OL 2028

#1| 0

Ser lidt klips med amerikanere, der mener de har en chance for at komme på det amerikansk håndboldslandshold til OL i 2028. Måske ikke super realistisk men siden de er garanteret en billet of de ikke ligefrem er guds gave til håndbolden er der måske en chance.

Hvor realistisk er det for en dansker at kunne træne sig op til på 4 år at deltage I en olympisk sportsgren og hvilken sport er der de størate chancer? Man starter fra bunden af. Tænker personen er I god form og 16-25 år på nuværende tidspunkt.

Mit bud vil være en niche sport som Flag Football. Forholdsvis lille sport og kan se DK er rimeligt gode. Dog før det blev olympisk sportsgren.

09-08-2024 23:40 #2| 0

Godt bud med flag football uden at kende til Danmarks kompetencer og kval krav.

Har selv haft debatten med kammerater tidligere og har holdt på at curling vil være et andet godt bud, hvor man kunne have en chance. Ved godt det er vinter-OL, men overvejelserne er selvfølgelig samme.
Mine overvejelser er især gået på at det skal være en niche-sport med lille konkurrence om pladserne, hvilket må være det vigtigste kriterie i mine øjne for at have størst mulighed for at lykkedes med at komme til OL.

09-08-2024 23:52 #3| 0

Skydning. 

Kina har en olympisk guldvinder i Paris som kun har konkurreret internationalt i 1,5 år. 

10-08-2024 00:38 #4| 0

Der var også en meget, meget dårlig skater med.

10-08-2024 00:50 #5| 2

Nogen der så break-dance for kvinder i dag? Bundniveau så lavt at jeg troede det var for tilskuere/frivilligt tilmeldte.

10-08-2024 01:28 #6| 0
TechnoTroels skrev:

Nogen der så break-dance for kvinder i dag? Bundniveau så lavt at jeg troede det var for tilskuere/frivilligt tilmeldte.

Så lige et par stykker. De var godt nok ikke imponerende.

10-08-2024 02:21 #7| 0
TechnoTroels skrev:

Troede også det var underholdning mellem konkurrencerne. Hvorfor så ikke have rigtig sportsdans med?

10-08-2024 05:33 #8| 0

Nu har jeg som altid til OL set en del sejlsport, og det ville være mit bud.

især roning, der hører jeg også ekspert kommentatorne sige at det ikke er svært at lære at ro. Det svære er at din krop skal kunne holde til den hårde og store træningsmængde. Så hvis man er udstyret med de rette gener tror jeg det er sporten.

mht til håndbold og USA så var de jo med til VM i 2021 hvor de havde kvallet. Det gik dem ikke super godt jo og der havde de danskere med amerikansk pas med

10-08-2024 09:25 #9| 0

Dressurridning hvis man har råd.

Indrømmet, aner intet om sporten, men det virker til at man er et meget langt stykke af vejen, hvis man har penge til en af de helt dyre heste.

10-08-2024 09:51 #10| 2
Aurvandil skrev:

Dressurridning hvis man har råd.

Indrømmet, aner intet om sporten, men det virker til at man er et meget langt stykke af vejen, hvis man har penge til en af de helt dyre heste.

Det tror jeg er stadig er pisse svært, med den rette hest. 

især hvis du ikke mishandler den, som de fleste topryttere gør. 

10-08-2024 10:33 #11| 12

OT: Dressurridning skulle forbydes omgående. Mage til lortesport, hvor man er nødt til at mishandle dyr for at få dem til at gøre nogle bevægelser de ikke selv ønsker.

10-08-2024 19:50 #12| 0

Er jeg den eneste der undrer mig over dispositionerne ved baneløbene i cykling. Hvorfor skal Nicklas Larsen køre parløb to dage efter at han tydeligvis løb tør for energi i sidste afdeling i omnium.

10-08-2024 19:53 #13| 0
Sealand skrev:

Er jeg den eneste der undrer mig over dispositionerne ved baneløbene i cykling. Hvorfor skal Nicklas Larsen køre parløb to dage efter at han tydeligvis løb tør for energi i sidste afdeling i omnium.

Jeg tænker træneren ved det bedst - Så jeg stoler på han tager de rigtige valg mår hans eget job står forskud hvis han ikke får holdet til at præstere det forventede :)

10-08-2024 20:03 #14| 0

Er man kvinde, så ville en af de nyere sportsgrene, Breaking, være en god mulighed. Shiiit de var ringe - har set folk på Crazy Daisy i [indsæt selv by] der var bedre til at breakdanse en nogle af dem, som var med.

11-08-2024 09:36 #15| 0

Ja, imponerende man kan komme til OL med det der, så er der håb for os gamle kan komme med til OL om 4 år :-)

https://www.dr.dk/sporten/ol/ol-breaker-fik-ikke-et-eneste-point-men-er-stolt-af-sine-kreative-moves

11-08-2024 09:40 #16| 0

Breakdance er dog ikke på programmet i LA. Det var kun med en enkelt gang. I LA kommer flag flotball med i stedet (og er også.kun med en enkelt gang).

11-08-2024 10:37 #17| 3

OMFG, det der breakdanse er jo en skændsel for OL. Der skulle godt nok ryddes op i sportsgrenene til OL i mine øjne kunne man godt fjerne badmintonbasketballfodboldgolf, alt hestesporthåndboldtennis.

Lad os da få feks. tovtrækningvandskiorienteringsløb og andre ordentlige sjældne sportsgrene at se til OL.

Kan se IOC har bridgecheerleading, livredning, skak som anerkendte sportsgrene, WTF...

11-08-2024 15:25 #18| 1
lilleper skrev:

OMFG, det der breakdanse er jo en skændsel for OL. Der skulle godt nok ryddes op i sportsgrenene til OL i mine øjne kunne man godt fjerne badmintonbasketballfodboldgolf, alt hestesporthåndboldtennis.

Lad os da få feks. tovtrækningvandskiorienteringsløb og andre ordentlige sjældne sportsgrene at se til OL.

Kan se IOC har bridgecheerleading, livredning, skak som anerkendte sportsgrene, WTF...

Badminton som er den mest sete OL sportsgren i Asien, det tror jeg aldrig kommer til at ske 😀

12-08-2024 09:36 #19| 3

Sendte dette screenshot til en vennegruppe da jeg var ved at dø af grin af den vrangforestilling folk har. YouGov meningsmåling hvor 27% af den britiske befolkning mener de kan kvalificere sig til OL i 2028, men jeg kan se at det er 100% her på PN så .....

6% mener de kan kvalificere sig til 100m sprint, 10% badminton, etc. 

Redigeret af iskov d. 12-08-2024 09:36
15-08-2024 08:36 #20| 0
jnam skrev:

Badminton som er den mest sete OL sportsgren i Asien, det tror jeg aldrig kommer til at ske

Nej, det kommer nok aldrig til at ske, men de andre nævnte sportsgrene kunne man godt fjerne...

Redigeret af lilleper d. 15-08-2024 08:38
15-08-2024 09:06 #21| 0
lilleper skrev:

Nej, det kommer nok aldrig til at ske, men de andre nævnte sportsgrene kunne man godt fjerne...

Hvorfor synes du de skal fjernes? 

Reelt tager du fat i nogle af de mere viste idrætsdiscipliner, mens du udelader nogle lidt specielle discipliner, som skydning, kapgang, synkron svømning, etc.

Golf, badminton, tennis, fodbold, og basketbold er vel nogle af verdens største idrætsgrene, så det ville være underligt at fjerne disse. 

Rigtigt at hestesport har haft modgang i år med alle de skandaler, så det ville klæde dem at tage det væk. 

15-08-2024 09:09 #22| 2
iskov skrev:

Sendte dette screenshot til en vennegruppe da jeg var ved at dø af grin af den vrangforestilling folk har. YouGov meningsmåling hvor 27% af den britiske befolkning mener de kan kvalificere sig til OL i 2028, men jeg kan se at det er 100% her på PN så .....

Fuldstændig vanvittigt at tro at man kan kvalificere sig til badminton. Om man tog et super fysisk talent, og trænede hver dag, 4-5 timer og så bort fra skader og fysiske begrænsninger, så ville man ikke finde en englænder til OL 2028 i herresingle eller damesingle. 

Tvivler endda på at nogle af de nuværende badmintonspillere fra england ville kunne stille op i herre- eller damesingle.

15-08-2024 10:30 #23| 0
iskov skrev:

Der er da ingen her, der siger de kan kvalificere sig. Spørgsmålet var, hvilken sportsgren der ville være nemmest. 

Og englænderne må jo lide af vrangforestillinger, for de tal der, er da helt urealistiske.

15-08-2024 10:54 #24| 1

Altså umiddelbart, så må den almene borger vel have størst mulighed, i discipliner som IKKE kræver at man er atletisk?
Sådan noget som alle former for skydning (bue, pistol, gevær osv) og dressur og lignende, hvor man er mere afhængig af en godt trænet hest, fremfor ens egen atletiske evne

Langt de fleste overvurderer deres egne evner inden for sport. Se bare hvordan Tykke Tony på sportspubben mener at han nemt kunne tage trækket forbi Maguire og banke den op i hjørnet, selvom han sveder, bare ved at gå fra baren til toilettet.

15-08-2024 18:19 #25| 0
JohnnyChock skrev:

Altså umiddelbart, så må den almene borger vel have størst mulighed, i discipliner som IKKE kræver at man er atletisk?
Sådan noget som alle former for skydning (bue, pistol, gevær osv) og dressur og lignende, hvor man er mere afhængig af en godt trænet hest, fremfor ens egen atletiske evne

Langt de fleste overvurderer deres egne evner inden for sport. Se bare hvordan Tykke Tony på sportspubben mener at han nemt kunne tage trækket forbi Maguire og banke den op i hjørnet, selvom han sveder, bare ved at gå fra baren til toilettet.

Det der med heste, ikk'? Man skal altså være i forholdsvis god form for at kunne ride som de gør til OL - det gælder både spring og dressur. Der er en grund til at man ikke ser tykke ryttere. 

15-08-2024 22:25 #26| 0
stens888 skrev:

Hvorfor synes du de skal fjernes? 

Reelt tager du fat i nogle af de mere viste idrætsdiscipliner, mens du udelader nogle lidt specielle discipliner, som skydning, kapgang, synkron svømning, etc.

Golf, badminton, tennis, fodbold, og basketbold er vel nogle af verdens største idrætsgrene, så det ville være underligt at fjerne disse. 

Rigtigt at hestesport har haft modgang i år med alle de skandaler, så det ville klæde dem at tage det væk. 

Jamen, det er også bare mig, men jeg synes, at OL kun burde indeholde de 'skæve' sportsgrene, altså dem, der ikke får så meget tv-tid til daglig. Golf, badminton, tennis, fodbold og basketball er jo, som du skriver, nogle af verdens største idrætsgrene, og dem ser vi jo næsten hver dag.

Redigeret af lilleper d. 15-08-2024 22:27
16-08-2024 00:08 #27| 2

Hvis der er ting der skulle skæres væk er det sportsgrene hvor det ikke er de bedste der deltager som f. Eks. Fodbold. 

16-08-2024 11:49 #28| 0
Ravie skrev:

Det der med heste, ikk'? Man skal altså være i forholdsvis god form for at kunne ride som de gør til OL - det gælder både spring og dressur. Der er en grund til at man ikke ser tykke ryttere. 

Jo, men altså kræver det ikke mest at hesten er blevet pisket nok på benene til at den gør som man vil have?
Jeg siger ikke det er nemt, men sådan set udefra, så må det umiddelbart handle mest om at have penge nok til at købe en god hest og så få den trænet nok til at lytte efter.
Jeg har meget lidt forstand på hestesport, men ville det ikke være muligt for en aktiv og ordentlig amatør, at ride dressur på højt plan, hvis man smed rytteren på en af Helgstrands mishandlede heste?

Spring er jeg helt med på kræver at man er i form, men igen, det handler vel mest om at hesten er god?

Ikke for at sammenligne, men kan man ikke argumenterer for at det samme gør sig gældende i f.eks F1? Jeg er da ret overbevist om, at smed man K-Mag over i Mercedes, Ferrari eller Red Bull, så lå han og kæmpede om podier hver gang.
Det er selvfølgelig helt subjektivt og jeg vil hellere end gerne rettes til, hvis den er helt væk.

16-08-2024 12:02 #29| 2

Det er tydeligt I aldrig har prøvet at ride hverken dressur eller Spring.

Det et sindsygt hårdt og krævet vanvittigt meget af rytteren- kunsten er "bare" at få det til at se ud som om rytteren bare sidder der. Men, når man selv har kendskab til sporten, så kan man tydeligt se hvor meget rytterne arbejder under konkurrenceridtene.

Når det så er sagt, så burde hestesport fjernes i en årrække efter de groteske eksempler på dyremishandling vi har set de seneste par år.

Man kan godt træne sin hest til store resultater med positiv forstærkning og uden mishandling -- det tager bare mange, mange år , og måske "går det hurtigere med mishandlingen, men det bør forbydes.

Redigeret af tuznelda d. 16-08-2024 14:43
16-08-2024 13:19 #30| 1
tuznelda skrev:

Det er tydeligt I aldrig har prøvet at ride hverken dressur eller Spring.

Det et sindsygt hårdt og krævet vanvittigt meget af rytteren- kunsten er "bare" at få det til at se ud som om rytteren bare sidder der. Men, når man selv har kendskab til sporten, så kan man tydeligt se hvor meget rytterne arbejder under konkurrenceridtene.

Når det så er sagt, så burde hestesport fjernes i en årrække efter de groteske eksempler på dyremishandling vi far set de seneste par år.

Man kan godt trlbe sin hest til store resultater med positiv forstærkning og uden mishandling -- det tager bare mange, mange år , og måske "går det hurtigere led mishandlingen, men det bør forbydes.

Problemet er jo bare, at det i forvejen er forbudt i forbundenes regelsæt. Forbundene håndhæver det bare ikke på nogen måde og politikere/politi mener ikke det er deres opgave. Hvis man kan komme til tops med mishandling er der nogle der vil gøre det, for hvordan skal det overvåges i praksis? Jeg har svært ved at se hvordan det kan løses uden et direkte forbud...

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg/art10013979/Hvad-er-det-gode-argument-der-retf%C3%A6rdigg%C3%B8r-ridesport?srsltid=AfmBOopw5PT8N8RW12ZFAjWdq_6oIS6j5U6Y6aihcNJq2VwZF3q4duX9

EDIT: sorry for derail, jeg tænker godt jeg kan kvalificere mig til kvindelig brydning til OL 2028 med lidt held hvis det er nok jeg kalder mig Susan..

Redigeret af telum d. 16-08-2024 13:20
19-08-2024 08:22 #31| 2

Jeg synes også Hest burde fjernes, og hestesport forbydes generelt.

Med alle de uduelige sportsgrene der efterhånden er på programmet, forstår jeg ikke hvorfor de ikke laver OL i dart, som er blevet meget populært.

mht. deltagelse, så må det klart være nogle skydedisipliner hvor chancen er størst for at komme med.

19-08-2024 10:47 #32| 0
Xnuu skrev:

Jeg synes også Hest burde fjernes, og hestesport forbydes generelt.

Med alle de uduelige sportsgrene der efterhånden er på programmet, forstår jeg ikke hvorfor de ikke laver OL i dart, som er blevet meget populært.

mht. deltagelse, så må det klart være nogle skydedisipliner hvor chancen er størst for at komme med.

Hvad skal de 170.000 heste så bruges til eller lave som der er i Danmark hvis man forbyder hestesport?
19-08-2024 12:53 #33| 0
Nimacos skrev:

Hvad skal de 170.000 heste så bruges til eller lave som der er i Danmark hvis man forbyder hestesport?

Det aner jeg ikke ven. Men hvis det er noget det er ikke involvere dyremishandling og en hest der skal makke ret og bevæge sig 100% korrekt for menneskers morskabs skyld, ville det da være rart imo.

Det er bare min holdning. Jeg respektere hvis du har en anden. :)

19-08-2024 14:47 #34| 0

Ingen ide, men på reddit har alle sagt skydning over de sidste par uger.

19-08-2024 14:49 #35| 1
Xnuu skrev:

Det aner jeg ikke ven. Men hvis det er noget det er ikke involvere dyremishandling og en hest der skal makke ret og bevæge sig 100% korrekt for menneskers morskabs skyld, ville det da være rart imo.

Det er bare min holdning. Jeg respektere hvis du har en anden. :)

Jeg er på din linje, jeg tænkte bare hvad pokker de så skulle lave;)
19-08-2024 20:04 #36| 1
Moderator

Det er tydeligt, at de der kommenterer negativt på hestesport, intet kender til sporten.

Selvfølgelig skal man ikke tøve løs på dyret. En ridepisk må kun bruges til guidning. Man slår ikke hesten med den. Den er en forlængelse af ens arm, og bruges kun til at give små taps. Ikke hårde end et klap med hånden.

ridning på højt niveau, i alle discipliner kræver ikke bare en dygtig og veltrænet hest. Det kræver også en ekstremt dygtig rytter. Og det er faktisk åndsvagt hårdt. Jeg ville ikke have kondition til at ride en fuld runde military.

samspillet mellem rytter og hest, er også noget der kræver rigtigt meget træning. Hesten skal kende rytter og dennes signaler og rytteren skal lære at sende præcis de signaler hesten forstår. En middelmådig rytter skaber ikke resultater, selvom han/hun køber verdens bedste hest.

ja, de videoer der er kommet ud er grimme. De er en skændsel for sporten.  Og det er slet ikke nødvendigt, at gå så hårdt til værks. Det gøres kun, for at skære hjørner. Og det er ikke ok. 

Træning af en hest er en lang process og den skal være funderet i at positivt motivere hesten. 

Vores heste er i hopla i konkurrencesituationen. Bare traileren bliver gjort klar, hopper og danser de og kan ikke vente på at komme afsted. 

Redigeret af NanoQ d. 19-08-2024 20:06
19-08-2024 22:59 #37| 1
NanoQ skrev:

Det er tydeligt, at de der kommenterer negativt på hestesport, intet kender til sporten.

Selvfølgelig skal man ikke tøve løs på dyret. En ridepisk må kun bruges til guidning. Man slår ikke hesten med den. Den er en forlængelse af ens arm, og bruges kun til at give små taps. Ikke hårde end et klap med hånden.

ridning på højt niveau, i alle discipliner kræver ikke bare en dygtig og veltrænet hest. Det kræver også en ekstremt dygtig rytter. Og det er faktisk åndsvagt hårdt. Jeg ville ikke have kondition til at ride en fuld runde military.

samspillet mellem rytter og hest, er også noget der kræver rigtigt meget træning. Hesten skal kende rytter og dennes signaler og rytteren skal lære at sende præcis de signaler hesten forstår. En middelmådig rytter skaber ikke resultater, selvom han/hun køber verdens bedste hest.

ja, de videoer der er kommet ud er grimme. De er en skændsel for sporten.  Og det er slet ikke nødvendigt, at gå så hårdt til værks. Det gøres kun, for at skære hjørner. Og det er ikke ok. 

Træning af en hest er en lang process og den skal være funderet i at positivt motivere hesten. 

Vores heste er i hopla i konkurrencesituationen. Bare traileren bliver gjort klar, hopper og danser de og kan ikke vente på at komme afsted. 

Min gamle berider plejede at sige, at pisken skulle bruges til at "kilde" hesten/ "trykke på de knapper vi ikke kunne nå med schenklerne" ... I dag giver knap-sammenligningen endnu mere mening, for man tæsker ikke løs på easy touch paneler ...en let berøring det rigtige sted er nok!

Vi red også med så korte piske, at de stort set ikke kunne nå hesten bagtil - kun lige kilde 10-15 cm bag schenklerne (dressur) eller lægges lodret foran stigbøjlen i fx Spring.
... det er "hårdt arbejde" for en gammel hestetøs at se ridedisciplinerne i tv .. man driver med sædet, trykker med schenklerne, laver halve parader og anholdninger m.v. Det er reel workout 😀
Redigeret af tuznelda d. 19-08-2024 22:59
20-08-2024 00:05 #38| 0

Der er ingen arbejdsheste i landbruget længere, så en population på 170.000 heste må vel for en stor dels vedkommende sendes på slagteriet.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar