Hey filmnørder!
Hvilke picks har i til i aften?
Er selv rimelig sikker på at Natalie Portman vinder for bedste kvindelige hovedrolle
Colin Firth vinder formodentlig bedste mandlige
Har lidt The Black Swan som outsider til den bedste film.
Oscartråden 2011
Portman og Firth må siges at være locks imo.
Jeg tror Kings Speech vinder, håber personligt på Black Swan eller True Grit.
Håber virkelig Hailee Steinfeld vinder kvindelige birolle, men bliver nok Melissa Leo.
Ser generelt frem til showet i nat :)
Bedste film: Tror det bliver Kings Speech, men håber også på Black Swan
Bedste mandelige: Colin Firth
Bedste kvindelige: Natalie Portman
Bedste birolle: Hailee Steinfeld og Christian Bale
Bedste animerede: Toy Story 3
Bedste Instruktør: David Fincher
Bedste musik: Hans Zimmer
Forstår ikke hvorfor, at Clint Mansell ikke er nomineret for musikken i Black Swan. Ligeledes at Tron ikke er med i Visuels
Glæder mig! Anden gang på 4 uger, at der sker noget i USA, så jeg ikke kommer ud på Uni om mandagen, men fuck det :)
@Bakerizzle
det er fordi at musikken ikke er 100% original, da musikken i filmen bygger på Tchaikovsky's musik i Svanesøen, ellers havde han også helt sikkert vundet :)
Håber også virkelig at Swan Lake går hen og overrasker. Portman er dog stort set sikker vinder.
Uden at være den helt store film-anmelder så fatter jeg ganske enkelt ikke at Black Swan har fået så vanvittigt fine anmeldelser, og er nomineret til noget som helst.
Tak til Yarx :)
Det plejer at være til at lave en skilling på Oscar odds. Meeen i år synes jeg ikke der er noget oplagt at spille på. Er ret enig med bookmakerne i år. Derfor får den i år et vildt skud. 100 kr på Toy Story 3 til odds 200 fundet hos Bet24 :)
Ting der taler for:
- En fantastisk og anmelderrost film (99 % på Rotten Tomatoes)
- Return of the King faktoren. De første 2 Toy Story er blevet forbigået til tidligere Oscar ceremonier ligesom de to første LoTR film. Dette er Akademiets sidste chance for at give den mest elskede, succesfulde og indbringende animerede "saga" et anerkendende nik.
- Hvis man ikke giver Toy Story serien en Bedste Film Oscar kan man så retfærdiggøre nogensinde at give den til en animeret film i fremtiden?
- Akademiet består mest af ældre mennesker som alle har prøvet det med børn som flyver fra reden. Den film går lige i hjertet på de gamle nisser :)
Ting der taler imod:
- En animeret film har aldrig vundet. Heller ikke Up som var næsten ligeså god.
- Man har en billig udvej ved at give den Bedste Animerede film kategorien.
- Den er oppe imod 2 fantastiske film (Kings Speech & Social Network)
Meeeen uanset hvad bliver min Oscar aften da lidt sjovere nu :)
ps. Er der andre der har spillet på aftenens begivenheder?
@cyberbanan
er det da den sidste Toy Story der bliver lavet?
ellers gode argumenter. der kunne godt være value.
Jeg har spillet på, at hit-med-dem ikke bliver en del af Oscar-juryen lige foreløbig...
Kan i slå mine gæt? :)
Her er mine picks til i nat. (Afspejler hvem jeg tror vinder, ikke nødvendigvis den film jeg synes fortjener at vinde)
Bedste film: Kings Speech
Mandlige birolle: Christian Bale
Kvindlige birolle: Melissa Leo
Bedste Instruktør: Tom Hooper
Bedste musik: Alexandre Desplat (The Kings Speech)
Bedste Dokumentar: Inside Job
Original Screenplay: The Kings Speech
Adapted Screenplay: The Social Network
Udenlandske: Hævnen (In a Better World)
Art Direction: The Kings Speech
Cinematography: True Grit
Costume Design: Alice in Wonderland
Film Editing: The Social Network
Original Song: We Belong Together - Toy Story 3
Sound Mixing: Inception
Sound Editing: Inception
Visuel Effects: Inception
Make Up: Wolf Man
Animated Short: Day & Night
Documentary Short: Strangers No More
Live action short: Wish 143
@Yarx. Altså folkene bag ønskede det skulle være den sidste. Men når den kører så mange penge ind som den gør bliver figurerne nok hevet frem igen af af nogle kyniske Studio chefer på et eller andet tidspunkt.
Huckelb
Så har du et godt bet....
Men synes den er pinlig ringe og SÅ overvurderet.
ok, enig i at det kunne være oplagt at give den bedste film så :) . Dog tror jeg at LotR-effekten havde en del at gøre med at man vidste at der ville komme 3 film, og så ville man ikke give den bedste film 3 år i træk.
Som freakstar.
Har fået set alle filmene der er nomineret til Best Picture undtagen 'The Kids Are All Right'. Black Swan var min favorit.
Hvad tid, og hvorhenne bliver det sendt?
@ drejer89 synes det er et rigtigt fint odds!!
Det kommer på TV2 film og NRK 1. Derudover tror jeg det kan streames fra www.myp2p.eu
@diedamm
www.myp2pforum.eu/threads/52578-Oscars-2011
Her er der lidt at vælge imellem.
ikke flere der skal gætte lidt med?
Bliver ikke kvalificeret cyberbanan når man ikke har set en eneste film i 2010. :)
Kommer et "HD"agtigt stream her fra kl. 12
veetle.com/index.php/channel/view#4d652df2ac153
Har ikke meget forstand på film, men plejer at se showet, og i nat er da ingen undtagelse.. Og så:
GO DANMARK!! Lad os få den skide Oscar :D
Så er der sat lidt lir på Black Swan som bedste film til odds 34 :) Var også tæt på at sætte pengene på inception...
Okay here goes:
Bedste film: Social Network
Mandlige birolle: Christian Bale
Kvindlige birolle: Melissa Leo
Bedste Instruktør: David Fincher
Bedste musik: Alexandre Desplat (The Kings Speech)
Bedste Dokumentar: Inside Job
Original Screenplay: Inception
Adapted Screenplay: The Social Network
Udenlandske: Hævnen (In a Better World)
Art Direction: Alice in Wonderland
Cinematography: Inception
Costume Design: Alice in Wonderland
Film Editing: The Social Network
Original Song: We Belong Together - Toy Story 3
Sound Mixing: Inception
Sound Editing: Inception
Visuel Effects: Inception
Make Up: Wolf Man
Har udeladt kort film, da jeg intet ved om filmene.. :)
Kan der stadig oddses på nogle sites?? Unibet er vist lukket på oscar fronten?
En af rapporterne, der står ved den røde løber, er da den samme som ham her, ik? If so, then LOL!
www.google.dk/imgres?imgurl=http://www.faillol.com/wp-content/uploads/2009/11/fail_01tv.jpg&imgrefurl=http://www.faillol.com/tv-newsanchor-man-fail-lol/&usg=__Ahet6EVHzMiyJ_9n1bJaQBsuoSM=&h=305&w=414&sz=20&hl=da&start=0&zoom=1&tbnid=s94SIgDPdNbU5M:&tbnh=154&tbnw=203&ei=J9xqTdanGY6Eswao4oToDA&prev=/images%3Fq%3Dfailblog%2Bnews%2Banchor%2Bfail%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26biw%3D1657%26bih%3D792%26tbs%3Disch:1&um=1&itbs=1&iact=rc&dur=306&oei=J9xqTdanGY6Eswao4oToDA&page=1&ndsp=28&ved=1t:429,r:0,s:0&tx=137&ty=100
Haha, Yarx.. Skulle lige til at skrive det samme.. Hun er så sindssygt lækker og har verdens frækkeste stemme! One ♥
50 kr på toy story 3 som bedste film til odds 100...
50 kr på darron aronofsky til odds 21 som bedste instruktør
100 kr på black swan som bedste film til odds 29...
der plejer altid at være enkelte overraskelser til oscar showsne, om ik andet så er det fine lirbets. :D
GO TOY STORY!
kan man se nogle steder hvad tidspunkt de forskellige priser bliver givet?
Har af ren ludo spillet 50 kroner på Black Swan og Toy Story som dig Ghostface ;)
Aner intet om det men kan ikke falde i søvn
nix morjen... google gav intet svar såvidt jeg ku se
Damn kunne bare ikke huske hvor jeg havde set og hørt Mila før.. Så måtte lige google, og naturligvis: Dengang i 70'erne!
Hun er nu også ret mums i den serie.. Som den eneste btw :D
Håber ikke du var ironisk Ghostface for jeg har prøvet :D
Men Bier og Bedste film er de interessante for mig
Sjovt nok har jeg ikke hørt om Kings speech før nu det grænser vidst til det pinlige!
@ morjen.
Har heller ikke hørt om den før for få uger siden da den blev snakket op som favorit.
og var skam ikke ironisk. :D
prøvede bare lidt long shots for hyggen.. ellers ville jeg nok snork sove fordi alle de her steneren kategorier vi skal igennem er da snooork. Dog var introen meget sjovere end jeg havde regnet med, og kirk douglas var nu også top$.
men igen.
GO TOY STORY 3! :D
@ mr-nurse
Det er på tv2 film nu :)
Btw tror jeg at oscarpublikummet må være enhver komikers drøm at optræde for!
De griner jo efter hver sætning omend det der bliver sagt ikke engang er close på at være sjovt :D
Nogen der kan finde en liste over hvornår de forskellige bliver offentliggjort?? Rygepause er tiltrængt..!
woohoo... Oscar til Danmark!
Gz til dem der havde penge på den :)
Øv.. Så kommer det selvfølgelig efter jeg har besluttet at lukke computeren for at prøve og sove..
Super fedt at skal op kl. 07 :(
En skam jeg kun spillede 100kr på hævnen. Men det er selvfølgelig nemt at sige nu :D
awesome.. Mandy Moore <3333333333333333333333
Toy Story oppe i 250 :D kunne simpelthen ikke lade være at tage en 50er mere.
og Black Swan oppe i 70. Lyder lidt vildt efter min mening. Forstår ikke hvordan 1 film der ikke er speciel ift de andre ud fra hvad jeg har læst rundt omkring den seneste time kan vinde den pris 2/3 gange??
fordi Kings speech har shippet så meget som den har indtil videre.. :D
Yes åbenbart :D Efter han vandt director faldt den lige til under 1.2
Mon ikke det snart er bedste film så jeg kan komme til køjs? :D
hahahaha, han har ret.. James ser fanme stegt ud... :D
Jeg har altid godt kunne lide Natalie Portman.. Er virkelig glad for at hun får en Oscar. :)
Fuldt fortjent var det da hvertfald. Det var noget af det eneste jeg ved noget om fordi jeg så et program forleden omkring hendes rolle ellers fatter jeg klejner af alt hvad der hedder film :D
best actor og best film mangler, så ka du komme i seng :)
så er det nu... GO TOY STORY!!!! :D:D:D:D
Tror jeg dør af grin hvis black swan eller toy story sku ende med at vinde... men go lir
rigged imo
Til dem der gider tælle efter
Ramte cyberbanan ikke temmelig godt
ps
Bale super skuespil
Findes der ikke en samlet liste over vinderne? Alt hvad jeg finder rundt omkring er sygt mange micro blogs, samt enkelte nyheder om de enkelte Oscars.
Utroligt svært at holde overblik.
EDIT:
Et par sekunders mere ro i sindet, så havde jeg ikke behøvet at spørge.
Her er et link til de andre der kunne tænke sig det:
www.moviefone.com/oscars-academy-awards/nominee-winner