Hello PN.
Har smidt denne post på boligportalen, men jeg ved jo at PNVA og er klogere og hurtigere :-D Så here goes:
Jeg står i den situation at jeg og min sambo ønsker at opsige vores lejemål.
Jeg agter at sende et brev til udlejer samt vicevært i dag. d. 30/3 og opsige lejemålet med 3 mdr.'s varsel
Jeg har formuleret opsigelsen således:
Opsigelse af lejemål.
Vi xxx og xxx opsiger lejemålet på Møllepladsen 5, 2. tv. Med 3 måneders varsel til d. 1. I en måned.
Da lejemålet vil være tømt for indbo senest d. 26/6-2011 ønskes det genudlejet snarest muligt herefter.
Dato:__________________________
Underskrift:
______________________________ _____________________________
NavnXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX Navnxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Er dette ok?
Ved indflytning blev der på trods af at vi rykkede viceværten for dette flere gange aldrig skrevet en tilstandsrapport.
I vores lejekontrakt står der at lejemålet er modtaget nyistandsat.
I stuen er der lagt nyt trægulv og i resten af boligen er der erstattet med de bedste gulvplanker fra det gamle stuegulv.
Kan vi påstå at alle de huller vi har boret i væggene til tv, hylder, billeder, lamper osv. har været der hele tiden eller hvor langt kan vi strække den?
Gulvet er ikke skadet nogle steder, men eftersom vi har boet i lejemålet i ca. et halvt er er der naturligvis naturligt slid af gulvet.
Vi har betalt 3 mdr.s depositum og ingen forudbetalt leje.
Det blev vidst lidt rodet, men det var lige hvad jeg kunne komme på.
De overordnede spørgsmål er altså:
1. Er den formuelerede opsigelse ok/tilstrækkelig? og såfremt den er udlejer og/eller vicevært i hænde senest d. 1/4-2011 skal vi kun betale husleje til og med 30/6?
2 Hvad skal vi gøre inden fraflytning udover at male lejemålet? og hvor mange penge af de ca. 14.000kr kan vi forvente at få tilbage af depositumet?
Pfh. mange tak.
Klakk123
Opsigelse af lejemål m.m.
Hvis du ikke senest 14 dage efter indflytningsdatoen har sendt udlejer en liste over fejl og mangler i lejligheden har du accepteret at den er "modtaget nyistandsat" som der står i lejekontrakten.
Hvor meget depositum du får tilbage er ikke til at sige. Står der ikke i din lejekontrakt hvad der skal gøres ved fraflytning? I min står der at alle gulve skal slibes ned, og hele lejligheden males af professionelle folk. Så jeg kan godt vinke farvel til de 21k jeg lagde i depositum :)
arg.. pis.. hehe...
Det ved jeg ikke lige om der gør.. må jeg lige hjem og tjekke..
Ang. den formulerede opsigelse..
Hvis jeg tilføjer konto-nr. mht. evt. tilbagebetaling af depositum og tlf.-nr. så evt. nye lejere kan komme i kontakt mht. besigtigelse af lejemålet. så er den ok ikk? eller? heh..
Klakk123
"Kan vi påstå at alle de huller vi har boret i væggene til tv, hylder, billeder, lamper osv. har været der hele tiden eller hvor langt kan vi strække den?"
Fald ned af trappen og bræk benet please.
Husk iøvrigt at sende brevet anbefalet, så I modtager en kvittering for at brevet er modtaget. Så har I dokumentation på, at det er modtaget i tilfælde af at de er nogle idioter, og påstår at de ikke kender noget til nogen opsigelse.
Det er før set, at udlejer prøver at tjene ekstra penge på den måde.
Det med huller i væggen, er det ikke noget maleren plejer at tage sig af, når han alligevel maler hytten? Sådan var det i hvert fald, da jeg rykkede ud af min gamle lejlighed. Det var kun maling vi blev bonget for, og vi havde ellers boret en del huller.
hullerne kan jo bare spartles ud og males over, tager ingen tid, og i kan selv købe de nødvendige ting for 100-200 kroner
Det hører vidst til undtagelsen, at man slipper for at blive bonget for den slags. Selv det kollegie, jeg flyttede for bongede en 20-krone per hul. Det er da også noget min nuværende lejer kommer til at betale for i forbindelse med fraflytning.
man får lige præcis nada tilbage de skal nok få det til at passe på kronen eller skal man af med penge...... vi er lige flyttet. vi gjorde det hele rent med havde ikke tid til at male fint nok så kan de trække til det. men det kunne ikke betale sig at gøre rent for der de havde malet skulle vi også betale for rengøring derefter. Vigtig vigtig når man flytter ind skriv op ALT hvad der mangler selv de små ting for nå de 14 dage er gået hænger du på alt det der ikke er skrevet under.. alt i alt fik vi en regning på 3500 kr oveni. nu er vi rykket i hus aldrig mere lejlighed............
Det almindelige er, at man ringer til udlejer og tager en snak om, hvad han forventer at man gør og ikke gør. Hvis man tager ting i øjenhøjde og imødekommer hans krav efter bedst mulig evne, får man som regel pengene retur. Jeg har lejet 6-7 forskellige lejemål, og jeg har aldrig haft problemer med at nå en rimelig løsning for alle parter. Hvis du derimod lige er ude på at svanse udlejer for, at du har drønet en reol gennem en gipsvæg i en brandert.... Well, så står han nok også hurtigt på hælene og vil have penge for småting, man ellers bare bliver enige om at finde en løsning på.