Jeg har brugt mine nye touchit-s et par timer her til formiddag.
1) Lyden er udmærket - jeg har hørt både podcast og musik, og begge dele går fint igennem og jeg synes jeg får alle lydnuancer med.
2) Lydstyrken er efter min mening helt fin. Jeg har på intet tidspunkt haft skruet ret højt op, jeg hører sjældent noget på mere end 25% af min telefons potentielle lydstyrke. Hvis jeg skruer op på 50% eller over gør det nærmest ondt i ørerne af lydstyrken i headsettet .. men OK, jeg passer MEGET godt på min hørelse, og hører helst ikke høj lyd hvis det kan undgås.
3) Comfort - Jeg har små ører ... og jeg synes det gør ondt at have headsettet på efter 1 time. Jeg kan sagtens holde ud at have det på længere tid MEN, jeg kommer ofte til at sidde og lige "løfte ud" i "bøffen" fordi den simpelthen trykker hårdt på ørerne. Måske er det fordi headsettet er helt nyt og derfor lidt stramt i det - men jeg ville ønske man kunne "løste" trykket lidt. .
4) Active Noise cancellation - Jeg har (endnu) IKKE haft fornemmelsen af "støjen blev dæmpet men talelyd gik fint igennem". For mig er det fuldstændig som et par almindelige "hørebøffer" der fjerner baggrundsstøjen - jeg har ikke fornemmelsen af noget "active". Alene dét, at man har noget, der dækker ørerne skærmer jo lidt støj -- men det "active" har jeg altså ikke oplevet endnu. Måske har jeg urealistiske forventninger til ANC?
5) Æstetik - Jeg bestilte mine i "Silver" og de er smukt sølvgrå .. rigtig fint udseende. Det er faktisk et pænt headset.
Min over all vurdering vil være 4/10 for "headset funktionen" .. og måske højere hvis jeg oplever effekt af ANC. Til Prisen er de helt OK, men jeg ville reelt nok hellere have brugt de 319kr på noget lækkert garn :D
Hvis jeg oplever, at active noice cancellation virker (uden musik/ podcast) vil jeg overveje at bruge headsettet når jeg har Håndværk og design med 8. årgang (stor årgang, mange "højlydte" elever i et værkstedsfag med potentiale for meget larm) .. og så jeg fortsat foretrække at bruge mine Fisher Audio FA004 HI-FI Studio Headphones til at høre musik i, for de er 100 gang rarere at have på i lang tid .. også selvom de har en "irriterende" ledning som kræver omformer til min telefon der ikke har mini jack :) men de er bare SÅ komfortable at have på og har en krystalklar lyd hvor ALLE nuancer kommer med ;)
Redigeret af tuznelda d. 02-09-2022 11:20