Over 10.000 USD med til USA ???

#1| 0

Mig og nogle gutter skal til Vegas, men jeg er i tvivl mht. lovgivningen omkring hvor mange kontanter man må have med ind i USA.

Man får en seddel hvor man skal declare de værdier man tager med ind i landet, men sidste gang havde jeg langt over 10.000 USD med, så jeg skrev bare 10.000 USD på den, fordi jeg havde læst det som værende max. Jeg blev desværre busted i tolden og endte med at måtte betale en bøde på stedet.

Men det kan jo ikke passe at man ikke må have mere med ind, så hvad er det jeg har misforstået? Hvad skal jeg gøre hvis jeg har mere med?

25-07-2008 04:25 #2| 0

De fleste hoteller tilbyder at man kan wire-transfer til dem, og så modtage pengene i receptionen. Prøv at kontakte jeres hotel.

25-07-2008 04:46 #3| 0

Jeg er ret sikker på at du må have det med du har lyst til; du skal bare opgive det på forhånd.

Det kan dog godt være at der er en del papirbøvl, gebyr etc.

25-07-2008 04:51 #4| 0

Hvor stor en bøde fik du ?

25-07-2008 05:58 #5| 0

uhm.. så vidt jeg har forstået må du have ubegrænset med. Du skal bare declare hvor meget du har.

Jeg ville nok hellere lave en wire transfer hvis jeg havde 10.000+ med though.

25-07-2008 06:34 #6| 0

Hvis du laeser declarationen ordentligt igennem, staar der tydeligt at du skal opgive hvor meget mere du har med end de 10.000 du maa tage ind.

Du skal herefter udfylde nogle papirer i tolden, hvilke kun er en formalitet. Som regel gider de ingen gang se pengene.

25-07-2008 07:07 #7| 0

hvad er der nu galt med credit card/ neteller?

istedet for at slæbe rundt på så mange kontanter, hvilket også bære en del risiko!!

25-07-2008 11:03 #8| 0

Man skriver bare at man har mere end 10K, så ryger man i en seperat kø i tolden, hvor tolderen spørger ind til hvor meget du har og hvad du skal bruge dem til. Tolderen udfylder papirerne, og siger pænt GL når du bruger ordene Vegas og poker i samme sætning.

Jeg vil ikke anbefale en spydig joke om at man er terrorist og vil købe A-våben på det sorte marked...

25-07-2008 12:11 #9| 0

Ja der er en formular du skal udfylde på forhånd. Derefter må du tage alle de penge med ind i USA som du har lyst til.
Jeg har prøvet at kigget efter den tråd hvor linket til den formular ligger, men har pt. ikke lige kunnet finde den.
Dog skal du være opmærksom på en meget vigtigt detajle. De kigger efter det totalt beløb for den gruppe der rejser ind i landet, hvilket betyder at hvis I er flere der rejser sammen og en af jer har købt alle billetterne, ja så ses I som en gruppe og I skal så tælle alle jeres penge sammen...

/Simon

25-07-2008 14:08 #10| 0

@Pumba

Det er vel ligemeget, hvem der har købt billetterne.. Der står jo alligevel forskellige navne på..?

25-07-2008 14:49 #11| 0

@Klaphat fordi du testede lige joken med terror og nukes og det faldt i dårlig jord? :)

25-07-2008 15:33 #12| 0

@Wolsing.

Ja der står forskellige navne på men er I f.eks 3 folk der rejser og du har bestilt og betalt alle 3 billetter med f.eks dit kreditkort, ja så ses dette som en gruppe rejse og derfor er det jeres totale $ beløb de kigger på.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar