Villain er en ganske fornuftig spiller. Overspiller enkelte hænder men ellers rimelig solid.
Button: Villain (100BB)
BB: Villain 2 (100BB)
CO: Hero (200BB)
Jeg samler 5♦6♦ op i CO og limper.
Villain raiser til 4xBB og BB caller det samme gør jeg.
Flop (12BB): 5♣7♦8♦
BB og hero checker og villain skyder 12BB
BB folder
Hero?
Normalt ville jeg skubbe men jeg har spillet temmelig stramt og har ikke overbettet tidligere.
Oesfd 400NL
"Normalt ville jeg skubbe men jeg har spillet temmelig stramt og har ikke overbettet tidligere."
Så meget desto bedre. Skub og tag den ned nu. Du er stadig på et draw, og selvom det er et virkelig godt draw vil et pot-raise næsten committe villain.
Din folding equity er sikkert relativt stor, og hvis han folder, så fint. Så har du nappet en pot på 24BB. Hvis villain caller, så får du fordelen af at få forbedret dig image samtidig med at du sandsynligvis er favorit til at vinde villain.
Sygt draw at ramme, du er 65/35 mod AA.
Men det lyder som en god idé at skubbe dels for at forbedre image og dels fordi det ligner det det er..
Du er favorit imod alt unddtagen trips, men er ude af position, så skillingerne SKAL til midten.
Havde du haft position, skulle den spilles helt anderledes.
tak for svarerne...
Det var også hvad jeg tænkte kom bare i tvivl om at det var løsningen eller om man bare skulle calle. Jeg tabte selvfølgelig hånden. Han havde hævet med 6♠4♠ og ingen hjælp på turn og river.
Klaus, openlimper du i CO?
Jeg synes, som resten, at du skal skubbe, mest dit image taget i betragtning.
Noget helt andet er dog, om linjen(erne) bet/3-bet (skub) eller bet, få et call og så skubbe turn ikke er bedre, da det jo er langt lettere at få pengene ind her uden at lave et vildt über bet...?
Peter