Hey,
Kan jeg overføre penge til en spærret telefon, grundet manglende betaling?
Det er ikke muligt at komme på netbank og tjekke om de går ind.
/KK
Hey,
Kan jeg overføre penge til en spærret telefon, grundet manglende betaling?
Det er ikke muligt at komme på netbank og tjekke om de går ind.
/KK
Bør vel ikke være et problem. Det er jo kontonummeret du sender til. Mobilapp'en er bare formidler af kvitteringen.
Aurvandil skrev:Bør vel ikke være et problem. Det er jo kontonummeret du sender til. Mobilapp'en er bare formidler af kvitteringen.
Hm, pengene blev overført og de findes også under aktiviteter hos modtager, men umiddelbart kan han ikke bruge dem - han fandt dog også lige ud af, at kontonummeret var tilknyttet hans budget-konto, hvorimod kortet var til hans normale konto, det er efterfølgende blevet ændret. men er det "for sent?". Umiddelbart tænker jeg, at de bare skulle være på budget-kontoen, men det benægtes.
Selvom du overfører til en spærret mobil, har det jo absolut intet med MP at gøre.
Telefon nummeret du sender til ( og det navn der popper op ) bliver overført til det kort han har indtastet, også selvom mobilen er spærret.
Og at han har sin budget konto som MP - så skal han have kort til sit budget konto, mener man skal indtaste et kort ind for at aktivere MP, altså både de 3 sikkerheds nummer bagpå kortet. ( Kan være det er blevet ændret siden jeg oprettet ).
Jeg har dog prøvet at blive mobilpayet omkring 23:00-24:00 tiden om fredagen, hvor jeg kunne se aktiviteten i min mobilpay, men ikke på min konto før dagen efter.
@ganfire1337
Er lidt galt på den... Men registrerer et kort som der hæves fra når man overfører til andre. Derudover registrerer man en konto til at modtage på. Kortet behøver ikke være tilknyttet til den konto man modtager på (dvs man kan betale fra en konto og modtage på en anden).
OT: det lyder som om du er blevet bedt om at overføre igen. Det ville jeg være meget tilbageholdende overfor! Appen bør som udgangspunkt ikke blive påvirket af at mobilnummeret er spærret! Min klare overbevisning er derfor at der er blevet overført til modtageren. Tjek evt om der er lavet et korttræk på din konto?
Ganfire1337 skrev:Selvom du overfører til en spærret mobil, har det jo absolut intet med MP at gøre.
Telefon nummeret du sender til ( og det navn der popper op ) bliver overført til det kort han har indtastet, også selvom mobilen er spærret.
Og at han har sin budget konto som MP - så skal han have kort til sit budget konto, mener man skal indtaste et kort ind for at aktivere MP, altså både de 3 sikkerheds nummer bagpå kortet. ( Kan være det er blevet ændret siden jeg oprettet ).
Jeg har dog prøvet at blive mobilpayet omkring 23:00-24:00 tiden om fredagen, hvor jeg kunne se aktiviteten i min mobilpay, men ikke på min konto før dagen efter.
Jeg bruger ikke selv rigtigt MP, så hæng mig ikke op på om det kan lade sig gøre, men historien forlyder at han havde minus på hans primære konto og lidt penge på hans budget konto, hvorfor han efterfølgende har ændret sit kontonummer på MP til sit kontonummer på budgetkontoen uden at ændre kort-nummer.
Ahh okay, mente kun jeg skrev et kort ind :)
Durrrrminator skrev:@ganfire1337
Er lidt galt på den... Men registrerer et kort som der hæves fra når man overfører til andre. Derudover registrerer man en konto til at modtage på. Kortet behøver ikke være tilknyttet til den konto man modtager på (dvs man kan betale fra en konto og modtage på en anden).
OT: det lyder som om du er blevet bedt om at overføre igen. Det ville jeg være meget tilbageholdende overfor! Appen bør som udgangspunkt ikke blive påvirket af at mobilnummeret er spærret! Min klare overbevisning er derfor at der er blevet overført til modtageren. Tjek evt om der er lavet et korttræk på din konto?
Det er en af mine bedste kammerater, så tror ikke på at han vil snyde mig til trods for hans ludomaniske tendenser. Jeg har lige fået et screenshot af hans konto, og der står rigtigt nok -4 kr på den primære og et rundt 0 på hans budget konto, men samtidig så burde de vel være på hans budget konto.
Hmmm
@kentkay
Kan du se om der er trukket penge på din konto?
Da trækningen fra MP er et korttræk plejer det at være instant, hvorimod pengene modtages via kontooverførsel, som ikke nødvendigvis er instant. Dette kan være problemet!
durrrminator
Pengene er trukket, så det må være en af følgende muligheder:
1. Pengene er dukket op, men han lyver
2. Idioten har haft et forkert kontonummer registreret (usandsynligt, men vi kan ikke tjekke det efter han har ændret, right?)
3. Der er delay et eller andet sted, så pengene kommer i morgen
4. ?
Du kan ikke vide om noget er gået galt før i morgen. Hvis ikke de er der i morgen, ringer du til din bank for at finde ud af hvad der er sket, men det er altså ikke første gang en MP-betaling lavet søndag først går ind mandag. At modtager har ændret kontonr. for at modtage betalingen kan sagtens være årsagen.
NyBrugerUdenTøj skrev:Du kan ikke vide om noget er gået galt før i morgen. Hvis ikke de er der i morgen, ringer du til din bank for at finde ud af hvad der er sket, men det er altså ikke første gang en MP-betaling lavet søndag først går ind mandag. At modtager har ændret kontonr. for at modtage betalingen kan sagtens være årsagen.
Alright - som sagt, så er det egentligt heller ikke fordi at jeg føler mig snydt, men rart lige at høre at det kan være andet.
Takker
Min lillebror har spærret tlf og ham overførte jeg til i går og han havde pengene med det samme.
Låner lige: Kan man oprette mobilepay på en smartphone, for så at skifte til en gammel telefon, og modtage penge fra andre?
dlrma_ skrev:Låner lige: Kan man oprette mobilepay på en smartphone, for så at skifte til en gammel telefon, og modtage penge fra andre?
Lige så snart du har opsæt din MobilePay konto kan folk overføre til dig, ved at sende til det tlf nr du har tilknyttet. Om du så slukker din tlf, smider den ud, ligger den i fryseren, kyler den i lokummet, så kan de stadig overføre.
Du skal dog stadig have adgang til dit gamle nr, hvis du på et tidspunkt vil ind og redigere dine oplysninger (f.eks til et nyt tlf nr). Men som sagt, de kan stadig overføre.
Kort update. Min kammerat har 100% ikke modtaget pengene og de er trukket hos mig. Kontaktede derfor banken, og de forklarede at de er ved at lave en omlægning eller lignende, de skulle være der en af de kommende dage, det må jeg jo stole på.
Altid noget at din kammerat snakkede sandt :)
@Ganfire1337
Helt enig, til trods for det egentligt ikke var noget jeg var yderligere ræd for.
Samtidig kunne banken så lige fortælle mig, at mit kort ikke længere virker fordi jeg åbenbart er en af 20 personer der skal have nyt kort - det var egentligt meget rart lige at vide :o)
Ændrede han kontonummer på MP, for at de 4 første kroner ikke blev brugt til at dække underskudet på den primære konto?
I så fald må han være pænt broke - måske du skulle sende ham lidt mere ;-)
@Aurvandil
Noget med at han ville købe smøger for hans sidste penge, og det havde han ikke råd til hvis han overførte til hans primære fordi han nøjagtigt havde til de billigste, fordi så var han 4 kroner short....
Det er egentligt lidt skræmmende, håber han finder ud af det hele :)
Der er bare nogle mennesker, hvor pengene brænder i lommen på dem, så snart de får dem. Jeg har en ven med samme problem. Han har et fint job med god løn, men han kan simpelthen ikke administrere dem. Så snart han får løn, er de væk efter få dage, og han er ikke engang gambler. For et par år siden var han så træt af det, at igennem ca 12-15 måneder "styrede" jeg hans økonomi. Jeg fik indblik i alle hans faste udgifter/lån osv, og når han så fik løn, betalte han sine regninger med mig siddende ved siden af ham imens. Hans resterende rådighedsbeløb blev overført til min konto hver månede, og jeg gav ham så "ugeløn" af hans egne penge. Han ved, han har et problem, men kan simpelthen ikke styre sig selv. Nu er han så flyttet sammen med sin kæreste, hun er revisor haha, så nu er han for alvor sat under administration.