Omaha pl100 AAxx

#1| 0

Hey guys

Jeg er begyndt at bevæge mig ind på fremmedland, er hoppet på omaha vognen.

Har sat ved bordet i 10min, og kan ikke lige genkende nogle fra tidligere sessions, så nada reads...

HankMoody is at seat 0 with $416.75.
Bendavid2 is at seat 1 with $104.40.
HERO is at seat 2 with $132.50.
all-in-49 is at seat 3 with $29.90.
gorwick is at seat 4 with $167.35.
ToXiC0oL is at seat 5 with $26.35.

The dealer is seat 0.

Bendavid2 posts a blind of $.50.
HERO posts a blind of $1.

(HERO is dealt 8 A J A.)

Pre-flop:
all-in-49 calls for $1.
gorwick raises $3.50.
ToXiC0oL folds.
HankMoody folds.
Bendavid2 raises $9.
HERO raises $32.50.
all-in-49 folds.
gorwick folds.
Bendavid2 goes all-in for $90.90.
HERO calls for $58.40.

Showdown:

K Q K Q

8 A J A

The flop comes
6 Q 8.
The turn comes 10.
The river comes 4.

Bendavid2 shows: K Q K Q
K Q 10 8 6
Flush, King high

HERO shows: 8 A J A
A A Q 10 8
A pair of Aces

Bendavid2 wins pot ($211.30).

Er det helt hen i vejret, skal siges at jeg ikke har spillet omaha alt for længe...

15-11-2007 10:17 #2| 0

fint

15-11-2007 10:24 #3| 0

du kommer all in med AAxx preflop?
Hvordan kan det nogensinde blive totalt forkert?

Tror udemærket godt du ved det ikke er helt hen i vejret ;) Men selvfølgelig bittert du tabte den

15-11-2007 11:05 #4| 0

Synes ikke det er en god idé at re-raise der. Du er heldig at han re-potter så det ender fint med all-in preflop men hvis han bare havde callet så står du med en svær situation hvor du nok har givet din hånd væk, medmindre du laver det move med mange andre handsker også?

At komme in med 1/3 af sin stak preflop hvor man allerede har ladet modstanderen kende 2 af sine kort er ikke idéelt. Jeg går ud fra at modstanderen ikke har andet read på dig end de forventer typiske esser med det spil.

Eksplicit

15-11-2007 11:13 #5| 0

@Eksplicit

Hvor stor en andel af ens stack skal man ind med, før et reraise med AAxxss er en god idé?

15-11-2007 11:40 #6| 0

@pumpstick

Det er sgu´svært at sige... hvad synes du selv? :-)

Kommer lidt an på mit eget image og om der er nogle der skal presses ud af potten.

Generelt er jeg tilfreds i en HU situation hvis potten er på størrelse med eller lidt større end hvad jeg har tilbage af stack på floppet. Giver god fold-equity og giver ikke alt for "svære" beslutninger, det er bare om at give gas på flop også.

I nogle spil kan man ikke følge sådanne hoved-regler slavisk men på 100$ omhaha fungerer det helt fint. Der er ikke rigtigt noget godt +EV move modstanderen kan lave imod den strategi selvom han læser den. Han kan folde preflop til reraiset hvilket også er helt fint, så meget value er der heller ikke i esser i omaha.

Der er en grund til at folk der pokertracker omaha-hånde vil have større indtjening på esser men det skyldes mere psykologi og metagame end egentlig det faktum at de holder esser. Ellers tighte begyndere spiller AAxx meget mere aggressivt hvilket sammenhængende med deres image giver fold-equity som de ligeså godt kunne få med et meget mere varieret hand-range.

Eksplicit

15-11-2007 11:48 #7| 0

@Eksplicit

Så velskrevet og velargumenteret et indlæg, at jeg næsten har svært ved at tro, at det er dig der har skrevet det. Har du din mor på besøg;-)...?

Tommefingerreglen med "potten er på størrelse med eller lidt større end hvad jeg har tilbage af stack på floppet." er sådan set også hvad jeg selv bruger.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar