Jeg kan huske at der for nogen måneder siden var nogen der kunne opsige deres "tvungne" mobilabonnement da der blev justeret lidt på priser.
Jeg har sådan et abonnement fra Telenor, som jeg er bundet til indtil 19.1.10. Jeg har i dag modtaget en faktura fra dem, hvor de varsler en prisstigning på udenlandske sms fra i morgen. Da jeg ringede ind og spurgte, om det betød at jeg kunne opsige mit abonnement, sagde de ja, men først fra den 1.1.
Kan det være rigtigt? Bør jeg ikke kunne opsige det med det samme?
Opsige mobilabonnement
27-10-2009 11:42
#1|
0
27-10-2009 11:51
#2|
0
Det kommer formentlig an på en konkret vurdering.
Da du har accepteret vilkårene i sin tid, har du samtidig accepteret en betingelse om, at de med en eller anden given frist kan ændre de forskelige aftalevilkår. Når der er tale om en forbruger kontra en erhversdrivende stilles dog lidt andre krav til gennemførelsen af en sådan aftale (standardvilkår - standardkontrakt), hvorfor nogle af vilkårene evt. kan tilsidesættes som værende urimelige.
Konkret kræver det nok bl.a., at der er tale om en væsentlig ændring, dvs. ikke bare en ændring af prisen marginalt.
Den sag du tænker på omhandlede Telia, som ændrede et aftalevilkår således, at det blev cirka 10 gange dyrere at gå på nettet med telefonen.
Du skal være logget ind for at kunne skrive et svar!