan sagtens virke, så længe han gør lign. til tider hvor han holder the nuts - så fremt i fald hans modstandere holder øje med hvordan han spiller.
Mickey
Preflop: Det er okay at calle her med position på BB.
Floppet: Jeg havde nok givet den en tand højere. Men det er smag og behag.
På turn ville jeg give den 3/4 pot bet for at tage den puljen der. Dit allin kæmpe overbet giver ingen mening - du bliver kun callet når du er langt bagud.
@Crunchii
Vil du for enhver pris tage alle pots? Så kan du jo ligeså godt gå allin preflop for at hive blinds med en semi god hånd. Poker gælder ikke om at hive folk af alle mulige hænder, det gælder om at spille sine egne hænder til den bedste valvue. Ingen grund til at risikere hele stacken for at vinde ~25BB.
@mickey
Du kan langt fra være sikker på at overpair smider sig her. AK skulle meget gerne smide sig til alle bets her, og ville forhåbenligt også have folded på floppet...
boboe: Jeg tvivler på AK med en ruder på hånden smider til det raise der kommer, han skal calle 25 for at vinde 70, eller deromkring. Hvis han evt. har ruder es ved han at han ka spille på en evt. ruder der sku falde på turn.
Jeg siger ikke at jeg er 100% sikker på et overpair smider her, jeg skriver at et overpair ville have svært ved at calle et 3/4 pot eller pot sized bet.
Hero har vist pænt meget styrke i hånden. Hero"s bet SKRIGER draw, og jeg forestiller mig en god spiller samler op på det, og caller hans all in med et overpair.
Mickey
Det der overbet stinker af draw. Derfor vil overpar vaere tilbeojelige til at calle => -EV.
Jeg synes at et standart pot bet paa turn vil vaere bedre; men som andre naevner mener jeg at det er bedst at lave det store semi-bluff (valuebet?) paa floppet, da du saa ogsaa har mulighed for gratis kort.
Peter
tak for svarene - grunden til at jeg lavede det all in move var egentlig også at hvis villain havde været lidt opmærksom, så havde han bemærket at jeg tidligere kun havde lavet det move med nuts... at han så uheldigvis ikke tillægger det en større værdi og caller her med KJ, viser vil bare at jeg havde større tiltro til hans evner end jeg skulle have...
river var blank...:(