Om snyd i poker (PDF)

#1| 0

Jeg ved ikke om det her pdf dokument har været postet herinde før (det har det sikkert), men jeg synes at det er rigtig interessant læsning. Specielt afsnittet om hvordan virituel kortblanding fungerer, og deres teori om hvordan det kan brydes.

NB. Har hverken tænkt mig - eller har skills nok for den sags skyld!! - til overhovedet at overveje at snyde i online poker!

01-06-2005 19:18 #2| 0

Glemte lige et link ...!! :-)

www.cigital.com/papers/download/developer_gambling.pdf

01-06-2005 20:10 #3| 0

Den er ikke dateret, og det er meeeget lang tid jeg læste den artikel første gang.

har ingen kilder til at bakke det op, men jeg mindes at have læst, at det ER lykkedes at programmere den fuldstændigt arbitrære kortblanding.

01-06-2005 20:17 #4| 0

tc555: det er ikke muligt at programmere noget der er 100% tilfældigt.

01-06-2005 20:41 #5| 0

@telum
Såfremt du får indput fra et kaotisk element så er det muligt.

Skyformationer og lavalamper er kaotiske..
Så det kan godt lade sig gøre.

01-06-2005 21:01 #6| 0

telum:

Du kan købe hardware der genererer tilfældig data - 100% tilfældigt data :)

01-06-2005 21:45 #7| 0

Problemstillingen bliver også diskuteret her, hvis der er andre end mig der interesserer sig for den slags :-)

www.solu.dk/art12.php

01-06-2005 22:24 #8| 0

"Skyformationer og lavalamper er kaotiske.."

ha-ha! sejt, jeg gad godt komme ind på partypoker og se "THE CORE!" en kæmpe stor glas cylinder med en blævrende lilla substens inden i.

01-06-2005 22:59 #9| 0

ingen pokersites bruger pseudotilfældig talgenerering, altså er det ikke muligt at forudse kortene ved matematisk beregning.
TRNG (True Random Number Generators), i form af et stykke hardware sørger for at føde pokersitesne med tilfældige tal, alt andet ville være galimatias

01-06-2005 23:18 #10| 0

I det hele taget vil jeg gerne love at kortene er LANGT bedre blandet online end i et rigtigt casino! :)

Der var en god tråd på 2+2 forleden om emnet.

01-06-2005 23:28 #11| 0

rigtigt - det jeg skrev var, at man ikke kan _programmere_ en tilfældighedsgenerator der er 100% tilfældig - til det skal der bruges et af jeres eksempler, dog benyttes typisk audio-støj da det er noget nemmere at have med at gøre =)

vil dog sige, at til langt de fleste formål, som test af forskellige ting, kan en tilfældighedsgenerator godt programmeres så godt, at der først begynder at komme et mønster efter fx 1 mia. tal =)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar