***** Hand History for Game 5639811563 *****
$5000 NL Texas Hold'em - Saturday, February 03, 06:42:03 ET 2007
Table Table 125410 (No DP) (Real Money)
Seat 8 is the button
Total number of players : 9
Seat 4: ttduc ( $6586.25 )
Seat 5: Oban23 ( $6040 )
Seat 6: traheho1 ( $13108.75 )
Seat 7: paleghosst ( $555 )
Seat 8: foxytrixy ( $11109 )
Seat 3: SIR_SIBERIAN ( $3515 )
Seat 2: harryfish222 ( $1225 )
Seat 1: Isedora ( $1000 )
Seat 10: NOFART11 ( $650 )
NOFART11 posts small blind [$25].
harryfish222 posts big blind [$50].
** Dealing down cards **
Dealt to foxytrixy [ J♥ A♥ ]
SIR_SIBERIAN folds.
ttduc raises [$155]
Oban23 folds.
traheho1 folds.
paleghosst folds.
foxytrixy calls [$155]
NOFART11 folds.
harryfish222 calls [$105]
** Dealing Flop ** [ J♦, J♣, 7♠ ]
harryfish222 checks.
ttduc checks.
foxytrixy bets [$350]
harryfish222 folds.
ttduc calls [$350]
** Dealing Turn ** [ 3♦ ]
ttduc checks.
foxytrixy bets [$1100]
ttduc calls [$1100]
** Dealing River ** [ 6♥ ]
ttduc checks.
foxytrixy bets [$????]
Indtil river er hånden ikke specielt interessant.. På river mener jeg dog at der er stof til en diskussion.
Villian er dårligere end gennemsnittet og er grunden til jeg satte mig ved bordet til at starte med da han var ukendt for mig. Location - Germany.
Overbets er ikke noget jeg bruger i mit spil ret ofte - givetvis fordi jeg ikke ved hvornår de er korrekte.
Villian har ca. 5.000 tilbage på river i en 3300 pot. Hvordan maksimerer i value her. Hvor ofte kalder river 5000 ift. hvor ofte han kalder 3000?
Antag at villian er tænkende men ikke mere end på niveau med en gennemsnitlig 5/10 spiller.
Overbets ? 25/50 8 handed
Jeg tror han sidder med QJ eller KJ og på floppet regner han med han er foran så han caller bare. På turn tror jeg han bliver bange for dit potbet og vælger bare at calle, i stedet for at raise og kun få call af bedre hånd.
Hvis han har KJ/QJ tror jeg bare han vælger at check/calle ligemeget hvad du byder på en så ufarlig river.
Nu spille du sindssygt meget højere end mig(NL100), men jeg ville nok bare skyde 3k, selvom du sikkert godt kan overbette og få stakken.
Btw. sygt nok at spille NL5000 som 22årig :)
Edit: Hov, for at svare på dit spørgsmål tror jeg han caller de 5k med KJ eller QJ som ikke har dig slået, tror alt andet drysser her.
agree i at du får value fra alle jacks som også caller preflop... jeg tror jeg skubber lortet i midten og håber han ikke har fedtspillet 77... :)
Du har ingen idé om hvad han normalt raiser med?? Raiser han f.eks. med 77?
Det kunne nemt være en situation, hvor jeg ville lave et all-in bet. Når nu man antager modstanders niveau ikke er specielt højt + at det også kan ligne et bluff.
Off topic, Erland kommer der snart den længe ventede artikel til os, som du lovede os for vores Dansk Top stunt long time ago :-)
On Topic:
Jeg pusher her, men jeg er heller ikk 25/50 spiller.. :-)
enig med morten i at skub kan ligne et bluff/overpar...
Det eneste vi vel kan frygte er 77...
nh wp!
Er jeg den eneste der har svært ved at sætte ham på xJ samt 77? ..
begrundelsen er at han raiser UTG i 8handed, selv en tænkende 5/10 spiller raiser ikk Kj/Qj samt 77 first in i en næsten full ring game.
har ikke spillet full ring i snart et år, så er måske gal på den... :)
Det her kommer helt an på hvor længe han har set dig spille/~hvor mange river valuebets han har set dig skyde af.
Selv en standard 5/10 spiller ligger mærke til betting patterns i en vis grad. Har han set dig bluffe 3rd barrel tidligere? Hvis han gentagne gange har set dig smide standard 3rd barrel valuebet 2-2,5K i et sådant her spot med en god hånd vil det virke suspicious. Omvendt kan det også virke så underligt, at han kigger - da du tidligere har vist styrke med 2-2,5K bet.
Hvis du har noget history med ham (hvor du vel at mærke ikke tidligere har været ude i storskæg) laver jeg formentlig standard 2,2-2,5 valuebet. Hvis han er helt ny, eller har set dig være ude i noget ballade tidligere sir jeg rest.
I øvrigt er jeg sikker på, at han har (QQ),KK,AA 95%+ i det her spot.
K
@ mope
Jeg vil meget hellere være med til at analysere nogle hænder, istedet for at skrive en decideret artikel hvis det er ok.
Morten
Erland..ehhh...jeg har lige sådan en nl25 hånd fra sidste uge, er det sådan du gider se på den så? :-P
Hvad siger I eventuelt til at overbette turn, så river passer med et PSB?
Det synes jeg næsten er en mere fordelagtig linje, når nu villain er halv-dårlig.
Problemet med at overbette turn er... at jeg aldrig gør det :) Og villian skal trods alt være ret ringe for ikke at lugte lunten hvis jeg både overbetter turn og river.
Er jeg den eneste der folder preflop? Vi er ofte domineret her og da du acter sent får vi sjældent en multiway pot.
Jeg overbetter ikke i det her spot - hvis der lå et muligt draw på floppet vil jeg være mere tilbøjelig til at overbetter river. Jeg går udfra du også spiller dine draws aggro.
Villain caller kun med en meget small range medmindre han er dårlig eller der er en historie i mellem jer.
Hvis ikke det er i dit game, at bluffe pusher i et spot som dette, så kan du ikke mose her. Men har du dette move indarbejdet i dit spil, er det oplagt at gå rest og se om ikke han kan overtænke situationen og betale med hans overpar.
/Mikael
KrisDK
Jeg har position på en dårlig spiller med en potientiel god hånd - at folde pf ville ikke være optimalt.
DTM: Det er kun væsentligt i fald, han har en længere history med villain. Hvis ikke det er tilfældet er sådanne metagamebetragtninger ligegyldige - det kan ligefrem give en indbygget edge i form af fremtidige konfrontationer med et overbet i det her spot.